Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:37

Als er humor wordt gebruikt is het of offtopic, meestal en komt er een waarschuwing, of idd mensen snappen het niet en zijn op de teentjes getrapt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:49

Ja, maar dat heb je buiten bokt ook.
Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor.
Daarom zijn de smileys hier op bokt zo handig.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:51

katiavl schreef:
Op bokt steken is natuurlijk heel makkelijk, eigen reactie kan nooit fout zijn. Het is bokt die verkeerd is...

IS dat niet de reden waarom veel iw's onterecht zijn bevonden?

Bokt is niet verkeerd, het zijn sommige gebruikers Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:53

Amanda schreef:
Ja, maar dat heb je buiten bokt ook.
Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor.
Daarom zijn de smileys hier op bokt zo handig.

Al interperteert ieder die smileys ook anders, want ik zie deze Nagelbijten / Gniffelen als een poppetje wat stiekem grinnikt achter zijn handje, terwijl iemand anders die juist als ''schamen'' zag terwijl ik daar Bloos voor zie. Maar Bloos is ook weer blozen bij verlegenheid.
Dus die smileys zijn ook niet altijd hetzelfde Tong uitsteken haha ingewikkeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:55

als omschrijving staat daar nagelbijten gniffelen bij Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:00

Ja, zo zie je, nagelbijten had ik er nooi achter gezocht..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:45

Farouche schreef:
katiavl schreef:
Op bokt steken is natuurlijk heel makkelijk, eigen reactie kan nooit fout zijn. Het is bokt die verkeerd is...

IS dat niet de reden waarom veel iw's onterecht zijn bevonden?

Mee eens. Sommigen vergeten te lezen of gaan bokken terwijl ze heel erg honger hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:38

Het belangrijkste van bokt is dat men moet bokken zonder persoonlijk te zijn. De ene discussie ben je het met iemand eens en de volgende discussie helemaal niet. Maar ik merk dat er lieden zijn die het bij die ene discussie meteen in volgende discussies juist weer met de ongenoegen van de vorige discussie verder gaan. Dan is het dus ineens een persoonlijke kwestie geworden.

Je merkt het al als de berichten een persoonlijke ondertoon krijgen en dan is er maar 1 kooltje nodig.

Bokt bestaat natuurlijk voornamelijk uit vrouwen en die kunnen lange tenen hebben, heb je er ooit eens op gestaan, ben je gedoemd voor de rest van je leven. Knipoog Hoe real to life is bokt dan wel? Heel erg dus. Clown

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:49

Kafue schreef:
Farouche schreef:

Mee eens. Sommigen vergeten te lezen of gaan bokken terwijl ze heel erg honger hebben.

Hap hap hap

Zit wat in, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die te goed lezen, op alle slakken zout leggen en mensen maar al te graag voeren.

En die zijn imo nog erger dan de hongerige.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:53

Nagelbijten / Gniffelen ik zag deze toch echt altijd als ergens bang voor zijn Bloos (schaam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:00

Maar russel, als die personen je dan stalken, moet je dat maar pikken en als een stoeptegel over je heen laten lopen.
Zeg je er dan wat van heb je een ow want dan speel je op de man??
Alsof die ander dat al niet aan het doen was...waar je je maar inhield...
Sorry maar dan vindt ik de fout niet liggen bij diegene die uiteindelijk zegt, kappen!
En dat is dus iets wat je erg vaak ziet, dat diegene die dan uiteindelijk hapt een OW krijgt en dat vind ik niet eerlijk. Die ander is namelijk de zaak op aan het butsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:25

Die stalkers moeten door de mods aangepakt worden, ze lezen toch mee? Onderhand ken je wel je pappenheimers, ken er wel die het gewoon altijd doen. Die kunnen niet luchting onbepersoonlijk blijven. Die moeten het altijd op de man spelen. Die mogen van mij ow om hun oren krijgen geslingerd, maar dat is de taak van de mods om die gasten er uit te pikken.

Ik zei al eerder, als je veel ow's hebt gekregen, ga eens nadenken of je wel op een normale manier kunt posten, kunt discussieren. Die figuren denken wellicht nog steeds dat ze heel correct zijn, eerlijk? vast wel maar wel hun eigen eerlijkheid, hun eigen visie, maar kennelijk kunnen ze dat niet zien.

Maar RK, had ik al niet eerder gezegd dat als je een topic opent en er lieden komen om te zieken, er eerst 1tje komt, daarna komt er eentje die snel het stokje overneemt en dan heb je ineens een kluwe types in je topic zitten die er een draai aan hebben gegeven wat niet de bedoeling was en maar blijven roepen, "gewoon eerlijke meningen, gewoon normale kritiek". De TS is dan al een paar keer kattig geweest en die krijgt de schuld, bedoel je dat? Juist dat is wat ik vaak aantref. Idd zeer unfair als dan de TS een OW krijgt omdat ze uit haar slof schiet. Oorzaak en gevolg dat is hoe een topic zich ontwikkeld. Er zit pagina's er voor al eentje die begint op te ruien, mensen oproept tot..., de teneur is gezet en TS moet het maar zien te redden. Ga je schelden heb je een OW. Heel oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:40

Dat is wat ik idd bedoel

Ik heb nu sinds korte tijd 2 ow's volgens postgedrag word er dan gezegt
2x doordat andere me uit de tent lokten, maar dat maakt blijkbaar niet uit.
Maar goed, daar maar ff niet verder op in....

Maar ik heb in die tijd tussen de 2 ow's uitgegeven zijn ruim 1700 berichten geplaatst.

Stel voor Jantje plaatst 1000 berichten per jaar.
Hij krijgt een OW voor zijn postgedrag.
Een jaar later komt er een tem, de mods kijken naar zijn verleden en zeggen.
Nou jantje is best lief geweest het afgelopen jaar, heeft dus duidelijk van zijn OW geleerd.
Geef hem nu alleen maar een waarschuwing, is wel voldoende

Nu heb ik na de 1e ow ruim meer dan 1500 berichten gepost (en voor die OW ruim 50.000 berichten)
De mods kijken terug en zeggen, die rk leert er ook niks van, een maand terug had ze nog een OW, geef er nu ook maar 1, misschien dat ze het dan snapt

Maar gezien het aantal berichten is jantje een grotere reller dan dat ik ben
Verder heeft voor mij de OW meer gevolg, de eerste is niet verlopen, bij jantje wel.

En daar wordt dus ook niet naar gekeken
En dat zal bij andere gebruikers ook wel het geval zijn
Ik weet dat er naar gekeken wordt bij iemand die echt nieuw binnen komt, maar daarna?

Misschien een nadenker voor het OW beleid? Lachen
Ook naar het aantal berichten kijken, niet alleen naar de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:54

RK juist jíj als ex mod zou toch beter moeten weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:55

Ik als mod was het dan waarschijnlijk niet eens met de OW..dat kan ook nog Lachen
Niet alle mods zijn het er altijd mee eens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:14

Zo een groot verschil in berichten? Tja weet RK als je een bekende naam bent op bokt, overal trouwens, geeft dat meer verantwoording, is het juist belangrijker hoe je je woorden kiest. Dat gouden weegschaaltje gaat dan tellen.

Heel vervelend maar zo is het ook in het echte leven. Sommige mensen kunnen gewoon veel zeggen, waarom? De manier waarop, de mimiek, de domheid van de boodschap, de inhoudloosheid. Sommige mensen kunnen weinig zeggen, hebben altijd een ondertoon die irriteert, hebben veel inhoudt, dus mensen gaan op hun randje van de stoel zitten en als de boodschappen een doel hebben om achterbanners te creeeren, moeten ze ook goed oppassen wat ze zeggen. Dan zijn er nog die opvallen omdat ze de boel overschreeuwen, veel zeggen, maar de inhoud is altijd weer, jaaaaaa, weten we nu onderhand wel, heb je die weer.

Hoeveelheid berichten moet ook meespelen, maar RK er zijn er zat die berichten schrijven om zo veel mogelijk posts te creeeren en anderen beoordelen op de hoeveelheid posts. De inhoudoosheid van die posts geven iemand dan dat ze een "belangrijke" bokker zijn? Voor die personen telt dat wel hoor, ken er eentje als die gaat katten, meteen over het aantal berichten van je gaat beginnen. Er zelfs een statje van heeft gemaakt? Haha!

Ik heb er niet zoveel, ben wel al jaren bokker, maar ik heb niet de behoefte aan HK topics, heb ook niet de behoefte om op elk topic te reageren. Ik heb dus beduidend minder posts dan jij in een jaar. Maar als ik of iemand anders, even je voorbeeld aan halen. Een bericht plaats dat een OW opleverd en in een jaar 100 berichten heb geplaatst en dan aan het eind van dat jaar weer een OW, dan denk ik niet dat er wordt gedacht die is braaf, maar eerder, zo weinig posts en nu al weer eentje? Heb je 50.000 berichten dan heb je eerder kans op een OW dat klopt, maar RK onderhand kent iedereen je wel en als jij op een andere manier posts dan gaat er ook wel een gevoel "goh die RK, gaat lekker zeg vandaag". En dát is de verantwoording die ik eerder noemde. Jammer maar is wel zo. Dan vind ik idd 2 OW met 50.000 posts natuurlijk pienuts. Maar als ik eerlijk mag zijn, was je een tijdje geleden niet zo lekker in je velletje en had je een andere manier van praten dan nu, en wellicht dat dat ook heeft mee gespeeld. Jij zit elke dag op bokt, dus ook een goede manier om je even wakker te schudden, zie het dan maar zo Haha! . De bewuste OW's ken ik niet, dus wellicht is je gevoel erover wel terecht. Als de reden postgedrag is, is dat wel cru en generaliserend voor iemand die zoveel posts en eerlijk gezegd heb jij wel altijd wat te zeggen, altijd wel inhoud in je berichten en dat is dan jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:31

Vorig jaar zat ik idd niet lekker in mijn vel..toevallig onder de mod periode
Nu zit ik al lang gewoon in mijnvel, dus geen idee waar jij nu op doelt?
En de ow's zijn van nu, niet van een tijdje geleden Lachen
Dus ik kan maar beter niet lekker in mijn vel zitten dus Clown

Je kunt toch kijken of de posts zijn gehaald in de HK of niet Lachen

Op berichten als, amen en stipje kun je meteen 1000 berichten als strafpunt aftrekken Knipoog

Citaat:
als ik of iemand anders, even je voorbeeld aan halen. Een bericht plaats dat een OW opleverd en in een jaar 100 berichten heb geplaatst en dan aan het eind van dat jaar weer een OW, dan denk ik niet dat er wordt gedacht die is braaf, maar eerder, zo weinig posts en nu al weer eentje?

Misschien op 100 of minder wel, maar op bijv 1000, nee denk dat echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:39

Maar volgens mij kijken ze ook niet verder dan hun neus langer is, maar dat weet jij hoe dat gaat als ex-mod. Ik denk ook niet dat ze dat gaan doen hebben ze geen behoefte aan, kost nog meer tijd.

Tijdje geleden bedoel ik ook een paar maanden geleden, en dat klopt dus wel dan. Was ook zo vorig jaar. Maar ik zit met periodes veel en weer met periodes heel weinig op bokt, dus houd niet alles bij. Zie idd dat je de 19e een ow hebt gekregen, weet niet welk topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:43

nee een paar maanden geleden was er echt niks
geen idee hoe je daar bij komt
vorig jaar lente en zomer wel, maar dat is dus ruim een jaar geleden Lachen
Maar lijkt me hier dus totaal niet relevant.
Vorig jaar kwam er ergens wel uit dat ik een te hoog arbeids ethos had en te fel werd als er geen gerechtigheid was, ook als dat over een ander ging.
En dat herken ik wel Lachen
Maar dit bovenstaande is nogal offtopic

Verder heb ik geen voorbeeldfunctie of wat ook omdat ik toevallig veel berichten heb (zijn mensen met meer berichten, maar dat terzijde)
Ben gewoon runningkawa die graag kletst (doe ik irl ook)
Dus wil daar ook niet op aangekeken worden
Dat is net zo'n onzin als dat men zegt, anky moet een cap op
Moet ze toch zelf weten en een ander moet zelf weten of die daar naar kijkt en dan wel of niet een cap opzet

Het gaat mij er dus wel om dat iemand met veel berichten dan ook meer gewone berichten heeft dan misschien die ander met maar 1000 berichten

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:18

runningkawa schreef:
Verder heb ik geen voorbeeldfunctie of wat ook omdat ik toevallig veel berichten heb (zijn mensen met meer berichten, maar dat terzijde)
Ben gewoon runningkawa die graag kletst (doe ik irl ook)
Dus wil daar ook niet op aangekeken worden
Dat is net zo'n onzin als dat men zegt, anky moet een cap op
Moet ze toch zelf weten en een ander moet zelf weten of die daar naar kijkt en dan wel of niet een cap opzet

Het gaat mij er dus wel om dat iemand met veel berichten dan ook meer gewone berichten heeft dan misschien die ander met maar 1000 berichten

Ja, ik dacht ookal, als je veel berichten hebt ben je een voorbeeldfunctie?? Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:21

Iedereen heeft een voorbeeldfunctie in het leven, kleinste actie heeft gevolgen Lachen maar dat beseffen weinigen.

Verder het is gebeurd, en je kan het niet terugdraaien, zou maar al te leuk zijn terug opnieuw beginnen. Klets gewoon verder zoals je altijd al bezig was, en laat dit hele ow gedoe niet te hard aan je zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:23

Nee ik kan het niet terug draaien, maar ook niet voorkomen...
OP meer dan 50.000 berichten eens wat "verkeerd" zeggen is niet te voorkomen.

En verkeerd staat bewust tussen haakjes.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:46

runningkawa schreef:
Nee ik kan het niet terug draaien, maar ook niet voorkomen...
OP meer dan 50.000 berichten eens wat "verkeerd" zeggen is niet te voorkomen.

En verkeerd staat bewust tussen haakjes.

Inderdaad want wat de een kwetsend vind neemt de ander met een lach in ontvangst.
Kwestie van normen waarden opvoeding intrepretatie en dergelijke

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:51

rk, geef ik je gelijk in, iemand die maar af en toe op bokt komt, paar keer reageerd hefet veel minder " kans" om iets te zeggen wat verkeerd valt bij sommige. Als je gem, 10 of 20 berichtjes per dag plaatst, heb je veel grotere kans om eens iets verkeerds te zeggen, of om ergens verkeerd op te reageren.

Ook met dat uit tent lokken ben ik het eens. Vaak " vergeet" je te temmen, ben je pissig of beledigd en wil je wat zeggen, ga je in verdediging,er zijn vaak groepjes die elkaar bijspringen.
is zo vervelend en frustrerend, dat je idd wel eens iets zegt wat je achteraf gezien beter niet had kunnen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:41

Als je wat langer lid bent zal je ongetwijfeld de bokcultuur wel gaan leren, of mss zal je het wel nooit leren, vrees dat je er bij de laatste alleen snel uitligt of OW's zal krijgen..
Boltcultuur....Ik leer er iedere dag wel weer een stukje van..