Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:12

Abacab schreef:
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ze wel zo slim is geweest van te voren een schaduwaccount aan te maken zodat ze dit heerlijk annoniem kan blijven volgen :)

Hoeft niet hoor, je kan gewoon blijven lezen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:02

slimmerik schreef:
Bah wat een sneue mensen zijn er soms. Eerst wordt er geneuzeld dat bokt geen accounts wil laten verdwijnen of anoniem wil maken. Krijgen ze dat er na veel gezeik door. Gaat men achterhalen wat de orginele accountnaam is van een op eigen verzoek geanomiseerde account, kwakt de naam in een forum en eist bijna inzage in de pb wisseling van betreffende bokker met het beheer. Zit er toch in bij sommigen hè. Lekker rellen en roddelen over mensen die zich niet willen of kunnen verweren.

Lekker sociaal en begripvol.

Is het zo moeilijk te aanvaarden dat een bokker die voor deze mogelijkheid gestreden heeft, er gebruik van heeft willen maken?

Over wie heb je het hier precies slimmerik? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Ik heb hier nog niemand zien rellen of roddelen. Kennelijk ben je erg boos op iemand maar op wie of wat precies is mij een raadsel. Maar hardstikke bedankt dat je hier zo treffend het punt illustreert wat ik in het topic over transparantie al zei, als een Bokker rechtstreeks iemand aanspreekt omdat hij/zij het met bepaald gedrag of een argument niet eens is dan riskeert die Bokker een ban. Maar gewoon in zijn algemeenheid (geen naam noemen) heel negatief zijn dat laat Bokt gewoon toe. Dus in het eerste geval, waar je recht voor zijn raap bent, loop je een groot risico dat je monddood wordt gemaakt maar in het tweede geval, waar je hetzelfde gewoon lekker slim en slinks doet, mag je zeggen wat je wilt.

slimmerik

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:59

Het door blijven drammen en speculeren over gast252 vond ik aardig rellerig overkomen Hermelientje. Maar jij vindt dus dat ik iedere bokker die dat deed persoonlijk in een post had moeten aanspreken daarop? Deze personen dus stuk voor stuk uitdagen ruzie te krijgen? Tjonge, nee daar voel ik niks voor en zou bij mij de kwaliteit van bokt naar beneden halen. En ik ben absoluut niet bang voor bans maar zie de meerwaarde van openlijk aan de schandpaal nagelen echt niet. Degenen die zich aangesproken voelen kunnen ermee doen wat ze willen en dat is dat. Ik heb mijn mening kunnen geven en hoef dat niet in een persoonlijke aanval te doen.

Heeft dus niets met monddood te maken maar met fatsoensnormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:50

Wie moet zich dan aangesproken voelen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:06

slimmerik schreef:
Falbala schreef:
Ja, dat heb ik in het verleden al -tig keer gedaan maar mijn redenen waren nooit 'gegrond'. Nou, weer gemaild dan maar. Het moet gewoon zonder opgave van reden kunnen, lijkt me.

Staat in de regels helemaal niet dat je een gegronde reden moet hebben. Enkel een motivatie en dat kan ik me voorstellen. Ook kan ik me voorstellen dat ze je nog eens vragen of je er goed over nagedacht hebt.
Maar weet je het wel zeker dat je b.v. geen nieuw account wilt. Je post best wel veel nl. Want dan kun je ook om een nieuw account vragen. Zie mijn link onderaan.

Citaat:
Je account deactiveren

Als je niet verder wilt op Bokt of een oud account wilt afsluiten, is er de mogelijkheid om je account te laten deactiveren. Hierdoor is je profiel niet langer zichtbaar en kan er niet meer gezocht worden tussen je 'eigen berichten'. Dit kunnen we combineren met het verwijderen van informatie uit je berichten (zie hierboven bij berichten verwijderen) en/of met het (nogmaals) aanpassen van je gebruikersnaam in een neutrale naam of term. Ook hiervoor geldt, neem contact op met support@bokt.nl en zet in die mail weer je gebruikersnaam en een korte motivatie voor je keuze.

bron: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Een account deactiveren is dus geen sprake van monddood maken door team. Maar een eigen keuze waaraan tegemoet gekomen wordt en imo gerespecteerd dient te worden door medebokkers.

Ik heb gemaild met een motivatie waarom ik mijn account geanonimiseerd wil zien maar mijn toelichting is 'niet dringend en van hoge prioriteit' genoeg, dus zo makkelijk is het ook weer niet....

En ja, ik wil mijn eigen account gedeactiveerd zien.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:32

.foutje

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:40

Falbala schreef:
Ik heb gemaild met een motivatie waarom ik mijn account geanonimiseerd wil zien maar mijn toelichting is 'niet dringend en van hoge prioriteit' genoeg, dus zo makkelijk is het ook weer niet....

Dat is dan toch geen afwijzing lijkt me? Vraag me wel af waarom het niet onmiddelijk kan maar dat is een zaak tussen jou en het beheer dus. Ik zeg je alvast dag en succes met een boktloos leven :D

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:15

Bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:18

Heb je altijd gezellig ruiterforum nog :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:22

slimmerik schreef:
Falbala schreef:

Dat is dan toch geen afwijzing lijkt me? Vraag me wel af waarom het niet onmiddelijk kan maar dat is een zaak tussen jou en het beheer dus. Ik zeg je alvast dag en succes met een boktloos leven :D

Zo moeilijk zal het niet zijn toch om een account te deactiveren.. Daarbij als iemand dit wil hoort dit gewoon te gebeuren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:04

Zoals ik Falbala hoor is het een privilege om je account geanonimiseerd te krijgen. Dat zou zo niet mogen zijn, zoals ik de regels lees bepaal jij zelf of de reden zwaarwegend genoeg is, niet Bokt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:05

Ik zit zelf als moderator op een phpBB forum en dat is echt een fluitje van een cent. Ik zie het gewoon als onwil, zeker als je ziet hoeveel tijd er aan (in mijn ogen) onzin wordt besteed.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:17

Dan komen we terug op het punt van : hoe meer leden Bokt heeft, hoe duurder het zijn reclameruimte kan verkopen ... Is dat dan de reden dat het beheer de bokkers ontmoedigt om hun account op te heffen ?
En om het nog even door te trekken : zijn het ook deze broodheren (de adverteerders) die de bokkers onrechtstreeks monddood maken ? Want om deze eersten te paaien, moet dit forum zoveel mogelijk lezers bereiken en die lezers zijn op hun beurt potentiële kopers en die mag je niet tegen de haren instrijken.

Zie ik spoken ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:49

Citaat:
Zie ik spoken ?

Booeehh
:+

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:58

Dit is al eens vaker gezegd Rea. Want het is zoals Nikka en meerdere ook al gezegd hebben, het opheffen van een account is niet zo veel werk. IkbenEllen, dat is wat Bokt in de regels schrijft maar het is al veel vaker aan de orde geweest dat het soms niet te doen is om je account op te heffen. Mist spooksmilie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:42

Nou op dit moment is het profiel en de posten van Falbala al niet meer te zien. Ik krijg de melding: gebruiker bestaat niet. Dus dikke pluim voor het beheer !! Snel geregeld !!

En mensen nu niet zeuren dat ze monddood is gemaakt.... ;)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:35

Snel geregeld? Ja nu het in de openheid is gebracht kan het onderhand wel, feit blijft nog steeds dat het voorheen niet kon om een of andere reden. Dus wat mij betreft geen pluim, laat staan een dikke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:38

Na dit topic is het idd snel geregeld, klinkt als reklameren bij lange kassarij....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:42

Shellyke schreef:
Snel geregeld? Ja nu het in de openheid is gebracht kan het onderhand wel, feit blijft nog steeds dat het voorheen niet kon om een of andere reden. Dus wat mij betreft geen pluim, laat staan een dikke.

Speculatie !!

Ze had het inderdaad eerder gevraagd maar dat was al een hele tijd terug. Nog vóór de mogelijkheid in de regels is opgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:46

Dat weet jij goed..........

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:50

Maakt dat wat uit of het destijds al wel of niet in de regels was opgenomen? Dit probleem bestaat al jaren en waarom Bokt daar zo moeilijk over doet is nog steeds een raadsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:51

Misschien wel wel op zijn plaats in dit topic als een moddie uitleg geeft ipv een gebruiker die dat altijd maar wat graag doet.....

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:12

slimmerik schreef:
Nou op dit moment is het profiel en de posten van Falbala al niet meer te zien. Ik krijg de melding: gebruiker bestaat niet. Dus dikke pluim voor het beheer !! Snel geregeld !!

En mensen nu niet zeuren dat ze monddood is gemaakt.... ;)

Er begint een beeld te rijzen waarom sommige posters spoken zien.
Interessant.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:18

rea schreef:
Dan komen we terug op het punt van : hoe meer leden Bokt heeft, hoe duurder het zijn reclameruimte kan verkopen ... Is dat dan de reden dat het beheer de bokkers ontmoedigt om hun account op te heffen ?
En om het nog even door te trekken : zijn het ook deze broodheren (de adverteerders) die de bokkers onrechtstreeks monddood maken ? Want om deze eersten te paaien, moet dit forum zoveel mogelijk lezers bereiken en die lezers zijn op hun beurt potentiële kopers en die mag je niet tegen de haren instrijken.

Zie ik spoken ?

Ik werk zelf ook via een bedrijf (baan dus ;) ) aan een social platform. Dat qua kosten draait op adverteerders. Hoewel wij liever ook geen leden laten gaan, doen wij er niet moeilijk over als iemand zijn of haar account liever verwijderd ziet. Stug volhouden dat het niet kan geeft namelijk veel meer schade dan een account verwijderen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:18

Q jee, daar gaan we weer met de complottheorieen, ben toch blij dat ik geen modje ben, lijkt me vechten tegen de bierkaai.