Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:46

Ik denk ook dat statjes met hoeveel een topic bekeken is een vertekend beeld geven... Ik kijk ook nog, maar reageren doe ik niet meer..
Ik wil zien wie er allemaal een bod uitbrengen...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:49

Ik wil een voorstel doen. De mensen die veel op EA zitten/zaten roeien nu even met de riemen die ze hebben en wachten het nieuwe systeem af. Je hebt voor een lange tijd een gratis plek gekregen om handel te drijven. Nu is dat misschien voor de gebruiker minder functioneel, maar voor het team prettiger. Als het nieuwe systeem er is, dan kan er weer wat meer handel gedreven worden. Je kunt ook op zoek gaan naar een andere marktplek.

Ik snap dat bokt op veel punten zijn gebruiker te gemoed komt, maar vergeet niet dat je hier gratis bent en je hoeft er niks voor te doen of te betalen om handel te drijven en verder op bokt te zijn. Als team wil je dat je gebruikers het prettig en goed hebben. Zij maken het forum, maar dit is een keuze die gemaakt is. Het resultaat is voor de gebruiker nu even om te janken, maar het is makkelijker te beheren. Je moet niet vergeten dat EA explosief is gegroeid. Dat is onmogelijk om dat op de oude manier in goede banen te leiden. Het werd tijd voor een nieuw EA en dat komt er, maar het bleef groeien en daardoor is er nu aan de noodrem getrokken.

Ik zou jullie willen vragen om geduldig te zijn en het nieuwe systeem af te wachten. Roei met de riemen die je hebt of zoek tijdelijk een andere marktplek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:51

@ Dribbel, weet je hoelang dat ongeveer nog gaat duren?
Weken, maanden?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:52

@annastasia Daarvoor moet je bij Bart zijn. Die kan denk ik wel een schatting maken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:59

Dribbel schreef:
Ik zou jullie willen vragen om geduldig te zijn en het nieuwe systeem af te wachten. Roei met de riemen die je hebt of zoek tijdelijk een andere marktplek.

Zonder grapjes Dribbel: 90% van mijn klanten voor vakantieoppas kwam van of via bokt op mijn site. Nog eens 75% van de mensen die voor gedragstherapie komen kwamen hier vandaan.

Dat betekend nu dat ik per maand zo'n 700 euro minder verdien dan eerst. En crisis al om, blijven de aanmeldingen voor de zomer ook uit.

Dat is een godsvermogen... Als andere dat net zo zwaar in hun portemonnee voelen als ik, ja dan snap je denk ik wel dat heel veel mensen hier niet gelukkig mee zijn. En dan kan je natuurlijk zeggen, kom het was gratis. Maar ook gratis services hebben wel degelijk een belang... En ergens anders heen gaan is leuk, maar punt is: Mijn klanten zitten hier, niet ergens anders.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:02

Jullie handel gaat nu zeker achteruit. Daar twijfel ik niet aan. Dat is gewoon k*t. Je vergeet alleen dat bokt je al die tijd een gratis platform heeft gegeven waar jij je handel/aanbod kon promoten. Dat is dus eigenlijk reclame maken. En dat helemaal gratis. Daar betaal je normaal geld voor. Helemaal omdat het op bokt doelgericht is. Je doelgroep komt waar jij je handel/aanbod aanprijst.

Ik wil niet zeggen dat het onbelangrijk is dat jullie nu minder omzet maken, maar je hebt in de tijd hiervoor wel gratis reclame kunnen maken. Dat komt weer, maar dan moet je geduld hebben. Mooier kan ik het niet maken en het lijkt me niet prettig voor jullie, maar het is niet anders.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:03

Leuk gezegd Dribbel (maar niet heus), maar het duurt al maanden en geduld hebben prima, maar ze hadden eerst moeten zorgen voor iets nieuws voor ze het oude weg doen. En dat het gratis was is meegenomen maar was niet alleen voor ons verkopers interessant maar ook voor de kijkers en kopers. En waarom zou je perse moeten betalen voor iets wat voor alle partijen goed is. We worden gewoon aan het lijntje gehouden. Misschien wel omdat ze hoopten dat we banner ruimtes gingen kopen. Maar vreemd ik zie juist steeds minder banners van "ruitersportzaken". Dat is niet interessant meer om te doen. Als een commerciele advertentie al niet meer gekeken word dan de banners al helemaal niet.
Hoezo gratis reclame en adverteren? dat kan bij alle verkoopsites, Speurders, marktplaats enz. maar hier had je alle paardenmensen op 1 hoop en dus gelijk voor ons de enige juiste doelgroep. Zonder ons verkopers was bokt niet zo groot, leuk en wereldberoemd *D .

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:07

We doen het oude niet weg, maar het oude is explosief gegroeid. Leuk dat EA populair is, maar dat brengt een berg werk met zich mee. En dat doen moderators. En het bleef maar groeien en groeien. Er was al een plan voor een nieuw EA, omdat het zo niet meer ging, maar het ging alleen maar sneller groeien, waardoor het uit zijn voegen barstte. EA was niet meer te modereren. Het plan was om het nieuwe EA af te maken en dan het te veranderen, maar door de snellere groei dan verwacht is dat niet gelukt. Ik geloof niet dat jullie allemaal banners zouden moeten kopen, dat is al snel te commercieel. En je kunt nu wel zeggen dat jullie aan het lijntje worden gehouden, maar je weet waarom het nu zo is, je weet dat er iets anders aan zit te komen en ik hoop dat je begrijpt dat het ook echt komt. Heel banketstaaf voor jullie dit, maar het is nu eenmaal zo. Jammer dan.

Over de hoeveelheid ruitersport banners kan ik niks zeggen. Ik heb een addblocker er op zitten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:10

Dribbel schreef:
Jullie handel gaat nu zeker achteruit. Daar twijfel ik niet aan. Dat is gewoon k*t. Je vergeet alleen dat bokt je al die tijd een gratis platform heeft gegeven waar jij je handel/aanbod kon promoten. Dat is dus eigenlijk reclame maken. En dat helemaal gratis. Daar betaal je normaal geld voor. Helemaal omdat het op bokt doelgericht is. Je doelgroep komt waar jij je handel/aanbod aanprijst.

Ik wil niet zeggen dat het onbelangrijk is dat jullie nu minder omzet maken, maar je hebt in de tijd hiervoor wel gratis reclame kunnen maken. Dat komt weer, maar dan moet je geduld hebben. Mooier kan ik het niet maken en het lijkt me niet prettig voor jullie, maar het is niet anders.

Dat is niet gewoon poedersuiker dribbel, dat is de keuze tussen vreten of niet vreten vanavond. Simpel en hard gezegd, als je ergens aan begint, moet je het afmaken ook. Of het nu wel of niet gratis is. En zeg niet dat bokt daar niet ook altijd aan verdiend heeft. Jullie ad's onderaan werken op de zelfde manier als bij anders sites. Die reageren op trefwoorden. Dat betekend dat op het moment dat iemand naar zo'n vergelijkbaar product zoekt hier op bokt ze ook ad's krijgen. En net als op de meeste sites zullen mensen daarop klikken...

Bovendien heb ik en met mij veel andere meteen gezegd, prima we willen best betalen. Maar dan willen we wel EA terug. Maar ook dat gebeurd niet. Maar verder gebeurd er ook niks en worden we gewoon fijn aan een wurglijntje opgetrokken...

Tof _-:(

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:13

De reden dat het systeem van betalen niet door gaat is dat er dan weer een systeem gemaakt moet worden dat veilig betaal verkeer kan regelen en dat ingepast voor bokt. Dat kost veel tijd. Tijd die beter aan het nieuwe EA besteed kan worden.

En je kunt altijd een financiële tegenvaller hebben. Je hebt nu eenmaal een bedrijf(je). In dit geval een tegenvallen in mogelijkheid tot advertentie. Heel jammer natuurlijk, maar dat betekend gewoon dat je zuiniger moet leven. Dus geen leuke/extra uitjes, geen extra spullen, goedkoper inkopen doen e.d. Ik kan je vertellen dat ik weet hoe dat is. Het is niet fijn, maar hopelijk ben je er weer snel van af.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:15

Maar even zonder grapje. Wat valt er te modereren aan Commercieel?. Dingen die fout geplaatst worden?, teveel foto´s. Ik snap niet waar het werk in zit. Maar als het echt zoveel werk is waarom laten jullie dan niet bijv. de verkoper zelf wat meer doen. De verkoper kan zelf zijn topic aanpassen bijv. En gewoon standaard een 15 foto stop dus dat meer gewoon niet gaat. Begrijp me niet verkeerd, ik snap het echt niet dus het is niet sarcastisch bedoeld. Zelf word ik schijtziek van andere forums waar iedereen zoveel ruzie maakt en temt dat daar elke keer weer een Mod aan te pas moet komen. Ik geloof gewoon niet dat Commercieel zoveel werk is.

Maar als ik het goed begrijp dan gaat er eigenlijk niets veranderen?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:18

Ik vatte je verhaal ook niet sarcastisch op hoor. Begrijpelijk dat je vragen hebt. Jij hebt het nu over commercieel, maar er is meer op EA dan dat. Ik weet niet helemaal waar het grootste werk in gaat zitten op EA. Ik kan daarvan geen statjes tevoorschijn toveren, maar een (oud)mod van EA zou dat denk ik wel weten. Ik vermoed dat het om verkeerd geplaatste topics, verkeerde TAG's enz. gaat. Weet ik alleen niet zeker. Wat ik wel weet is dat er een ongelofelijke hoeveelheid werk in ging zitten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:23

Dribbel schreef:

Dribbel, ik weet dat je het goed bedoeld maar ondertussen loopt de frustratie alleen maar op
- de verandering op EA is alleen aangekondigd op forumzaken, een beetje in een verdomhoekje zo lijkt het wel. Terwijl jullie een heel grote nieuwspagina hebben, en ook iets kunnen aankondigen in BBB en BNB. Kanalen genoeg en EA is ook groot genoeg om er aandacht aan te besteden
- de verandering op EA is zowat meteen doorgevoerd. Het lijkt mij dat zeer weinig mensen hun oude advertenties hebben kunnen redden door ze naar zichzelf te pb' en. Lijkt een beetje op een diefje te moeten gebeuren allemaal
- er wordt al tijden geschermd met een nieuw EA, en nog steeds is er door niemand van het beheer aangegeven hoe lang het nog gaat duren. De vrijgekomen modcapaciteit door het 'sluiten' van EA wordt naar mijn stille vermoeden volledig gegooid op het naleven van allerlei prulregels zoals max 15 foto' s per topic en geen opvallende tekentjes in de topictitel en meer van dat fraais, terwijl de huidige noden toch duidelijk elders liggen. Trouwens, als bokt blijft groeien, dan gaat het beheer ook de regels weer moeten herschrijven want dan zitten jullie binnenkort weer op je tandvlees.
- om aan te tonen dat wij blijkbaar de enige dissidenten zijn, kregen we tot nu toe telkens de fraaie statistiek te zien "dat het allemaal zo erg nog niet is". Er is hier geen enkele gebruiker sinds de opening van dit topic geweest die zijn handel heeft zien verbeteren. En ik voorspel dat die statistiek alleen maar gaat dalen.

Ik persoonlijk heb nu de minder fraaie kant van bokkers te zien gekregen die zich via pb lekker anoniem wanen, je weken aan het lijntje houden, niet betalen, je pb box vervuilen met 10 vragen die ook in de OP staan en het dan vervolgens toch 'aan hun moeder moeten vragen' of 'kijken wat er volgende week van mijn zakgeld over blijft'. Vroeger op EA buitelde men over elkaar heen voor bepaalde artikelen en konden bokkers gelijk zien dat als ze niet betaalden, er een stoet van gegadigden stond te dringen. Die peer pressure was voldoende om effectief te betalen. Nu kan ik als een bedelaar gaan pb' en. Nou bedankt. Ik houd de eer aan mezelf en adverteer alleen nog op mp en kapaza en ik zit nu te kijken naar e-bay.
Ja, dat laatste kost geld.
En dan?
Ik heb al aangegeven dat ik wel wil betalen om mijn topics hier open te houden voor reacties, maar daarop krijg ik geen gehoor.
Ik vermoed te weten waar het schoentje knelt, want andere ondernemers hier hebben me al gewaarschuwd, bij het bestellen van een banner is het een hele leuk werkje om je factuur te krijgen van het beheer...

Ik weet dat niks ter wereld gratis is en dat we onze handjes mogen kussen voor de vrijheid die we hier hebben gehad. Maar vergeet niet dat wij ook bokt mee groot hebben gemaakt, zowel de commerciële gebruikers als hobbyisten. De kracht van bokt is dat je er alles vindt. Laat dat niet worden 'de kracht van bokt WAS dat je er alles VOND'
Want nu krijg ik een beetje het 'tais-toi et soi belle' gevoel...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:32

Oneliners, offtopic, verkeerd geplaatste topics e.d. daar moet allemaal op gemod worden. Maaaaar: met het maximaal 1 topic per week werd het modereren in 'mijn modtijd' wel een stuk minder. Maar ik snap ook dat het heel veel werk is hoor, alleen dat je van 40 verkopen per maand naar 0 verkopen per maand gaat is gewoon echt niet tof. Het vrijblijvende is er gewoon vanaf. Ik plaats ook geen commerciele advertenties meer, en ook ik kijk veel minder op EA. Ik vind het oprecht echt heeeeel jammer zo, EA was altijd een van mijn favoriete subfora :) .

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:39

Het aangeven dat er een nieuwe EA komt had misschien ook in de BBB gekund. Het is immers beleidsmatigs. BNB was hier minder geschikt voor, vanwege het nieuwsbrief gehalte. Ik denk dat het aankondigen op VN komt als het er daadwerkeljk is. Het beheer heeft een keuze gemaakt over de aankondiging. De reden van deze keuze weet ik niet. Het was/is een idee voor de BBB. Daar ben ik het mee eens.

De reden van het abrupte stoppen weet ik niet, maar ik vermoed de explosieve groei en het stoppen van mods. Dat is geen goede combi. Je zin:'' lijkt een beetje op een diefje te moeten gebeuren allemaal'' snap ik niet helemaal.

De tijd van ontwikkelen is denk ik voor Bart moeilijk te bepalen. Het gaat om een bepaald programma voor programeren waarvoor dit nog nooit gedaan is. Een sprong in het diepe dus. Je kunt dus tegen veel onverwachte vertragingen aanlopen. Daarom lijkt het me dat er zo'n ruime tijd is geschat. Was het niet januari 2012. Dat zou ik even na moeten kijken. Ik kan je vertellen dat de modcapaciteit gebruikt wordt voor het leefbaar/bruikbaar houden van een groot forum. Daar zijn nu eenmaal veel mensen voor nodig. Het gaat hier echt niet alleen om 15 foto regeltjes, maar ook om rellen, ruzie's, nieuwe gebruikers wegwijs maken en nog veel meer. Ik hoop dat je hebt gezien dat we al bezig zijn met veranderingen in het beleid. Er staan daar 2 topics over op FZ.

Ik denk zeker dat de statistieken gaan dalen. Dat is te verwachten, want niemand heeft hier zijn handel zien verbeteren. Al zijn jullie natuurlijk niet alle EA gebruikers, maar ik denk dat we wel een soort gemiddelde hebben hier.

Ik ken je verhaal over pb's wel via marktplaats. Wat mensen al niet kunnen. NIet fijn en het zorgt voor meer werk. Bij bokt dus via pb. Niet de prettigste manier. Het lijkt me handig om in het topic te zetten dat er direct betaald moet worden (noem een termijn) en als dat niet zo is, dat het artikel naar een ander gaat. Dat is natuurlijk niet het fijnste om te doen en het is niet ideaal, maar je kunt het zien als een optie van mijn kant.

Kracht van bokt is idd de hoeveelheid info (ben daarvoor ook Wikimod), maar het is niet alleen EA. Dat moet je ook begrijpen. Het is een groot onderdeel en daarom krijgt het ook zijn eigen systeem. Ik hoop niet dat het was en vond wordt. Dat zou niet prettig zijn, maar nogmaals bokt is niet alleen EA.

Ik weet dat het een flinke lap tekst is. Sorry :o

Ik heb hierbij hopelijk wat kunnen uitleggen. Ik snap dat jullie ontevreden zijn en boos ook. Het probleem is dat ik niet kan toveren, anders had ik nu een EA getoverd dat voor beide kanten prettig zou werken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:53

Omdat ik van mezelf mijn uitgaven in de gaten moet houden, heb ik altijd bijgehouden wat ik op bokt gekocht heb. Tot begin dit jaar (nadien niks meer gekocht, hoe raar... NOT) was dat een totaal van 2700 euro op 4 jaar tijd aan spullen rechtstreeks van bokkers. Dan zwijg ik over spullen die ik van webshops heb gekocht die ik hier had leren kennen (ooteman, tentenkampen, veilingen etc).
Reken maar dat ik per jaar 800 euro via bokt uitgaf (en ik verkocht natuurlijk ook weer wat ik beu was).

Dribbel, de lap tekst is geen probleem. Deze mensen hier willen lezen, helaas zijn de klanten op EA van de rap en de gauw en soms vraag ik me af of ze uberhaupt geletterd zijn, want wat ik ook in de OP zet, ik krijg toch nog pb met 'ruil je?' en 'waar op te halen'.
Betwijfel sterk op het zoden aan de dijk zet dat ik erin zet dat ik niks reserveer.

Op een diefje= stiekem en snel
De OP met de aankondiging van de veranderingen heeft niet eens op EA zelf gestaan... Waarvoor hebben wij hier in godsnaam een nieuwsredactie???

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:08

Sommige mensen leren het gewoon niet. Ik ken het helaas van mijn Wiki taken. Je kunt het deel wel verkleinen door het in je post te zetten. Er zullen er altijd een paar zijn die ineens wel goed kunnen lezen.

NR is voor paard gerelateerd nieuws. Het bokt-nieuws komt van beheer. Deze spelen het door aan NR en dan komt het op Voorpagina Nieuws.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:14

Whowhowho wacht...het nieuwe EA en daarmee deze EA....januari 2012 :oo

_O- _O- _O- :') Y;( :evaw:

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:15

Ik zal het eens uitzoeken wanneer het precies is. Uit mijn hoofd januari, maar ik kan het mis hebben.

Edit:
Eline schreef:
Het goede nieuws is dat het nieuwe EA al flink in de steigers staat en dat áls we over zijn naar het nieuwe CMS (Drupal, voor de kenners) we ineens een flinke sprong kunnen maken: Mét een nieuwe layout, mét een nieuw EA. Een specifiek tijdstip kunnen we daar nog niet voor noemen, maar als het dit jaar niet gebeurt, trakteert Bart in januari 2012 elke bezoeker van Bokt op zelfgebakken muffins!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:02

Volgens mij weet ik niet anders dan dat er gewerkt zou worden aan een 'nieuw' EA. Sowieso al wel minimaal een jaar of 4. Maar ik denk al wel langer.

Probleem is imo het totale gebrek aan communicatie hierover vanuit het beheer.
Ik heb niks tegen jou Dribbel, maar sta jij hier niet de broodnodige uitleg te geven die het beheer blijkbaar al lang en breed had kunnen geven aan de gebruikers?
Bij elk project, zoals het nieuwe EA is er een planning. Toch?

Maar goed, als het zo doorgaat lost het hele EA probleem zich wel op, want vergis je niet, als mensen ergens ander heen gaan, komen ze echt niet zomaar terug op bokt. Tenzij je echt iets unieks kunt aanbieden hier. En tot nu toe heb ik niet het idee dat dit gaat gebeuren. Of wel?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:06

Er is idd een planning (hij is er voor het nieuwe jaar). De reden dat het zo lang duurt is de werking van het programma. Ik heb Bart het ergens op FZ wel zien uitleggen. Het probleem was vooral dat Bart dingen van het programma ging vragen die het niet gewend was. In Nederland was dit nog nooit gedaan en enkele mensen die dat wel hadden gedaan woonde in de V.S. Details weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat er zeer specialistische dingen van het programma werden gevraagd en die kon je niet zo maar programmeren. Dat was het grootste probleem betreft EA (en bijbehorend de nieuwe lay-out.)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:07

Ik bied me bij deze aan als Mod op EA.
Als er nog een paar zijn die dat doen, kan de rest van het beheer zich met andere onderdelen op het forum bezighouden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:37

annastasia schreef:
Als er nog een paar zijn die dat doen, kan de rest van het beheer zich met andere onderdelen op het forum bezighouden.

Er hebben zich al zo veel mensen aangeboden als mod. Zit hem niet in het feit dat ze de capaciteit niet hebben. Ze hadden uit dit topic 5 nieuwe modjes kunnen halen, maar ze willen niet.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:10

Het argument dat met name aangevoerd werd, was dat het teveel mod werk was.

Als het helpt, ik biedt me ook aan. Denk dat hier zat mensen bereid zijn te komen modden als er iets gedaan word aan het huidige EA. Want op deze manier neem je sommige mensen letterlijk het brood van tafel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:29

Veulen84 schreef:
annastasia schreef:

Er hebben zich al zo veel mensen aangeboden als mod. Zit hem niet in het feit dat ze de capaciteit niet hebben. Ze hadden uit dit topic 5 nieuwe modjes kunnen halen, maar ze willen niet.

5? Ik denk toch wel een heel stuk meer :j

Verder hadden ze ook de regels wat betreft offtopic reacties kunnen versoepelen, scheelt een hoop en ik vond het iig nergens voor nodig.