Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:13

Caira er zijn heel wat oplosingen aangedragen, het beste ljkt me nog als Bart idd om de tafel gaat met Kim enz enz
gewoon zonder wijzen en een normaal gesprek houden
Dan iemand van buitenaf aantrekken en met kritisch oog naar bokt laten kijke

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:15

Echwel schreef:
Bart maar zoals eerder gezegd het onderschrift dat wijst naar Marcel dat mag wel dat is geen vete??
Je wil openheid en niet meer meten met twee maten
Ook opvallend is dat mensen eerst op geit het helemaal oneens waren met bokt en nu weer helemaal omgedraaid zijn
Kom eerlijk uit voor je eigen mening, daar gaat het om, neem een visie en hou je daaraan.
Het is niet alleen afkatten van bokt, maar ook wel degelijk inzien dat er structueel iets fout zit

Ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar dat zou goed kunnen.
Ik ben het niet helemaal oneens met bokt, ik ben het wel met een paar dingen niet eens, die ook gewoon bij het team bekend zijn (sub fora, overkill aan niet paardensubs, EA, etc)
Maar geit viel me zwaar tegen, dus heb ik mijn account laten verwijderen :j

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:20

BartVB schreef:
Anonieme mods zorgen er alleen voor dat moderators niet meer persoonlijk aangekeken worden op hun acties. Is dus (soort van) prettig voor de moderators, het veranderd echter weinig aan het beleid of aan de besluitvorming.

Als je het onpartijdig wil doen moet er weinig te geen overleg zijn tussen de mods en mids.
mod1 zet de tem intern klaar (alleen de opmerking / tekst) van de gene die zich zou hebben misdragen.
mod2 & 3 moeten de tekst lezen zonder te weten wie het heeft geplaatst en moeten aan de hand van de regels gaan bepalen of het wel of niet aan de regels voldoet. Zo krijg je een onpartijdig oordeel.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 27-12-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:27

BartVB schreef:
@Alet74; wat betreft openheid wat betreft sancties en beleid zijn we op Bokt.nl naar mijn mening een heel stuk opener dan het overgrote deel van de (grote) forums die ik ken. Kijk voor de grap eens hoe bijvoorbeeld Fok.nl dit geregeld heeft :)

Dat creeer je juist zelf door alles gezellig te willen houden en de mods onder hun eigen naam ook gezelllig mee laten doen. Vind ik.
Als dat je doel is; gezellig en open, dan vind ik dat het team meer open mag zijn over sancties want nu is het eenrichtingsverkeer.
Wij zijn gezellig, totdat...
Laatst bijgewerkt door Nic op 27-12-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:27

dat is precies juist pascalB
Er zijn al een hoop mogelijkheden aan gegeven. Het loopt nu net een paar dagen, ze kunnen niet
zo snel compleet het omgooien zodat het in ene ok loopt. Dat heeft tijd en organisatie nodig.

Zolang ik niet bij de berichten ben geweest waarbij beide partijen tegen elkaar gesproken hebben.
ga ik daar ook geen kant uit kiezen. nu is het tijd voor oplossingen,
zodat dingen zoals dit niet meer voor kunnen komen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:31

smurfje schreef:
dat is precies juist pascalB
Er zijn al een hoop mogelijkheden aan gegeven. Het loopt nu net een paar dagen, ze kunnen niet
zo snel compleet het omgooien zodat het in ene ok loopt. Dat heeft tijd en organisatie nodig.

Dit is zeker niet iets wat je in een paar dagen voor elkaar krijgt. Liever goed erover nadenken en uitvoeren dan iets half doen en maar hopen dat het werkt.
Zorg dat je de fundering weer goed krijgt anders krijg je een gammel huis. Wat op moment een beetje het geval is.

Het heeft gewoon een tijd gewerkt maar na een aantal verbouwingen blijkt de huidige fundering niet meer sterk genoeg te zijn.
Geeft niet, maar je zal er wel wat mee moeten doen.
En idd met de verbouwing rekening houden met de dingen die in het verleden mis zijn gegaan.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 27-12-10 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:31

In mijn ogen moet je oud zeer ook aanpakken anders blijft het zeuren.

BartVB
Eigenaar

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:34

Wat verbeteringen betreft zijn we erg benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties in dit topic:

[FZ] Voorstel: rondetafelsessie

Daarbij vooral benieuwd naar problemen/knelpunten die je in de dagelijkse praktijk tegenkomt. Dat er in dit (extreme) geval dingen mis zijn gegaan is zeer duidelijk, aantal punten daarvan zijn al aangepakt, overige punten wordt aan gewerkt. Maar wat net zo interessant is is, is wat er nou in de breedte mis gaat of beter kan/moet. Waar loop jij als gebruiker tegenaan en hoe zou dat beter kunnen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:37

:r Is denk ik het enige wat dicht bij komt wat ik van het geit forum vind.

Zwaar gefrustreerde mensen zitten daar op, die overal tegen aan willen schoppen. Niet links om, dan rechts om.
Vraag me dan hard op af of ze in RL zo gefrustreerd zijn dat ze het lekker "anoniem" op internet willen uit vechten.

Mensen die hier een ban of bot hebben. Willen nu in 1 keer al hun berichten verwijderd hebben. Want ze kunnen daardoor in persoon beschadigd worden. Maar ben je dan al niet te laat? Had je dat niet van te voren over na moeten denken.

Als je iets in RL zo iets zegt, kan je die gene tegen wie je dat gezegd hebt toch ook niet achter af wissen?

In ieder bedrijf word er gekletst. Zowel onder laag als hoog geplaatste. Als je word ontslagen, ga je dan ook afluister apparatuur neer zetten, om ze daarmee voor het blok te zetten met hoe ze over mensen praten? En dan dat hoog van te toren te blazen...?

Ik sta als een blok achter het mod team. Is al moeilijk genoeg om al deze mensen hier netjes in het gareel te houden.

En vind het zwak en laag aan de grond om iemand te hacken om zo achter gegevens te komen die achter de schermen worden neer gezet.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:39

Mischien moet je jezelf eerst eens verdiepen in wat er heeft afgespeeld?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:40

pubelia schreef:
Mensen die hier een ban of bot hebben. Willen nu in 1 keer al hun berichten verwijderd hebben. Want ze kunnen daardoor in persoon beschadigd worden. Maar ben je dan al niet te laat? Had je dat niet van te voren over na moeten denken.

Als je iets in RL zo iets zegt, kan je die gene tegen wie je dat gezegd hebt toch ook niet achter af wissen?

Nee, maar als hij dood is dan is het ook echt over. Op een forum staat het tot in lengte van dagen en voor iedereen.
En nee, als je jong en onbezonnen bent dan is het niet logisch dat het je tot in den treure kan worden nagedragen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:41

BartVB schreef:
Wat betreft het toedichten van de Youtube filmpjes, die waren zo heftig dat daar heftige reacties op zijn gekomen. Wie ze precies gemaakt/gepubliceerd heeft was toen niet duidelijk en is nog steeds niet duidelijk. Dat ze in verband worden gebracht met de mensen die actief bezig waren in deze vete is echter niet heel erg vreemd. De filmpjes zorgen wel voor heftige reacties maar zijn niet de reden voor sancties.

Weet je dat hoeft ook helemaal niet duidelijk te zijn of te worden wie welke filmpjes waar dan ook op het internet zet.... Daar hoeft geen bokker schuldig aan te zijn, en ook al heeft ene bokker dat gedaan, so what... laat het slachtoffer het zelf uitzoeken.
Of moet ik dadelijk oppassen dat ik niet te hard bij een bokker door de straat rijdt omdat daar dan sancties op staan op bokt??
Als zoiets over mij de ronde zou doen, dan regel ik dat zelf, alhoewel ik mij niet dusdanig misdraag dat ik zo in the picture gezet zou worden, dat is buiten bokt om, heeft helemaal niets met bokt te maken...

Je schrijft af en toe over een rechtstaat en dat bokt dat niet is, maar wordt wel tot zoiets verheven als er advertenties worden nageplozen, andere fora worden afgespeurd etc...
Eerst eigen straatje schoonmaken en schoonhouden, dat geldt ook voor de bokkers, als je straatje schoon is kan niemand drammen over een smerig straatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:43

Bart, is het geen optie om een moderator de 'taak' te geven het gedeelte achter de schermen te modereren, zodat dit soort uitspraken ed. wellicht voorkomen kunnen worden in de toekomst, en dat moderators aangesproken worden op zulk gedraag? Want ik weet niet wat de taken van de hoofdmods is, maar Zwartwitje geeft aan geen berouw te hebben van haar uitspraken in dat topic. Nu weet ik niet wat haar exacte uitspraken waren (dus dit is geen verwijt of iets!) , maar naar mijn weten was zij indertijd hoofdmod en heeft niet ingegrepen dus...
Dus wellicht is het een optie om daar gewoon een objectief persoon voor aan te stellen (die wat meer ervaring heeft en iets ouder is dan 18 :) ) ? Of, als dit tevens de taken zouden moeten zijn van de hoofdmods, de regels wat meer concreet maken in die richting ?
Want in principe is het idd raar dat achter de schermen kan en mag, wat voor de schermen niet mag.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:44

DubbelDun schreef:
Nee, maar als hij dood is dan is het ook echt over. Op een forum staat het tot in lengte van dagen en voor iedereen.
En nee, als je jong en onbezonnen bent dan is het niet logisch dat het je tot in den treure kan worden nagedragen.

In RL kan je het ook nog jaren na getrapt krijgen. Ook toen je jong was, en je hebt iets verkeerds gezegd of gedaan hebt. En dan ben je ook niet gelijk dood...

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:48

pubelia schreef:

Zwaar gefrustreerde mensen zitten daar op, die overal tegen aan willen schoppen. Niet links om, dan rechts om.
Vraag me dan hard op af of ze in RL zo gefrustreerd zijn dat ze het lekker "anoniem" op internet willen uit vechten.

Dit is wel heel erg kort door de bocht sorry hoor,
Ik zit zelf ook op geit, en ben totaal niet gefrustreerd, en zovele met mij die daar geen last van hebben :D
En anoniem zijn de meeste daar ook niet hoor :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:49

En al waren ze anoniem, dan nog mag dat op een forum :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:49

pubelia schreef:
DubbelDun schreef:

In RL kan je het ook nog jaren na getrapt krijgen. Ook toen je jong was, en je hebt iets verkeerds gezegd of gedaan hebt. En dan ben je ook niet gelijk dood...

tja door een paar personen misschien, die er bij waren toen je het zei....

De rest heeft het je nooit persoonlijk horen zeggen en zal dus moeten vertrouwen op degene die het gehoord hebben, en informatie uit de 2e hand is nooit 100% betrouwbaar

Als jouw berichten onder je eigen naam tot in de eeuwigheid bewaard worden is dat wel zo. Daarnaast als ik dan voor me zelf spreek, ik was 10 toen ik bokt kwam. En de berichten die ik toen gepost heb zijn geenzins een afspiegeling van hoe ik nu ben als persoon... Dus als mensen me daar nu op willen pakken zijn ze niet bijster slim bezig. Mensen ontwikkelen zich, en het is gewoon dom om iemand te veroordelen op wat iemand jaaaren geleden heeft gezegd gedaan. Maar op internet is de context van tijd/plaats/leeftijd veel minder aanwezig dan in het echte leven, dus dat kan tot verkeerde interpretaties leiden :)
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat iemand z'n berichten van internet gegooid wil hebben. Neemt niet weg dat ik snap dat het technisch gezien een ingewikkelde zaak is. Dus in dat opzicht kan ik dan nog wel enigszins begrip opbrengen voor het beheer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:51

@Menino : het is niet ingewikkeld om berichten van een user weg te gooien en een account te verwijderen.
Het probleem zit meer in de quotes-met-naam en zolang die blijven staan schiet je er niets mee op.
Maak voor de lol eens een gratis forum aan en kijk dan wat je allemaal kunt als beheerder... er gaat een wereld voor je open :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:53

Iedereen weet dat als je iets om internet zet,
Dat het terug te halen is. dus ook deze gesprekken.
als ik hier over 10 jaar naar terug kijk zal ik misschien ook denken.
van sjips misschien had ik me daar lekker buiten moeten houden.

Dat is internet. Dat ze nu alles schoon willen hebben van alle gesprekken die er gevoerd
zijn omtrent hun, tja had je toen naar moeten vragen. en niet achteraf.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:54

mardjai schreef:
pubelia schreef:

Ik zit zelf ook op geit, en ben totaal niet gefrustreerd, en zovele met mij die daar geen last van hebben :D

Als je niet gefrustreerd bent, waarom zit je dan op geit? Want geit en bokt is wbt het wissen het zelfde.
Geit wist ook niet. En waarom zou je op geit tegen bokt aan moeten schoppen, als je niet gefrustreerd bent over bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:55

DubbelDun schreef:
@Menino : het is niet ingewikkeld om berichten van een user weg te gooien en een account te verwijderen.
Het probleem zit meer in de quotes-met-naam en zolang die blijven staan schiet je er niets mee op.
Maak voor de lol eens een gratis forum aan en kijk dan wat je allemaal kunt als beheerder... er gaat een wereld voor je open :D

ik heb ervaring met het hebben van fora :D Die waren geen lang leven beschonken :') Maar het idee is er...

Ik snap dat het puur technisch gezien mss ook helemaal niet zo'n lastige zaak is. Maar ik snap dat het moeilijk is om de afweging te moeten maken om gaten in discussies te laten vallen om de privacy van bokkers te waarborgen, of dat men moet kiezen voor een andere oplossing. :) En met het overdenken van dat laatste is het beheer ook druk bezig als ik het andere topic mag geloven, en tot nu toe heb ik er nog wel een beeetje vertrouwen in dat dat geen 10 jaren plan gaat worden, dus daar hoor je mij niet over :P ... Mocht er over weetikveelhoelang nog niets veranderd zijn, dan zou ik er minder begrip voor op kunnen brengen... Maar da's nog niet ter sprake :Y)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:59

pubelia
Ik heb de berichten op geit ook gelezen en zit ook op andere fora.
Wat is daar mis mee?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:00

Caira schreef:
Tjuppie schreef:
_O- Nou sorry hoor, maar ik vind de posts van Bart echt een lachertje.. Nergens sorry of enig berouw van de manier waarop achter de schermen gepraat wordt. Het is gewoon belachelijk en ik distantieer me hier dan ook volledig van.
Wat een bende hier.

maar wat WIL je dan? waar zou je dan echt tevreden mee zijn? Ik hoor de laatste pagina's een hoop bladiebla maar weinig oplossingen. We kunnen met zijn allen blijven zeiken, maar we kunnen ook fundamentele oplossingen aandragen en ik weet waar bokt mee bij gebaat is!

Ik heb al 300.000 oplossingen langs zien komen, maar ik heb HEEL sterk het idee dat het beheer en de mods van bokt daar 0,0 mee willen doen. Uit niets blijkt dat ze willen luisteren naar gebruikers. Dus nee, ik heb niet het gevoel dat als ik ook nog meedenk, er werkelijk iets gaat veranderen.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:01

pubelia schreef:
mardjai schreef:

Als je niet gefrustreerd bent, waarom zit je dan op geit? Want geit en bokt is wbt het wissen het zelfde.
Geit wist ook niet. En waarom zou je op geit tegen bokt aan moeten schoppen, als je niet gefrustreerd bent over bokt?

Misschien omdat alles wat je daarover op Bokt zegt, toch wel gewist wordt??
En een aantal geiters zijn geband van Bokt, dus dan gaat het sowieso wat moeilijk he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:01

smurfje schreef:
Iedereen weet dat als je iets om internet zet,
Dat het terug te halen is. dus ook deze gesprekken.
als ik hier over 10 jaar naar terug kijk zal ik misschien ook denken.
van sjips misschien had ik me daar lekker buiten moeten houden.

Dat is internet. Dat ze nu alles schoon willen hebben van alle gesprekken die er gevoerd
zijn omtrent hun, tja had je toen naar moeten vragen. en niet achteraf.

10 jaar geleden, waren er nog mensen zonder internet B-) Het was toen nog helemaal niet zo van zelf sprekend dat Internet zo'n grote rol zou gaan spelen in de maatschappij. Hyves, facebook en weet ik veel wat allemaal bestonden nog niet (of waren nog niet zo populair) dus het was ook nog helemaal niet te sprake dat iedere werkgever standaard z'n sollicitanten zou gaan google'en ofzo.
Niet gek dus dat mensen toendertijd niet in staat waren de lange termijn gevolgen in te schatten, en dat kan je iemand nou niet echt verwijten denk ik zo. Maargoed, deze discussie wordt ook al in een ander topic gevoerd ....