Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:20

}:0
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 14-02-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:29

Chiqa schreef:
Ik reageer correct naar jou toe Stef, probeer een discussie met je aan te gaan met wat er eventueel fout had kunnen gaan, probeer mee te denken maar hier reageer jij erg opvallend op, ik begrijp echt waarom je hier niet gewoon op een rustige manier op mijn vragen kan reageren, ik probeer het alleen maar te begrijpen :)

Maar hiermee laat je tevens een stukje van jouzelf zien, en spreek je jezelf imo toch wat tegen.
Dit is overigens niets persoonlijks gewoon iets wat ik constateer en wat er dan allemaal langs elkaar heen kan gaan zonder dat er mss wel eens opzet in het spel is.....

Je probeert niets te begrijpen, want keer op keer wordt er duidelijk uitgelegd dat Eline heel duidelijk had gemaakt dat over zulke beslissingen niet op in werd gegaan..
Nadat Stef hier haar ongenoegen schreef, en er verontwaardigd op gereageerd werd kon het ineens wel!

En dat is duidelijk of is dat zo moeilijk te begrijpen.. Als je dat zo moeilijk vind hoef je er verder om te blijven draaien, of het OM te draaien.. Dat het ineens Stef haar schuld is.. Kom op zeg..

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:34

je probeert me niet te begrijpen chiqa, je legt de bal onterecht bij mij neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:44

Chiqa, wat probeer jij nu eigenlijk te bereiken met je pogingen om stef en haar redeneringen onderuit te halen= ALS eline al van plan was geweest om op voorhand meer informatie te geven dan had die toch gewoon een pbtje kunnen sturen met de mededeling dat er meer informatie zou volgen. Maar dat heeft ze niet gedaan, er is gezegd dat er niet over gediscusieerd zou worden en daar gaat Stef heel terecht niet mee akkoord.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:57

Chiqa als je geïnteresseerd bent in stef's verhaal is het verstandig haar posts goed te lezen. Het valt me op dat je al een aantal keer niet goed gelezen hebt en daardoor de situatie niet begrijpt en met in mijn ogen nutteloze tips komt. Het scheelt jou (en anderen) een hoop ergernis wanneer je eerst goed leest en daarna pas mee gaat denken/posten.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:06

Ik wil iedereen eigenlijk nogmaals vragen om terug on topic te komen. De discussie die er op dit moment bezig is (X die vindt dat Y leest dat Z al dan niet gepb't heeft of eerst had moeten doen naar A) , is gewoon echt niet constructief en ik zie ook de bekende sneren weer verschijnen. Dus het onderwerp zelf (hoe er gecommuniceerd zou moeten worden naar mensen die zich opgeven als moderator) wil ik zeker niet van tafel vegen, maar maak het niet persoonlijk.

Om eventueel algemener terug te gaan naar verbeteringen: de enquête die ik een aantal pagina's terug had aangekondigd, is klaar en staat online. Ik hoop dat ook jullie hem willen invullen, dat kan via deze link.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:09

Hmm, ik weet niet of het jullie bedoeling was om het anoniem te houden.
Als ik zeg: ik ben 7 jaar lid van bokt, heb 25000 berichten ongeveer en ik ben een vrouw. Dan kun je al heleboel gebruikers schrappen.

Weet niet wat jullie uiteindelijk zien van de resultaten?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:10

Sinds wanneer is feedback meteen een sneer?
Het valt mij juist op dat bijna niemand elkaar meer feedback durft te geven in discussies, omdat dit weleens als persoonlijke aanval gezien kan worden en tot een OW kan leiden. Irl geef je het toch ook gewoon aan wanneer je merkt dat bepaalde reacties/gedragingen niet constructief zijn en van de inhoud van een discussie afleiden? (zoals dat bvb Chiqa nu bepaalde posts niet goed genoeg gelezen heeft). Waarom dan op Bokt niet?

Ik ga de enquête meteen even invullen :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:14

Heino; volgens mij zijn we dan weer terug bij de zelfregulatie, toch? :)) Ik ben het roerend met je eens hoor, dat moet ik zeggen. ;)
Op Bokt is het ook prima elkaar aan te spreken op bepaalde zaken. Maar de manier waarop blijkt niet altijd een succes. Hoe dat komt kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar waar het om draait is dat het nimmer de bedoeling kan zijn om je geroepen te voelen over te gaan tot persoonlijk getinte opmerkingen die verder niet zo veel meer toevoegen aan de specifieke situatie. Feedback is daarom niet altijd een sneer. Als dat wel zo is, dan heet het denk ik ook geen feedback meer. Feedback is constructief. :) En dat is wat we graag zien. Dus ik zou ook graag iedereen in dit topic op willen roepen om de enquête in te vullen. In combinatie met de lijst van punten moet dat veel inzicht geven en duidelijk maken of de genoemde problemen ook voor het groter geheel gelden.

MoonChloe; het is inderdaad de bedoeling om het anoniem te houden. Het doet er niet zo veel toe of Pietje of Klaasje het invult. Het doet er toe wát hij invult. :) De vragen over leeftijd, geslacht, aantal berichten en aantal jaar geregistreerd geven de mogelijk bijvoorbeeld conclusies als 'Jeugdige meiden (<16) zijn niet tevreden over .....' te kunnen trekken. En zo kun je bijvoorbeeld ook goed zien welke problemen de bokkers die bij het meubilair horen wel zien, die anderen bijvoorbeeld niet zien. Dat kan heel zinvol zijn. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:15

waardeloze enquete, kan er totaal mn ei niet in kwijt, maar vooruit (en nee, dit heeft niks met voorgaande te maken)
En ach over anoniem.... k heb niks te verbergen :n

Verder op t stukje van Eline... Pak nou verdikke dan eens de veroorzaker aan (hoewel ik niet kan zien wat er eventueel wellicht via pb is gebeurt)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:17

Okee duidelijk.

Maar net als Stef vind ik de enquete nogal waardeloos. Want ik vind het in sommige HKtopics gezellig maar ergens anders niet. Wat moet ik antwoorden?
Enne wat is 'Drogredeneringen'? vandale.nl kent het ook niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:20

Mireille schreef:
Heino; volgens mij zijn we dan weer terug bij de zelfregulatie, toch? :)) Ik ben het roerend met je eens hoor, dat moet ik zeggen. ;)
Op Bokt is het ook prima elkaar aan te spreken op bepaalde zaken. Maar de manier waarop blijkt niet altijd een succes. Hoe dat komt kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar waar het om draait is dat het nimmer de bedoeling kan zijn om je geroepen te voelen over te gaan tot persoonlijk getinte opmerkingen die verder niet zo veel meer toevoegen aan de specifieke situatie. Feedback is daarom niet altijd een sneer. Als dat wel zo is, dan heet het denk ik ook geen feedback meer. Feedback is constructief. :) En dat is wat we graag zien. Dus ik zou ook graag iedereen in dit topic op willen roepen om de enquête in te vullen.

En toch werkt alleen zelfregulatie ook niet denk ik. Je blijft altijd mensen houden die constructieve feedback willen geven (maar dit niet altijd even goed lukt door bvb emoties) en mensen die anderen opzettelijk herhaaldelijk proberen te kwetsen met hun 'feedback'. Maar het blijft absoluut lastig om deze twee van elkaar te scheiden, hoewel ik wel de indruk heb dat eigenlijk iedereen in dit topic constructief mee probeert te denken. Ik kom in elk geval heel veel goed onderbouwde posts tegen :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:23

sorry maar kan niet anders dan me aansluiten bij Stef in deze dat ik de enquete zeer waardeloos vind. Je kan maar weinig eigen input geven. Desalniettemin heb ik m ingevuld naar beste kunnen, had alleen graag een los vel gezien.

Vind dat er teveel op de huidige regels wordt ingegaan en eigenlijk het pijnpunt niet echt word aangekaart. Maar goed wie ben ik................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:59

Ik heb de enquête ook ingevuld, dank hiervoor. :)

Vond de vragen erg helder en duidelijk, prima enquête hier moet volgens mij wel het een en ander uitrollen.
Wordt hij nog ergens in een sticky oid aangekondigd?
Alleen bij een vraag had ik graag een multiple choice gezien, daar waren namelijk meer mogelijkheden mogelijk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:01

Slijm slijm slijm.......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:43

Kritiek moet kunnen, +:)+ complimenten zijn uit den boze..... :(

en maar blijven posten..... :? en bokt als podium blijven gebruiken...

Het beheer en het team heeft toch groot gelijk om te rade te gaan bij een zo groot mogelijke groep leden? En het niet af te laten hangen van een paar posters op FZ? Is het zo moeilijk om een blijk van waardering te geven voor de handreiking die het beheer en team doen?

Wat is schoppen toch gemakkelijk }:0 :z

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:48

Ik heb het nog niet ingevuld, daar ga ik morgen effe voor zitten dus kan er nog niets over zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:48

schoppen in welke zin?
En ja, chiqa vraagt naar de bekende weg, want alles wat ze vraagt is gewoon in mijn berichten terug te lezen. Dus dat ze dan komt met "ik probeer je te begrijpen"....
Ja, en ik ben sinterklaas <:)

Waar ik bij de enquete tegenaan loop is dat ie heel algemeen is.

Vind je dat mods dit of dat....

Euh tja, de ene wel, de ander niet

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:27

Chiqa schreef:
Ik reageer correct naar jou toe Stef, probeer een discussie met je aan te gaan met wat er eventueel fout had kunnen gaan, probeer mee te denken maar hier reageer jij erg opvallend op, ik begrijp echt waarom je hier niet gewoon op een rustige manier op mijn vragen kan reageren, ik probeer het alleen maar te begrijpen :)

Maar hiermee laat je tevens een stukje van jouzelf zien, en spreek je jezelf imo toch wat tegen.
Dit is overigens niets persoonlijks gewoon iets wat ik constateer en wat er dan allemaal langs elkaar heen kan gaan zonder dat er mss wel eens opzet in het spel is.....

Hoe kan ik op deze nare post hierboven op een constructieve manier reageren zonder dat er op de Tem knop geramd wordt en mij een OW aangesmeerd wordt? Ik denk niet dat dat kan helaas.

Dan maar ontopic. Ik ga even zitten voor de enquete!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:12

Gulpje schreef:
Chiqa schreef:

Hoe kan ik op deze nare post hierboven op een constructieve manier reageren zonder dat er op de Tem knop geramd wordt en mij een OW aangesmeerd wordt? Ik denk niet dat dat kan helaas.

Ik weet het....en ook daarvan hoop ik dat er in de vernieuwingen iets meegenomen wordt.
De OW die ik er voor kreeg heb ik uiteindelijk maar geaccepteerd maar toch hoop ik dat er iets minder partijdig gekeken gaat worden door de mods.
Het gros vond het ook belachelijk dat ik daar toen een OW voor kreeg.
Op een paar na irriteerd bijna iedereen zich aan het gedrag van Chiqa, dat moet toch ook iets te kennen geven?
Het is zo overduidelijk dat de een veel meer mag en kan dan een ander en ik denk dat dat een van de grootste ergenissen is en wat bokt maakt dat wat het nu is met veel ontevreden leden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:20

Als ik een award moest geven voor meest irritante Bokker dan wist ik het wel :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:22

Ja helaas is het nu zo gesteld met bokt. Onbegrijpelijk toch?

Maar er zijn bedrijven waar dit heel de dag door gaat.....kennelijk hebben die bazen de lieverdjes van de baas nodig....dan ga je je afvragen of bokken een must is of een gezellig tijdsverdrijf.....

Deze dame gaat bij mij op de foei en dat is misschien voor een groot gedeelte van bokt ook een :)* om OW's te voorkomen? Maar ach die zal binnenkort wel weer in mijn inbox staan..

Sommige bokkers zouden voor straf eens het temknopje afgepakt moeten worden, dat is erger dan een ban lijkt mij :+

Enne Onassa, wat Chiqa doet is stemmingmakerij en dat is kennelijk door het boktbeheer nog steeds niet doorgedrongen....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:23

Ik kan niet op de enquete, zowel Chrome als IE kunnen 'm niet vinden :?

En qua beleid: het zou de mods/het beheer sieren als ze nou toch eens gewoon met de botte bijl een aantal 'zuigers' (of moet ik zeggen 'likkers'?) eraf mieterden. Gatverdamme wat een sfeerverpesters, zelfs in dit topic laten ze geen kans verloren gaan :r

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:36

Kiwipitje schreef:
Als ik een award moest geven voor meest irritante Bokker dan wist ik het wel :)).

Ongeacht of ik het met je eens ben of niet, dit lijkt me nou niet de manier....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:37

Blue_Eyes schreef:
Kiwipitje schreef:
Ongeacht of ik het met je eens ben of niet, dit lijkt me nou niet de manier....
Ik noem geen namen, verwijs naar niemand, niets. Snap het probleem niet zo :).