Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jasmijn78 schreef:Misterylady schreef:De meeste antwoorden in "dat soort topics" zijn weinig respectvol en ronduit bot en beledigend.
Ik vind dat op zich nog wel meevallen. Er wordt gewoon veel opgemerkt over het gewicht, en degene die zwaarlijvig is gaat dan in de verdediging met allerlei argumenten. En die argumenten worden dan weer ontkracht. Zo gaat het over en weer.
Echt beledigend is zeggen: je bent dik dus dom en lelijk en je bent te dom op op je paard te zitten, om maar een voorbeeld te geven. DAT is pas echt beledigend. Een discussie over gewicht, al dan niet veroorzaakt door het plaatsen van foto's van een zware ruiter op een paard wordt al snel als beledigend opgevat. Mensen willen dat namelijk niet horen, net zoals ze niet willen horen dat ze te groot zijn voor hun paard, beter die slof er af kunnen doen etc. Als je geen (on)terechte kritiek kunt verdragen, dan moet je geen foto's van jezelf plaatsten op een forum waar mensen van allerlei leeftijden en allerlei niveau's komen.
Joto schreef:@ Jasmijn, nou zeg je zelf, je bent dik, dus dom en lelijk..Dat hoor ik niemand hier zeggen..Tegen iemand zeggen die wat forser is, die harstikke goed bezig is om af te vallen en dat ook vermeld, dan zeggen ga van je pony af je bent te dik..
Sheran schreef:Ik ben voor eerlijkheid. Dus als je iemand te zwaar vindt voor de pony, gewoon zeggen. Vooral zeggen zelfs, zelfs al is hij/zij al bezig om af te vallen. Maar dan wel op een aardige manier. Er kan best een complimentje bij bijvoorbeeld.
Je moet zowel het belang van mens als paard voor ogen houden, en daarom eerlijk maar aardig zijn tegenover het mens.
jasmijn78 schreef:montoya schreef:ik vind dat zwaarlijvige mensen best kunnen paardrijden,maar dan wel op een paard wat er op gebouwd is en niet op een iel paardje of een pony.
Sorry, maar als jij over de 100kg weegt blijven wordt de spoeling qua passende paarden erg dun hoor... En het gaat ook niet alleen om het feitelijk gewicht van de ruiter (lengte is ook een belangrijke factor) Maar ook de instelling van de ruiter, en het inlevingsvermogen voor een paard. Als jij voor jezelf al niet eens de discipline op kan brengen om dat taartje eens te laten staan, of voor het welzijn van je paard voor wat meer lichaamsbeweging te zorgen (dan niet OP het paard, maar ernaast) Wat voor ruiter/sporter ben je dan?Zwerte schreef:Je hebt het trouwens ook over 2 verschillende dingen, namelijk overgewicht en conditie. Dit word vaak samen genomen: overgewicht = geen conditie.
Ik heb het niet over twee verschillende dingen, daarom stelde ik ook al dat lengte er ook toe doet. Dat het een heel ander verhaal is als iemand bij 1.70 100 KG weegt, dan iemand van 1.95 die 100 kg weegt.Zwerte schreef:Wie zegt dat een dikker persoon niet weet wat spierpijn is? Een beetje kort door de bocht hoor!
Beetje beter lezen: Ik stelde dat als iemand nooit aan zijn conditie werkt, dan niet weet wat spierpijn, spiergebuik en herstel is...
sabine1985 schreef:een vriendin van mij is ook boven het ideale gewicht en als we samen rijden(ik ben dus TE dun) dan krijgen we ook wel eens een opmerking.
voor een poosje terug reden we in het bos.
ik op vancouver met een maat van boven de 1.80m, en mijn vriendin reed op een redelijk forse KWPNer met een maatje 1.67m.
we kwamen een stel mensen tegen en zegt een vrouw tegen een andere vrouw: zie dat dan!!!
die dikkerd kan beter op die joekel en dat annorexiading kan beter op die kleine!! is toch geen kijk zo!!!
naaaahhhhhhh hoe boos wil je me hebben??!!?!?!?!?
Diane65 schreef:Alles waar te voor staat is niet goed. Als mensen foto's plaatsen op HAW en de combinatie is niet mooi, mag ik daar dan iets van zeggen? Wat mij betreft kan dat een te mager mens of een te dik mens zijn. Ik zou het zelf beperkt houden tot de opmerking dat ik de combinatie niet passend vind. Dat is dan mijn mening. Ik denk namelijk wel dat dit iets is dat gezegd mag worden omdat een al dan niet passende combinatie toch ook van invloed is bij een jury. Nog afgezien van het feit of iemands gezondheid wordt geschaad door over-of ondergewicht of dat een paard wel of niet gehinderd wordt door de ruiter. Ben misschien nu wel gevaarlijk in mijn stelling, maar stel dat er twee combinaties zijn die even sterk rijden de ene combinatie past beter (met andere woorden, is meer in verhouding tot elkaar) dan de andere, dan neem ik aan dat de combinatie die beter in verhouding is wel hogere punten scoort. Of zie ik het verkeerd? Ik zou in elk geval eerder dus in het algemeen een opmerking plaatsen over de combinatie en ook die opmerking blijft sowieso subjectief. Want wat ik mooi vind kan een ander spuuglelijk vinden en andersom.
amazone77 schreef:als alle twee de combinaties even goed rijden,dan zouden ze van mij(als ik jury zou zijn)even veel punten krijgen,en niet beoordeeld worden op uiterlijk!!!!! DISCRIMINATIE HEET DAT!!!!!