Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eternalty

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:08

Dat is waar pinuts, en tenslotte zijn we niet (bijna) allemaal als penny-achtigen begonnen? hihi Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:15

uhm, niet op bokt hoor:) gelukkig haha, ik wou vroeger altijd paarden redden enz.. dus gelukkig had ik toen nog geen internet=)

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:25

Eigenlijk vind ik penny nog steeds heel erg leuk.
ik was lid toen ik nog jong was en nu is mijn dochtertje lid maar meestal lees ik hem zelf even, erg he.

Tja over je topic je hebt wel een punt maar ja als je geen kritiek wilt hebben kun je denk ik beter niet op een forum komen, zo gaat dat gewoon.
Verschillende mensen verschillende meningen.

Het valt me altijd op dat topics waar bonje op is het meest bekeken worden, waarom (ik doe het zelf ook)?

Ik zag vanmorgen de aanleiding tot je topic.
Het ging om het topic is dit erg toch?

Ik ben gisteravond ook niet echt serieus geweest, viel van me stoel af van het lachen echt waar.
Maar ik ben er van overtuigd dat de ts hem geopend had om te rellen, wel leuk want ze bleef serieus doorgaan.
We zijn niet beledigend geweest, niet gevloekt of zo alleen maar gelachen en volgens mj had ze zelf nog het meeste lol.

Tja dat gaat niet over respect, was gewoon grappig.

Ik denk als we allemaal dezelfde mening hebben het een saaie boel word hier.
Verder is het aan de moderaters om te zorgen dat de boel niet te veel uit de hand loopt.
Ik zit ook wel eens met een rotgevoel dan kan ik snachts niet slapen omdat ik zelf iets stoms heb gezegd of iemand anders tegen mij.
Niet leuk maar ja dit forum is een afspiegeling van het leven en dat is ook niet altijd leuk.

Als iemand zijn reactie geeft op iets en het bevalt me niet, tja ieder zijn eigen ding toch.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:52

dat topic was niet DE reden tot dit topic:P Maar heb ik wel gebruikt als voorbeeld.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:54

o oke omdat ik gisteren zag dat je echt narrig werd van ons en toen las dat je nu een topic had geopend.
Vond jij dat we te ver gingen gisteravond, ik vond het zelf erg grappig zeg ik je eerlijk maar als jij daar anders over denkt mag ik vragen waarom?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:04

Dit topic is al wat iets ouder. Gister vond ik het jammer, dat er tegen mij werd gedaan alsof ik loog, niemand wou me geloven, en t leek wel alsof ik het nieuwe slachtoffer was. Omdat ik niet de mening deelde van dat "gezellige" groepje bokkers, die zoals jij lachend achter de pc zaten. Ik wou eig het verhaal van TS beter proberen te begrijpen, omdat ik zelf ook in een situatie heb gezeten waarvan ik dacht: klopt deze stal wel? is dit niet zielig? of valt het eig wel mee? Maargoed, ik vond t jammer dat mensen vonden dat ik loog. Dat vind ik wel een beetje respectloos:) Heb zelfs nog hele Pm van iemand gekregen over stalling enz:P Njah, heb er niet wakker om kunnen liggen, maar op dat topic is niet voor niets een slotje gekomen. Ik ben gewoon te nuchter om mee te doen met die grapjes denk ik. Misschien tip voor mij om in een reltopic niet de TS nog eens te gaan verdedigen.. is alleen maar zinloos:)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:08

Nerwen schreef:
Tja, nergens om niet en ik ben er zelf ook één, maar wat wil je ook met een forum vol vrouwen? Haha! Dat is bijna vragen om 'problemen' Clown.

haha ja precies ook ik maak weleens een foute opmerking maar bedoel het toch altijd anders dan het overkomt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:01

Toevallig had ik nog een pb gesprek met Pharagirl van de week........ mijn god wat heb ik dat kind in de haren gezeten toen ze nog een jonkie was Lachen

maar nu is ze wat ouder, heeft ze wat lastige dieren te rijden .......... en liggen we op een lijn.

Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik het allemaal wel wist, toen ik 16 was hoefde niemand mij meer wat te vertellen....... nu ben ik 40........ honderden paarden gecorrigeerd, honderden zadelmak gemaakt....... en ik begrijp nu pas dat ik sjut weet............

Phara doet mij aan mezelf denken.......... en dat doen wel meer jongen bokkers

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:17

Die "goejuh ouwuh tijd" Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:19

hahahah inderdaad, en gut wat was die leuk Lachen Lachen

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:22

Laten we allemaal vriendjes met elkaar zijn Vriendjes zijn? Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:25

ik ben vriendjes met iedereen........... alhoewel, bijna iedereen Lachen Lachen : )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:26

KiWiKo schreef:
Toevallig had ik nog een pb gesprek met Pharagirl van de week........ mijn god wat heb ik dat kind in de haren gezeten toen ze nog een jonkie was Lachen

maar nu is ze wat ouder, heeft ze wat lastige dieren te rijden .......... en liggen we op een lijn.

Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik het allemaal wel wist, toen ik 16 was hoefde niemand mij meer wat te vertellen....... nu ben ik 40........ honderden paarden gecorrigeerd, honderden zadelmak gemaakt....... en ik begrijp nu pas dat ik sjut weet............

Phara doet mij aan mezelf denken.......... en dat doen wel meer jongen bokkers

haha die kathleentje.. lieve driftige kathje.. Lovers
pinuts; dat topic daar zaten mensen gewoon lol te hebben.. beetje flauw misschien, en sommige reacties gingen ook wel iets te ver, maarja dat heb je noueenmaal. Trek het je niet zo aan! en jij zette er ook net een paar dingetjes tussen waarvan ik dacht van Verward over paarden in een groot weiland en dat ze in de sneeuw zonder deken stonden. Tja dan denk ik: nou en?
Denk niet dat iemand je belachelijk wilde maken Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:28

Nouja ik heb toen ook een topic gemaakt op HAW. Toen bleek dat mijn pony wss een rugprobleem had. Sommige brengen dat niet zo aardig zegmaar. Om eht even netjes te zeggen Knipoog Andere zeggen hetzelfde maar echt op een totaal andere manier Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:49

Ik zit al een aantal jaren op Bokt maar heb totaal geen zin om in die discussietopics of reltopics te posten.

Ik haal veel informatie van bokt en leer veel en deel ervaringen met anderen, meer niet.

Als ik soms sommige topics lees denk ik echt: wat een stelletje paardenwijven bij elkaar zeg. Iedereen weet het beter, iedereen is beter. Vreselijk. Nee ik hou me lekker verre van dat gezever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:57

Bokt is groot en allerlei mensen maken gebruik van het medium internet om zich te vermaken Lachen. Je merkt daardoor dat al die verschillende mensen ook anders met hun informatie om gaan en niet iedereen altijd even makkelijk of juist grondig zijn in wat ze wel of niet vinden. Maar alles bij elkaar heb ik nog nooit zoveel non-argumenten bij elkaar gezien als op internet en dus ook op bokt. Voorbeelden: 'Anky doet het ook', als je wat beter zou rijden, zou je het wel begrijpen', 'bij mij werkt het', 'iedereen zegt het' en ga zo maar door. Dit zijn allemaal non-argumenten omdat ze geen informatie geven maar dus niet verder komen dan waarom-daarom Lachen. Is niet erg, maar het is wel handig om even aan terug te denken als iemand probeert om je ergens van te overtuigen met dit soort argumenten.
Waar ik vooral moeite mee heb ik dat internet en dus ook bokt misbruikt wordt door heel veel mensen om beter van te worden. Ze presenteren zich op een bepaalde handige manier, troggelen geld af, verkopen hun diensten op slinkse wijze en omdat internet zo groot is, kan het lang duren voor ze tegen de lamp lopen. Mede daarom zijn er bijvoorbeeld nog steeds mensen die in bepaalde instructeurs geloven terwijl er echt al honderden voorgegaan zijn en zijn afgeknapt. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen ervaring opdoen, maar de info van die andere 'honderd' hoeft geen onzin te zijn.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:03

Ik ben het eens met je, soms komen mensen iid iets botter, of iets lelijker uit de hoek dan ze bedoelen. Ik vind dat dit best aangepast kan worden met op het einde nog iets positiefs, iets simpels als veel succes ermee bijvoorbeeld.
Je mening mag altijd gegeven worden, en ook een niet zo leuk bericht moet gewoon gestuurd kunnen worden, maar dat kan wel op een leuke manier.
Nu moet ik wel zeggen dat de meeste "gemene" opmerkingen worden gemaakt jegens mensen die zelf wel weten dat het fout is wat ze doen (bijv op een te kleine pony rijden). Echter kan er dan nog wel netjes gereageerd worden uiteraard Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:57

klopt hoor, alleen heel vaak zie je van nee, luister nou...het hoort toch echt zo, en willen hun mening af rubben op iemand anders.
Mensen kennen de normen en waarden niet echt meer, en niet echt meer respect voor elkaar. En het blijft natuurlijk internet, dus komt vaak anders over dan bedoelt. de 1 voelt zich heel snel persoonlijk aangevallen terwijl de ander wel degelijk door heeft dat het niet zo is.

Maar er gebeurt ook wel als er echt goed gediscusieerd word dat ie op slot word gegooit Clown beetje jammer

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:06

ladylay schreef:
klopt hoor, alleen heel vaak zie je van nee, luister nou...het hoort toch echt zo, en willen hun mening af rubben op iemand anders.
Mensen kennen de normen en waarden niet echt meer, en niet echt meer respect voor elkaar. En het blijft natuurlijk internet, dus komt vaak anders over dan bedoelt. de 1 voelt zich heel snel persoonlijk aangevallen terwijl de ander wel degelijk door heeft dat het niet zo is.

Maar er gebeurt ook wel als er echt goed gediscusieerd word dat ie op slot word gegooit Clown beetje jammer

Dat is ook jammer idd, dat laatste. Of juist als men na een goede discussie lekker met elkaar wil lachen, wordt ie dichtgemetseld want off topic.

Wat je al aangeeft: het elkaar opdringen van meningen, niet naar de ander luisteren (Djiez!! Het is idd net de echte wereld!!) komt zoo vaak voor. Maar dan vind ik het ook geen discussie meer, dan is het meer dat eentje of beiden een betonnen plaat voor de harses hebben, of zo vol zijn van zichzelf dat de mening van de ander bij voorbaat al kansloos is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:30

Natuurlijk worden er felle discussies op bokt gehouden, zoveel mensen zoveel meningen. En natuurlijk gaat het er niet altijd even eerlijk aan toe.
Maar ik merk dat de fout van bokt is dat het team van bokt te krampachtige pogingen doet om alles in goede banen te leiden. Ze gaan hierbij niet uit van het zelfregulerend vermogen van een forum als dit. Net alsof iedereen bij de hand gehouden dient te worden. Of elke scheve pas gecorrigeerd moet worden, mensen leren het best van de fouten die ze maken.
Kijk nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat we allemaal ons gang maar moeten kunnen gaan, maar wat is er mis met een beetje moddergegooi op zijn tijd? Mensen zullen toch hun emoties kwijt moeten kunnen, vaak denken ze er een dag later compleet anders over. Excuses maken is dan niet eens altijd mogelijk, al is het alleen maar omdat de betreffende personen dan al een ban aan hun broek hebben. Ik sta zelf ook voor de klas, 30 kinderen dus niet te vergelijken met de 50.000 van bokt, maar toch. Als ze in het speelkwartier(wat bokt toch eigenlijk is) bij mij komen met hun ruzies dan zullen ze deze toch echt eerst zelf moeten proberen op te lossen. Pas als ze hier niet in slagen dan ben ik bereid om te komen helpen. Hier krijgen de 'kinderen' niet eens de kans om een en ander zelf op te lossen, er wordt immers al direct getemd en de maatregelen zijn snel genomen.

Vandaar mijn vraag aan het team om het eens vanuit een pedagogisch oogpunt te gaan bekijken, geef mensen eens de kans om hun eigen conclusies te trekken en te leren van hun fouten zonder direct met maatregelen te dreigen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:34

Ja best wel een goed punt Caira.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:46

Ben het er volledig mee eens, op HAW wordt er vaak afgekraakt. Ook in mijn topic 'Het lijkt net of je voor de 1e keer een B proef rijdt', dat was toch een beetje pijnlijk. Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:09

pinuts schreef:
Dit topic is al wat iets ouder. Gister vond ik het jammer, dat er tegen mij werd gedaan alsof ik loog, niemand wou me geloven, en t leek wel alsof ik het nieuwe slachtoffer was. Omdat ik niet de mening deelde van dat "gezellige" groepje bokkers, die zoals jij lachend achter de pc zaten. Ik wou eig het verhaal van TS beter proberen te begrijpen, omdat ik zelf ook in een situatie heb gezeten waarvan ik dacht: klopt deze stal wel? is dit niet zielig? of valt het eig wel mee? Maargoed, ik vond t jammer dat mensen vonden dat ik loog. Dat vind ik wel een beetje respectloos:) Heb zelfs nog hele Pm van iemand gekregen over stalling enz:P Njah, heb er niet wakker om kunnen liggen, maar op dat topic is niet voor niets een slotje gekomen. Ik ben gewoon te nuchter om mee te doen met die grapjes denk ik. Misschien tip voor mij om in een reltopic niet de TS nog eens te gaan verdedigen.. is alleen maar zinloos:)

Als je het zo bekijkt, begrijp ik je reactie wel.
Zoals wij ervan overtuigd waren dat het een reltopic was zo had jij andere gedachten.
Meschijn hadden wij gelijk meschien jij wie zal het zeggen maar je had natuurlijk wel recht om te zeggen wat je ervan vondt.

Was ook een beetje dubbel, groep 1 was gewoon beetje melig, ik ook.
Groep2 werd hatelijk en ook tegen jou.

De grapjes tussendoor vond ik gewoon erg grappig op het andere ben ik niet ingegaan eigenlijk.

Ik wil me niet goed praten hoor, ik kan er nog steeds om lachen als ik er aan denk, alleen als jij of iemand anders hierdoor gekwetst zijn dat mag nooit de bedoeling zijn geweest, hiervoor mijn excusses dus.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:19

ach ik ben soms iets te nuchter en seirieus voor bokt:P zo kan ik gewoon niet lachend achter de pc zitten vanwege een penny.. Dat vind ik gewoon domweg niet grappig, ik heb andere humor.. dusjaa

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:20

Ik vind dat het idd soms ook te ver gaat. En er zijn ook mensen waar ik geen discussie meer mee aan ga, die blijven maar doorpraten en gaan op een gegeven moment via pb zitten schelden en jou paard afkraken terwijl het niet eens om jou paard gaat en ja dat zijn dan mensen van in de 30..

Nee ik spreek de laatste tijd alleen mn mening uit als ik het echt niet laten kan. Helaas wordt dat wel steeds minder