Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThisIsMe

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:09

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:11

RK, je blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen berichten. Als je je aangevallen voelt, kan je die persoon negeren, je kan temmen of je kan de aanval terug zoeken. In het laatste geval bestaat er een grote kans dat je zelf ook aangesproken wordt.

Wat de subjectiviteit van de mods betreft. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat jij het als gebruiker maar van één kant en dus subjectief ziet en daarom een objectieve beslissing van de mods niet kan begrijpen.

Er is trouwens regelmatig roulatie van de mods, met zo'n groot team heb je regelmatig mensen die vertrekken en weer vervangen worden door vers bloed met nieuwe ideeën en een eigen kijk op het modden. Daarnaast is het ook prettig dat er een aantal mods langer zitten om de continuïteit te waarborgen. Een teamfunctie is geen baan voor het leven, het is vrijwilligerswerk wat je doet omdat je het leuk vindt om wat aan Bokt bij de dragen. Hoe lang je zo'n functie moet blijven doen verschilt denk ik per persoon, voor sommigen zal het een jaar zijn en voor sommigen langer. Maar op dit moment heb ik achter de schermen in ieder geval niet het gevoel dat er mensen rondlopen die zichzelf alleen maar aan het herhalen zijn en die in hun eigen vooronderstellingen vast zitten.

Ik mod niet in dit topic omdat ik er reageer, maar laten we het niet over individuele bokkers en topics hebben. Dat voegt zo verschrikkelijk weinig toe. Dat is alleen interessant voor mensen die op sensatie belust zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:12

@TIM
Het is ook not-done...ben ik met je eens. Ja
Maar na maanden...kan ik me voorstellen dat je wel eens dingen doet die je normaal niet zou doen.

Overigens weet ik niet hoe ziek die moeder is..
Door jou opmerking hier ga ik er van uit dat het ernstig is...en ik weet door irl hoe erg dat is.
En toch kan ik me voorstellen dat iemand na lange tijd getrut ook over de grens gaat...niet netjes..verre van...mee eens. Maar wel begrijpelijk en menselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:15

Karl... ja je bent altijd zelf verantwoordelijk..maar er zijn wel eens momenten dat je over de schreef gaat omdat er gewoon vanuit geen 1 kant wat gedaan wordt.
(zie mijn post aan TIM voor verder uitleg)

Ja, zeker kan ik ook wel eens niet objectief zijn... maar in waar ik het over heb weet ik zeker dat mening ander bokker eerder een bot had gehad...héél zeker.

Genoeg mods die langer zitten dan een jaar..een jaar is zo om.

invidueel...gelukkig moet dat bijna wel...
Dat betekend namelijk dat iemand niet denkt dat heel bokt rotte appel is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:18

Maar hoe zit het nou met wat TS naar voren wil brengen, hoe wordt daar tegenaan gekeken door het modteam? Vinden jullie het een waardevolle bijdrage van TS en kunnen jullie deze ingang gebruiken om het daadwerkelijk aan de kaak te stellen? Of, Heeft het allang de aandacht en kan het team niet overal bovenop zitten. Of, is het wel duidelijk dat het om een zeer persoonlijk probleem gaat en ligt dit daardoor buiten de macht van het team????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:24

Karl66 schreef:
Topicverziekers worden zeker aangepakt. Meestal merken andere bokkers daar in de praktijk weinig van, de meeste mensen begrijpen het signaal als ze een keer aangesproken zijn en letten een volgende keer gewoon op dat het hun niet weer overkomt. Die mensen kom je dus ook niet tegen in de lijst op FZ.

Hoe kan het dan dat er - in het geval van Canjer - al 4 topics lang steeds dezelfde mensen het topic aan het bederven zijn? Heb d'r geloof ik één op de lijst zien staan dat ze 2x een OW had gehad (dag gebanned), de rest heeft niks gehad of misschien ééntje. Maar al hebben ze d'r een gehad, dan gaan ze er gewoon mee door.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:24

En toch blijf ik erbij RK dat je het zelf zo ver laat komen.
Het is een internetforum, je komt hier voor je lol, toch niet om ruzie met wildvreemden te maken? Want daar kan ik dus met mijn pet echt niet bij, dat iemand zich zo laat oplieren door een wildvreemde dat hij/zij zich laat verleiden tot zulke onfatsoenlijke zaken. Dan kan je toch met de beste wil van de wereld niet volhouden dat je eigenlijk heel aardig en beleefd bent en dat het allemaal aan de ander ligt?
Ik ben helemaal niet altijd even aardig, wel redelijk beleefd maar ik zou me dus echt nooit of te nimmer verlagen tot zulke dingen, dan heb ik 'de tegenpartij' al lang onder de foeiknop zitten en dan zie ik gewoon niet meer wat die te melden heeft, lekker rustig. Mijn oma zei vroeger altijd al 'waar er twee vechten hebben er twee schuld' en dat gaat volgens mij tegenwoordig nog steeds op. Je kan zeggen actie geeft reactie, maar je kan ook de verstandigste proberen te zijn en NIET reageren, dan is de lol er veel eerder af voor de tegenpartij. Maar goed, ik ben misschien gewoon een oude doos, ik heb in elk geval regelmatig de indruk dat er op de diverse fora een aantal overjarige kleuters rondlopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:31

@TIM, via de foei krijg je pb's gewoon binnen... oke die gooi je weg... maar dan kun je ze niet naar een mod sturen..dus je opent ze toch... (en de mod doet er niets mee..maar goed)
En als je dan via via hoort dat die ander het over je heeft op een ander forum... simpelweg omdat je hier niet meer reageert en ze toch willen dat je hapt...dan zo maar... (hoe ver heen ben je dan?)

Ja idd, i-net is voor fun..maar op zo'n moment is dat gewoon niet leuk.
En dan is het niet 2 vechten.... dan is de ander een stalker... stalker die het ook nog eens voor de leut bij meerdere personen doet
Of wil jij soms zeggen dat mensen die irl gestalkt worden dat ook aan zichzelf te danken hebben?? Lachen

Maar goed...jij bent ook partijdig.. Lachen
Niet gemeen bedoeld, maar het is toch zo? dan zeg ik niets vreemds of wel?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:36

runningkawa schreef:
@TIM, via de foei krijg je pb's gewoon binnen... oke die gooi je weg... maar dan kun je ze niet naar een mod sturen..dus je opent ze toch... (en de mod doet er niets mee..maar goed)
En als je dan via via hoort dat die ander het over je heeft op een ander forum... simpelweg omdat je hier niet meer reageert en ze toch willen dat je hapt...dan zo maar... (hoe ver heen ben je dan?)

Dan heb je het helemaal gemaakt op bokt, als ze zelfs op een ánder forum over je l.ullen ROFL

Dan ben je wel heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk kennelijk voor die personen. Huilen van het lachen

http://www.zoekeenhobby.nl

Op je eigen naam zoeken in de huiskamer is ook aardig, goed voor je bokt-status en ego als je ziet hoeveel ze over je kletsen en het idee hebben dat je het toch niet ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:38

haha, ja idd...wat ik eerder zei, dan zit je kennelijk wel erg in het hoofd van een ander....
Die dan nodig een leven moet zoeken...en dat te pas en te onpas zelf roept Lachen

mods kom maar op met die OW..persoonlijke vete...ik voel hem al aankomen Lachen
Soms heb je die ow wel eens ergens voor over Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:43

@RK, heb ik in een eerder topic al eens gezet, gewoon ongelezen weggooien inderdaad, maar daar ligt de bron van het probleem, mensen willen dan toch weten wat er in staat. Ik heb ook wel eens PB's gehad waar ik niet op zat te wachten, de eerste beantwoord ik dan, dat ik geen volgende PB's meer hoef en als er dan toch nog volgende komen gaan die ongelezen de kliko in.
Waarom zou ik niet onpartijdig zijn? Omdat ik het niet voor dezelfde partij opneem als jij?
Ik ken helemaal niemand van de betrokkenen persoonlijk, hooguit uit andere topics waarin ik post, ik reageer alleen op wat ik zie gebeuren. En zoals ik eerder aangaf, waar ik dan wel een beetje allergisch voor ben is dat mensen zielig gaan zitten doen, omdat zij zogenaamd nooit iets fout doen, het ligt altijd aan de ander, die heeft het op hen voorzien en dan ondertussen zelf ook dingen posten waar de honden geen brood van lusten. Dat irriteert me mateloos, verder zal het me echt mijn reet roesten, ik vind het alleen heel jammer dat dat soort geruzie telkens weer de sfeer verziekt, zeker als dat in topics gebeurt waar ik ook in post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:45

Wordt dit nu een persoonlijke-ervaringen-van-RK-TIM-RK-TIM-RK-TIM-RK-TIM-topic? Gaan we daarmee niet een beetje voorbij aan de kern van het verhaal? Wat hebben die aanvallen via PM überhaupt te maken met het sfeerverzieken in topics?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:47

Ik heb ze geopend en onbeantwoord aan de mods gestuurd..klopt Ja
Volgensmij kun je ze niet gesloten versturen...als dat wel gaat hoor ik het graag.
Al moet ik eerlijkheids halve zeggen nu al een poos geen pb's gehad te hebben.
Lijk wel honing aan mijn kont te hebben openbaar...maar ja... dan tem ik maar....

Omdat jij dingen van die partij hoort waar in de berichten hoogstens de lidwoorden van waar zijn...meer niet.

wat dat ermee te maken heeft nouks?
Alles..door wat er daar gebeurd weet je hoe de berichten openbaar bedoeld zijn
sfeer bedervend dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:50

runningkawa schreef:
wat dat ermee te maken heeft [***]?
Alles..door wat er daar gebeurd weet je hoe de berichten openbaar bedoeld zijn
sfeer bedervend dus

Dat klopt, als iemand in een topic zegt "maar jij weet altijd alles zo goed" terwijl diegene via PM loopt te roepen "betweterige bitch moet ik je effe komen opzoeken" dan snap jij als ontvanger van die PM inderdaad wel hoe het bericht in het topic bedoeld is.... True...
Maar desondanks heb ik nu een beetje de indruk dat 't is afgedwaald naar "krijg je PM's wel of niet als ze op de foei-lijst staan en lees je ze wel of niet, stuur je ze wel of niet door naar de mods of verwijder je ze al dan niet direct" en dat lijkt me wel een totaal ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:51

juist...

en vaak is wat er openbaar staat een stuk subtieler... Lachen

op je edit...daar heb je gelijk in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:56

RK, dat herken ik ook wel, mensen gaan graag aan de haal met zaken die door anderen verzonnen zijn, of in het gunstigste geval slecht begrepen. Dat kan op allerlei manieren, liefst natuurlijk via geheime kanalen, maar het kan ook door PVD eerder post hier, waarin zij mijn post geheel en al over een ander kant verdraait en weer inzet om haar eigen punt mee te maken. Laat ik het zo zeggen: ik ben de enige die een punt wil maken (soms) met mijn posts; een ander hoeft dat niet voor mij te doen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:58

runningkawa schreef:
Omdat jij dingen van die partij hoort waar in de berichten hoogstens de lidwoorden van waar zijn...meer niet.

Dat is een aanname die je nu doet, jij kent die mensen ook niet IRL, ik ook niet en ik ga op mijn eigen beoordeling af. Kan je dagen over welles-nietessen, maar dat voegt helemaal niks toe aan dit topic en daar heb ik ook geen zin in, dat is bij voorbaat al verspilde energie.

@Nouks, dit heeft nog steeds met het verzieken van topics te maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:00

ThisIsMe schreef:
runningkawa schreef:

Dat is een aanname die je nu doet, jij kent die mensen ook niet IRL, ik ook niet en ik ga op mijn eigen beoordeling af. Kan je dagen over welles-nietessen, maar dat voegt helemaal niks toe aan dit topic en daar heb ik ook geen zin in, dat is bij voorbaat al verspilde energie.

@[***], dit heeft nog steeds met het verzieken van topics te maken Knipoog

...Mag ik daaruit opmaken dat je je ervan bewust bent dat jullie beiden daar in dit topic m.i. ook leuk mee bezig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:07

ROFL ROFL ROFL Dit is echt bokt op zijn smalst ROFL ROFL ROFL
Jij verpest een topic, nee jij, nietes jij begon, juuuuhuuuuuuuuuuuuf, hij begoooohooooon.
Sorry hoor, maar dit is gewoon heel grappig en onwijs lastig om serieus op te vatten, onbedoeld humoristisch misschieen, maar toch.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:41

Lovely schreef:
RK, dat herken ik ook wel, mensen gaan graag aan de haal met zaken die door anderen verzonnen zijn, of in het gunstigste geval slecht begrepen. Dat kan op allerlei manieren, liefst natuurlijk via geheime kanalen, maar het kan ook door PVD eerder post hier, waarin zij mijn post geheel en al over een ander kant verdraait en weer inzet om haar eigen punt mee te maken. Laat ik het zo zeggen: ik ben de enige die een punt wil maken (soms) met mijn posts; een ander hoeft dat niet voor mij te doen.

Je begrijpt dat je zelf ook meedoet aan het welles - nietes verhaal?
Rolleyes

krakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:14

is het nu echt zo moeilijk om als je een bericht ziet wat niet kan, om ff op het rode uitroeptekentje te drukken, en om ff te zeggen wat er aan de hand is?
of verwachten jullie dat de mods echt alle berichten lezen én volgen, en de persoonlijke vetes volgen en op de hoogte zijn van alle pb's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:39

@krak..nee dat is niet moeilijk...
Maar op pb zit geen tem (wat van mij mag) en zo dan zijn de steken zo subtiel dat het afgedaanw ordt met...niets aan de hand.
Zelfs niet als ze de pb's ook hebben...die tellen niet mee namelijk.

@TIM, dat is geen aanname...ik krijg ook wel te horen van andere wat er rondgebazuind word...en dan kan ik heel goed weten of er iets van waar is of niet.
En dan kom ik bij het FEIT dat het leugens zijn...
1 omdat de voorgeschiedenis achterwege gelaten wordt.
2 Niet verteld word in zijn geheel hoe het zit...
3 om dan vervolgens door het gaan als eenzijdige partij die dan dingen totaal helemaal verzint omdat er geen reactie meer komt van de andere kant, dus verzin je zelf maar zogenaamde acties...
En dan noem jij het geen leugens Verward

En de mods..die hebben 10 kilo zand in de ogen en vinden het wel lachen oid...

krakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:46

als ik een pb krijg die mij écht niet aanstaat, dan stuur ik die door naar de mods. komt daar geen gevolg op, dan blijf ik die doorsturen tot ik wel reactie krijg Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:49

krijg je geen ractie...ja als we kunnen niets doen met pb's
Dat is de reactie die je krijgt krak.

krakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:53

dan zou ik als ik van u was ook eens serieus uit mijn sloffen schieten Knipoog en denk dat velen dat ook zouden doen.