Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Vergeet dan ook niet om te kijken of de zadels heel zijn, dus stiksels in orde e.d. en of het merkzadels zijn. Ik vind namelijk dat ook belangrijk. Een manege met merkloze zadels heeft vaak ruiters in stoelzit, omdat die zadels gewoon niet zitten. Een manege met allemaal Kieffers of Stubbens of een B-merk (JC's ofzo) biedt veel meer comfort voor ruiter en paard (merkzadels passen vaak ook beter).
En hoeveel lessen lopen de paarden per dag of per week. Max. aantal ruiters per les.
En wat ook belangrijk is: niveau van de springlessen. Want maneges met alleen maar dressuurlessen zijn in mijn ogen bij voorbaat al niet goed. Je moet ruiters ook altijd leren springen. Dat is zo belangrijk voor de basis.
Je kunt zo een objectief lijstje maken. Zonder waardeoordeel.
En dan kan men zelf de conclusie wel trekken van maneges met alleen stands, g een buitenbak en geen weidegang dat die gewoon slecht zijn.
Gediplomeerde instructeurs vind ik niet zo boeiend. Het gaat mij om het niveau van lesgeven. Maar ik kan me weer voorstellen dat anderen er meer waarde aan hechten.
Daarom alleen een objectief lijstje. Het testen laat ik wel aan anderen over, heb er zelf geen tijd voor
Miss_Malfoy schreef:Of ze aangesloten zijn bij de fnrs, en ook fnrs proeven organiseren zegt ook een hoop.
Als je dan meteen nagaat of er ook een aantal mensen zijn die met manegepony's f10 of hoger starten, dan weet je ook al heel veel.
Suusje92 schreef:
germie schreef:Vergeet dan ook niet om te kijken of de zadels heel zijn, dus stiksels in orde e.d. en of het merkzadels zijn. Ik vind namelijk dat ook belangrijk. Een manege met merkloze zadels heeft vaak ruiters in stoelzit, omdat die zadels gewoon niet zitten. Een manege met allemaal Kieffers of Stubbens of een B-merk (JC's ofzo) biedt veel meer comfort voor ruiter en paard (merkzadels passen vaak ook beter).
En hoeveel lessen lopen de paarden per dag of per week. Max. aantal ruiters per les.
En wat ook belangrijk is: niveau van de springlessen. Want maneges met alleen maar dressuurlessen zijn in mijn ogen bij voorbaat al niet goed. Je moet ruiters ook altijd leren springen. Dat is zo belangrijk voor de basis.
Je kunt zo een objectief lijstje maken. Zonder waardeoordeel.
En dan kan men zelf de conclusie wel trekken van maneges met alleen stands, g een buitenbak en geen weidegang dat die gewoon slecht zijn.
Gediplomeerde instructeurs vind ik niet zo boeiend. Het gaat mij om het niveau van lesgeven. Maar ik kan me weer voorstellen dat anderen er meer waarde aan hechten.
Daarom alleen een objectief lijstje. Het testen laat ik wel aan anderen over, heb er zelf geen tijd voor
Suusje92 schreef:Ik rijd op deze:
Flevomanege Dronten
De Zuid 30
Dronten
FNRS Manege: Ja, 3 sterren
Veiligheid ceterficaat: Ja
Aantal manegepaarden/pony's: 12 stuks paarden, 11 stuks Pony's.
Instructie's: Tineke Wijngaarden(Dressuur/springen)&Saskia Zwolle(Dressuur/springen)
Weidegang manegepaarden: Ja, zodra het kan gaan ze naar buiten
Aantal bakken: 4(2 binnen, 2 buiten)
Stallen van 3,5x3,5 m.
Goede instructie(ik heb les van tineke)
Klantvriendelijkheid, Kantine, Zadelkamer, Onderhoudsvrije zadels, Brave en pittige pony's.
Ik vind eht ene hele leuke manege waar ik veel doe, ik ben ondertussen gevorderd en ik doe oefeningen zoals schouderbinnenwaarts travers, wijken, keertwending, vliegen gallopwissel.
_Natasja_ schreef:De bit manegetesten vond ik al niets.