Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:08

Citaat:
En ook als je een leuk paard ziet op Marktplaats en je wilt daar eens de mening van Bokkers over horen: mag niet.

Errug jammer. Als je nu niemand kent die echt verstand heeft van paarden? Exterieur kan al veel zeggen. Soms kun je geattendeerd worden op iets wat je zelf niet gezien/gedacht hebt.
Nogmaals...erruug jammer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:12

Omdat dit in het verleden verschillende malen uit de hand is gelopen.
Dat is niet allemaal besloten om mensen te pesten, maar omdat sommige bokkers er gewoon niet op een normale manier mee om kunnen gaan. Jammer voor de rest, maar helaas.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:16

Dan geef je ze toch een OW zoals jullie dat noemen. Waarom moeten de goeie toch altijd onder de slechten lijden? Verdrietig

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:18

Precies.. Anders zijn ze ook niet zo zuinig hoor, met OW's.
Het zou toch heerlijk zijn als dat wel zou mogen? Misschien weet iemand wel veel van die afstamming, of kent het paard van concours.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:25

Ik ben ook niet meer zo over bokt te spreken.
Vooral HAW kom op zeg hoezo zeer belachelijke regels!
Complimenten krijgen mag geen eens meer, want er moet persé rijtechnisch commentaar gegeven worden.
Ik heb me al zo vaak dood gelachen, een ZZ-Licht ruiter die een topic opent daar kan vaak niet geheel veel rijtechnisch commentaar opgegeven worden, en dan word er maar gezegt: Heel leuk paard ziet er super leuk uit. En dan:Wegens de nieuwe HAW regels, hakken laag houden! Dit word dan maar gezegt omdat het berricht anders verwijderd word, terwijl van die hakken omlaag houden maar op 1 foto te zien was dus puur moment opname.
Nou sorry maar ik vind dat HAW gedoe wel zo belachelijk, zo is er echt geen reet meer aan om daar een topic te openen.
Ik denk dat ze hier van bokt nou naar al die klachten wel een keer weten dat ongeveer 80% gokje niet te spreken is over de nieuwe HAW, waarom veranderen ze dat niet?
De oude HAW was vele malen fijner en beter, rijtechnisch commentaar werd gegeven maar ook complimenten nou beter kan toch niet?
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-08-08 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:27

Ja en voor die mensen die niet normaal kunnen doen, niet normaal kunnen reageren: die een OW.

Zo is er nu op HAW een topic van een Bokt vriendinnetje, maar daar kan ik niet op reageren, omdat ik niks nieuws te melden heb qua kritiek. Vind het leuk dat ze Wamorkus er op gezet heeft, maar kan er niks mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:32

Ik vraag me af hoe sommige verbetering willen voelen, als je alleen een negatieve kijk hebt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:34

ik heb 5 november ook een ( weet ik veel hoe dat heet) gekregen.
ik sta niet meer in de lijst van 2007, maar als ik een berichtje plaatst heb ik nog altijd een puntje bij het tropic staan.
vraag me af of dat zo blijft Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:35

Zouden de mensen die alles van bokt regelen niet inzien dat haast niemand de nieuwe HAW niks vind?
Ik snap dus duidelijk niet dat ze dat niet terug veranderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:37

katiavl schreef:
Ik vraag me af hoe sommige verbetering willen voelen, als je alleen een negatieve kijk hebt.

Dat vraag ik me inderdaad ook wel eens af Ja
Probeer er eens op een andere manier naar te kijken?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:38

In de nieuwe HAW vind ik niks positief hoor?
Echt helemaal niks.
Sorry dat ik het zo bot moet stellen, maar ik voel het echt zo.
Even snel een topic openen kan al niet meer want je moet al een heel verhaal ophangen, en dan heb je dat gedaan dan hoop je natuurlijk op veel reacties.
En dan krijg je maar 6 reacties, van rijtechnisch commentaar, en geen eens een compliment van buitenaf.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:44

Ja, Cayenne, jij bent natuurlijk ook zo heerlijk "objectief" he...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:46

Over HAW ben ik ook niet meer te spreken.
Ook niet over oude topics die gesloten worden als er een reactie recent is bijgeplaatst, die wél waarde heeft. Zelfs dan sluiten ze de topics nog, tenminste in de gevallen die ik heb meegemaakt.
Voor de rest blijft het bokt, mijn verslavende site waar altijd wel wat te praten/discussieren valt Haha!.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:48

Ilzas schreef:
Ja, Cayenne, jij bent natuurlijk ook zo heerlijk "objectief" he...

Is gewoon een simpel psychologisch concept.

- Als je iets niet leuk vind ga je alleen nog maar slechte dingen zien
- Als je een persoon niet leuk vind, ga je alleen slechte eigenschappen zien
- Als je tussen twee autos kiest, en je hebt een voorkeur. Ga je de ene alleen positief zien, en de andere extra negatief benadrukken

Dus ook voor een nieuwe regel, en dat vind ik wel toonbaar in dit topic. Niet slecht bedoeld Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:49

Ilzas schreef:
En inderdaad het voorbeeld van HAW mag ook niet, je mag niet alleen een compliment geven aan iemand, nee, je moet ook met kritiek komen, anders is het een inhoudsloze oneliner en wordt ie gewoon verwijderd. Het is inderdaad gewoon echt niet leuk meer!

Kijk, dat is nu zo jammer. Mensen denken dat rijtechnisch commentaar kritiek geven is, maar dat is dus absoluut niet. Als iemand in de openingspost zegt waar ze op dat moment mee bezig zijn, zou je ook een tip kunnen geven hoe je dat kunt bereiken. Dat is toch geen kritiek? Het is niet de bedoeling dat men op HAW alleen maar aangeeft wat er fout is, het is de bedoeling dat er ook tips komen hoe een combinatie verder kan komen, op hoger nivo kan komen. Iedereen heeft het erover dat men kritiek moet geven, en gaat er van uit dat rijtechnisch commentaar geven louter kritiek geven is, maar dat is absoluut niet zo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:55

Maar waarom hebben we nu deze HAW, terwijl de grote gros van bokt de oude HAW vele malen beter vind.
Daar kom ik geloof ik niet helemaal bij.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:59

Der bestaat ook iets van Opbouwende kritiek hoor!
Commentaar geef je bij een voetbalwedstrijd Clown

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:08

Neonlight schreef:
Ilzas schreef:
En inderdaad het voorbeeld van HAW mag ook niet, je mag niet alleen een compliment geven aan iemand, nee, je moet ook met kritiek komen, anders is het een inhoudsloze oneliner en wordt ie gewoon verwijderd. Het is inderdaad gewoon echt niet leuk meer!

Kijk, dat is nu zo jammer. Mensen denken dat rijtechnisch commentaar kritiek geven is, maar dat is dus absoluut niet. Als iemand in de openingspost zegt waar ze op dat moment mee bezig zijn, zou je ook een tip kunnen geven hoe je dat kunt bereiken. Dat is toch geen kritiek? Het is niet de bedoeling dat men op HAW alleen maar aangeeft wat er fout is, het is de bedoeling dat er ook tips komen hoe een combinatie verder kan komen, op hoger nivo kan komen. Iedereen heeft het erover dat men kritiek moet geven, en gaat er van uit dat rijtechnisch commentaar geven louter kritiek geven is, maar dat is absoluut niet zo.

Maar uh... om hier even op door te hameren.
Bij de openingspost van een HAWtopic staat vaak al (verplicht?) aangegeven wat de verbeterpunten zijn.
De TS zegt bijvoorbeeld 'ik weet dat ik mijn handen laag moet houden en mijn rug rechter moet richten' .
En dan ben je uitgescheten,want het commentaar...herstel; de opbouwende kritiek is al gegeven Rolleyes
Je mag het niet herhalen,geen compliment geven....
Wat heeft zo'n topic dan voor nut??????

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:09

oh ja trouwens dat er verplicht een heel verhaal bij HAW moet Verward

Ik sla dat zowiezo altijd over... sommigen hebben een hele lap tekst, wat me amper interesseert. Je kunt ook gewoon kort zeggen welke klasse en waar je tips voor wilt...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:11

Ik snap opzich wel dat bokt strenge regels moet hebben. Maar ik heb ookal een ban te pakken terwijl ik zelf amper door had dat ik fout zat. Ik lees meetsal wel de regels maar lees dan blijkbaar over dingen heen of begrijp het niet en dan krijg ik alweer een waarschuwig. Nou ja gelukkig heeft mijn Ban nog geen nadelen. Hij staat alleen 6 maand bij me naam Vork

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:12

crossmonster schreef:
oh ja trouwens dat er verplicht een heel verhaal bij HAW moet Verward

Ik sla dat zowiezo altijd over... sommigen hebben een hele lap tekst, wat me amper interesseert. Je kunt ook gewoon kort zeggen welke klasse en waar je tips voor wilt...

Precies, dan heb je dat bullebak van een verhaal getypt, de helft leest het niet dus zowieso niet.
Gemiddeld krijg je een stuk of 10 reacties, met alleen opbouwend commentaar.
Terwijl je bij de oude HAW ongeveer 10 reacties kreeg met opbouwend commentaar, en nog heel veel complimenten kreeg.
Zoals laatst dat topic van Domino, nou geef toe daar kan weinig rijtechnisch commentaar opgegeven worden, en complimenten werden op het laatst gewoon verwijderd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:14

Ik plaats niet snel meer HAW topic's heb er een beetje **** aan gekregen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:15

Nou ik denk dat heel veel bokkers dat hebben blokje.
Maar mijn vraag is dan dus, als heel veel bokkers zo de pest hebben aan de nieuwe HAW waarom word het dan niet weer veranderd?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:19

Kir_Ples schreef:
Maar waarom hebben we nu deze HAW, terwijl de grote gros van bokt de oude HAW vele malen beter vind.
Daar kom ik geloof ik niet helemaal bij.

Dit is naar aanleiding van de enquete die geweest is.

_Tivoli_ schreef:
Maar uh... om hier even op door te hameren.
Bij de openingspost van een HAWtopic staat vaak al (verplicht?) aangegeven wat de verbeterpunten zijn.
De TS zegt bijvoorbeeld 'ik weet dat ik mijn handen laag moet houden en mijn rug rechter moet richten' .
En dan ben je uitgescheten,want het commentaar...herstel; de opbouwende kritiek is al gegeven Rolleyes
Je mag het niet herhalen,geen compliment geven....
Wat heeft zo'n topic dan voor nut??????

Eigen commentaar is niet verplicht in de openingspost. Het is verplicht om te vermelden waar je in de training mee bezig bent.
En zoals ik al zei, het is niet de bedoeling om kritiek te geven. Het is de bedoeling om opbouwend rijtechnisch commentaar te geven, dat is heel wat anders als kritiek. In zo'n geval zou je dus een tip kunnen geven hoe je op een goede manier je rug recht kunt houden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:21

Kunnen jullie dan niet beter een regel instellen dat als een TS alleen behoefte heeft aan opbouwend commentaar ze dat erbij zet en iedereen zich daar dus aan dient te houden in dat topic?
Want heel veel bokkers willen gewoon leuk wat foto's van een training/lesje/wedstrijd etc. laten zien en een compliment is dan nooit mis.
Waarom houden jullie niet nu nog een enquette, nu deze nieuwe HAW regels in werking zijn gestelt?
Gewoon om te kijken of het bevalt onder het grootste aantal bokkers?