pesten op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:10

Sonja_vR, je startte dit topic nav een ander topic, waarin iemand zegt weg te gaan. Ik dacht dus eigenlijk dat je dat je dat bedoelde. In ieder geval: er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, de ene partij is niet altijd per definitie schuldig en je kunt dus ook niet zonder pardon 'de pesters' de schuld geven, simpelweg omdat je niet weet wat er allemaal speelt. En nu bedoel ik het dus ook in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:14

Een topic kan heel goed een aanleiding zijn, om een bepaalde situatie te bespreken in zijn algemeenheid. Omdat door een dergelijk topic / gebeurtenis er dan een 'reden' is om de situatie te bespreken en te kijken hoe en waarom etc. in zijn algemeenheid. Maar dan is het niet de bedoeling om die specifieke situatie / topic te gaan bespreken, er staat niet voor niks een slot op. Vandaar ook het verzoek om algemeen te trekken Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:20

Maya, ik weet niet of je het nu tegen mij had, maar ik begreep al wat Sonja_vR bedoelde hoor, dat vertelde ze in haar eerdere reactie toch al?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:24

Als ik dat hier zo lees, lijkt het wel op veel "gevallen" te gaan. Ik had echt geen idee dat het zo veel voorkwam.

In ieder geval denk ik persoonlijk niet dat het team hier veel aan kan doen. Ik denk eerder dat gewoon ligt aan 1) mensen die nog niet volwassen zijn en 2) mensen die volwassen zouden moeten zijn, maar in hun puberteit zijn blijven hangen, aangezien het bij volwassen "groepjes" ook voorkomt.

Ik vind dus dat de verantwoordelijkheid bij de bokkers zelf ligt. Als het team zich in dergelijke vete's en problemen ook nog moet mengen, wordt het te betuttelend en krijgen ze daar ook vast en zeker commentaar op. Hoeft allemaal niet, als iedereen eens naar zichzelf kijkt.

De meesten die hier pesten zullen over x-tijd eens terugkijken naar wat ze nu zeggen en doen en schamen zich er dan hopelijk over. Anderen zijn misschien hopeloze gevallen, maar die kan je dan ook beter negeren Haha!

Bokt is idd een afspiegeling van de maatschappij. Je moet met dergelijke problemen leren omgaan zonder altijd bij het handje te worden genomen.

Overigens lees ik hier ook over stalken. Persoonlijk lijkt me dat nogal overdreven? Als je echt stelselmatig door een persoon gestalkt wordt, kan je de mods misschien wel op de hoogte brengen, want bv. bij spam via pb doen de mods er wel iets aan. En bij echt stalken kan je ook nog naar de politie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:44

Bokt is idd een afspiegeling van de maatschappij. Je moet met dergelijke problemen leren omgaan zonder altijd bij het handje te worden genomen.

Tieneke, dat vind ik een beetje een enge uitspraak; in de maatschappij ontmoet je mensen face to face en kun je soms veel beter inschatten hoe iets wordt bedoeld; internet kan je- met alleen tekst- een heel vertekenend beeld geven, veel meer achterhouden of pretenderen waardoor je enorm in het ootje genomen kan worden... Knipoog
Soms, als ik mensen meet, komen ze weer heel anders over dan op de compjoeter.
Daarom vind ik "in het eggie"ook persoonlijker en prettiger. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:45

Tieneke schreef:
En bij echt stalken kan je ook nog naar de politie.

Alsof de politie harde actie onderneemt bij stalking. Verward
Ik vind dat er een mogelijkheid tot blokkeren moet zijn bij mensen die je continu nare PBtjes sturen. Ja
Je zult maar zo'n gestoorde mafketel hebben, die je maar blijft lastig vallen..... Rolleyes

Ik vind eigenlijk ook dat je je profiel zou mogen blokkeren voor bepaalde mensen. Ja
Op een website als bv. hyves kan dat ook. Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:02

maar is het niet zo dat als je mensen instelt als Foei dat je dan geen pb's meer binnen kunt krijgen van die personen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:22

Dat staat in de Help uitgelegd; je kunt als je wilt dus instellen dat je PB's van bepaalde gebruikers helemaal niet meer ontvangt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:23

Detour, als je een stalker in de meest serieuze zin van het woord hebt, sorry, maar geef mij die liever maar op internet dan in mijn naaste omgeving.

Nadya, blijkbaar werkt de politie bij jullie heel anders dan bij ons en dat is jammer. Hier kan je bij het minste een contact-/straatverbod vragen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:12

Zwartwitje schreef:
Dat staat in de Help uitgelegd; je kunt als je wilt dus instellen dat je PB's van bepaalde gebruikers helemaal niet meer ontvangt.

Is dat zo? Dat wist ik helemaal niet, heb ik gemist dan....... Bloos
Ik zal eens kijken, al hoewel ik het gelukkig zelf niet echt nodig heb. Haha!
Krijg meer vriendelijke, gezellige PBtjes dan dat gezeur en gescheld Lachen . Maar het is fijn om te weten dat je iemand kan blokkeren. Knipoog

Tieneke, ik neem aan dat jij wel kunt begrijpen hoe heftig het is om een procedure tegen stalking te starten??? Zoals jij het brengt klinkt het wel erg gemakkelijk Knipoog . Gelukkig is er de afgelopen jaren wel het een en ander veranderd op stalking gebied, maar naast de heftige emoties krijg je ook te maken met instanties, schaderegelingen en juridische procedures wat er nogal in kan hakken Ja . Het is echt niet zo dat je zomaar een straat- en contactverbod geregeld hebt, hoor. Knipoog
Daar gaat heel wat aan vooraf, als je het al voor elkaar krijgt. Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:01

Uit eigen ervaringen weet ik dat het wel snel kan gaan en geregeld kan worden.

Verder denk ik niet dat een stalking irl vergeleken kan worden met "stalking" hier via pb. Daarom zei ik eerder ook dat het hier imo overdreven wordt. Als je hier "achtervolgd" wordt door iemand via de pb, contacteer je een mod en reageer je er niet op. Punt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:15

Tieneke schreef:
Uit eigen ervaringen weet ik dat het wel snel kan gaan en geregeld kan worden.

Verder denk ik niet dat een stalking irl vergeleken kan worden met "stalking" hier via pb. Daarom zei ik eerder ook dat het hier imo overdreven wordt. Als je hier "achtervolgd" wordt door iemand via de pb, contacteer je een mod en reageer je er niet op. Punt.

Kennisje van me heeft hele andere ervaringen helaas...... Verdrietig
En daar is ook nog eens een kind bij betrokken wat de boel nog gecompliceerder maakt. Nee, in Holland kan men nog veel verbeteren aan stalkingproblemen. Ja

Ik zou via PB ook niet reageren op iemand die zich met stalking/pesten e.d. bezig houdt, maar ik kan me voorstellen dat zoiets best heftig kan zijn en dat je dat soort types nou eenmaal wel hebt. Ik vind dus ook dat je je PB voor bepaalde bokkers zou moeten kunnen afschermen, net als je profiel. Net zoals op hyves. Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:19

Maar dat kan Nadya..je kn die persoon als Foei instellen en dan krijg je geen pb's meer van die persoon..
een afgeschermd profiel, ideaal, zou fijn zijn..houd ook niet van meelezers..daarom plaats ik ook weinig echte privédingen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:39

Amy77 schreef:
Maar dat kan Nadya..je kn die persoon als Foei instellen en dan krijg je geen pb's meer van die persoon..
een afgeschermd profiel, ideaal, zou fijn zijn..houd ook niet van meelezers..daarom plaats ik ook weinig echte privédingen..

Hmmmm, zal het onthouden van die 'foei' functie (ik heb er nog weinig mee te maken gehad gelukkig). Bedankt voor je tip!! Lachen
Ik ben vrij open, zowel op bokt als in het dagelijks leven. Maar er zijn altijd van die types waarvan ik denk 'het gaat jou eigenlijk niets aan, wat voor paard ik heb, wat ik ermee doe, laat staan wat voor leven ik leid'. Knipoog
Voor die types zou ik mijn profiel wel af willen kunnen schermen, maar helaas is die mogelijkheid er nog niet......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:57

Tieneke schreef:
Detour, als je een stalker in de meest serieuze zin van het woord hebt, sorry, maar geef mij die liever maar op internet dan in mijn naaste omgeving.

Nadya, blijkbaar werkt de politie bij jullie heel anders dan bij ons en dat is jammer. Hier kan je bij het minste een contact-/straatverbod vragen.

Zo stel je het alweer heel anders, kennelijk begreep ik je dan verkeerd?