HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:05

Waarom zou ik die tips niet door kunnen voeren in de training van het paard (wat hetzelfde paard is) en dat dus kunnen bespreken met mijn moeder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:06

Elaine, bij jou is dat misschien van toepassing, maar er is gebleken uit het verleden dat dat vaak niet gebeurde, dat het enkel foto's om te showen waren. Zoals ik al zei, we hebben voor een duidelijke regel gekozen. Anders krijg je altijd de uitzonderingen en de discussies "zij wel en ik niet". Lachen
Wil je moeder de foto's wel geplaatst hebben kan ook zij een account aanmaken.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:11

delerium schreef:
Als die regeltjes niet bij iemand passen; ITP is dichtbij en zeker niet "minder" ofzo dan HAW.
Of is de naam het probleem? Had het beter geweest als we HAW hadden opgedoekt en een RFB (RidersFeedBack) hadden gemaakt ipv de naam HAW hadden gekozen? De oude stijl was voor een aantal mensen wel, maar ook veel mensen niet prettig, dus zo doorgaaan was geen optie.
Wat is toch het grote bezwaar om op in ITP te posten? Het is een gevarieerder forum dan het oude HAW, maar met een béétje handige titels kun je gauw genoeg zien welke topics je wel, of juist niet aanspreken.
En wil je meer zeggen over een HAW-topic dat niet volgens de regels is dan is een PB bijna even snel gestuurd en blijft het topic waarvoor het bedoeld is.

Het grote probleem om op ITP te posten is dat ITP nu gewoon een verschrikkelijke kakofonie wordt van 'al wat nergens anders nog mag/hoort'. Het wordt nu daar allemaal maar op een hoop gegooid terwijl ik eigenlijk echt niet zo snap wat nu het probleem is om het bij HAW te laten staan.

Bovendien hoor en lees ik ook enorm veel over de groene modkadertjes, ze beginnen zo stillaan echt vervelend te worden en topics een negatieve indruk te geven. Okee, als jullie dan toch persé posts willen deleten, hou het dan bij een pb naar de bokker waarvan je het delete, maar laat die groene kadertjes toch achterwege. Tenslotte zijn dat óók maar posts die niets toevoegen aan het topic of de rijstijl van die persoon, of wel? Knipoog (zal ik daar eens op beginnen te temmen dan Duivel sorry kon 'm niet laten Schijnheilig ) Ik vind het trouwens belachelijk dat ik voor al wat ik van iemand vind een pb zou moeten sturen omdat het niet meer in een topic mag, schaf ze dan gelijk af.

Maak dan bij HAW een subforum aan voor mensen die dan echt helemaal alleen streng rijtechnische 'tips' zouden willen, maar hou HAW en ITP aub gescheiden, ITP is voor mij nog altijd voor leuke (sfeer)plaatjes van je paarden en HAW voor Rijfoto's, en ik denk dat dáár best veel mensen over vallen. Het was eigenlijk heel goed ingedeeld zo, maar nu..
Bokt beter willen maken is 1, er in overdrijven 2.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:15

Ik vond de vroegere indeling ook veel beter, je kan heel makkelijk onderscheiden wat rijfoto's en sfeerfoto's zijn. Waarom zou je nog posten op HAW, je post wordt toch verwijderd. Verder zijn de regels echt niet duidelijk, ik heb ze al keer op keer gelezen, maar ik weet echt niet wat nu wel en wat nu niet mag. En samen met mij nog een heleboel anderen, als je een topic op HAW opendoet krijg je een groene waas over je scherm in plaats van leuke reacties.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:14

ze zullen iig niet klagen (de mods) dat ze het zo rustig hebben Knipoog

Kreeg net ook een pb dat een bericht verwijdert was omdat het geen RT commentaar had (ik vroeg iets over de afstamming van de desbetreffende pony)
Tja, bericht stond op HAW, dus mod handelt helemaal volgens de regels, die verwijt ik ook absoluut niks, maar dit gaat toch nergens meer over?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:24

Juist Stef, daar dring je tot de kern door.

De regels zijn zo gemaakt dat je niet eens meer iets durft te posten.
Laatst stond er ook een topic van een amazone die na allemaal ellende weer lekker aan de slag kan.
Moet je( om te feliciteren dat het weer lekker gaat) eerst zeggen dat haar tenen krom zitten en dat ze eraan moet denken
om haar pink rechtop te houden, alvorens, on topic, te kunnen zeggen dat je blij bent voor haar.

Dus zeg je maar helemaal niks, erg jammer voor zo'n ruiter die zo blij is dat het weer lekker loopt allemaal!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:16

stef schreef:
ze zullen iig niet klagen (de mods) dat ze het zo rustig hebben Knipoog

Dat snap ik dan niet in het hele gebeuren. Er stoppen mods omdat ze het te druk hebben. Ja, wat wil je als je alle posten na moet lezen op HAW Rolleyes Dan maak je het je zelf onnodig moeilijk. Ik heb door al die regels geen flauw benul meer waar ik wat wel/niet moet zetten en hoe ik juist wel/niet moet reageren. In principe zou door de eerste reactie niets meer toe te voegen zijn en het topic op slot kunnen Verward Nou leuk....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:05

amondi schreef:
Laatst stond er ook een topic van een amazone die na allemaal ellende weer lekker aan de slag kan.
Moet je( om te feliciteren dat het weer lekker gaat) eerst zeggen dat haar tenen krom zitten en dat ze eraan moet denken
om haar pink rechtop te houden, alvorens, on topic, te kunnen zeggen dat je blij bent voor haar.

Dus zeg je maar helemaal niks, erg jammer voor zo'n ruiter die zo blij is dat het weer lekker loopt allemaal!

Dat is inderdaad jammer en een lastig dilemma. Maar tegelijkertijd vraag ik me af: zou het dan niet fijner zijn om het topic op ITP te zetten omdat het je op dit moment niet gaat om rijtechnisch commentaar maar gewoon om te laten zien dat je weer met plezier aan de gang bent. Ik kan me voorstellen dat je dan als kennis niet allerlei opmerkingen over RT wilt maken, maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat dat ook niet het doel is bij het plaatsen van zo'n topic.

Even filosoferend in die richting: als er een R-ITP zou komen waar dus de rijfoto's apart van de knuffelfoto's zouden staan, zou dat dan een aantal van die bezwaren oplossen? (Even voor de duidelijkheid: ik ben als wikimod niet betrokken bij de indeling van de fora, dus ik kan niets beloven, ik denk hier gewoon als gebruiker mee.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:43

Shadow0 schreef:
Dat is inderdaad jammer en een lastig dilemma. Maar tegelijkertijd vraag ik me af: zou het dan niet fijner zijn om het topic op ITP te zetten omdat het je op dit moment niet gaat om rijtechnisch commentaar maar gewoon om te laten zien dat je weer met plezier aan de gang bent. Ik kan me voorstellen dat je dan als kennis niet allerlei opmerkingen over RT wilt maken, maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat dat ook niet het doel is bij het plaatsen van zo'n topic.

Even filosoferend in die richting: als er een R-ITP zou komen waar dus de rijfoto's apart van de knuffelfoto's zouden staan, zou dat dan een aantal van die bezwaren oplossen? (Even voor de duidelijkheid: ik ben als wikimod niet betrokken bij de indeling van de fora, dus ik kan niets beloven, ik denk hier gewoon als gebruiker mee.)

En als het dan wel weer nodig is om eventuele tips te geven?
Ik vind het gewoon raar dat je dus niet meer mag zeggen dat het er goed uit ziet, nu heb je namelijk twee uitersten, en er is geen gulden middenweg! Ik plaats nu sowieso bijna niks meer in HAW, want het werd toch steeds weggehaald.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:06

BCS: als je wilt mag je ook op ITP gewoon tips geven, maar het is geen hoofddoel en niet verplicht.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:32

Ik vind dat de de rijfoto's onder HAW moeten blijven, dus zou er daar iets bij verzonnen mogen worden (hoewel dat eigenlijk echt helemaal niet nodig is.. heb nog ergens vermeld dat mods blijkbaar graag veel werk hebben Haha!)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:38

Bluem schreef:
Ik vind dat de de rijfoto's onder HAW moeten blijven, dus zou er daar iets bij verzonnen mogen worden (hoewel dat eigenlijk echt helemaal niet nodig is..

Dat was zeker wel nodig: veel gebruikers gaven aan de manier waarop HAW verliep voor de wijzigingen niet prettig te vinden. Dus zelfs als dit niet de juiste verandering is, dan nog was het duidelijk dat er wel iets moest gebeuren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:43

Maar dit is niet de oplossing. ITP is ontzettend rommelig geworden door deze manier. Waarom dan geen aparte R-ITP zoals eerder is gezegd?

Ik durf nu niks meer te posten op HAW. Ik geef wel rijtechnisch commentaar maar omdat dat al eerder is genoemd wordt het verwijderd. Erg jammer, want ik probeer zelf inzicht te krijgen om te leren van die foto's maar hoe kan dat als jou berichten worden verwijderd?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:44

Ik denk dat er nóg meer gebruikers zijn die de nieuwe gang van zaken maar niks vinden persoonlijk. Ik bedoel dan een HAW+ aanhangsel, waaronder dan de "gewone" rijfoto's worden geplaatst, als het dan toch echt moet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:46

Er was al eens een topic hierover geweest die zonder pardon op slot is gegooid. Denk dat het even hard met deze gaat gebeuren...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:53

magda_90 schreef:
Maar dit is niet de oplossing. ITP is ontzettend rommelig geworden door deze manier. Waarom dan geen aparte R-ITP zoals eerder is gezegd?

Jij zou een R-ITP dus wel een oplossing vinden?

Bluem, hoe zie jij dat?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:54

R-ITP vind ik idd een oplossing.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:01

VValar schreef:
delerium schreef:
Ik snap het hele probleem niet zo eigenlijk. Zie zelf het nieuwe HAW als een feedbackforum, zuiver technisch zonder bla bla, maar straight to the point. Voor wie dat niet wil is ITP gewoon zoals het oude HAW lijkt me. Het is niet zo dat je op ITP geen rijtechnisch commentaar mag krijgen, het is net HAW maar dan gemakkelijker voor wie het gezellige wèl wil. En wat kan het nou werkelijk schelen wat er in de rest van de topics staat... een beetje duidelijke titel en je weet precies wat je in welk topic kunt verwachten. Vind het ideaal Lachen

Nou ik denk dat het merendeel van de bokkers het niet met je eens is. Van de HAW gebruikers hoor ik eigenlijk alleen maar klaag berichten. Wat imo logisch is als je ziet om welke redenen sommige topics gesloten worden of sommige reacties verwijderd worden...

Dus als ik een foto topic plaats van een bokker, waar wél RT commentaar op gegeven mag worden, dan zou het wel mogen?

en daar gaat het om. wat de bokkers ervan vinden.
ik kom nog zelden op bokt.
waarom, er zijn veelste veel regels. gezelligheid is hierdoor nog te ver te zoeken.
er word veel met 2 maten gemeten, en vaak hypocriet of partijdig.
erg triest is het geworden met bokt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:07

Een nieuw ITP wordt inderdaad wel over nagedacht.

Verder is het heel erg jammer dat op dit moment praktisch alleen maar dingen over de houding wordt gezegd op HAW. Rijden is meer als alleen de houding van de ruiter.
Wat betreft herhalingen, ook dit mag, als je er een toevoeging bij geeft. Het is niet de bedoeling dat er alleen maar opgesomd wordt wat je niet goed vind, het is ook de bedoeling, en zeker bij een herhaling, dat je een eventuele oplossing van het probleem aandraagt. Op deze manier heeft er iedereen wat aan. Het constateren is niet het moeilijkste, het oplossen van je probeem wel. Met de tips en trucs die aangedragen worden kan niet alleen de TS geholpen worden, maar wellicht ook nog een heleboel meelezers.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:30

Neonlight, de meeste positieve reacties worden gesplit, zeker als het al eens herhaald wordt want 'het zijn geen tips'. Het probleem zit em juist dat niet iedereen oplossingen voor iemands probleem kán geven, omdat hij/zij niet die kennis heeft. (dus bokkers die dat niet kunnen, worden eigenlijk bijna verplicht van te zwijgen)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:32

Ohja, ik rij puur recreatief, hoe kan ik dus bepalen als ik een topic open op welk niveau ik zit? Daar heb ik helemaal geen idee van want ik denk niet in niveau's. Zo komt het eigenlijk een beetje over dat HAW vooral voor de wedstrijdruiter is en de recreatieve ruiters er stilaan verdwijnen. Maar dat is misschien de bedoeling?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:33

Plus, het is nogal idioot om telkens hetzelfde te zeggen, als een iemand zegt dat je je handen moet rechtop houden, tja, dan kunnen 30 bokkers moeilijk nog eens hetzelfde opmerken.

Soms is het ook gewoon heel goed en een leuk paard, maar dat kan dan niet gezegd worden.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:34

Inderdaad, en 30x hetzelfde zeggen mag ook niet dus eigenlijk als één iemand alles opsomt wat niet klopt aan "het plaatje" kan het topic dicht. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:36

Bluem schreef:
Inderdaad, en 30x hetzelfde zeggen mag ook niet dus eigenlijk als één iemand alles opsomt wat niet klopt aan "het plaatje" kan het topic dicht. Knipoog

Maar waarom is dat erg? Gaat het dan vooral om de hoeveelheid reacties? Heeft het zin om daarna nog tig reacties te krijgen die allemaal een herhaling zijn van het voorgaande?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:38

Af en toe wil je gewoon eens laten zien hoeveel werk je verricht hebt met je paard, hoe goed jullie zijn vooruitgegaan. Maar dat mag niet meer. Het gaat niet om het aantal reacties, het gaat erom dat anderen het mogen bekijken en op een normale manier kunnen reageren, al is het maar om eens te vertellen dat ze het best wel knap van je vinden, of dat je een leuk paard hebt.