Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:11

Maar een pb kun je zelf ook aanpassen als je het doorstuurd naar een mod bijvoorbeeld.... dus dan is het logisch dat je daar geen straf op kan zetten.

Ik heb zelf altijd zoiets: wat gij niet wil wat u geschied, doe het dan ook bij een ander niet.
Dus niet terug gaan schelden als je zelf een scheldpb krijgt bv. Dan ligt de fout bij beide.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:12

Toch heb ik wat moeite met de openingspost....
Vooral het woordje 'deskundig advies'.... want wanneer is iets een deskundig advies, en benoemd men zichzelf tot deskundige? We zijn allemaal hooguit ervaringsdeskundige in meer of mindere mate, laten we daar aub niet meer van maken dan het is.... (los daarvan is het voor 98% van de Bokkers een hobby, dus laten we er ook op die manier over praten).
Het aantal jaren dat je meedraait lijkt ook geen hol meer uit te maken. Want die jaren aan ervaring zouden toch moeten betekenen dat mensen enig benul hebben gekregen van paarden en waar een paard behoefte aan heeft?
Ik ben zelf 32, maar er zitten Bokkers op dit forum die ouder zijn dan ik (en dus ervarener zouden moeten zijn) die glashard beweren dat een paard prima 20,22 of 23 uur per dag binnen kan staan, en niet perse omgang hoeft te hebben met soortgenoten. Die mensen hebben blijkbaar bewust over alle artikelen van artsen heen gelezen waaruit blijkt dat de explosieve toename van been- en koliekklachten te wijten is aan deze onkundigheid.
Het spijt me gruwelijk; maar geef me dan maar 25 pb's van een dertienjarig penny'tje die haar paard wel hetgeen geeft dat het nodig heeft, en pas daarna aan haar eigen sportieve verrichtingen denkt.....

De storthoop heeft gesproken......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:13

KiWiKo schreef:
ik vind het ook altijd erg prettig discuseren met Nadya Lachen

Dat is geheel wederzijds, dat weet je wel, toch? Lachen
En ook wij, zijn het niet altijd met elkaar eens of benaderen dingetjes anders, maar echte ruzie hebben we nooit gehad, he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:13

KiWiKo schreef:
ik sta toevallig hierboven en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een scheldpb verstuurd hoor Lachen

Ik ook niet, schelden doet geen pijn, heb ik altijd geleerd Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:14

Nadya schreef:
Miss_Montana schreef:
Haha ik wordt altijd onzeker van jou en moet altijd huilen als jij iets post ROFL Nee, jij of eigenlijk jullie hebben een heel duidelijke mening en onderbouwen die goed. Dat is gewoon prettig om mee te discussieren Ja Daarnaast vind ik jullie nooit onrechtvaardig of aanvallend of wat dan ook. En ja, mensen die niet tegen een beetje kritiek kunnen zijn op een discussie forum aan het verkeerde adres ben ik bang van.

Hahahaha.... ROFL Haha!

Nou, ik vind het met jou en de andere genoemden ook prima discussieren, hoor Lachen . Ik geloof niet dat ik ooit iemand echt tot in het diepst van zijn/haar ziel gekwetst heb over gevoelige onderwerpen (ik hoop van niet) en anders mag diegene zich via PB melden, dan praat ik het graag samen uit. Lachen

Ik denk wel dat ik mensen wel eens boos gemaakt heb (weet ik wel zeker Bloos ), maar ja, dat kan als je er niet uit komt samen over een bepaald onderwerp.... Ik ben de eerste die toe zal geven, dat ik over bv de omgang met paarden bepaalde sterke visies heb, ja. Ja

Dat vind ik best meevallen hoor als ik zo eerlijk mag zijn, jij blijft wel luisteren Lachen

Ik heb nog maar één scheld pb gekregen maar van die persoon zal half bokt er volgens mij al één gekregen hebben Clown of toch degene die niet eens zijn met de visie
Laatst bijgewerkt door lesilla op 09-06-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:15

Zowel nadya als kiwiko luisteren naar wat diegene te zeggen heeft voordat er een conclusie word getrokken. Ik vind de omgang met beide zeer prettig! Juist door hun ga je extra nadenken Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:16

katiavl schreef:
Dat vind ik best meevallen hoor als ik zo eerlijk mag zijn, jij blijft wel luisteren Lachen

Lief dat je dat zegt, maar ik durf wel toe te geven dat er een paar types op bokt zijn, waar ik niet naar luister, hoor. Knipoog
Die hebben zo'n mening die lijnrecht tegen de mijne ingaat en dan houdt het toch wel op, vrees ik. Bloos

Welshcobfan, ophouden nu Lachen , ik word nu echt verlegen.... Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:17

Beter idee: ik pak wel een paar veren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:18

Nadya schreef:
katiavl schreef:

Lief dat je dat zegt, maar ik durf wel toe te geven dat er een paar types op bokt zijn, waar ik niet naar luister, hoor. Knipoog
Die hebben zo'n mening die lijnrecht tegen de mijne ingaat en dan houdt het toch wel op, vrees ik. Bloos

Welshcobfan, ophouden nu Lachen , ik word nu echt verlegen.... Bloos

Dan hoef je toch niet verder te discussieren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:18

Nadya schreef:
KiWiKo schreef:
ik vind het ook altijd erg prettig discuseren met Nadya Lachen

Dat is geheel wederzijds, dat weet je wel, toch? Lachen
En ook wij, zijn het niet altijd met elkaar eens of benaderen dingetjes anders, maar echte ruzie hebben we nooit gehad, he.

Wij kunnen echt mijlenver uiteen liggen qua idee Lachen maar uiteindelijk begrijpen we elkaars standpunten wel ook al is onze benadering vaak heel anders..... en dat maakt discuseren prettig. Het is prettig als iemand zich in kan leven in de denkwijze van iemand anders, ook al is het niet de jouwe Lachen

en nee, volgens mij hebben wij in iedergeval nooit ruzie gehad, wel stevige verschillen van mening.......... maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik boos ging worden oid Lachen Lachen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:22

BCS schreef:
Dan hoef je toch niet verder te discussieren?

Oh jawel, hoor, heerlijk even inhakken op dat soort meningen. Whoosh!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:23

Ik vraag mij wel eens af als je zoveel negatieve pb's kan krijgen van 1 persoon, hoe iemand er dan zelf op reageert.
Ik speel zoiets gelijk door naar een mod ipv een reactie te geven. (een mod kan namelijk wel iets dan pb im combi met slechte reacties die een persoon geeft in een topic. Dan kan zo'n pb toch wel de druppel zijn)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:23

Ps: Nadya en ik zitten meestal behoorlijk op 1 lijn.... en zo nog wel veel meer mensen, maar laat ik nu niet het hele rijtje opdreunen.
Wij vinden beiden dat je een paard onder geen enkele omstandigheid kunt houden zonder dat je op zijn minst overdag een vrije uitloop hebt en zonder omgang met soortgenoten, ook geloven we beiden niet in geweldsgericht oplossen van problemen....
Dat betekent tegenwoordig helaas dat er steeds meer mensen zijn die het daar volstrekt niet mee eens zijn, veelal ingegeven door onwetendheid of egoïstische motieven (het buiten loop gedeelte). Ik kan de mening van deze mensen niet respecteren.
Ik kan me hooguit volkomen moedeloos neerleggen bij het feit dat ze weigeren open te staan voor andere ideeën... meer niet.... en dat doe ik dan ook vaak.
Maar dan laait de vlam gelukkig weer op en trek ik weer ten strijde. Al krijg ik maar 1 paard in 10 jaar Bokken met z'n reet in de zon en in de frisse lucht, dan heeft het zijn doel gediend... en daar wil ik zelfs wel een Penny's pb voor versturen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:25

ik kan ook wel drammen hoor Haha! Haha! Haha!

beetje aard van het beessie denk ik Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:27

KiWiKo schreef:
Wij kunnen echt mijlenver uiteen liggen qua idee Lachen maar uiteindelijk begrijpen we elkaars standpunten wel ook al is onze benadering vaak heel anders..... en dat maakt discuseren prettig. Het is prettig als iemand zich in kan leven in de denkwijze van iemand anders, ook al is het niet de jouwe Lachen

en nee, volgens mij hebben wij in iedergeval nooit ruzie gehad, wel stevige verschillen van mening.......... maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik boos ging worden oid Lachen Lachen Lachen

Ik ook niet. Boos worden doe ik pas als ik het gevoel heb dat mensen echt ingemeen worden, zonder enige vorm van respect gaan reageren. Dan kan ik een kreng worden, ja hoor. Maar als eerste beginnen met scheld PBtjes is aan mij niet besteed.
En ik ben zwaar allergisch voor onterecht gedrag van mensen naar paarden toe. Daar kan ik niet zo goed tegen. Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:28

en dat hebben we absoluut gemeen Haha! Haha! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:28

KiWiKo schreef:

Whahahaha, ja, ikke ook. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:30

maar wat is weer onterecht gedrag? Snap je? En zo verschil je al snel van mening. Ik heb besloten me niet meer zoveel in de discussie te laten over onterecht gedrag, manier van houden van paarden. Heel Bokt weet volgens mij nu ongeveer wel, dat min paard een handleiding heeft, met stalling, weidegang, zelfpijniging Haha!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:31

Nadya schreef:
KiWiKo schreef:

Whahahaha, ja, ikke ook. Haha!

Op bokt zitten geen heiligen, iedereen heeft wel is zijn momenten, zijn personen Vork

Ik geeft toe ik hou wel is van een relletje af en toe Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:32

Mensen moeten 1 ding niet vergeten: er zijn altijd uitzonderingen op de regel...
Mijn pony echt paardnatuurlijk houden is voor hem een hel (nadya weet er van Haha! rare knol Tong uitsteken). Geen kudde voor hem en al helemaal niet in de winter 24/7 buiten. Maar 1 vriendje en alleen 7 tot 8 maand 24/7 buiten. zielig dat hij de andere 4-5 maand op stal moet staan? nee absoluut niet! je kan hem niet gelukkiger krijgen. (al staat hij natuurlijk niet 24/7 op stal. ik schop hem er natuurlijk wel elke dag uit voor de broodnodige beweging met zijn vriendje buiten).
Maar dat is echt een uitzondering op de regel en dan reageer ik puur op zijn behoefte en welzijn.
Dus kom maar op met mijn eerste penny pb Haha! dat dit heel zielugh is wat ik hem aandoe Vork

Respect komt altijd van 2 kanten. Je hoeft het nog ergens niet met elkaar over eens te zijn, dat is nooit een reden tot vervelende pb's.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:34

BCS schreef:
maar wat is weer onterecht gedrag? Snap je? En zo verschil je al snel van mening. Ik heb besloten me niet meer zoveel in de discussie te laten over onterecht gedrag, manier van houden van paarden. Heel Bokt weet volgens mij nu ongeveer wel, dat min paard een handleiding heeft, met stalling, weidegang, zelfpijniging Haha!!

Ik bemoei me er toch mee.... tegen beter weten in vaak. Vooral de discussie over het gebrek aan vrije uitloop en contact met soortgenoten is voor mij een roodgloeiend zeer heet hangijzer!!! Boos! Boos! Boos! Boos!
Het onterecht gedrag jegens paarden is evengoed iets waar ik zeer ongelukkig van wordt, en daar bedoel ik mee dat mensen te ongeduldig zijn, een te kort lontje hebben, te zeer opgaan in hun voornemen sportief te scoren met het paard en daar te fanatiek in worden...mep, mep, beuk, beuk, scheld, scheld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:34

Ach, Welshcob fan, dan kan ik je wel een handje geven. Maar de mensen die toen in het langstlopende NH/NL topic gelopen hebben weten dat ook wel..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:35

katiavl schreef:
Ik geeft toe ik hou wel is van een relletje af en toe Bloos

Whahaha, he katiavl, dat was me nou nog niet opgevallen. Schijnheilig

Maarre, ik vind jou ook een fijne discussiepartner, hoor. Wij zijn het ook niet altijd eens met elkaar, maar ook jij luistert en onderbouwt heel erg goed. Kan ik erg waarderen. Ja Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:36

Ik heb mijn pony nog nooit zo ongelukkig gezien als in een kudde en in de kou en regen in de wei 24/7. Maar gelukkig beseffen er altijd wel mensen dat niet elk paar gelijk is en dat er ook mafkezen tussen staan die niet helemaal beseffen dat ze een paard zijn Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:38

Ninx schreef:
BCS schreef:

Ik bemoei me er toch mee.... tegen beter weten in vaak. Vooral de discussie over het gebrek aan vrije uitloop en contact met soortgenoten is voor mij een roodgloeiend zeer heet hangijzer!!! Boos! Boos! Boos! Boos!
Het onterecht gedrag jegens paarden is evengoed iets waar ik zeer ongelukkig van wordt, en daar bedoel ik mee dat mensen te ongeduldig zijn, een te kort lontje hebben, te zeer opgaan in hun voornemen sportief te scoren met het paard en daar te fanatiek in worden...mep, mep, beuk, beuk, scheld, scheld....

Onterecht gedrag van de mens is zo simpel te zien, als je echt kennis en gevoel hebt over het wezen paard en even naar de combinatie in kwestie mag kijken. Helaas is de paardenwereld nog omgeven door onkunde hierin. (Zal ik maar vast wegduiken? Haha! )

Ninx, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar wij zijn het dan ook meestal helemaal eens. Lachen