Uitschrijven van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Uitschrijven van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:33

tuurlijk maar dat is toch geen reden om te weigeren profielen en berichten te verwijderen lijkt mij???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:35

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:39

heb er een stukje van gelezen...
tja wat moet je nog zeggen he...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:54

Chiqa schreef:
sweetheart schreef:
Is het geen optie om 1 naam te maken, laten we zeggen ANONIEM (o.i.d.) die ingezet kan worden als mensen hun account verwijderen. Alle berichten van deze gebruiker blijven dan staan, maar de normale gebruikers naam wordt dan ANONIEM. Dit zou dan gelden voor iedereen die zijn of haar account verwijderd. Dus ANONIEM bestaat uit verschillende mensen die hun account verwijderd hebben. En zo ontstaan er geen gaten in discussies.

Het is zo maar een idee hoor.

Is al aangekaart hoor Knipoog Gewoon account verwijderen komt er automatisch 'anoniem' te staan Lachen
En je kan tevens kiezen voor de optie 'berichten behouden of verwijderen'

Excuses, ik heb weer met mijn neus gelezen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:09

Ik denk ook niet dat een rechter rekening gaat houden met het ego van een forumbeheerder. Vraag is alleen wanneer iemand naar de rechter zal stappen. Als dat gebeurt , dan zal bart wel moeten verwijderen.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:11

Chiqa schreef:
Kan me wel voorstellen hoor dat Bart trots is op zijn positie, zou ik ook zijn. Lachen

Zeker weten. Als je kijkt naar alle inspanningen en investeringen van de afgelopen jaren, dan heeft hij daar alle recht op! Lachen Alleen... het verbaast me dat iemand die dit topic opent, op zijn eigen site geen waarde lijkt te hechten aan privacy. Ik verwacht dat hij daar een goede verklaring voor heeft, die ik op dit moment nog niet inzie.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat bepaalde bokkers berichten hebben geplaatst, waar ze vroeg of laat mee geconfronteerd kunnen worden (irl). Het belang van privacy voor deze bokkers kan ik niet hard genoeg benadrukken. Al moet ik een kleine maandelijkse bijdrage leveren om de genoemde maatregelen door te voeren (i.v.m. het mogelijke verlies van adverteerders)! Ja

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:23

Ik heb het idee dat we een beetje in cirkeltjes rond blijven gaan Lachen

Het automatisch verwijderen van berichten is IMO geen oplossing en wat mij betreft ook nicht im frage. Dat kan je stom vinden, dat kan je anders willen zien maar dat gaat iig op korte termijn niet veranderen.

Het verwijderen van complete accounts heeft flink wat implicaties en is iets dat we niet zomaar doen en ook niet zomaar hoeven doen. Het belangrijkste goed van Bokt.nl op dit moment zijn de discussies en die worden onbegrijpelijk als je daar ineens berichten tussenuit trekt of namen gaat veranderen in 'anoniem'. Ook dat kan je stom vinden of anders op waarde schatten maar dat is hoe wij er op dit moment tegen aan kijken.

Natuurlijk snappen ook wij dat mensen niet altijd even handig bezig zijn en berichten weg of aangepast willen hebben. Wij zitten hier niet om mensen te pesten dus in de meeste gevallen is daar gewoon iets voor te regelen, geen probleem. Hierin zijn we in het verleden idd erg streng geweest om verschillende redenen, tegenwoordig gaan we daar wat soepeler mee om.

Bottomline is dat:
- Er geen berichten automatisch worden verwijderd
- Accounts normaal gesproken niet compleet weg te halen zijn
- We van mensen verwachten dat ze nadenken voor ze iets posten
- Mensen contact op kunnen nemen met een moderator of het webmaster email adres als ze toch last hebben van specifieke berichten

Als mensen specifieke problemen hebben horen we het graag, antwoord op de vraag van de topicstarter is inmiddels iig uitgebreid gegeven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:25

Dat is idd een eigenaar dit bericht Snader, erg tegenstrijdig met wat men altijd beweerd heeft op bokt.
En idd...als jij een advocaat kan betalen, of mocht je je vervelen kan je altijd een zaak opstartten,
maar persoonlijk geef ik mn centern liever aan leukere dingen uit....Echter heb je altijd nog mensen die
een bewijs van onvermogen in kunnen dienen....Kost ze niets, dat is het vervelende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:34

Ik vind de uitleg van Bart eigenlijk wel logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:28

Wat dan zo grappig is als posts het beheer niet aanstaan , deze wel verwijderd kunnen worden naar de mesthoop Clown
Dan zijn die gaten in de discussie ineens niet zo relevant Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:44

faye schreef:
Wat dan zo grappig is als posts het beheer niet aanstaan , deze wel verwijderd kunnen worden naar de mesthoop Clown
Dan zijn die gaten in de discussie ineens niet zo relevant Haha!

Jij typt precies wat ik niet durfde te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:42

Standpunt van Bart is duidelijk, of je het daar wel of niet mee eens bent is een tweede.

Of het standpunt van Bart in een rechtzaak stand zou houden betwijfel ik tenzeerste....

Misschien moet je dat toch eens laten uitzoeken Bart, ooit krijg je een ouder achter je aan omdat kindlief hier persoonlijke zaken over het gezin oid, wereldkundig maakt en het beheer de posten gewoon laat staan....

Voorbeelden zat, ik zal ze hier niet herhalen, maar ik tem er altijd op alleen gebeurt er vaak niets mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:45

Zulke berichten worden wel verwijderd, daar gaat het helemaal niet om. Dat zegt Bart toch ook dat specifieke berichten wel weg kunnen? Maar als je complete accounts weg gaat halen vallen alle nuttige posts weg, tuurlijk wil je dat niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:56

En wat wanneer iemand gewoon uit privacy overwegingen ALLES wenst te verwijderen?
Je kunt redenen genoeg verzinnen waarom dit voor iemand wel relevant zou kunnen zijn!
Het is denk ik niet aan Bart of de mods om te oordelen over wat voor iemand wel of niet relevante redenen kunnen zijn.
Ik vind het een nogal arrogante opstelling van het beheer eerlijk gezegd Bloos en ik begrijp er ook niks van , de genoemde redenen zijn zeer zwak als je het mij vraagt.

Het is dat ik mijn centen ook liever aan leuke dingen uit geef, maar ik ben wel zeer benieuwd hoe dit in een rechtzaak uit zal pakken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:06

[***] schreef:
Zulke berichten worden wel verwijderd, daar gaat het helemaal niet om. Dat zegt Bart toch ook dat specifieke berichten wel weg kunnen? Maar als je complete accounts weg gaat halen vallen alle nuttige posts weg, tuurlijk wil je dat niet.

nee dus,

[LZP] dit is te gek voor woorden

het zal je dochter, zus of nichtje maar wezen die dit zo op een openbaar forum gooit.... inclusief de vloeken!
En dit gezin loop dus al bij maatschappelijk werk en alles!

Blijft gewoon open! Over privacy gesproken van de andere betrokkenen buiten de TS...

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:08

Nogmaals, bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Lachen Of ik het er nu mee eens ben of niet, alles is een keer op tafel gegooid en ik ga me (voorlopig) terug trekken. Dat wil zeggen, zolang ik geen nieuwe aanleiding zie om er opnieuw over te beginnen.
Aan de rest: Houd het netjes; laten we nu niet gaan stoken tegen het beheer en de mods.

@Amondi: Het is goed dat jij je inzet voor dit soort topics. Lachen In het vervolg ga ik hier ook strenger op toezien, want ik zie dit soort topics wel eens voorbij komen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:23

[***] schreef:

niet dus... sorry [***] maar ik heb paar jaa terug wel anders meegemaakt...
ben benieuwd of het beheer mn vraag/eis als nog gaat goedkeuren, ik hoop het....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:26

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:34

Duidelijk zat dat artikel lijkt me toch? Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:46

Bron:Internetrecht: actualiteiten en commentaar
Arnoud Engelfriet’s blog over juridische zaken op internet, auteursrecht, octrooien en meer
(Op persoonlijke titel)
Opheffen van meerdere accounts, wanneer moet dat?
[Opsturen naar NUjij] [Opsturen naar eKudos]
23 mei 2008, 8:44 - Geplaatst onder: Privacy, Internetrecht, Contracten

Een meelezende forumbeheerder mailde me:

Wij hebben geconstateerd dat een gebruiker meerdere gebruikersnamen in gebruik bleek te hebben (laten we zeggen: A, B en C). Dat is in strijd met ons forumreglement. Ik heb gebruiker A daarom aangeschreven. A heeft gereageerd en ontkende B en C in gebruik te hebben. Nu eist A in een e-mail verwijdering van zijn gebruikersnaam en al zijn berichten. Ook eist hij hetzelfde voor B en C.

Iemand die zijn account op een website of forum wil opheffen, kan opheffing eisen bij de beheerders. Dat blijkt uit de privacy-richtsnoeren van het College Bescherming Persoonsgegevens. Berichten van die persoon moet je dan ook verwijderen, tenzij dat de structuur en begrijpelijkheid van de discussie zou verstoren. In dat geval moet je ze zo veel mogelijk anonimiseren.

Hier is het lastige dat persoon A eerst ontkent eigenaar te zijn van accounts B en C, en vervolgens eist dat ze opgeheven worden. Als het beheer zelf overtuigd is dat B en C inderdaad door dezelfde persoon gebruikt worden (bijvoorbeeld omdat ze op hetzelfde moment vanaf hetzelfde IP-adres gebruikt zijn), dan zou het verzoek geen probleem moeten zijn.

Wel moet je natuurlijk controleren dat het echt A is die de mail met het verzoek stuurt. Ik zou zeggen dat zo’n verzoek vanaf het gebruikersaccount moet komen dat moet worden opgeheven (via een privébericht naar beheer bijvoorbeeld). Niet vanaf een Hotmail- of Gmail-account. de beheerder mag er vanuit gaan dat iemand die het wachtwoord heeft van een account, de eigenaar ervan is.

Dat lost meteen het probleem op met B en C: als meneer A daar ook de eigenaar van is, kan hij probleemloos drie pb’s sturen vanaf elk van de accounts en dan is het beheer keurig ingedekt.

Arnoud

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:15

Zet er dan wel even nogmaals een link bij, wel zo netjes.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:59

oeps vergeten, sorrie

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:32

Die tekst is bekend, die 'richtsnoeren' zijn ook bekend en die richtsnoeren is precies waar het hier ook mis gaan. Die dingen zijn de interpretatie van het CBP van de privacy wetgeving en het CBP heeft dat nogal erg strikt en soms behoorlijk onrealistisch gedaan. Al een aantal discussies gehad met medewerkers van het CBP en de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Het CBP is daarin helaas wat dubbel. Ze zeggen het een in de richtsnoeren en als je dan wat verder vraagt dan blijkt dat je dat allemaal niet zo krap moet nemen :\ Het vervelende is verder dat een aantal dingen die ze roepen helemaal geen juridische basis lijkt te hebben. Maar goed, dat verandert allemaal niets aan de 'discussie' hierboven :)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:25

Even een nieuwe post, mijn bijdrage is m.i. wel nuttig en ik benieuwd naar een reactie. Lachen

Dat topics en berichten meer dan 7 jaar moeten blijven staan is hierboven beargumenteerd. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens en zie ik dat bij geen enkel ander forum, maar goed.

Wat mij wél mogelijk lijkt is het volgende: je merkt keer op keer weer dat mensen gevolgd worden en dat alle berichten van mensen nagelezen worden, voornamelijk met de functie 'Zoek op auteur' onder 'zoeken' en m.b.v. 'zoek gebruiker's berichten' in ieders profiel. Goed, het is ieders eigen verantwoordelijkheid niet zomaar alles op i-net te pleuren en veel mensen zijn inderdaad nogal naïef. Echter, het lijkt mij niet zo moelijk te realiseren om dat zoeken op gebruiker's berichten maar een max. periode terug te laten gaan, laten we eens zeggen een jaar of een bep. aantal pagina's. Dat het zo in te stellen is dat niet alle berichten van jaren terug makkelijk te vinden zijn maar tot maar een jaar terug, of tot bijv. 40 pagina's terug. Dat zie ik ook bij sommige andere fora.

Wanneer je zoekt op trefwoord en dan met de naam van een willekeurig lid gaat hij volgens mij ook maar 40 pagina's terug en toont hij niet alle berichten. Ik heb dat uitgeprobeerd met mijn oude gebruikersnaam bij 'zoeken op trefwoord' en dan met die gebruikersnaam, hij toont dan maar berichten tot 40 pagina's terug (met bovenaan http://www.bokt.nl.....=1000)/ tot mei 2007.

Zo hoef je berichten niet te verwijderen maar zijn berichten van gebruikers tenminste niet tot in het eindeloze te traceren. Kunnen we dus niet ipv berichten te moeten verwijderen de traceerbaarheid van berichten van gebruikers bemoeilijken?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:01

BartVB schreef:
Zoals gezegd is accounts verwijderen vrijwel niet te doen omdat topics (het belangrijkste goed op Bokt) dan compleet onleesbaar worden. Een account verwijderen en berichten laten staan is ook geen optie aangezien er dan nog steeds quotes zijn met de originele naam. Daarnaast is de originele naam meestal niet zo'n probleem, berichten worden gevonden door de buitenwereld omdat iemand zijn/haar eigen naam of b.v. de naam van een handelaar noemt in een bericht.

Als mensen in de problemen komen door hun berichten (b.v. in een stomme bui roepen dat je afgelopen weekend als 15 jarige met drugs ge-experimenteerd hebt) dan zijn wij echt de vervelendste niet. Als dat topic op zo'n moment al weggezakt is wordt het waarschijnlijk helemaal verwijderd. Als het nog een actieve discussie is dan is de kans groot dat we jouw openingspost leeghalen of anonimiseren.

Die 'richtsnoeren' van het CBP zijn leuk maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Wat ze hebben gepubliceerd is hun interpretatie van de relevante wetgeving en de interpretatie van het CBP gaat heel wat verder dan mijns inziens bedoeld wordt. Een aantal dingen uit die richtsnoeren is in de praktijk gewoon niet haalbaar of verre van praktisch.

Maar goed, zoals al eerder gezegd; als je een goede reden hebt waarom je een bericht, een aantal berichten of je hele account weg wil hebben dan is dat over het algemeen goed bespreekbaar.

Ik vind dit een rechtvaardige oplossing.