[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:50

Maar Nerwen, deze regels zijn wel concreet ontstaan uit vele topics waarin mensen vonden dat de manier waarop het op HAW ging, absoluut niet prettig was. Daarna is er een enquete geweest waarin gevraagd is wat men nu precies van HAW vond, en wat de gebruikers als mogelijke oplossing zagen.
Daaruit kwam toch heel duidelijk dat een groot deel van de gebruikers een HAW wilde met duidelijk rijtechnisch commentaar. Dat er te makkelijk alleen maar iets gepost werd als 'goed zo, ga zo door' werd expliciet door veel gebruikers genoemd (de topics hierover zijn vermoedelijk ook nog wel terug te vinden.)

De regels zijn dus niet zomaar ontstaan, maar als reactie op een heel duidelijk probleem en de input die gebruikers daarop hebben gegeven.

Verder is een dergelijk beleid ook op UK/CB ingevoerd, en ook daar was in het begin veel onvrede over, maar uiteindelijk vind ik dat het stukken leukere, interessantere fora van geworden zijn. Dat gaat niet van de ene op de andere dag, maar als er een nieuw evenwicht in gevonden is en de kwaliteit van zowel de foto's als van het commentaar op HAW gaat omhoog, dan zou dat toch wel positief zijn?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:56

Is het dan niet VEEEEEEEEEL handiger om nog een apart HAW forum toe te voegen, waarin mensen die gewoon leuk rijfoto's willen laten zien kunnen plaatsen?

Er worden nu overal subfora van gemaakt, maar op ITP mogen ineens wel EN rijfoto's EN 'gewone' foto's van paarden?? Dit schept nu toch veel meer onduidelijkheid?
Nu moet je, als je HAW foto's wil zien ook nog eens ITP afstruinen op zoek naar evt. paarden die onder de man zijn?

Als je toch subfora aan het maken bent, doe het dan gelijk goed.
En dit is volgens mij ook wat er in dat topic over nieuwe ideeen voor HAW het meeste werd aangegeven.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:12

Bettine: het is juist in de enquete veel aangegeven dat mensen geen scheiding wilden tussen een 'HAW - gewoon' en een 'HAW - rijtechnisch', de opmerking 'de foto's waar je geen rijtechnisch commentaar op wilt kunnen toch gewoon op ITP?' is meerdere malen gemaakt - en daar hebben we ook voor gekozen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:09

ja maar ITP daar zie je grazende paarden enzo
maar dan een afsplitsing tussen HAW-RT en HAW

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:59

Katja schreef:
Dan kun je wel foto plaatsen alleen op ITP in plaats van HAW.

Sorrie hoor ik zit mij in te houden om niet te gaan schelden.
Wat een beleid zeg, dus zometeen stroomt ITP over, wat wil je daaraan gaan doen?
Heb Bokt altijd een gaaf forum gevonden, maar ga zo door en veel mensen zullen wegblijven Knipoog

Heb er geen woorden over, vind het echt dieptriest dat dit zo ver gedaald is, echt diep triest.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:06

Magda: ik vind het jammer dat je zo heftig reageert, volgens mij is dat echt niet nodig. ITP is altijd een stuk rustiger geweest dan HAW, om die reden leek het ons niet nodig om nog een subforum aan te maken - en zoals ik al aangaf, dat is ook door meerdere mensen aangegeven in de enquête die we hebben gehouden. Als blijkt dat ITP inderdaad gaat overstromen, kunnen we alsnog kijken of we daar wat aan moeten doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:12

Mijn mening gaat daardoor echt niet veranderen. Ik qoute op een topic het commentaar wat boven mij is gegeven en waar ik het mee eens was (was nog wel rijtechnisch) en plak daaracht een reactie dat het een leuke combinatie is, en voila post verwijderd.

Wat moet je daar als gebruiker van denken? Hebben jullie daar wel eens aangedacht? Voor wie maken jullie het nu aantrekkelijk om topics en reacties te plaatsen? Nouw niet voor mij iig.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:14

Als jullie dan toch zo aan die enquêtes hangen, waarom plaatsen jullie er dan nu niet eentje om onze meningen omtrent het reilen en zeilen van HAW met de nieuwe regels eventjes te peilen?? Ik denk dat jullie dan een hele andere uitkomst tegemoet gaan, mede omdat het merendeel van de bokkers waarschijnlijk niet wisten dat het er zó uit zou gaan zien.... nauwelijks een verbetering te noemen en imo een grote stap terug. Jammer, het plezier van HAW gaat er zo wel van af.

En inderdaad, een opsplitsing van HAW RT en 'gewoon' HAW zou wel wat zijn. Misschien kunnen die mensen die graag RT commentaar willen beter een topic openen op RT praktijkproblemen oid. Laat HAW vooral leuk blijven, voor extra commentaar ga ik wel naar mijn instructie. En goed onderbouwd commentaar kan altijd bij een topic lijkt mij, wordt je weer bewust van enkele verbeterpunten. Maar merendeel van de bokkers weten toch niet waar ze het precies moeten zoeken... en dat zijn nou niet bepaald de mensen waar ik graag RT commentaar van krijg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:15

Hoe wil je trouwens goed onderbouwd commentaar gaan geven, dat ziet toch alleen jouw lesgeefmens? Dat kan je imo toch niet van foto's af halen? Het zijn en blijven momentopnames.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:18

magda_90 schreef:
Mijn mening gaat daardoor echt niet veranderen. Ik qoute op een topic het commentaar wat boven mij is gegeven en waar ik het mee eens was (was nog wel rijtechnisch) en plak daaracht een reactie dat het een leuke combinatie is, en voila post verwijderd.

Wat moet je daar als gebruiker van denken? Hebben jullie daar wel eens aangedacht? Voor wie maken jullie het nu aantrekkelijk om topics en reacties te plaatsen? Nouw niet voor mij iig.

Het enige wat je met deze regels creëert is dat iedereen dezelfde commentaar gaat herhalen, en was er niet ergens een "ongeschreven regel" dat dat niet de bedoeling was?
Kijk jullie willen 120 regeltjes maar minstens 80 van die regeltjes gaan tegen elkaar in. Probeer dan op zijn minst duidelijkheid te scheppen in wat er verwacht word. Er mag niet herhaald worden want dat is niet aangenaam, maar je mag ook niet gewoon zeggen dat het een leuk dier is en dat je het eens bent met bovenstaande. Kortom: je mag niets meer zeggen als de persoon boven je het al gezegd heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:19

magda_90 schreef:
Hoe wil je trouwens goed onderbouwd commentaar gaan geven, dat ziet toch alleen jouw lesgeefmens? Dat kan je imo toch niet van foto's af halen? Het zijn en blijven momentopnames.

Dan had heel HAW vanaf het begin wel opgedoekt kunnen worden. Maar mensen wilden persé commentaar (kunnen) geven, ongeacht of de ts dat wilde.

Is het niet een beetje een kwestie van wennen? Of gooi ik nu een bot in een roedel met honden? Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:21

Sammie schreef:
magda_90 schreef:

Dan had heel HAW vanaf het begin wel opgedoekt kunnen worden. Maar mensen wilden persé commentaar (kunnen) geven, ongeacht of de ts dat wilde.

Is het niet een beetje een kwestie van wennen? Of gooi ik nu een bot in een roedel met honden? Clown

Kwestie van wennen vind ik prima, maar het gaat erom dat je met deze regeling niks meer kan zeggen. Als Piet zegt doe je handen wat hoger, Jantje zegt denk aan je benen. Wat moet ik dan zeggen? Want ja, je mag niks meer herhalen. Ik kan wel dingen gaan zoeken maar wie wordt nou vrolijk van alleen maar commentaar?

Positieve dingen als netjes gedaan etc. dat heeft mij altijd aangemoedigt Ja

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:23

Nee ik denk zeker niet dat het een kwestie van wennen is Sammie. Deze regels maken HAW gewoon niet leuker er op, al die onnodige verplichtingen... bah. Uiteindelijk went alles wel, want de gemiddelde Nederlander houdt toch zijn mond en zwijgt wel... maar ik ben er in ieder geval niet blij mee en dit zal mijn plezier in HAW ook zeker verminderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:24

Hoe kan je wennen aan regels die tegen elkaar in gaan.. Verward

# HAW is een forum waar mensen foto's plaatsen als ze rijtechnisch commentaar willen. Houdt daar rekening mee in je commentaar: een reactie met alleen maar 'Wow, wat een prachtig paard heb je" is niet de bedoeling. Ga in je reactie in op het rijtechnische plaatje. Daarbij mag je best kritisch worden, maar zorg dat je reactie opbouwend blijft. Geef als je een fout beschrijft ook aan hoe je die fout kan verbeteren. Hier kun je daar meer over lezen.
# Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend rijtechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.
# Oneliners ("Leuk paardje" of alleen maar een smiley) zijn niet toegestaan en kunnen zonder bericht worden verwijderd.

Dit houd dus in dat, als iemand voor je in een typbui is en alles van commentaar al geeft, jij niet meer mag reageren. Want anders val je in herhaling, en dat mag óók niet. Dus je denkt "dan zeg ik dat het een leuk dier is! Leuk voor TS" maar dat mag óók niet! Komt er op neer dat vanaf nu elk HAW topic bestaat uit een beginbericht en 1 reactie. Vork Boeiend. Tenzij we natuurlijk gaan afspreken wie welk commentaar geeft...Maar dat word dan weer extra modjes aanstellen hoor Bart!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:25

Deze reacties komen op bijna iedere verandering op bokt. Ik denk niet dat de moddies anders hadden verwacht.
Als er zoveel mensen uit de enquete aangeven dat ze dit willen, dan moeten er ook wel positievelingen komen. Toch raar dat er alleen maar negatieve reacties hier komen.

Ik vind het idee op zich helemaal zo gek nog niet. Geef het gewoon een paar weken, en ga dan eens evolueren of het werkt of niet Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:26

magda_90 schreef:
Ik qoute op een topic het commentaar wat boven mij is gegeven en waar ik het mee eens was (was nog wel rijtechnisch) en plak daaracht een reactie dat het een leuke combinatie is, en voila post verwijderd.

Persoonlijk vind ik dat niet zo heel vreemd, omdat het niet alleen gaat om wat iemand plaatst, maar ook om wat de mensen lezen. Haw is niet alleen maar een forum waar je je eigen kunsten vertoont, maar ook waar anderen door de foto's te bekijken en het commentaar te lezen wat van kunnen leren.

En als jij het nu zo aangeeft, dan zou ik jouw reactie als lezer niet zo interessant vinden. Het rijtechnische commentaar is immers al gegeven, dus dat staat er al, en het compliment is voor de ruiter / TS natuurlijk zeker heel leuk om te horen, maar voor andere lezers niet altijd interessant. Misschien dat je in die gevallen een pb'tje kunt versturen?
Ik zou het zeker leuk vinden als HAW een interessant forum is waarvan de meeste reacties iets nieuws toevoegen aan de discussie Ja Dat houdt het voor de mensen die plaatsen en de mensen die lezen interessant denk ik Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:26

Ik ben blij dat ik nooit op HAW kom. Wat een topics worden er plotseling gesloten omdat ze "niet voldoen aan de eisen" zeg... Come on, als je dan wat gaat veranderen, doe het dan niet zo rigoreus en geef mensen de kans hun post even aan te passen ofzo.

Ik snap er in ieder geval geen yota meer van en ik ben blij dat ik me niet zo geroepen voel om commentaar te vragen op HAW.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:27

Wat boeien die andere lezers? Het gaat toch om jóu, jij opent het topic toch? Als ik in een HAW topic ga kijken gaat het me om de combinatie, niet om de berichten die er onder staan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:27

Niet voor andere lezers interrassant, je plaatst toch een reactie voor de TS en niet voor diegene die het toevallig leest?

Tuurlijk laten we masaal pms sturen, zal de TS leuk vinden 20 van die dingen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:28

Ik vraag me af voor WIE deze wijzigingen zijn. Krabben jullie je niet achter de horen nu iedereen zo schreeuwt?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:29

Ik vind het echt niet leuk, en super ingewikkeld. Je moet eerst een half uur nadenken waar je een topic van het rijden moet maken. Alleen maar commentaar is ook niet leuk, en positieve dingen erbij, zijn motiverend.
Link in mijn onderschrift, van het springen, moeten dan niet alle berichten verwijderd worden? Nagelbijten / Gniffelen
Want het is allemaal positief zonder commentaar.
Ik vind het leuk te lezen dat andere mensen er net zo positief over zijn als mij. Maarja, omdat het voor andere niet leuk te lezen schijnt te zijn, dat mensen ons een leuke combinatie vinden, en dat ze gewoon het vertrouwen zien in de foto's, moet het dan allemaal maar weg gegooid worden, omdat er alleen commentaar mag staan? Verward

Sammie

magda_90 schreef:
Kwestie van wennen vind ik prima, maar het gaat erom dat je met deze regeling niks meer kan zeggen. Als Piet zegt doe je handen wat hoger, Jantje zegt denk aan je benen. Wat moet ik dan zeggen? Want ja, je mag niks meer herhalen. Ik kan wel dingen gaan zoeken maar wie wordt nou vrolijk van alleen maar commentaar?

Maar je bent niet verplicht om commentaar te geven, als piet en jantje datgene hebben gezegd kan je dat misschien nog wel aanvullen met tips? Dus iets in de trant van: Het valt mij ook op dat je handen wat hoger zouden mogen, voor mij (of een vriendin) hielp het enorm door in elke hoek erop te letten.

Ikzelf zou ook niet echt fijn vinden als ik 2 pagina's lees met enkel: ja je handen mogen wel hoger. Maar verder staat er niks.

Als HAW enkel wordt voor commentaar, mensen die dat niet willen plaatsen hun foto's op ITP. Commentaar bestaat uit méér dan enkel negatieve dingen opnoemen. Je kunt ook zeggen: Je geeft aan dat je problemen heb met de aanleuning van je 4 jarige paard. Ik vind het de aanleuning er prima uitzien voor een 4 jarige. Of zoiets. Dat is ook 'commentaar', maar dan positief Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

pharagirlke schreef:
Wat boeien die andere lezers? Het gaat toch om jóu, jij opent het topic toch? Als ik in een HAW topic ga kijken gaat het me om de combinatie, niet om de berichten die er onder staan.

Je bent met een groep mensen op een forum in een bepaald topic, dus daar heb je rekening mee te houden Lachen
Er zijn al zoveel topics die op 5-10 pagina's uitkomen met alleen maar hetzelfde (voornamelijk) negatieve commentaar, of "leuke pony!".
Tja, waar gaat het dan nog over? Is dat nuttig? Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:31

5-10 pagina's van mensen die 'mijn pony een leuke pony vinden' vind ik keigaaf. Zijn het die aantallen met negatieve pagina's, niet leuk natuurlijk. Maar een wijze les voor jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:32

En wie verplicht die groep dat commentaar te lezen? Is toch je eigen keuze, als je het niet boeiend vind, klik je het weg. Simple as that.

Negatieve commentaar, waarom altijd van het slechte uit gaan? Er kan ook positieve commentaar gegeven worden. Vind ik alleen maar heerlijk om te lezen hoor.
Bovendien beperk je het reageren van gebruikers ernstig met die nieuwe "regels". Je kán toch niet meer reageren? Wat moet je nog zeggen? Ik kom niet op HAW om mensen de grond in te boren die misschien al een moeilijke periode door gaan met hun paard.