(Dit topic laat wel weer onze ernstige kant zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Ik kan me best een test voorstellen. Het moet niet zo moeilijk zijn om een keuzescherm te geven.. met drie tijden (een uur, 4 uur, 24 uur bijvoorbeeld). Je vult je naam en je wachtwoord in, drukt op "ja" en dan heb je een IP-ban voor die tijd. Gaat iedereen gelijk heel voorzichtig worden met wachtwoorden
eventueel kun je nog een bevestigingslink naar het emailadres van de 'banwens' sturen. Klik op de link en de 'ban' gaat in werking. Moet volgens mij niet heel ingewikkeld zijn.
delerium schreef:Ben wel benieuwd wat jullie zouden willen dan... eenmalig een ban voor bepaalde tijd, of een ban op bepaalde tijdstippen? En is dat dan eenmalig of zou zo'n verzoek vaak terugkomen?
Realiseer je dat je met een ban nog wel kunt meelezen zonder ingelogd te zijn, en dat het evenveel discipline vraagt om je in te houden als je jezelf weer zou kunnen ontbannen ook
Anya schreef:delerium schreef:Ben wel benieuwd wat jullie zouden willen dan... eenmalig een ban voor bepaalde tijd, of een ban op bepaalde tijdstippen? En is dat dan eenmalig of zou zo'n verzoek vaak terugkomen?
Realiseer je dat je met een ban nog wel kunt meelezen zonder ingelogd te zijn, en dat het evenveel discipline vraagt om je in te houden als je jezelf weer zou kunnen ontbannen ook
je moet jezelf niet kunnen ontbannen.
En met een ban kun je toch niet in de HK meelezen?? Dacht ik.
Hoe dan ook, ik denk dat bokt een voorbeeldfunctie zou kunnen vervullen hier.
Laten we eerlijk zijn. Internetverslaving is niet voor niets een issue En er zitten hier een heleboel verslaafde bokkers.
Ik ben er zelf eentje. Gelukkig heb ik een werkgever die me afrekent op de klus en niet op hoevaak ik even op bokt kijk.
Ik werk dan ook vaak 's avonds of in het weekend door om een klus af te maken. Dat komt overigens niet door bokt, soms moet ik een deadline halen, maar bokt is wél een makkelijk excuus om bij gebrek aan inspiratie even af te dwalen. En uiteindelijk heb je jezelf. En ik ben vast de enige niet.
Bokt zou als één van de eerste grote Nederlandse fora in een gat kunnen springen en een reëel probleem kunnen helpen oplossen.
Ik denk dat de meeste bokkers nog wel genoeg zelfdicispline hebben om op een banknopje van pakweg 4 uur te kunnen drukken![]()
elanor schreef:_Esther, als bokkers verzoeken om een ban omdat ze bijvoorbeeld meer tijd aan hun werk of school willen besteden, dan kan dat inderdaad.
Het is wel meteen 'cold turkey' inderdaad Anya.![]()
![]()
Je zou een berichtje in je HK-topic kunnen posten met het verzoek dat je genegeerd wordt tijdens werktijd?
elanor schreef:Als je 'vrijwillig' geband wilt worden, kun je daarvoor een berichtje sturen naar een moderator. De standaardtijd daarvoor is dan een maand.
En dan de discipline hebben om geen SA aan te maken.
elanor schreef:Als je 'vrijwillig' geband wilt worden, kun je daarvoor een berichtje sturen naar een moderator. De standaardtijd daarvoor is dan een maand.
En dan de discipline hebben om geen SA aan te maken.
iloveyah87 schreef:Oeh, kan ik eindelijk weer vroeg slapen