mogelijkheid om jezelf een boktban te geven (antwoord: p13)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Re: een mogelijkheid om jezelf een boktban te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:28

Zou helemaal top zijn als we dan ook niet meer mee konden lezen *LOL*
(Dit topic laat wel weer onze ernstige kant zien Huilen van het lachen )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:31

Anya schreef:
Ik kan me best een test voorstellen. Het moet niet zo moeilijk zijn om een keuzescherm te geven.. met drie tijden (een uur, 4 uur, 24 uur bijvoorbeeld). Je vult je naam en je wachtwoord in, drukt op "ja" en dan heb je een IP-ban voor die tijd. Gaat iedereen gelijk heel voorzichtig worden met wachtwoorden Knipoog

eventueel kun je nog een bevestigingslink naar het emailadres van de 'banwens' sturen. Klik op de link en de 'ban' gaat in werking. Moet volgens mij niet heel ingewikkeld zijn.

Helemáál voor OK dan!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:40

okay en dan kunnen jullie niet meer op bokt, beginnen de afkickverschijnselen te werken, en kunnen jullie je niet concentreren op datgeen waar je je ban voor hebt aangevraagd.....
Vervolgens zitten jullie urenlang alleen maar op jullie horloge te kijken of de ban erop zit, en hebben jullie uiteindelijk nog niets gedaan of geleerd hahahahaha.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:41

Potverdikkie, ik denk dat het voor mij wel helpt Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:48

delerium schreef:
Ben wel benieuwd wat jullie zouden willen dan... eenmalig een ban voor bepaalde tijd, of een ban op bepaalde tijdstippen? En is dat dan eenmalig of zou zo'n verzoek vaak terugkomen?
Realiseer je dat je met een ban nog wel kunt meelezen zonder ingelogd te zijn, en dat het evenveel discipline vraagt om je in te houden als je jezelf weer zou kunnen ontbannen ook Lachen

je moet jezelf niet kunnen ontbannen.
En met een ban kun je toch niet in de HK meelezen?? Dacht ik.

Hoe dan ook, ik denk dat bokt een voorbeeldfunctie zou kunnen vervullen hier.
Laten we eerlijk zijn. Internetverslaving is niet voor niets een issue En er zitten hier een heleboel verslaafde bokkers.
Ik ben er zelf eentje. Gelukkig heb ik een werkgever die me afrekent op de klus en niet op hoevaak ik even op bokt kijk.
Ik werk dan ook vaak 's avonds of in het weekend door om een klus af te maken. Dat komt overigens niet door bokt, soms moet ik een deadline halen, maar bokt is wél een makkelijk excuus om bij gebrek aan inspiratie even af te dwalen. En uiteindelijk heb je jezelf. En ik ben vast de enige niet.

Bokt zou als één van de eerste grote Nederlandse fora in een gat kunnen springen en een reëel probleem kunnen helpen oplossen.
Ik denk dat de meeste bokkers nog wel genoeg zelfdicispline hebben om op een banknopje van pakweg 4 uur te kunnen drukken Haha! Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:52

Anya schreef:
delerium schreef:
Ben wel benieuwd wat jullie zouden willen dan... eenmalig een ban voor bepaalde tijd, of een ban op bepaalde tijdstippen? En is dat dan eenmalig of zou zo'n verzoek vaak terugkomen?
Realiseer je dat je met een ban nog wel kunt meelezen zonder ingelogd te zijn, en dat het evenveel discipline vraagt om je in te houden als je jezelf weer zou kunnen ontbannen ook Lachen

je moet jezelf niet kunnen ontbannen.
En met een ban kun je toch niet in de HK meelezen?? Dacht ik.

Hoe dan ook, ik denk dat bokt een voorbeeldfunctie zou kunnen vervullen hier.
Laten we eerlijk zijn. Internetverslaving is niet voor niets een issue En er zitten hier een heleboel verslaafde bokkers.
Ik ben er zelf eentje. Gelukkig heb ik een werkgever die me afrekent op de klus en niet op hoevaak ik even op bokt kijk.
Ik werk dan ook vaak 's avonds of in het weekend door om een klus af te maken. Dat komt overigens niet door bokt, soms moet ik een deadline halen, maar bokt is wél een makkelijk excuus om bij gebrek aan inspiratie even af te dwalen. En uiteindelijk heb je jezelf. En ik ben vast de enige niet.

Bokt zou als één van de eerste grote Nederlandse fora in een gat kunnen springen en een reëel probleem kunnen helpen oplossen.
Ik denk dat de meeste bokkers nog wel genoeg zelfdicispline hebben om op een banknopje van pakweg 4 uur te kunnen drukken Haha! Ja

Zo herkenbaar! als het éven niet lukt.. Naja, ff kijken op bokt, misschien schiet me straks ineens iets te binnen! En voor je het weet ben je een uur verder. Een uur op bokt is niks! Genoeg discipline om bokt níet aan of áf te zetten heb ik niet, om me een 4 uur durende boktban te geven wel denk ik. Het is bij mij ook automatisme geworden, huiswerk gaan maken, laptop aan, msn aanmelden, afwezig zetten. Bokt aan, nieuws checken, en tja, dan verdwaal je in bokt.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:53

Je kan inderdaad niet in de HK lezen Ja

Hoop echt dat het komt, het zou voor veel mensen de ideale oplossing zijn denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:53

(en nu was ik serieus bezig met school en dan dwaal je toch weer af naar bokt hea. Grrrr Nagelbijten / Gniffelen )

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:01

Oeh, kan ik eindelijk weer vroeg slapen Clown

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:04

Als je al niet de discipline hebt om bokt een uurtje met rust te laten...
Heb je dan wel de discipline om jezelf te bannen? Huilen van het lachen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:05

Nou ik ga dat in een roes doen Haha!
Beginnen met 1 uur dan 4uur, en dan een hele dag! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:06

Ik denk dat veel mensen de discipline hebben Bokt 5 minuten met rust te laten en dan toch weer moeten kijken.

Bannen is dan veel simpeler, je zult die discipline wel hebben, maar als je dan toch even stiekem wil kijken heb je dan gewoon pech.

Veel mensen zullen die discipline wel hebben voor dat knopje hoor *LOL*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:06

Als je 'vrijwillig' geband wilt worden, kun je daarvoor een berichtje sturen naar een moderator. De standaardtijd daarvoor is dan een maand. Lachen

En dan de discipline hebben om geen SA aan te maken. Knipoog

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:07

Word dan al gedaan Elanor?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:08

Een maand is weer gelijk zo drastisch Elanor Ja
Het gaat niet om zo'n lange periode. Meer als je echt wat moet doen en toch steeds bokt op blijft zoeken. Bijvoorbeeld omdat je boktvrienden daar in de huiskamer lekker zitten te kleppen Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:12

_Esther, als bokkers verzoeken om een ban omdat ze bijvoorbeeld meer tijd aan hun werk of school willen besteden, dan kan dat inderdaad. Lachen

Het is wel meteen 'cold turkey' inderdaad Anya. Haha! Haha! Haha! Je zou een berichtje in je HK-topic kunnen posten met het verzoek dat je genegeerd wordt tijdens werktijd? Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:15

elanor schreef:
_Esther, als bokkers verzoeken om een ban omdat ze bijvoorbeeld meer tijd aan hun werk of school willen besteden, dan kan dat inderdaad. Lachen

Het is wel meteen 'cold turkey' inderdaad Anya. Haha! Haha! Haha! Je zou een berichtje in je HK-topic kunnen posten met het verzoek dat je genegeerd wordt tijdens werktijd?

ik vind een maand wel erg drastisch, maar er zijn bepaalde tijden waarop mijn toegang tot bokt best ontzegd zou mogen worden,maar dat gaat dan om een paar uur, als je dan klaar bent met de noeste arbeid moet je jezelf dan wel kunnen belonen met een rondje bokt Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:17

elanor schreef:
Als je 'vrijwillig' geband wilt worden, kun je daarvoor een berichtje sturen naar een moderator. De standaardtijd daarvoor is dan een maand. Lachen

Is me al twee keer gelukt...

Nee, maar ik vind dat de vrijwillige ban per twee uur moet of zo...

*krijgt trillende handjes bij de gedachte van weer 1 maand* Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:18

Ik snap niet waarom het voor een maand moet zijn, en niet een week waarom kan het beleid dat niet

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:41

elanor schreef:

Had ik dat maar geweten, dan had ik die 2 weken geleden gewild!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:48

iloveyah87 schreef:
Oeh, kan ik eindelijk weer vroeg slapen Clown

Daar zat ik ook aan te denken ja *LOL*
Gewoon 's avonds mezelf een ban geven en dan heerlijk kunnen gaan slapen omdat je toch niet meer kan posten!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:28

En een ban vanaf zondag t/m donderdag om 23.00 uur tot 06.00 uur? Haha!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:30

jaaaaaaaaah dat zou wat zijn!
*heeft morgen een tantamen.. dus écht niets beter te doen op dit moment Bloos a-hum*

maar een maand is dan weer te lang ja.. een week zou handig zijn!

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:39

Ik denk dat het dan best wel rustig gaat worden op bokt haha als iedereen die normaal zit te bokken terwijl die eigenlijk moet leren/slapen/werken (en ik denk dat dat de helft van de tijd is) dat niet meer doet omdat diegene zichzelf dan een ban heeft gegeven:P

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:42

jaaaahhh!

Op mijn werk gaan ze dankbaar zijn voor dit idee. Ik zit ook altijd te bokken als ik het werk ff zat ben.
(het gaat hier dan overdag wel erg rustig worden want volgens mij zit bokt dan vol werkende/studerende mensen met uitstelgedrag)