pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:41

ik reageer ook niet veel maar lees veel mee,
zo ook dit bericht en kon me gewoon niet inhouden om wat te zeggen,

dit gaat toch gewoon nergens over, de mod's doen werk vrijwillig.
wat zou er gebeuren als ze er niet waren, nou dan hadden bepaalde personen het overgenomen en had het voor mij snel afgelopen geweest.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:42

Ik ben het niet met je eens, heb een aantal keer iets gevraagd aan een mod of een verzoek gedaan. Kreeg elke keer binnen een half uurtje al antwoord Lachen .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:56

Het is zo duidelijk als wat: het loopt prima op bokt. De mods zetten zich zoveel mogelijk (vanuit vrijwillig oogpunt) in voor bokt.

De mensen die het niet met het beleid eens zijn, zijn toch niet weg te slaan van bokt dus waar praten we nog over. Knipoog

Zelfs het OW beleid vind ik prima. (En ja ik heb er al héél wat gehad Haha!)

Mods een pluimpje en petje af. Afbeelding

@crossmonster: vind je het niet triest dat je iedereen in die pb box van je aan moet schrijven om te klagen? Terwijl overal op bokt aangegeven staat dat de pm boxen van de mods open staan ?

Het zullen er dan ook niet veel zijn denk ik. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:07

Slimmerik , jouw posts zijn vrijwel altijd persoonlijke aanvallen op anderen. Zo ook deze weer.
Dus het valt te betwijfelen of de mods hun werk goed doen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:16

RK: Je hebt zeker een aantal knelpunten bij de staart die algemeen bekend zijn en waar we ook wat aan proberen te doen. Persoonlijk vind ik dat het Modsysteem in anderhalf jaar enorm is verbeterd, er zijn aanpassingen gedaan die hun vruchten beginnen af te werpen.
Is het perfect? Nee, maar we werken eraan.

Voor de rest ben ik van mening dat je dit wel heel erg naar jezelf trekt en het op je eigen persoon speelt. Er zijn een heleboel zinnen die beginnen met ik...

Bokt is voor de ruim 87 000 bokkers....Opbouwende en constructieve feedback en kritiek zijn goed om te geven...want daar kunnen we wat mee doen.
Brullen dat je het weet ik veel wat vind is niet constructief.

Als mod zijnde had je de perfecte gelegenheid om zelf je woorden in daden proberen om te zetten, om mee te helpen het o zo verfoeide systeem te verbeteren.
Er is een heleboel veranderd achter de schermen, maar goed...dat weet jij niet omdat je daar niet meer komt. Dat was je eigen keuze.

Wellicht zit de kneep hem allemaal in het woordje communicatie en de bereidheid om naar elkaar te luisteren..

Ik ben wel trots op wat het team voor elkaar krijgt met z'n allen, om een gigantische site als deze te draaien en te proberen het iedereen naar de zin te maken.Trots op dat we niet stijfkoppig de eigen zin doorduwen maar luisteren naar wat de gebruikers te vertellen hebben en te proberen daar aanpassingen in te maken.Kunnen we het iedereen naar de zin maken?
Nee, dat gaat niet....

87 000 gebuikers...en een krappe 50 mods...dat is een pittige opgave.
We zijn allemaal vrijwilligers, we doen dit omdat we het leuk vinden, omdat we van paarden houden en mensen van dienst willen zijn. We krijgen er niks voor, nakkes...nada..

Soms een pb van iemand die blij is dat je hem of haar hebt geholpen, maar vaker scheld en dreig pb's van mensen die vinden dat je maar uitschot bent.

Nogmaals, kritiek is welkom, indien gegeven op een heldere objectieve manier en netjes verwoord.
Dan is het nuttig, dan kunnen we er wat mee.
Niemand hoeft te vrezen voor OW's, of wraakacties omdat de mening wordt gegeven.

Houd je je daar niet aan en ga je persoonlijke aanvallen neerzetten, of breek je de regels op andere wijze...dan kun je ook een sanctie tegemoet zien.
Kwestie van wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Zo onduidelijk zijn die regeltjes nu ook weer niet...

In dit geval komt er een duidelijk signaal naar voren dat bokkers graag meer reactie horen op een Tem, als deze al dan niet afgehandeld is. Dat ze persoonlijker ter woord gestaan willen worden als er gepbt wordt, dat men wil dat er naar hen geluisterd wordt, dat ze serieus genomen willen worden.
Dat is helder, duidelijk..Daar kunnen we wat mee.
Zo zijn er nog een aantal goede discussiepunten die naar voren komen in dit topic die niet onder het matje geveegd worden....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:20

Jacimatho, ik denk dat je dit niet te persoonlijk op moet nemen.

En wat jij zegt ben ik het volledig mee eens, maar er zijn mensen die steeds weer persoonlijke snierten geven, en dingen aanhalen die helemaal niet van toepassing zijn. Maar hiervoor niet worden gestrafd. Zeg je hier wat van, zoals kawa ook bedoeld, dan krijg JIJ een OW en niet degene waar het over gaat !

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:23

ben helemaal mee eens wat je zegt jacimatho.
en vind het erg jammer dat er gewoon een aantal op een negatieve manier toch de aandacht naar hun toe willen trekken,
dacht dat we allemaal met de neus dezelfde kant opstonden,

gewoon een gezellig forum en de aanhang hiervan.
ben je het niet eens met iets zeg je dat onderbouw je dat.
rellen doe je maar ergens anders

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:51

Jacimatho schreef:
In dit geval komt er een duidelijk signaal naar voren dat bokkers graag meer reactie horen op een Tem, als deze al dan niet afgehandeld is. Dat ze persoonlijker ter woord gestaan willen worden als er gepbt wordt, dat men wil dat er naar hen geluisterd wordt, dat ze serieus genomen willen worden.

Ik ben wat dat betreft altijd een erg concrete denker en vraag me af: wat kan hier concreet mee?

Wat ik bedoel is: de reacties worden wel verstuurd maar zij in de trant 'we gaan er mee bezig'. Maar heel veel anders kan er niet verstuurd worden, want versturen 'Pukkie krijgt zijn derde OW' mag niet. 'We geven geen OW want...' lijkt me ook niet de verstandigste optie. Ten eerste weet je dan dat er in het andere geval wel een OW is verzonden Knipoog , ten tweede: ben je net uitgediscussieerd met je collegamods, krijg je commentaar van de TEMmer en bijbehorende topics op FZ Clown

Daarom de vraag aan degenen die een ander antwoord willen:
Wat kunnen de mods _concreet_ terug antwoorden zonder info over een ander vrij te geven en zonder discussies uit te lokken, waarmee men WEL tevreden is?

Ik zal even een voorbeeld bedenken:
Ik heb geTEMd op een HKtopic, waarin ik zie dat GreetB het topic van Peter72 belachelijk aan het maken is. (ik hoop dat deze namen niet bestaan Huilen van het lachen )
GreetB krijgt hiervoor haar eerste OW.
Wat moeten de mods aan mij sturen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:18

crossmonster schreef:
Er zijn een aantal mensen die zich schijnbaar zo vervelen, dat ze in elk topic waar ze kunnen strijden, de strijd aangaan met de mensen uit het topic.

Ik word soms een beetje kotsbeu dat steeds dezelfde negatievelingen (want dat zijn het!!)
Leuke topics verpesten met hun nutteloze, negatieve commentaar.
Waarom zie ik zo weinig terug bij zulke mensen in de vorm van OW's en Ban's ?

Ik zie dat niet zozeer als verveling, maar meer als dat bepaalde punten iets triggeren bij mensen.

Op Bokt heb je gewoon verschillende thema's waar je steeds dezelfde mensen terugziet omdat het onderwerp ze iets doet, of ze nu voor of tegen zijn. Als iemand van mening is dat Anky haar paarden mishandelt door LDR te rijden omdat het nekgewricht slijt, moet je dan een OW geven omdat iemand die helemaal fan is van Anky en haar rijmethodes erop TEMt? Imo hangt dat heel erg af van de verwoording en of er een motivatie bijstaat. Soms is het zo moeilijk om te beoordelen wat ermee gedaan moet worden! Iemand kan het posten met het idee om de boel eens lekker op te ruien, maar iemand kan ook driftig worden na lange provocatie en iemand kan een bepaalde mening zijn toegedaan en die niet goed kunnen verwoorden (wat dan vaak later weer een beetje genuanceerd wordt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:38

Urielle, een OW volgt toch zodra er een overtreding is op de boktregels? Dus alleen als het commentaar op Anky op onfatsoenlijke manier gesteld wordt, zou er een sanctie op kunnen volgens.

RK, ik volg een groot deel van wat je zegt, maar bokt wordt helaas nooit meer zoals vroeger.

Potver, als de mods jouw naam verwijderd hebben uit het topic, dan gaat dat privacyverhaal toch helemaal niet meer op?
En dan nog even over het probleem waar je mee zit, ik denk dat er wat meer rekening mee moet houden dat bokt een openbaar terrein is waar mensen makkelijk dingen tegen je kunnen doen die niet leuk zijn. Net als dat je in de supermarkt al bonje kan krijgen omdat je tegen iemands karretje opbotst, kan dat hier op bokt ook. Dat anderen hun vriendjes opstoken om ook mee te komen doen is iets waar maar heel weinig echt tegen te doen is.
Toch is en blijft het zo dat het misschien het beste is om je probleem dat buiten bokt bestaat ook eerst buiten op te lossen, op bokt verdwijnt het dan ook vanzelf wel. Negeren en niet meer over hebben werkt ook op dit moment het beste. Het boktbeheer kan jouw probleem zeker niet voor je oplossen, dus dan wordt het ook wat subdoelmatig om daar toch steeds bij aan te kloppen. Dat wat ze voor je kunnen doen, zullen ze heus niet laten, maar het is misschien niet meer dan je naam weghalen uit posts van anderen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:22

Lovely schreef:
Urielle, een OW volgt toch zodra er een overtreding is op de boktregels? Dus alleen als het commentaar op Anky op onfatsoenlijke manier gesteld wordt, zou er een sanctie op kunnen volgens.

Dat lijkt mij ook maar het probleem is dat wanneer iets onfatsoenlijk gesteld wordt, ook nog een keer heel subjectief is.

'Anky is een dierenbeul met haar LDR rijden'
> je mening als een feit stellen, persoonlijke aanval op Anky, niet onderbouwd'

'Ik vind Anky een dierenbeul omdat ze LDR rijdt'
> Persoonlijke aanval, niet onderbouwd, maar wel als mening gesteld

'Ik vind LDR echt dierenmishandeling'
> De methode wordt aangevallen ipv de persoon, niet onderbouwd, wel als mening gesteld.

'Ik vind LDR dierenmishandeling want ... (redenen)'
> Methode wordt aangevallen, onderbouwd, mening.

en dan gaat het in dit geval om een bekend persoon, wat door sommigen als minder erg wordt gezien.
Wordt het ook nog anders als het niet om Anky gaat, maar om een andere Bokker?
Maakt het verschil als het niet om een rijtechnische methode gaat maar om, bijvoorbeeld, een bepaalde levenswijze? Een geneeswijze? Een onderwerp wat persoonlijk enorm gevoelig kan liggen, zoals bijv. abortus?

En: moet je rekening houden met iemands gebruikershistorie?
Zoals Kawa aangaf: iemand die gewoon a bad day heeft en al drie jaar hartstikke fijn meepost?
Alleen even een Sturende PB ernaartoe of werkt dit juist meten met twee maten in de hand?
En hoever ga je erin? Mag ik na drie jaar braaf posten, iemand zien waar ik echt de pest aan heb irl en die op Bokt uitschelden voor vuile [censuur] zonder gevolgen?

En: hou je er rekening mee met wat je van mensen weet?
Moeilijke privesituaties, mensen waarvan je weet dat ze moeite hebben met het opstellen van een nette post door bijv. hersenbeschadiging?

En: speelt uitgelokt worden een rol?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 15:31

Urielle@ ik denk dat een antwoord van "je tem is behandeld, en afgehandeld" voldoende moet zijn. wat de uitslag is gaat een derde geen bal aan.
Indien er dan wel een OW is gegeven kunnen ze dat nazien op forumzaken.

Lovely@ Mijn naam mag dan wel weggehaald zijn, maar het was nog overduidelijk dat het om mij ging. Aangezien ik dagelijks op bokt zit, en veel op KS kennen veel bokkers mij inmiddels ook.
Daarnaast werden er nog steeds mails gestuurd naar bokkers die met mij contact hadden met de link naar dit topic. Reken maar dat dit niet fijn is... MAAR>>>>>>>>>>>>

HET TOPIC IS EINDELIJK VERWIJDERD!!!! JOEPIEEEEEEEEE

Dank jullie wel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:35

Voortschrijdend inzicht heeft zijn werk gedaan. Ik ken het topic niet maar gefeliciteerd potverdikkie !

Antwoord op tems zou ook kunnen zijn in de trend van: ik begrijp je probleem en na een goede overweging zullen we mogelijk maatregelen nemen.

Voelt de temmer zich misschien serieuser genomen dan nu.

Ik zelf vind het prima zoals het nu gebeurd.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:32

Even ter info: de teamleden zijn in gesprek over de ideetjes die hier zijn aangedragen mbt tems en PB's Lachen .

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 17:27

ben wel heel benieuwd. Maar ik realiseer me dondersgoed dat je het toch niet alle bokkers naar hun zin kunt maken. Daarvoor is het weer te groot.

Als jullie dat voor elkaar krijgen moeten jullie de politiek in hihi.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:30

Brrr, politiek... Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 17:35

bokt politiek, wel een uitdaging toch Slim

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:49

Da's absoluut een feit Ja *LOL* .

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:53

Urielle schreef:
En: hou je er rekening mee met wat je van mensen weet?
Moeilijke privesituaties, mensen waarvan je weet dat ze moeite hebben met het opstellen van een nette post door bijv. hersenbeschadiging?

En wórdt hier ook rekening mee gehouden? Ik heb namelijk al aardig wat OW's en waarschuwingen op mijn naam staan terwijl dit allemaal voortkomt uit mijn privésituatie, na uitleg werd ik doorgestuurd naar een mid en werden al mijn vragen ontweken: die OW's en waarschuwingen staan nog altijd op mijn naam terwijl ik duidelijk heb uitgelegd waar mijn reacties vandaan kwamen. Ik sta hier nu toch wel van te kijken.. Verward

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:01

De vraag is OF je vindt dat hier rekening mee gehouden moet worden.
Wordt er rekening mee gehouden? Soms wel, soms niet geloof ik. Ik denk dat het afhangt van de ernst van de situatie en de zwaarte van de overtreding.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:46

Ik vindt dat de persoonlijke situatie niet veel moet uitmaken. Stel marietje865 zit al heel lang op bokt en overtreed een regel en er wordt niks mee gedaan en pietje00127 zit er nog niet zo heel lang en doet hetzelfde, maar er wordt wel wat meegedaan.Dan is het in de ogen van pietje niet eerlijk natuurlijk!
Of je nou een slechte dag hebt of niet: regels zijn regels. Dit moet ook gelden voor de mods, mids en beheerders...
Met meningen kan je alleen maar discuseren, daarbij iemand persoonlijk aanvallen wat volgens de regels van bokt niet kan moet een gevolg hebben...Of dit nou om een bokker of een bekend persoon gaat moet i.m.o. niet veel uitmaken...
Als iemand uitgelokt en iemand laat zich uitlokken dan vindt ik dat beide partijen moeten een gevolg hebben als hierin de regels overtreed worden. Als je uitgelokt wordt vindt ik dat je kan reageren zonder de regels overtreden..

Als een mod de regels niet naleeft die zij hebben dan vindt ik dat daar ook een gevolg op moet zijn...

Kortom:
Ik denk dat de regels sterker nageleeft moeten worden door zowel de gebruikers als de mods, mids en beheerders..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:42

Het verschil tussen één keer op de acht, één keer op de honderd of één keer op de duizend berichten een rotbericht is heel simpel. De eerste krijgt om de acht berichten een OW, de tweede om de honderd en de derde om de duizend.

De eerste kan dus al gauw minstens een jaar buiten gaan spelen. De tweede zal zo nu en dan een keer een dag of een weekban hebben en de derde zal er waarschijnlijk weinig van merken omdat de vorige OW alweer verlopen is. Dat is nou ook net het idee achter het OW- en banbeleid op Bokt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 23:08

Misschien heeft het er ook wel me te maken met welke mod je te maken hebt.
De 1 zal rechtlijniger zijn dan een ander. Dat heb je met mensen... en daar ontkomt niemand aan.

Ik weet dondersgoed dat er ook mods zijn die mij niet echt "lief" vinden, ga ik bij hun de fout in riskeer ik eerder een uitbrander dan bij 1 die iets meer van mij kan hebben.
en ik denk niet dat we nu moeten gaan roepen "dat doe ik niet", want dat is een hele normale en natuurlijke reactie. Mensen met meerdere paarden hebben er altijd een favoriet tussen zitten. Doet die favo iets verkeerds zal er minder heftig gerageerd worden dan wanneer die "klote"bok die altijd etterd weer eens door het lint gaat.

Maar het valt me op dat we weer richting de OW's gaan, en ik doelde echt op de PM's.

Moet er gelijk bij zeggen dat ik vanavond weer een zeer nette pm kreeg van Amanda, neem mijn petje voor haar af!

Jacimatho en urielle slaan in dit topic de spijker ook op zijn kop Ja Ja

Zo zijn er nog een aantal goede discussiepunten die naar voren komen in dit topic die niet onder het matje geveegd worden....

Dit is wat ik bedoel!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:39

Als het probleem is dat bij een reactie van een Mod een TEM als afgehandeld beschouwd wordt (ook al is die reactie 'ik gooi het in de groep') dan is het dus zaak aan de melder om zijn TEM weer even 'nieuw leven' in te blazen en te vragen of er aktie is ondernomen.
Zelf vinger aan de pols houden dus.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 23:50

Wil nu toch ook even zeggen dat ik de afgelopen dagen zeer maar dan ook zeer correct te woord ben gestaan door meerdere mods!!

Petje af Ja