Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:15

Tieneke schreef:
Cayenne is geen moderator, tyleysmiley Knipoog

Meten met 2 maten? Misschien, maar waarom wordt dat steeds als negatief gezien?

Ik begrijp heel goed dat acties niet zomaar toegestaan worden. Hier werd ook een voorstel gedaan voor een soort subforum, waar er buiten de openingspost geen reacties geplaatst kunnen worden. Maar ik denk dat als het dus dan wel toegestaan wordt, dat het ook zeer nadelig kan werken om geen reacties toe te staan. Dan kan ik net zo goed een topic openen dat een paard hier zwaar in nood is, terwijl dat niet zo is. Sommigen zullen daar dan toch in trappen, omdat er door een buurtgenoot niet gezegd kan worden: "Hé, wat zeg jij nu? Dat klopt helemaal niet!" En ondertussen krijg ik geld gestort op mijn rekening? Lijkt me niet zo'n goed plan Bloos

Het PROBLEEM in deze is dat het topic wordt gesloten met een reden die de indicatie geeft dat het hier gaat om een regel: inzamelingsacties zijn niet toegestaan. Echter staat deze regel nergens (duidelijk?) geschreven en wordt het in ándere gevallen wél toegestaan: dus hoezo, regel? Waar is die regel dan voor áls 'ie er inderdaad is?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:45

Misschien is het dan gewoon geen regel, maar iets dat de mods geval per geval bekijken? En zo ja, wat is daar mis mee?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:00

Tieneke schreef:
Misschien is het dan gewoon geen regel, maar iets dat de mods geval per geval bekijken? En zo ja, wat is daar mis mee?

Dat er per geval wordt gekeken is opzich niets mis mee. Alleen moet er wel terug gekopeld kunnen worden naar regels. Ik zie het dan ook niet als een fout maar eerder een punt waar gewoon eens extra naar gekeken moet worden.
Op deze manier is het niet leuk voor de mensen die topic openen om iemand te helpen en er in posten, maar ook niet voor de Mods.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:03

Dan zouden mensen voor de zekerheid in eerste instantie contact kunnen opnemen met de moderators om even overleg te plegen Lachen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:05

In antwoord op je vraag trouwens: als er nu op EA-CO een topic verschijnt met de link naar een website voor de actie voor Swieb dan is daar geen enkel probleem mee Lachen.

Edit: pak nu de regels voor EA erbij en zie dat dit niet zo makkelijk ligt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:19

De EA-regelvreter meldt zich ook even Knipoog
Op EA/CO en EA/GZ is het niet toegestaan om advertenties voor derden te plaatsen (m.u.v. paarden te koop op EA/CO).

Wat wel een mogelijkheid is: degene die op zoek is naar spullen, opent zelf een topic op EA/GZ. Dit valt gewoon binnen de grenzen van EA en ik zie dan ook geen reden om dat niet toe te staan.
Wat mij betreft mag er ook wel een link bij komen te staan naar de website voor de aktie van Swieb Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:23

Dank jullie voor een duidelijke antwoord Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:40

Oscar schreef:
Op EA/CO en EA/GZ is het niet toegestaan om advertenties voor derden te plaatsen (m.u.v. paarden te koop op EA/CO).

Wat wel een mogelijkheid is: degene die op zoek is naar spullen, opent zelf een topic op EA/GZ. Dit valt gewoon binnen de grenzen van EA en ik zie dan ook geen reden om dat niet toe te staan.
Wat mij betreft mag er ook wel een link bij komen te staan naar de website voor de aktie van Swieb Lachen

Eigenlijk grenst het aan het belachelijke dat je je in 9364396496938 bochten moet wringen om zo'n dergelijk topic te mogen openen, no offence Haha! Bloos

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:47

nou wil ik niet miepen hoor schimmelig, maar volgens mij heb we toch nog in 1 bocht meer gelegen hoor, dus dat worden er dan:

9364396496939
ROFL
sorry maar zie dit maar met humor in, anders is het om te janken...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:51

sexy_back schreef:
nou wil ik niet miepen hoor schimmelig, maar volgens mij heb we toch nog in 1 bocht meer gelegen hoor, dus dat worden er dan:

9364396496939
ROFL
sorry maar zie dit maar met humor in, anders is het om te janken...

Ja Haha! Het mag wel eens gezegd worden toch Ja Laten we eerlijk zijn; dit soort topics worden uit liefde voor paarden en mensen geopend en vervolgens wordt het men SELECTIEF niet gegund, dat is krom Frusty

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:54

Dit wordt al heel lang niet toegestaan op Bokt.

Wat Karl al veel eerder genoemd heeft, waar leg je dan de grens?

Bij een bokker die veel tegenslag heeft gehad? Een bokker die hoge ziektekosten voor haar paard heeft? Een bokker die zelf hoge ziektekosten heeft? Een bokker die ziek is? Een bokker die schulden heeft?

Waar leg je de grens?

Als er geen grens is dan staat binnen de kortst mogelijke tijd Bokt vol met inzamelingsacties voor allerlei doelen.

Dat is ook de precedent werking.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:57

en dus zouden alle inzamelingstopics dan bij deze verboden moeten worden.... als jullie dat willen...

maaaaar, dan moet er óók een regel over worden opgenomen....
en als de servers het begeven dan moeten we maar kijken hoe dat ánders opgelost kan worden... een actie zoals de vorige is dan namelijk niet toegestaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:57

Apple schreef:

Bij een bokker die veel tegenslag heeft gehad? Een bokker die hoge ziektekosten voor haar paard heeft? Een bokker die zelf hoge ziektekosten heeft? Een bokker die ziek is? Een bokker die schulden heeft?

Waar leg je de grens?

Als er geen grens is dan staat binnen de kortst mogelijke tijd Bokt vol met inzamelingsacties voor allerlei doelen.

niet.. mag het éne niet, dan mag het andere ook niet vind ik.. ik vind dit idd selectief, wel of niet gunnen. dat stoord me ontzettend, maar dat is wel vaker zo.. al was ik érg verbaasd dat het gesloten werd., en er dan ook nog toegegeven word, dat het wél mag, als het bokt ten goede komt.. dat vind ik ronduit egoistisch..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:02

Als daar een regel voor opgesteld wordt... Maar waarom is daar een regel voor nodig? Als mensen die een actie willen opzetten gewoon op voorhand een pbtje naar de mods sturen met de vraag (zoals bij een SA-aanvraag) of het kan of niet, de mods overleggen (ook zoals bij SA's) en geven wel of niet hun goedkeuring (ook zoals bij SA's). Als de mods door overleg kunnen beslissen, worden misschien niet alle acties afgekapt, zoals bij een regel wel het geval zou zijn, maar is er voor die paar mensen voor wie er een actie gedaan wordt, wel nog hoop, zij het in bepaalde omstandigheden?

Wanneer een SA wel of niet mag, wordt ook niet door een regel bepaald, wel door gezond verstand en overleg. En misschien moeten we er maar gewoon een beetje op vertrouwen dat dat in het team aanwezig is en dat ze echt wel redenen hebben om een actie wel of niet toe te staan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:04

Gelukkig ligt het bij dit topic niet zo dramatisch. Er hangt geen leven van af. Het paard heeft een stal en eten en genoeg liefde en zal niet eenzaam zijn. Het is logisch dat mensen die meeleven met het verhaal van Swieb en de familie nu mee willen delen in de vreugde en iets bij willen dragen.
En het is ook logisch dat iemand dit dan wil regelen, zodat niet alles dubbel komt maar...........
er zijn heel wat gevallen en soms veel erger, bijvoorbeeld geen geld voor onverwachte operatie paard moet laten inslapen ik noem maar een zijweg....... Wanneer al die topics geopend zouden worden, worden we dan niet ontzettend moe van al die acties en wie ziet door de bomen dan nog het bos.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:08

Apple schreef:

Waar leg je de grens?

Nonsens dat Bokt binnen de kortst mogelijke tijd volstaat met inzamelingsacties, weet jijzelf hopelijk ook wel Lachen Er zijn namelijk nogal wat factoren nodig om zo'n actie op touw te zetten en lang niet iedereen heeft daar zin in, of tijd voor. Er zouden wat simpele guidelines neergezet kunnen worden voor dergelijke toekomstige topics. Suggesties staan er redelijk wat in dit topic, iets om eens rustig door te nemen voor het modteam.

Wat dit soort topics met elkaar gemeen hebben in mijn ogen is in ieder geval één ding, namelijk: OVERMACHT.
Server gaat kaduuk, Swiebs paard wordt gejat, het rouwboeket omdat dit een mooi gebaar is.

Mensen die hart hebben voor de medemens en willen helpen waar dat kan en nodig is; dat is alleen maar mooi. Zoiets hoor je niet te verbieden, zoiets hoor je aan te moedigen Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 24-02-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:12

Schimmelig schreef:
Oscar schreef:

Eigenlijk grenst het aan het belachelijke dat je je in 9364396496938 bochten moet wringen om zo'n dergelijk topic te mogen openen, no offence Haha! Bloos

Nou idd,
diep triest vind ik het..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:17

Apple schreef:
Waar leg je de grens?

nou jullie hebben toch echt wel een grens...
komt het bokt (de server) ten goede ...... ja dan mag het
komt het bokt (de server) niet ten goede..... nee dan mag het niet

dan rest mij nog maar 1 smilie..

Nors opkijken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:18

Mooi omschreven sexy_back,
hard, maar waar...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:19

Apple schreef:

Waar leg je de grens?

Hebben we daar niet ook al eens een topic voor gehad?? Voor de operatie van een Fries???

Volgens mij is dat topic toen ook niet op slot gegaan...... Fries is wel geopereerd..........

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:20

Ik vind dat er wel een verschil is tussen een operatie en een gejat paard.... Bloos
Die operatie had je in je achterhoofd rekening mee kunnen houden.Maar wie verwacht er nou dat er niet 1,maar 3 paarden van je gestolen worden!!!!! Boos! Niemand toch??

Volgens mij kunnen we hoog en laag springen,er is niemand van Bokt die nu nog zijn hand over zijn hart gaat strijken Boos!
Maar mijn menig is dan dat er NERGENS geen geld meer voor ingezameld mag worden!!
En als straks het goede nieuws op de voorpagina staat,vind ik wel dat er dan bij vermeld moet worden dat de goede bedoelingen van een heleboel Bokkers is afgewezen Stoom uit je oren Ziek

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:27

sexy_back schreef:
Apple schreef:
Waar leg je de grens?

nou jullie hebben toch echt wel een grens...
komt het bokt (de server) ten goede ...... ja dan mag het
komt het bokt (de server) niet ten goede..... nee dan mag het niet

dan rest mij nog maar 1 smilie..

Nors opkijken

Destijds heb ik nog 50 gestord, dus ik ben groot-server-aandeelhouder Duivel
Doe ik overigens graag, helpen waar er hulp gewenst is... Ik vind niet dat je andermans ellende op een denigrerende manier mag behandelen. Een gestolen paard, een rouwboeket inzameling, een geëxplodeerde server, het is allemaal even verschrikkelijk voor degene die het overkomt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:31

nou ik vind een gestolen paard en rouwboeket toch echt wel erger dan een server die er mee kapt...
maar goed dat is iedereen's eigen mening...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:36

sexy_back schreef:
nou ik vind een gestolen paard en rouwboeket toch echt wel erger dan een server die er mee kapt...
maar goed dat is iedereen's eigen mening...

Daarom ook er achter gezet '....voor degene die het overkomt'. Als ik alles voor iedereen zou moeten relativeren zou er weinig meer erg zijn, maar goed... ik vind niet dat ik dat recht heb, deed het vroeger wel, maar uiteindelijk kwets je er meer mee dan je er goed mee doet Lachen Ik vind daarom dat je één lijn moet trekken, want met jouw redenatie creëer je dus die verschillende maten! Het gaat hier om 'iemand iets gunnen' let's be honest Lachen De server werd in dit geval wel gegund, maar de spullen voor Swiebs paard niet omdat iemand bepaalde dat dat minder erg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:56

Miss_Shet schreef:
Ik vind dat er wel een verschil is tussen een operatie en een gejat paard.... Bloos
Die operatie had je in je achterhoofd rekening mee kunnen houden.Maar wie verwacht er nou dat er niet 1,maar 3 paarden van je gestolen worden!!!!! Boos! Niemand toch??

Volgens mij kunnen we hoog en laag springen,er is niemand van Bokt die nu nog zijn hand over zijn hart gaat strijken Boos!
Maar mijn menig is dan dat er NERGENS geen geld meer voor ingezameld mag worden!!
En als straks het goede nieuws op de voorpagina staat,vind ik wel dat er dan bij vermeld moet worden dat de goede bedoelingen van een heleboel Bokkers is afgewezen Stoom uit je oren Ziek

dit vind ik dus ook, koop je een paard, dan moet je ook geld hebben om een eventuele operatie te betalen, je gaat er niet vanuit dat alle 3 gestolen worden, en je 2 jaar alles op alles moet zetten, om je lieveling weer thuis te kunnen krijgen.. en je dan ook nog heel veel kosten moet betalen, Swieb heeft er álles aan gedaan om Swieber weer thuis te krijgen, ze zal nu ook vast en zeker doorgaan voor Tess en haar veulen, dat vind ik een pluim waard, menig paardeneigenaar had al opgegeven denk ik..