Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Op dit moment is de situatie dat er bewust voor gekozen is om twee verschillende subfora te hebben. Eentje om je paard of pony te showen, ITP en eentje om werkfoto's te plaatsen waar inhoudelijk commentaar op gegeven kan worden, HAW.
Op het moment dat een TS er voor kiest om een topic op HAW te openen, dan mag je verwachten dat hij of zij als doel heeft om om commentaar te vragen, niet om complimentjes voor een leuk paard in ontvangst te nemen. Was dat wel het doel, dan had TS gewoon een topic op ITP kunnen openen.
ThePast03 schreef:Wat mij betreft: Minder regels vwb de inhoud van posten.
ThePast03 schreef:Tieneke schreef:ThePast03, waarom is dat nodig als dat al in het topic staat met een dikke groene kader eromheen?
En wat stel jij dan concreet voor? Wat moet er dan gedaan worden volgens jou voor het weghalen van die berichten, voor het tegen te gaan dat dezelfde reactie 101x geplaatst wordt ed? Wat moet er dan concreet anders en hoe moet dat dan?
Heb ik al eerder gezegd. Keer op keer blijkt dat gebruikers toch graag van dit soort berichten achterlaten dus doe er niet moeilijk over en sta het gewoon toe.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Neonlight schreef:Mas, die regels zijn ooit eens opgesteld, en mods zijn er voor dat de regels nageleefd worden
KarinvdM schreef:Waarom niet de mensen vrij laten in wat ze willen zeggen? Als ze iets rijtechnisch willen zeggen bij een topic van mij, dan vind ik het prima. Reacties dat iemand m'n paard leuk vindt, m'n hoofdstel gaaf vindt of wil weten waar ik dat dekje gekocht heb, iemand die zich afvraagt waarom ik met bepaalde sporen rijd, ik vind het allemaal prima.
Neonlight schreef:Thisisme, interessant wat je zegt. Is er wel behoefte nog aan een plek voor rijtechnisch commentaar op foto's? En hoe zou jij (en andere gebruikers) dat dan verder ingevuld willen zien? Als zijnde een plek op een fotoforum zoals het nu is, of bij bijvoorbeeld RT? Overigens, ik roep nu maar iets, om even een brainstormsessie op te starten, waar we hopelijk veel nuttige informatie uit kunnen halen. Punt is dat we veranderingen in willen voeren, maar de input van gebruikers en wat jullie willen is dan heel hard nodig.
Op dit moment is het gewoon zo dat er ITP is voor alle leuke gewone foto's (geen werkfoto's) van je paard, en HAW voor werkfoto's met de regel dat het is voor rijtechnisch commentaar. En er is op dit moment geen plek op bokt waar je werkfoto's kunt plaatsen om puur je paard te showen zonder rijtechnisch commentaar.
Citaat:Motivatie en toelichting op het forum
ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve, wilde en sprookjesachtige foto's van je paard. Ook foto's van buitenritten en losgooifoto's horen hier.
Citaat:Door die opmerking van Karl reageerde ik juist dat dan de bestaande HAW en ITP beter een andere naam kunnen krijgen, er hoeft geen extra subforum aangemaakt te worden.
Bijvoorbeeld;
HAW -> Paardenfoto's - Ik zit te wachten op rijtechnisch commentaar
ITP -> Paardenfoto's - Wat vind je van mijn paard
shan schreef:Dat soort posts mogen van mij dan wel verwijderd worden. Als men niets anders toe te voegen heeft als het commentaar van de voorgangers te herhalen......
ThePast03 schreef:shan schreef:Dat soort posts mogen van mij dan wel verwijderd worden. Als men niets anders toe te voegen heeft als het commentaar van de voorgangers te herhalen......
En daar ben ik het dus niet mee eens want als je dat gaat eisen dan lijkt het me logisch dat ook maar 1 iemand een compliment mag geven.
Anders krijg je ook dat de rest niets meer heeft toe te voegen en de complimenten van de voorgangers herhaald.
Gewoon vrijlaten. Het feit dat er heel veel herhaald wordt op HAW heeft ook te maken met de manier waarop een TS reageert op 'commentaar' en/of opbouwend advies. Vaak zie je de herhaling bij topicstarters die overal een excuu voor hebben en er dus gewoon niet mee om kunnen gaan dat er niet alleen positieve reacties komen.
sjaantje schreef:Even één ding dat volgens mij niemand hier nog genoemd heeft: WAAROM voegt een compliment niets toe aan het rijtechnische commentaar? Als je zegt dat het er super uitziet, realiseert de TS zich toch dat ze goed bezig is? Het komt er uiteindelijk toch wél op neer dat je áls je wilt reageren áltijd een verbeterpunt moet noemen... Nou kan ik er nog overheen komen als jullie complimenten geen rijtechnisch commentaar vinden...
MAAR het zal er dus op neer komen, dat mensen met weinig paardenkennis of ervaring, dus niet meer kunnen reageren in een HAW topic, want die wíllen vaak helemaal geen rijtechnisch commentaar geven, omdat ze denken dat ze daar zelf nog te weinig voor weten. En dat zal inderdaad vaak kloppen. Ik moet er niet aan denken dat sommige mensen die in het verleden reageerden op een HAW topic van mij of een willekeurige andere bokker, nu RIJTECHNISCH commentaar moeten gaan geven. Dat zal gaan betekenen dat de helft van de reacties kritiek gaan bevatten die compleet zinloos is, of misschien zelf totaal niet van toepassing.![]()
Nu is het gewoon zo dat de mensen die dénken dat ze oprecht kunnen helpen met een opmerking of kritiek, het plaatsen en de mensen die denken dat ze dat niet kunnen, dat gewoon niet doen.
Daar is toch niets mis mee?