Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:37

Cayenne schreef:
ikenindi schreef:
moet je eens op haw kijken hoe dingen daar worden gezegd. in de regels staat dat opbouwende kritiek mag. maar vaak wordt het echt afslachtende kritiek...

Dan moet je dus ook gewoon temmen. Vaak wordt er dan echt wel wat aan gedaan.
Overigens vind ik de quotes die RK aanhaalde hier boven nog vrij grof en direct, maar goed meningen verschillen.

ze heeft de meest groffe er uit gehaald volgens mij. ze zegt zelf dat er tussendoor gewoon tips worden gegeven

en dat temmen... ik zal het doen, maar ik gok dat ze gek gaan worden van mijn getem dan...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:43

Apple schreef:
Als je zegt "dit vind ik dierenkwelling" dan kan dat op Bokt. Als je zegt: 'je bent een dierenmishandelaar' dan kan dat niet op Bokt.

Daar zit het verschil.

Maar als je vind dat er sprake is van dierenkwelling dan beschouw je de persoon die dat veroorzaakt toch ook als een dierenmishandelaar? Dus waarom dat niet rechtstreeks gezegd?

Omdat dan de gevoelens van die persoon gekwetst worden?
Terecht zou ik zeggen laat die persoon zich maar rot voelen. Moet je maar geen dieren mishandelen.

Ik vind dat dierenmishandelaars gewoon keihard aangepakt moeten worden en bokt deze mensen niet in bescherming moet nemen. Ik vind dat niet diegene die zo iemand een dierenmishandelaar noemt een ow moet krijgen maar juist die persoon die de dieren mishandeld.

Hoop toch dat het niet zo ver komt dat iemand zich hier aanmeld en dan bijvoorbeeld zegt.

Ik had zo'n goed idee. Met oud jaar heb ik mijn rotjes en vuurpijlen in het weiland tussen de paarden afgestoken. Ideaal als schriktraining. Worden ze lekker mak van. Het is zo prachtig om te zien hoe ze dan heen en weer rennen. Ach en hier en daar is wel een staart verschroeid maar dat geeft niet dat groeit wel weer aan.

En dat je dan alleen als reactie mag geven wat een goed idee dat is net zoiets als de training die ze de politiepaarden geven ga ik volgend jaar ook doen.

Als je iets dierenmishandeling vind moet je dat kunnen zeggen vind ik.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:46

Citaat:
Maar als je vind dat er sprake is van dierenkwelling dan beschouw je de persoon die dat veroorzaakt toch ook als een dierenmishandelaar? Dus waarom dat niet rechtstreeks gezegd?
als je het verpakt onder de "ik vind" vorm, dan geef je geen oordeel, maar dan geef je je mening.. en tja, dat is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting en daar kan niemand wat aan doen.... dat zal de clou wel zijn denk ik...
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 06-01-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:48

Citaat:
Bokt is op zich heel leuk hoor, maar sommige ingrepen stuiten tegen de borst van mij en zo te lezen ook aardig wat anderen.

Het gaat wat ver soms.

hier sluit ik me volledig bij aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:48

Cayenne schreef:
ikenindi schreef:
moet je eens op haw kijken hoe dingen daar worden gezegd. in de regels staat dat opbouwende kritiek mag. maar vaak wordt het echt afslachtende kritiek...

Dan moet je dus ook gewoon temmen. Vaak wordt er dan echt wel wat aan gedaan.
Overigens vind ik de quotes die RK aanhaalde hier boven nog vrij grof en direct, maar goed meningen verschillen.

Dat zijn idd de meest grove
Er staat zelfs vaak nog veel zachte tekst in hetzelfde bericht omheen.
Dus echt puur die zinnen eruit gelicht.
In een zelfde bericht vaak gewoon tips erbij Lachen

Maar het ging erover dat je niet mag zeggen dat iemand een mishandelaar is (in welk topic dan ook)
En ik haal dus ff alle stukje tekst eruit waar het daar over ging.
Overal staat ik vind, of is het een deel van een opsomming waaraan paarden houden aan hoort te voldoen.
Dus nergens staat jij bent Lachen
maar wel een modopmerking Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:09

Ik vind de quotes van RK die aanhaalde dus absoluut niet OW-waardig. Ik vind dat er in nette bewoordingen meningen werden gegeven. Ik vind, naar mijn mening enz.... Volgens het boekje. Wel direct, maar grof? Nee, recht door zee.

De voorbeelden die ikenindi aandraagt, slaan ook de spijker op de kop.

Want de Boktmods zijn totaal niet consequent.

Overigens is dat ook in dit topic al een paar keer duidelijk geworden bij het offtopic gaan door een mod. En dan kan ik wel heel hard roepen, ONTOPIC mensen, maar is dat geen omgekeerde wereld?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:13

Cayenne schreef:
Eigenlijk verplaats je nu gewoon het probleem.
De bokkers zelf weten in sommige gevallen niet normaal te reageren. Waarom dan het probleem bij het boktbeleid zoeken? Verward

Dat "niet normaal reageren", dat vond ik dus niet zo abnormaal. Ik vond het direct, ongezouten, maar niet buitensporig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:25

Denk dat het altijd moeilijk is om aan te geven wat de grens is. Wat ik grof vind kan iemand anders heel beschaafd vinden en andersom.

ikenindi schreef:
en dat temmen... ik zal het doen, maar ik gok dat ze gek gaan worden van mijn getem dan...
Kom maar op met die tems. Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:31

heb eindelijk de 5 bladzijden doorgelezen... Ik was/ben dus 1 van die mensen die (na al een paar goede adviezen) er zat van was dat topicstarter gewoon haar hoofd in het zand stopt en opmerkingen plaatst die haar goed uitkomen... Ja ik ben inderdaad recht door zee.. ook in het dagelijkse leven en de meeste mensen denken hetzelfde maar durfen er niet voor uit te komen.. Ik dus wel en zal mijn mening dus ook echt niet veranderen als het op dierenmishandeling aan komt. Ik heb trouwens geen OW gekregen (nog nooit gehad en heb al vaker mijn mening gegeven...) Ben dus benieuwd of ik er nog eentje krijg....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:33

@ Katja

Maar misschien moeten we dat dan niet op voorhand door een mod laten bepalen, wat wel en niet grof is. Zolang er geen gescheld aan te pas komt, of de "jij bent"-vorm... Want de voorbeelden van RK zijn wel zaken die de moderatoropmerking hebben uitgelokt, en, nu even in breder perspectief, dat gebeurt ook vaak in andere topics, terwijl ik ze niet zo wereldschokkend vind.
Er wordt soms al ingegrepen voor er uberhaupt iets aan de hand is. Slotjes vliegen om de oren. Dat mag best een beetje minder.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:37

Ik heb ook geen OW gekregen hoor Zammie, maar het scheelde niks.
Je zal hem ook vast niet meer krijgen. Moet je eerst weer wat "verkeerds" doen Haha! .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:37

jiehaaa schreef:
Cayenne schreef:
Eigenlijk verplaats je nu gewoon het probleem.
De bokkers zelf weten in sommige gevallen niet normaal te reageren. Waarom dan het probleem bij het boktbeleid zoeken? Verward

Dat "niet normaal reageren", dat vond ik dus niet zo abnormaal. Ik vond het direct, ongezouten, maar niet buitensporig.

Ik vind het wel abnormaal dat zo'n meiske helemaal afgebrand wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:40

Jiehaa: Dit soort zaken worden ook overlegd tussen de mods juist omdat iedereen teksten anders opvat.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:43

slimmerik schreef:
jiehaaa schreef:

Ik vind het wel abnormaal dat zo'n meiske helemaal afgebrand wordt.

Afgebrand? Wakker geschud, mijn inziens.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:16

Katja schreef:
Jiehaa: Dit soort zaken worden ook overlegd tussen de mods juist omdat iedereen teksten anders opvat.

Altijd?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:17

Ik ben het wel met slimmerik eens, ze werd wel aangevallen op wat ze deed. Misschien niet onterecht, maar het hóeft gewoon niet op die manier. Naastenliefde ontbreekt, misschien inderdaad omdat Bokt zo groot is. Waarom zou je een vreemde niet gewoon behandelen alsof ze een bekende is, die zoals in dit geval iets doet wat je niet aanstaat. Wakker was ze allang. Ze erkende immers op pagina één al dat ze verkeerd bezig was en dat ze er iets aan moest doen. Ze stond open voor commentaar. Iemand die níet openstaat moet wakker geschud worden. Anders niet. Ik vind het in ieder geval geen stijl, of Bokt groot is of niet en de dreiging met OW was meer dan terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:19

naastenliefde voor paarden ontbreekt bedoel je? Lachen

En erkennen en iets gaan doen...Dat is een verschil Ja
Want telkens kwam er ja maar..., jullie kunnen niet oordelen.., ja maar...

En door een eerder geopend topic heb ik geleerd, zolang je het als mening zegt mag het...nou niet dus...sommige mogen dat dan wel, andere niet Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:21

Imitador schreef:
Waarom zou je een vreemde niet gewoon behandelen alsof ze een bekende is, die zoals in dit geval iets doet wat je niet aanstaat.

Als het een bekende was geweest, had ik die veel harder aangepakt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:25

jiehaaa schreef:
Katja schreef:

Altijd?
Zo vaak als nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:26

runningkawa schreef:
naastenliefde voor paarden ontbreekt bedoel je? Lachen

En erkennen en iets gaan doen...Dat is een verschil Ja
Want telkens kwam er ja maar..., jullie kunnen niet oordelen.., ja maar...

En door een eerder geopend topic heb ik geleerd, zolang je het als mening zegt mag het...nou niet dus...sommige mogen dat dan wel, andere niet Lachen

Maar verwacht je dan dat de manier waarop jullie het later brachten wel effect heeft? En dan positief effect voor het paard, of juist negatief effect dat TS de "kop in het zand steekt", niet meer in het topic reageerd en vervolgens denkt "laat maar"? Wat weer ten koste gaat van het welzijn van het paard.
Wat denk je dan met dat soort uitspraken te bereiken? Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:28

Katja schreef:
jiehaaa schreef:
Altijd?
Zo vaak als nodig.

En wanneer dat nodig is, bepaalt de mod, en zo is het cirkeltje weer rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:29

Nou, toen alles in watjes werd verpakt kwam er weinig uit, nu het duidelijk is verteld gaat ze rondom de tafel met de boer.
En in andere topics heb ik dat ook vaker gemerkt. Wanneer eens iets duidelijk wordt gezegt, dus to the point dat mensen ineens wel echt wakker schrikken.

En nee, dat zal ook vast wel eens andersom zijn, maar meestal begint een topic al met watjes...als dat niet helpt wordt een topic vaak pas wat rechter door zee...dus beide manieren van wakker schudden komen dan aan bokt. Werkt de eerste komt de 2e vaak niet in een topic voor Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:31

Nou nee, ik heb absoluut niet de indruk dat de hardere taal daarvoor heeft gezorgd. Meer het gezond verstand van de TS, die ook duidelijk aangaf dat het commentaar echt over de top ging.
Daar had ze jullie commentaar niet voor nodig. Ze wist namelijk al dat ze fout zat en was al op zoek naar oplossingen Lachen Ze besloot na jullie meningen niet meer te reageren in het topic.

Pas na de modopmerking dat er gedimt moest worden kwam de TS weer om de hoek kijken, omdat de aanvallen af namen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:32

Daar denk ik dus duidelijk anders over... Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:32

Maar ze bleef er omheen draaien totdat...