Niet eens met de Boktregels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Niet eens met de Boktregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:12

griebels schreef:
Volgens mij gaat dit topic een compleet andere draai krijgen Verward

Hé Grieb Doei!
Misschien moet dit topic gewoon naar de huiskamer Pling

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:14

hopla schreef:
hopla schreef:
Het valt me op dat er een aantal bokkers vinden dat Bokt een verkeerd OW beleid op na houdt.
Zelf heb ik ook soms mijn twijfels en dat is de reden dat ik minder post dan voorheen.
Nu is het zo dat je als je je op Bokt aan meld je akkoord gaat met de boktregels.
Dus met andere woorden, je bent akkoord.
Waarom zeuren er dan toch een aantal bokkers dat het uitdelen van OW's of de regels van bokt niet goed zijn?
Je bent toch zelf akkoord gegaan met de regels.
Als je het niet eens bent dan pas je jezelf aan of je stopt met bokken.
Niemand die je verplicht om aan Bokt mee te doen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Volgens mij is het nodig om mijn openingspost maar eens er bij te halen.
We dwalen enorm af waarom ik het topic ben begonnen. Haha!

Laten we deze dan in eer houden...mijn mening? Die is bijgedraaid toen ik daarstraks Maya haar post as dat er wel degelijk achter de schermen wat aan gedaan wordt..maar er is ooit een enorme misser gemaakt wat betreft OW uitdelen die nooit uitgedeeld werd, terwijl die keihard nodig was..sindsdien is mijn visie op het boktbeleid totaal anders dan vroeger..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:14

Maikeltje, ik heb besloten om never nooit meer in een HK topic te komen dus dat lijkt me geen goed idee Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:16

Kan het niet helpen nieuwsgierig te zijn waarom niet griebels.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:19

holly schreef:

Griebels is het gewoon nergens mee eens. Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:25

Kimberley77 schreef:
Nee hoor, ze heeft mij niet persoonlijk op mij gericht geraakt..heb het ook over in het algemeen iemand lik op stuk geven als die me persoonlijk zou raken, maar dan nog altijd na een discussie waar geen begrio getoont wordt..kom niet zomaar om de hoek kijken om iemand even lik op stuk te geven..dat vind ik zelfs nog flauw en niet terecht Knipoog
Moet wel zeggen, er is haar meerdere malen gevraagd hoe zij het dan wel bedoelde in bv het ziekentopic, want dat is wat mij bijstaat van haar en verders niet, maar ze voelde zich net zo hard aangevallen als de chronisch zieken door kei en keihard te zijn in haar reacties over slachtofferrol etcetc aanmeten, maar zie nu hetzelfde bij haar gebeuren, die gaat van de schreeuwlelijk om in een slachtofferrol....denk ook dat daarom veel mensen over haar struikelen, zichzelf niet aan haar eigen woorden houden, maar wel willen katten..of nee, wat ongelukkig uit te drukken...wel zeggen voor wat anders open te staan, maar tegelijkertijd keihard boksen..tis toch zonde.
Sterker nog, heb in begin van dat topic nog tegen iemand prive gezegd dat ik haar begreep..totdat ze een fout maakte en wel zo verschrikkelijk uithaalde door die steken onder water te geven..daar ging mijn sympathie voor haar..vind dat zonde.
Neemt niet weg dat ik haar laatst in een ander topic tegenkwam en om haar kon lachen..maar soms kan hopla gewon kortzichtig zijn en je weet alsje dergelijk topic opent je een hele hoop over je heen krijgt, net als nu heeft ze dat risico willen lopen, ga dan niet in een hoekje zitten janken achteraf in de hoop dat de rolen omgedraaid zullen worden. Sta daar trouwens wel voor open hoor, maar tot nu toe ben ik niets tegengekomen nog wat mij aanstaat en ach..dat geeft niets denk ik dan..maar zolang er niets gedaan wordt aan dit topic gok ik best dat er een kans inzit dat het toch nog anders gaat worden, althans daar hoop ik stiekem een beetje op.

net wat je zegt, naar elkaar uit te halen, in eerste instantie was het alleen zij uithalen naar een groep mensen en sja, what goes around...

Als je vindt dat iemand kortzichtig reageert, is het dan niet juist de kunst om met goed onderbouwde argumenten te proberen iemand de andere kant van het verhaal te laten zien?
Daar schiet je (naar mijn mening dan) meer mee op dan met terugslaan. Want als er eenmaal een conflict ontstaat dan kun je er gif op innemen dat zoiets uit de hand gaat lopen met als gevolg uiteindelijk een slotje.
En dan blijft iedereen met een kater zitten, da's toch jammer?
Gelukkig ben ik niet chronisch ziek en hoop dat ook nooit te worden, maar ook in andere onderwerpen heb ik nog nooit de behoefte gevoeld mezelf te moeten verdedigen tegenover welke bokker dan ook. Toevallig werk ik ook nog, maar al zat ik lekker de hele dag thuis te bokken en daar medebokkers over zouden vallen, tsja, hun probleem. Niemand hoeft daar tekst en uitleg over te geven toch?
En dat is nou net wat er wel gebeurde in dat topic. Terwijl daar toch niet om gevraagd werd. Het onderwerp ligt dan blijkbaar dus heel gevoelig en had iemand anders dat topic geopend dan was die de gebeten hond geweest vermoed ik.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 02:33

Oh maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor, er werden dacht ik genoeg tegenargumenten gegeven en dat ging in begin nog netjes..dus ik geef je helemaal gelijk hierin..zij heeft zich in dat topic op zn zachts gezegd heel ongelukkig uitgedrukt en sja, dat blijft je nou enmaal nog lang achtervolgen als het net veel later meteen al weer mis gaat.
Dat het gevoelig ligt dat was te merken, vond het bizar dat dat topic niet eerder gesloten werd om even terug te komen op de gevraagde mening van Hopla..
Ikzelf heb ook erg lang noodzakelijk thuisgezeten, met een uitkering en kon wel bokken en wel naar mn paard..maar niemand hoorde mij erover..deelde in eerste instantie haar mening, ietwat vriendelijker dan, maar de mening dat men zich graag in slachtofferrol wil houden deelde ik, het continue roepen dat men ziek is etc...ikzelf weet alles van verplicht thuis hebben moeten zitten, dus ik mag daar wat over zeggen omdat ik de situatie ken..deelde haar mening dat je soms struikelt over de 'ziekentopics' ..maar dat komt puur doordat ik keihard aan mezelf aan het werk ben gegaan om hetbeter te maken voor mezelf, ondanks chronische klachten te hebben..maar strooi die niet op bokt..maar accepteer dat wel van degene die datw el doen, want zij willen ook ergens graag hun verhaal kwijt omdat zijz ich afschuwelijk voelen over het ziek zijn en graag mee willen doen in de maatschappij zoals een gezond mens..dus ik laat hen die daar behoefte aan hebben en zal hen ook daar nooit op veroordelen, juist omdat ik weet hoe het is..en dat is wat zo verkeerd ging in desbtreffende topic, de kortzichtige (zo noem ik het maar ff ja) reacties en keiharde sneren van Hopla..dat kan voor sommige behoorlijk pijn doen..het ontbrekende inlevingsvermogen van hopla heb ik het toen maar op gegooid en met dat topic gestopt..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:28

holly schreef:

Om dezelfde redenen als Hopla...
Ik ben ook beduidend veel minder aan het bokken dan voorheen...
Het is niet meer wat het geweest is.

En ik ben het eens met wat Hopla bedoeld met haar topicbericht Ja
Ik ben ook om die redenen minder aan het posten. Je moet je er maar bij neerleggen dat het zo is, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kenbaar en/of bespreekbaar mag maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:57

De enigste smilies die hier gepast zijn na het lezen wat hier gisterenavond gepost is en ook het enige wat ik wil zeggen:

Schijnheilig Misselijk Misselijk

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:59

runningkawa schreef:
De enigste smilies die hier gepast zijn na het lezen wat hier gisterenavond gepost is en ook het enige wat ik wil zeggen:

Schijnheilig Misselijk Misselijk

Kijk maar uit dat je niet in je eigen broek spuugt rk. Haha!

Het gaat hier dacht ik ook over een hobby van jouw.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:02

Waarom Schijnheilig en Misselijk eigenlijk?
Het zou nu juist nuttig zijn om hier op een normale manier op te reageren denk ik.
Misschien bereik je dan ook iets.
Tenzij dat je bedoeling niet was natuurlijk. Lachen

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:04

Ga us wat doen jij

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:23

Slotje voor overleg.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:16

En na overleg met de FZ en andere moddies blijft dit topic dicht:

Dit is wat ons betreft typisch een voorbeeld van we niet willen dat een topic verloopt. Verschillende ruzies uit andere topics die mee worden genomen naar een topic dat daar niets mee te maken heeft, mensen met klachten over gebeurtenissen uit het verleden die dat nogmaals in het openbaar willen bespreken, steken onder water, kinderachtig smileygebruik... De opmerkingen waar we wel wat aan hebben sneeuwen op zo'n manier gewoon onder.

Een paar opmerkingen:
  • Als je klachten hebt over een moderator, kan je terecht bij één van de hoofdmoderators (Apple/Mickey/Ibbel/Justy/Oscar) of bij mij. De kans is inderdaad groot dat je dan niet binnen een dag antwoord hebt: modden is geen voltijd baan, overleg met alle betrokken kost dus tijd. Je kunt er wel vanop aan dat je klacht serieus genomen wordt: er is geen moderatoropleiding of diploma, dus wij zijn ons bewust dat mods soms fouten kunnen maken en daar ook van kunnen leren.
  • Het is niet mogelijk om een forum compleet te reguleren, we hebben een set regels waarmee wij vinden dat we goed uit de voeten kunnen en die vorig jaar in overleg met de gebruikers is geüpdate. Maar: het klopt dat deze regels op verschillende manieren te interpreteren zijn, en dat er dus verschillen kunnen zijn tussen moderator x en moderator y. Dit kan vrijwel niet anders: als we tot in detail moeten gaan vastleggen wanneer iemand een OW krijgt "Je mag iemand wel een kruidnoot noemen, maar geen banketstaaf" krijg je een situatie die voor mods én gebruikers zeer onwenselijk is: overregulatie. Vind je dat de regels in jouw geval verkeerd zijn geïnterpreteerd, kun je zoals ik hierboven al zeg een klacht indienen bij één van de hoofdmods, of als je een sanctie hebt gekregen, bemiddeling aanvragen bij het midteam.
  • Als er geruzie is op Bokt, kun je er vanuit gaan dat beide partijen worden aangesproken. De standaardreactie die wij (van beide partijen) krijgen bij een ruzie is: "Ja maar die ander". Als die ander inderdaad over de schreef gaat, heeft die ander waarschijnlijk ook een OW gekregen. We doen daar alleen geen uitspraken over: op het moment dat iemand al eerder een OW heeft, worden ze natuurlijk vermeld in het topic op forumzaken, maar een eerste OW blijft tussen de mods en de gebruiker die hem gekregen heeft.
  • Ben je het niet eens met de regels op Bokt of heb je een algemene klacht over hoe die regels worden gehandhaaft? Dan mag je altijd een topic op forumzaken openen, maar houdt het constructief. Aan 'Moderators geven veel te snel OW'sl' hebben we weinig. Over "Mods geven veel te veel OW's voor schaduwaccounts, ik zou graag zien dat schaduwaccounts zijn toegestaan, omdat ik denk dat dat Bokt wat vrolijker maakt" kunnen we discussiëren.
  • Deze slotpost geldt voor een aantal mensen in dit topic persoonlijk, dus die ontvangen hem ook via de pb: laat het nou eens afgelopen zijn met dat persoonlijke gemiep op Bokt Lachen . Als je iemand niet kunt uitstaan, kun je altijd op de foei knop drukken of iemand negeren, daar is bokt groot genoeg voor. Dit is geen officiële waarschuwing, maar een reminder, doe er je voordeel mee.