Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:51

Dat mensen eens serieus zouden zijn met die dingen en niet bieden en er dan toch maar vanaf zien. dat is zo vervelend.
Verder een zoekfunctie, makkelijker vinden wat je zoekt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:36

Een feedback systeem waar mensen hun ervaringen kunnen plaatsen. Zoals op Ebay.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:51

Het risico is als verkopers zelf een advertentie gaat verwijderen dat het uitzoeken van conflicten moeilijker wordt.
Bijv. stond in de advertentie nu wel of niet dat de waterdichte deken zo lek was als een mandje????

Zelf op slot doen lijkt me prima en ze na 2 maanden verwijderen na sluiting ook, tenzij je als bokt team geen bemiddelingsrol/ controlerende rol wilt.

Ik ben wel voor een indeling per provincie.Zoekt wat makkelijker. Dan hoeven er van mij ook minder categorien te zijn, omdat de advertenties dan toch al gedeeld worden door de provincies en de lijst daardoor korter.

Ik gebruik trouwens als ik bijv.een deken zoek, gewoon de zoekfunctie en ga niet alle advertenties afstruinen. Werkt best goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:56

-feedbacksysteem
-hoogste bieder verplicht tot kopen
-hoogste bieders NAW gegevens zichtbaar maken voor verkoper na aflopen veiling
-verkopers NAW gegevens zichtbaar maken aan hoogste bieder na aflopen veiling
-aanbiedingen kunnen niet gewijzigd of verwijderd worden wél aangevuld via een 'edit'kreet
-verplicht invullen NAW velden bij opgeven artikel (niet zichtbaar voor bieders)
-verplicht invullen NAW gegevens koper bij hoogste bod + strafclausule als dit niet gebeurd bijv ban op EA
-ban op EA bij min 3x niet nakomen verplichtingen
-keuze op te geven duur veiling (van bijv 3 tot 8 dagen) of een 'direkt kopen' optie met vast bedrag.
-mogelijkheid tot 'openlijk' vragen stellen, antwoorden kunnen via de 'edit'knop IN het aanbod geplaatst worden.

-Minimumleeftijd hangen aan hoogte op te brengen artikel; dus -18 kan geen artikel van +500 te koop zetten (voorbeeld) (wettelijk is deze koop nl ook niet rechtsgeldig)
-niet zelf items kunnen sluiten. automatische sluitdatum na bijv. 2 maanden is een optie.

-aparte categorieën voor te koop en gezocht
-max aan aantal foto's stellen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:59

ik zou wel een zoekfunctie willen hebben,die alleen werkt op EA,maar dat gaat zeker niet??

soms zoek je een ding,maar dan ga je dus geen 50 pagina's doorspitten,zou makkelijk zijn,om te kijken of dit dan evt te koop aangeboden wordt op bokt,of dat je elders moet gaan zoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:00

Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-10-07 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:01

alleen voor EA??

loop ik weer achter zeker.. Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:02

Misschien een idee om betrouwbare verkopers te zoeken..

iedere keer als je wat koopt van iemand en die ontvangt het, een "melding" maken bij een mod. De verkoper krijgt dan een balkje met de betrouwbaarheid.

Zo zie je gelijk of je van iemand iets kunt kopen zonder belazerd te worden. Misschien een idee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:03

Dat is het feedbacksysteem en zoals jij wil is een erg zware belasting voor de Mod's vrees ik.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:12

Kimmie: Je kunt op dit moment bij de zoekfunctie al selecteren welke forums je wilt doorzoeken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:19

DubbelDun schreef:

Kan, maar daarmee verhoog je de drempel wel redelijk veel voor mensen die willen bieden. Da's prettig voor de verkoper maar niet prettig voor de site als geheel (weinig kopers -> weinig verkopers).

Citaat:
-mogelijkheid tot 'openlijk' vragen stellen, antwoorden kunnen via de 'edit'knop IN het aanbod geplaatst worden.

Waarom antwoorden in het aanbod Verward

Citaat:
-niet zelf items kunnen sluiten. automatische sluitdatum na bijv. 2 maanden is een optie.

Waarom niet zelf sluiten? Als iets verkocht is dan heeft het weinig nut om het te laten staan? Overigens wordt er sowieso niets verwijderd, advertenties worden hoogstens onzichtbaar. Dit idd ivm het uitzoeken van conflicten.

Citaat:

Omdat dit prettiger werkt of omdat je zelf de 'gezocht' artikelen nooit bekijkt?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:21

Katja schreef:
Doe mij maar een Marktplaatsachtig iets.

Ging net zeggen, marktplaats, ebay, 2dehands-achtig. Zoiets lijkt mij veel handiger dan een fora...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:27

DubbelDun schreef:
BartVB schreef:
Kan, maar daarmee verhoog je de drempel wel redelijk veel voor mensen die willen bieden. Da's prettig voor de verkoper maar niet prettig voor de site als geheel (weinig kopers -> weinig verkopers).
Het betreft hier dus alleen die bieder die het hoogste bod blijkt te hebben. Die moet zich sowieso kenbaar maken want ander kan de verkoper niets opsturen.
Alleen nu heeft de verkoper dus een extra handvat voor serieuse bieders/kopers.
Mensen die nepinfo verstrekken krijgen dus het item niet opgestuurd en als men het niet invult is men niet serieus.

Citaat:

Waarom antwoorden in het aanbod Verward
Omdat dan alles op een makkelijk plaats in terug te vinden en zichtbaar is voor alle geïnteresseerden

Citaat:

Waarom niet zelf sluiten? Als iets verkocht is dan heeft het weinig nut om het te laten staan? Overigens wordt er sowieso niets verwijderd, advertenties worden hoogstens onzichtbaar. Dit idd ivm het uitzoeken van conflicten.
Sluiten na verkocht/aflopen zou misschien zelfs automatuisch kunnen. Ik doelde eerder op sluiten tijdens de aanbieding.

Citaat:

Omdat dit prettiger werkt of omdat je zelf de 'gezocht' artikelen nooit bekijkt?
Dat is om het even. Op het moment dat ik koper ben vind ik de zoekdingen storend en zo werkt het andersom ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:31

uhmm k weet neit of het al gezegt is maar woonplaats en VP er duidelijk in. een goed zoek fuctie dus dat je kan zeggen E-pony en dat je echt alleen E-pony's krijgt bij paarden mss een niveau hoe ver ze zijn.(onbeleerd, beleerd, B, L ,M,Z, betuigt)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-07 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:32

Ellende schreef:
[***] / Sronnie: Er zijn geen plannen om EA onder te verdelen in twee aparte delen: Western/Engels, maar we willen wel met categorieën gaan werken: dus een categorie 'westernpaarden' naast een categorie 'koudbloeden' om maar wat te zeggen.

Er kan toch wel een subforum komen met westernpaarden/westernspullen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:34

Zie eerste post Niels: we gaan EA úit het forum halen Knipoog

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:36

DubbelDun schreef:
Het betreft hier dus alleen die bieder die het hoogste bod blijkt te hebben. Die moet zich sowieso kenbaar maken want ander kan de verkoper niets opsturen.

Klopt, maar in principe is het voldoende als de koper zijn adres bekendmaakt aan de verkoper. Volgens jouw voorstel moeten zowel verkoper als koper hun adres aan de site afgeven, dat is (denk ik?) een wat hogere drempel. Zou het voor mij iig wel zijn Lachen

Maar interessant voorstel. Zeker iets om over na te denken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:37

Gut ik zou zoveel kunnen quoten waar ik weer iets op kan zeggen, maar laat ik met een aantal ophouden Haha!
Schimmelig schreef:
Suggestie:
Je zou 'EA te koop' bijvoorbeeld in de volgende categorieën kunnen opsplitsen:
Fotografie, Kunst, Paarden & Pony's, Ruitersport benodigdheden, Stalling, Instructie, Verzorgpaarden, Clinics, Overig...

Potjedorie, mag ik alweer niet meedoen Clown
Onder verdeeld in verschillende categorien is overzichtelijk, maar wat als je in geen enkele categorie past dan?
In overige? Maar praten we bij overige ook nog over paarden toestandjes of over dingen die daar weer niets mee van doen hebben?

Feedback kan fijn zijn, maar ook absoluut niet fijn. Je zit nog altijd met mensen die het heerlijk vinden om te klagen. Ik zie dat bv in mijn werk heel veel. Ik zit er nou niet echt op te wachten dat je mensen nog gaat aansporen om te klagen ook

Hoogste bieder verplicht maken om te kopen vind ik ook niet helemaal de oplossing hoor. Vooral niet als het om een paard gaat.

Persoonsgegevens zichtbaar maken, maak je een hele hoop mensen echt niet blij mee en daarbij mag je zoiets volgens mij niet zomaar doen. (ik in mijn werk iig niet)

Edit: Ik vind ook niet dat je mensen kunt verplichten een vraagprijs bij het paard te zetten, zelfs niet eens een richtprijs. Ik persoonlijk vind het mijn eigen keus of ik wel of niet een prijsklasse noem. Alle nieuwsgierige aagjes hebben daar niets mee te maken, een serieus geinteresseerde roept maar.

Ook vind ik het al een hele poos een beetje maf dat westernruiters niet mee willen doen met de andere bokkers. Waarom zou er een categorie westernpaard moeten komen, terwijl er geen dressuur/spring/draver/recreatie etc is. Apart hoor.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:59

Holly: we hopen dat het in het nieuwe systeem juist wel mogelijk is om makkelijk onderscheid te kunnen maken tussen western / dressuur / springpaarden / dravers etc. Als jij op zoek ben naar een springcrack van 1.70+ dan heb je er net zo weinig aan als je alleen maar shetlanders tegenkomt, dan dat iemand die op zoek is naar een Quarter in wedstrijdconditie dat heeft Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:10

Dat bedoel ik niet zo precies hoor Ellende.
Momenteel zitten de westerners in hun eigen hoekie. Mee doen met de rest gebeurt niet. In princiepe heb je dus bokt en de westerners. Erg apart vind ik dat.
Je hebt toch ook niet een groepie dressuur, groepie springers, groepie karreknorders enz?
Om dat allemaal met elkaar mee te laten doen en het niet zo heel uitgebreid aan te pakken is een TAG zoals [western] toch ook prima?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 18:29

Dat is volgens mij een hele andere discussie dan een nieuw EA systeem Holly Knipoog Iedereen mag dit topic gebruiken om aan te geven wat zijn/haar wensen zijn. Iedereen naar z'n zin maken gaat niet lukken (al is het alleen maar omdat veel mensen het al niet met elkaar eens zijn Knipoog ) maar we gaan in ieder geval over alle aangedragen punten nadenken en kijken op welke manier we een goed en werkend systeem in elkaar kunnen zetten, voor kopers, én verkopers.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:58

Hoezo een andere discussie? Er word toch gevraagd wat wij vinden of graag zien? Daar geef ik toch antwoord op?

Ik vind nu eenmaal dat westerners niet anders zijn dan de rest van bokt en dus snap ik niet zo goed waarom zij een eigen EA moeten hebben.
Ik zie dat prima samen kunnen in het gezamelijke EA en dan niet weer in hun eigen hokje maar tussen de andere in.
Ik denk dat het een beetje overdreven en eventueel onhandig is om voor ieder ras of iedere tak een eigen subje aan te maken, maar een [..] zal ook al een eind helpen.
[dress] [spr] [wes] enz. Zo is het toch ook duidelijk dat je bij zulke titels geen shet moet gaan zoeken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:01

graag een feedbacksysteem zoals e-bay laat zien.
ook zou het prettig zijn als biedingen echt ALLEEN nog maar in het betreffende topic gedaan mogen worden. Nu wordt er vaak gezegd 'via pb heb ik ... geboden gekregen'. zo kan de prijs kunstmatig hoog gehouden worden.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:18

benangelique schreef:
graag een feedbacksysteem zoals e-bay laat zien.
ook zou het prettig zijn als biedingen echt ALLEEN nog maar in het betreffende topic gedaan mogen worden. Nu wordt er vaak gezegd 'via pb heb ik ... geboden gekregen'. zo kan de prijs kunstmatig hoog gehouden worden.

Dit vind ik idd ook goed want iedereen kan wel zeggen dat ze via pb een hoger bod hebben gekregen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:33

Wat mij erg handig zou lijken is bv een forum Sportpaarden, forum Reacreatie, forum gezelschapspaarden.
Wil je je paard als sportpaard verkopen, huppa, in desbetreffende forum stoppen en met de rest net zo, scheelt een hoop zoeken.
Zo ook kleding apart en een allerlei voor allerlei in de paarden, denk aan boeken beeldjes en andere spulletjes.