Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:00

Apple schreef:
En inderdaad, wordt er gescholden of direct in de aanval gegaan dan valt dat op en wordt iemand er op aangesproken, krijgt een OW of ban (immers, iedereen ziet dat, dus er wordt goed getemd door bokkers).

Zaken die wat minder duidelijk zichtbaar zijn of netter worden verpakt worden vaak niet getemd en zijn vaak minder zichtbaar voor moderators.

Wel vreemd dat ik dan een paar maanden terug een TeM heb gedaan op een persoonlijke aanval, deze TeM wel als behandeld staat aangegeven maar er verder niks, maar dan ook NIKS mee gedaan is... Verdrietig

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:01

Barmat schreef:
hopla, dat ben ik deels met je eens. Maar het is van de zotte dat je soms je hele hebben en houwen op tafel moet gooien, en dat er dan nog onbekende mensen achter de pc zijn die van mening zijn dat de betreffende persoon wel zal liegen etc.

Heel vaak worden zaken in twijfel getrokken en dan denk ik - wie ben jij nu helemaal om te oordelen over mijn situatie?

Waarom moet je je hele hebbe en houwen op tafel gooien?
Dat vraagt niemand.
En je hoeft niet jezelf te verdedigen als je niets gevraagd wordt toch?
Als het persoonlijk aan je gevraagd wordt is het wat anders.
Maar je hoeft niet eens aan het topic deel te nemen of je uit de kast laten lokken.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:02

Barmat schreef:
hopla, dat ben ik deels met je eens. Maar het is van de zotte dat je soms je hele hebben en houwen op tafel moet gooien, en dat er dan nog onbekende mensen achter de pc zijn die van mening zijn dat de betreffende persoon wel zal liegen etc.

Ik noem dat soort mensen maar fans Clown . Ze zijn dagen over je bezig, hoe het met je zal gaan, wat je die dag zal gaan doen, hoe het met *die ene* persoon uit de familie is, echt sneu.
Sommige mensen kicken daar gewoon op en tja anderen hebben nog een goed sociaal leven denk ik dan maar Knipoog .
En aan de onschendbare PB's moet ook wat aan gedaan worden, vind ik. Maar ja we ben ik nou eenmaal Tong uitsteken .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:05

hopla schreef:
Barmat schreef:

Heel vaak worden zaken in twijfel getrokken en dan denk ik - wie ben jij nu helemaal om te oordelen over mijn situatie?

Waarom moet je je hele hebbe en houwen op tafel gooien?
Dat vraagt niemand.
En je hoeft niet jezelf te verdedigen als je niets gevraagd wordt toch?
Als het persoonlijk aan je gevraagd wordt is het wat anders.
Maar je hoeft niet eens aan het topic deel te nemen of je uit de kast laten lokken.

dat klopt, maar vaak worden er naar details gevraagd, of per definitie een een oordeel gegeven, zonder dat het gehele verhaal op tafel ligt. Uit de kast lokken....mmmm, dat zou weleens kunnen, maar kun je je ook voorstellen dat als iemand vertelt in de WIA te zitten, en die wordt aan alle kanten aangevallen, die persoon ook naar gerechtigheid zoekt? En zich dan dus " uit de kast laat lokken" om maar de vervelende opmerkingen die gemaakt worden, om te laten keren in positieve berichten?

Ik kan me dat wel voorstellen hoor, als je aan alle kanten aangevallen wordt over dingen die niet waar zijn....

Negeren is dan best moeilijk, vind ik persoonlijk. Ik ben zelf wel een persoon van gerechtigheid Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:05

Krijg je vaak van die PB's Barbara_m? Misschien kun je de afzender gewoon stiekem in je profiel vermelden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:07

Barbara_m schreef:
Barmat schreef:

Ik noem dat soort mensen maar fans Clown . Ze zijn dagen over je bezig, hoe het met je zal gaan, wat je die dag zal gaan doen, hoe het met *die ene* persoon uit de familie is, echt sneu.
Sommige mensen kicken daar gewoon op en tja anderen hebben nog een goed sociaal leven denk ik dan maar Knipoog .
En aan de onschendbare PB's moet ook wat aan gedaan worden, vind ik. Maar ja we ben ik nou eenmaal Tong uitsteken .

ha ha, ja zo kan je het ook zien natuurlijk.... fans... nou, dan heb ik heel veel fans Haha!

Laatst beweerde iemand (weet niet eens meer wie) dat ik tot het groepje bekende en populaire bokkers behoor...... volgens mij ben ik voor velen niet meer dan de notoire pain in the ass Haha!

maar als anderen zich druk maken over jouw leven... dan kun je je bijna als bekende Nederlander gaan zien Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:09

Schimmelig schreef:
Krijg je vaak van die PB's Barbara_m? Misschien kun je de afzender gewoon stiekem in je profiel vermelden.

Volgens mij is het openbaar maken (in welke vorm dan ook) van een pb reden om een OW te krijgen, ik zou zoiets dus niet doen.

Maar ik ben het eens met Barbara_m dat er best een beleid tegen pb's komen, hoe moeilijk dit onderwerp ook kan zijn.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:10

Ik hou ook van gerechtigheid @barmat.
maar ieder heeft zijn eigen mening en die moet je respecteren.
Ik geef mijn mening en dan ben ik het kwijt.
Als een ander zich daarover opwindt of zich druk gaat maken dan moet ik er wel om lachen want dan heeft mijn mening zijn effect gehad.
Gewoon niet te veel er op doorgaan zou ik willen adviseren.
Het zou beter zijn als men Bokt eens wat luchtiger zou bekijken.
Het is een hobby, niets belangrijks toch?
Je kwaliteit van leven hangt niet af van bokt.
Als ik zie hoe somige mensen inderdaad hun hele hebben en houwe op Bokt gooien. Bloos
Nee, daar begin ik niet aan.
Je maakt jezelf nml. enorm kwetsbaar als ze alles van je weten.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:17

Schimmelig schreef:

Die kreeg ik wel. Nu is het rustig Clown . Ik ben ook echt geen heilige hoor, maar dat scheinheilige van sommige vind ik wel jammer. Net als het maken van SA's en mensen dat persoonlijk aanvallen in ieder topic waarin je reageerd, pfff best vermoeiend. Maar nu houd deze persoon in kwestie zich rustig. Ben ook wel blij dat de zoekfunctie niet werkt, heel relaxed!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:17

@ hopla

Ik zie het ook als hobby, maar soms ook als uitlaatklep snap je? soms gebeuren er dingen in je leven die je niet verwerken kan, die je soms ontzettend op kunnen luchten als je die tegen totaal vreemden kunt zeggen, het is een soort van therapie noem ikhet maar Knipoog

Mensen mogen van mij best weten dat ik door een val van een paard een hersenbloeding heb gekregen,d at ik sinddien het licht gezien heb en een cap erg ben waarderen, en dat mijn hersenbloeding tot aardig zware epilepsie heeft geleid.

Enerzijds is dat mijn uitlaatklep, mijn verhaal. aan de andere kant is het voor mij een mooi iets als mensen hierdoor ook het licht gaan zien en er zo ongelukken kunnen worden voorkomen....

Beetje een soort van wereldverbeteraar dat in mij steekt

Excuses voor de typos want ik ben niet helemaal helder (medicijntjes, sorry)

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:19

Even offtopic, jeetje wat vreselijk voorje barmat!
Een uitlaadklep kan bokt ook af en toe zijn ja. Wereldverbeteraar, tja, misschien kun je dat dan maar beter niet op bokt zijn Knipoog.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:22

Die betere wereld begint bij jezelf, denk ik dan maar. Mijn ervaring is dat je mensen eerst hun eigen fouten moet laten maken, voordat zij tot bezinning komen. Je kunt er wel op lopen schelden, maar dat heeft toch geen effect - of dit nu in een topic, of in RL is Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:23

Het zit nu eenmaal in je he Knipoog

We zijn naamgenoten trouwens, wist je dat? Ben alleen benieuwd naar je achternaam, die van mij begint ook met een M Haha!

edit: dit was voor Barbara_m bedoelt Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:26

Schimmelig schreef:
Die betere wereld begint bij jezelf, denk ik dan maar. Mijn ervaring is dat je mensen eerst hun eigen fouten moet laten maken, voordat zij tot bezinning komen. Je kunt er wel op lopen schelden, maar dat heeft toch geen effect - of dit nu in een topic, of in RL is Clown

Oh, maar ik stoot zo vaak mn neus he, als ik met alle goede bedoelingen van dien, iemand van een andere mening wil voorzien... he tis misschien een slechte eigenschap van me, de weterld willen verbeteren Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:36

Barmat schreef:
Schimmelig schreef:

Oh, maar ik stoot zo vaak mn neus he, als ik met alle goede bedoelingen van dien, iemand van een andere mening wil voorzien... he tis misschien een slechte eigenschap van me, de weterld willen verbeteren Knipoog

De wereld willen verbeteren is geen slechte eigenschap, maar waar ik na verloop van tijd achter ben gekomen is dat je de wereld niet alleen verbeteren kunt. Je kunt dus beter geen mensen tegen je in het harnas jagen, daarom probeer ikzelf ook weloverwogen keuzes/beslissingen te maken. Ik probeer vooraf in te schatten wat mijn woorden voor effect hebben - al laat mijn gevoel voor timing het soms afweten Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:39

ja joh.... als het aan mij lag was iedereen vegetarier, kocht men geen producten meer die getest werden op dieren, en was dierenleed verlden tijd...

idealen he... nooit uit te voeren in de praktijk

en wat je zelf al zegt - je jaagt er mensen ook mee in het harnas als je je idealen wilt doordringen ;0

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:42

Je zult altijd wel wat medestanders vinden, ook al zijn de idealen nog zo omstreden.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:50

Barmat schreef:
Het zit nu eenmaal in je he Knipoog

We zijn naamgenoten trouwens, wist je dat? Ben alleen benieuwd naar je achternaam, die van mij begint ook met een M Haha!

edit: dit was voor Barbara_m bedoelt Knipoog

Gezellig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:36

In veel topics gaat het niet om je aangevallen voelen, maar simpelweg aangevallen worden, zoals eerder aangehaald.
Dan leggen mensen uit waarom ze iets vinden of doen en bam! je bent een aansteller, naief, goedgelovig enz.
En het gaat in zulk topic niet over een andere mening hebben, alleen maar leuk Ja
Het gaat in dergelijk topic niet over niet in watjes verpakken, want ik hou ook van gewoon normaal doen...Maar keer op keer hetzelfde zeggen waarin je merkt dat mensen ook steeds gekwetst voelen.
Kun je mij niet wijs maken dat nadat je merkt mensen vinden dan niet fijn en het toch weer hetzelfde post dat het niet bewust kwetsen is. Zoals idd in dat chronisch zieken topic...keer op keer zeggen mensen zijn lui en willen niet...lijkt me niet nodig....
UItleg met het hele hebben en houden en nog bam! de nicht van mijn zus van de buurman kan het wel, dus jij ook....Alsof elke ziekte hetzelfde is...
Alsof elke reader hetzelfde is, omdat je eens hebt gehoord dat iemand het niet vond kloppen...alsof elke osteopaat nep is...maar al die groepen mag je onder kwakzalverij enz bestempelen...

En pb's zijn hier offtopic, maak er een nieuw over zou ik zeggen
Een tem systeem mag van mij ook waar dus niets veranderd kan worden...want voordat er iemand uit de slof schiet is er vaak heel wat aan vooraf gegaan...maar dat wordt meestel niet gemeld...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:05

RK, het probleem is dat sommige bokkers waaronder ook jij jezelf steeds zo het slachtoffer voelt. (heeft even niets met ziekzijn te maken)
Bijv. in dat ziektetopic.
Je betrekt in zo'n topic alles zo op jezelf dat je nog gaat denken dat een topic gestart is om jou te pesten. Terwijl dat helemaal niet zo is.
Er werd jouw naam helemaal niet genoemd, trouwens niemand zijn naam is genoemd. Toch vond jij het kennelijk nodig om alles op jezelf te betrekken met als gevolg dat het topic een heel andere wending krijgt als dat de bedoeling was.
Gevolg, boze mensen.

En ik wil het helemaal niet hier over jou en mij hebben maar je haalde net weer even dat topic aan wat ik nu eigenlijk als voorbeeld heb gebruik.
Ik denk dat de meeste bokkers zich helemaal niet voelen zoals jij.
Die zullen er nog op 2 handen te tellen zijn.
Ik begrijp je standpunt wel en wat je met dit topic wil zeggen maar je kiest altijd zelf nog om deel te nemen aan een discussie of niet.
Ik denk dus ook dat je zeker je hand in eigen boezem moet steken. Jij moet diegene zijn die wijzer is als diegene die jou aanvalt (of hoe je het ook wil noemen).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:16

Ik vind je daar bijzonder laag uit de hoek komen hopla. Jij was wel de laatste van wie ik dat verwacht had.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:47

er zijn gevallen die iemand mee kan maken, die zo absurd zijn, dat ze de moeite waard zijn om te vermelden, om zo bepaalde wanpraktijken aan de kaak te stellen, en evt. mensen ergens voor te behoeden... naar mijn mening is het ware verhaal vertellen, geen zwart makerij of wraak nemen op, maar op deze manier even laten weten, waar iemand tegen aan kan lopen bij wat er zo al niet speelt. Zeker wanneer het om zaken gaat, waar die zaak of persoon of wat dan ook al beroemd/berucht om staat... als je feiten op tafel legt, dan zie je toch maar heel weinig tegenspraak van andere zijde... dat is dan ook heel vreemd. En als je dan al tegenspraak krijgt krijg je penny fans onzin die nergens over gaat.... Ik kom zelden een topic tegen waarin iemand zijn ongenoegen uit, en waar de tegenpartij met feiten dat kan weerleggen, en dat op een normale wijze doet.... dat zegt dan toch meer over de gene die op dat moment een zaak/persoon/punt belicht, dat die dus dat openbaar wel eens uitgesproken wil zien, dan de niet reagerende tegenpartij/onzinnige penny-fans...
persoonsgerichte respectloze opmerkingen die meestal ook nog off topic zijn.... dat vind ik dus wel erg irri!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:37

Ik betrek helemaal niets op mezelf, dat blijf jij maar schreeuwen maar dat is jou idee erover, niet het mijne Lachen Je kunt mijn gedachte niet lezen, dus probeer dat ook niet Haha! Dat het topic me aanspreekt lijkt me logisch, dat is wat anders Lachen
Jij haalde daar gewoon elke chronisch zieke uit met je lage aanvallen.
En dat je felle uitspraken doet, oke, maar als je daar keer op keer door veel gebruikers (dus niet alleen mij) kunt lezen dat ze je lomp uit de hoek vinden komen en je gaat er dan precies hetzelfde mee door is dat voor mij een teken dat je bewust aan het hakken bent Ja Anders verander je je manier van uitspreken wel...
Waarom je dat doet?? Daar kan ik alleen naar gissen....

Kijk ik terug naar alle readers topics van het halve jaar gebeurt er idd precies hetzelfde.
Ik ben zelf geen reader, dus kan het me niet eens aantrekken Lachen
Toch mag dat al maanden doorgaan.
Voorbeeld als topic (omdat slimmerik het topic aanhaalde geloof jij in readen en daar gaat het dus niet alleen over) viewtopic.php?f=1&t=842448&hilit= Reading met Total Eclipse. (erg emotioneel) Daar is geen vraag geloof je erin. Zij verteld gewoon haar belevenis.
Toch wordt daar weer doorheen gedenderd. Het komt dus niet alleen voor in topics geloof jij...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:44

Er mag toch best steeds opnieuw aangehaald worden dat men er niet in gelooft? Kan onschuldige penny's ervan weerhouden dat ze financieel kaal geplukt worden. Net zoals er reclame voor gemaakt mag worden mag men toch ook wel kritiek leveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:48

Dat topic over eclipse wie moet daar weerhouden worden?
Gewoon iemand die verteld hoe het bij haar paard gegaan is Lachen
En financieel kaalgeplukt? Jou mening en dat zeg je er nu niet bij..zoals zo vaak Tong uitsteken
Dat soort opmerkingen gaat het dus over...
Iets wat jij vind maar brengt als een feit...maar het is geen feit...

En mag ik ook zeggen als iemand met een buitenlandse jongen gaat, pas op het criminaliteit cijfer ligt bij allochtonen hoger dan bij autochtonen, dat is zelfs een feit.
Elk topic weer opnieuw...
Hoe lang denk jij dat ik dat vol hou op bokt?

Jullie kunnen zeggen readen is niet wetenschappelijk bewezen...maar je kunt ook niet bewijzen dat het niet bestaat. Dus heb je nog minder recht er wat van te zeggen dat over het feit over de criminaliteit cijfers.
Maar nogmaals...ga dat eens proberen... Lachen