horses at work meer setjesshow onderdeel aan 't worden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: horses at work meer setjesshow onderdeel aan 't worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:02

Jezus zeg! Verward

Niks aan om je druk over te maken?
Jij vind het misschien niet leuk, maar andere wel!

even sirieus het is maar waar je je druk om kan maken?!
Dan kijk je toch gewoon niet en druk je het weg? Scheve mond

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:02

stef schreef:
niet alleen vorige pagina hoor, bericht hierboven van laus ook.
Het kan mij verder weinig schelen... Als je het van je setje moet hebben om vieuws te krijgen.... tja

Niet gesproken over de mensen die het niveau van wedstrijd vermelden in de topictitel?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:04

Ik stoor met niet aan setjes maar deze zijn voor mij absoluut geen reden om in een topic te gaan kijken..... Dat is de afstamming wel, bij een (voor mij) intressante afstamming kijk in een HAW topic, anders niet.

Wel grappig om hier al die foto's van die setjes en shabrakjes te zien Haha! Persoonlijk houd ik het liever bij een stuk of 5 mooie setjes en geef ik mijn geld liever uit aan goede lessen, maar dat is voor iedereen anders en iedereen moet zelf weten waar ie zijn geld aan uit geeft!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:05

laus: Ik heb het over HAW, niet over foto's die (buiten de regels) in dit topic geplaatst worden..

Patsur: Boeit me idd ook niet.
Mijn titels zijn over het algemeen hon at work, james at work. Toen er nog geen apart westerngedeelte was wilde ik er weleens [[western]] bij zetten, maar that's it

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:11

stef schreef:
mensen willen vieuws trekken, en kennelijk werkt:
4 jr gribaldi x Jazz in Anky cognac beter dan: mijn 4 jarige wannabee aan het werk

Nou ja, ik kijk bij topics van andere vierjarigen omdat ik het leuk vind om te zien hoe Wranglers leeftijdsgenootjes lopen. Sommigen lopen echt al heel professioneel, anderen zijn pas net onder het zadel. Dat is leuk om te vergelijken.

Familie bekijk ik ook, leuk om een beetje bij te houden hoe die paarden lopen, zijn er overeenkomsten?

Ik kijk ook naar topics van mensen die op hetzelfde of naastgelegen niveau rijden. Hoe ziet dat er uit? Loopt dat L-paard ongeveer hetzelfde als die van mij of zou ik compleet voor schut rijden als ik dat niveau zou gaan starten? En de hogere dressuurniveaus zijn gewoon gaaf om te zien (ook al valt het soms wel eens tegen Bloos )

Maar die setjes kan ik niet goed volgen. De Anky Misty Green blijft de Misty Green, of hij nu op een vos of op een schimmel ligt. Ik vraag me af of het daadwerkelijk ook meer kijkers trekt dan?

Afgezien van bovenstaanden, kijk ik alleen topics van bekenden verder.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:13

Moderatoropmerking:
Hoe trots jullie ook mogen zijn op de vele verschillende kleuren setjes, het is niet de bedoeling dat er hier een verzameltopic van gemaakt wordt waarin iedereen zijn/haar setjes showt.
Je bent natuurlijk altijd vrij om het hele scala aan setjes in je profiel te showen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:23

Mosh schreef:
De afstammeling van een paard is toch gewoon een feit Dromen

Het is ook een feit dat mijn paard bruin is, met zwarte manen, zwarte staart, 3 witte voetjes, een kolletje heeft en een sneb. Zal ik dat dan ook maar in de topictitel zetten? En dan lekker niet zeggen hoe hij heet?
Want dat was volgens miij het punt... de afstamming in de titel... maar in het hele topic geen naam te vinden. Blijkbaar is de afstamming dan belangrijker dan hoe het dier zelf heet?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:27

Jammer dat dit hier gelijk een wel vs niet topic lijkt te worden.

Eerlijk gezegd heb ik af en toe het gevoel dat het met de setjes benaming in de titel, ook vooral om het showen van het setje gaat. Niet eens zo zeer om rijtechnisch commentaar.

Natuurlijk wil een ieder zijn paard goed voor de dag laten komen, maar waarom de nadruk zo op dat setje is vind ik af en toe wel storend.

En eerlijk is eerlijk, hoe makkelijk is het om dan opeens te kunnen posten: ´Leuk setje´ Knipoog

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:48

ik vind de toon ook niet zo leuk meer.
geef gewoon je mening en reageer op andere hun mening.
maak geen spelletje van dit topic doe dat maar via pb

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:50

Wendy schreef:
Mosh schreef:
De afstammeling van een paard is toch gewoon een feit Dromen

Het is ook een feit dat mijn paard bruin is, met zwarte manen, zwarte staart, 3 witte voetjes, een kolletje heeft en een sneb. Zal ik dat dan ook maar in de topictitel zetten? En dan lekker niet zeggen hoe hij heet?
Want dat was volgens miij het punt... de afstamming in de titel... maar in het hele topic geen naam te vinden. Blijkbaar is de afstamming dan belangrijker dan hoe het dier zelf heet?

De kleur is daarintegen niet relevant voor overeenkomsten in het rijden, de afstamming wel.
En is de naam zo interessant dan? Wie boeit het nu of mijn paard Wrangler heeft of Blacky?

Als ik kijk naar een topic van Volumia (OO Seven x Sultan) kan ik enigszins vergelijken met die van mij (OO Seven x Mooiman x Sultan) omdat ze deels dezelfde genen voeren. En in dit geval nog eens extra interessant omdat beide paarden B lopen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:58

het klopt wel dat de setjes-topic's vaker bekeken worden. Bij mijn HAW topicje zijn er weinig mensen komen kijken, jammer hoor ze loopt wel in set (danwel geen anky of ed.) en haar afstamming staat er ook niet bij.

Er zijn hier al meerdere topics over geweest.

Wat mijn opvalt is dat ik in een eerder topic over dit onderwerp een van de weinige was die zich irriteerde aan het KIJK MIJ IN SETJE topic.

Afstamming vind ik dan wel weer interessant.. maar dat vind ook niet iedereen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:06

Als je paard niet zo bekend is op bokt, moet je het niet hebben van piet @ work.

Ik zette er voorheen ook altijd setje erin, nu kennen de meeste Nero wel Tong uitsteken ( 2142 keer bekeken, en dat zonder setje Cool)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:08

stef schreef:
en weer foto's van setjes...
Mensen kunnen echt geen mod opmerkingen lezen heloof ik....

Ik zie vaak genoeg foto's langs komen waarbij het paard stil staat (en die worden vaak dan ook verplaatst)

Mensen kunnen gewoon helemaal niet meer lezen, knallen midden in een topic en knallen er een bericht neer.
Dat is veel ergelijker dan de titel of er een stetje te zien is of niet Lachen

Dat is iets wat mij de laatste tijd enorm opvalt...

Maar nu ben ik offtopic Bloos

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:08

Afstamming vind ik ook leuk en interessant!

Om nou te zeggen dat je je irriteert omdat kleur en merk worden genoemd, vind ik wat overdreven.
Wie weet kom je wat leuks tegen, dat je zelf ook graag wil aanschaffen.
De foto's van de dekjes die ik plaatste zijn niet eens allemaal van mijzelf, de reeks HH dekjes zijn verkocht en de helft van de stapel Anky's is van mn zus (waarvan we nu ook alweer de helft hebben verkocht).

Kortom, we doen ook weleens wat weg.

Om weer terug te gaan naar het onderwerp, er werd hier of in een ander topic gezegd, dat mensen met zoveel dekjes/setjes vaak geen passend tuig, goede lessen of een goede manier van rijden hadden.
Dat is wel heel erg kort door de bocht.
Hier wordt gezegd: ''Ben ik minder zonder setje?''
Nee, natuurlijk niet! Maar wij worden omgekeerd wel benadeeld, er worden vooroordelen gedaan die helemaal niet blijken te kloppen.

Setjes/dekjes met bijpassende kleding kopen wij ook niet elke maand, graag met de paardenmode meegaan noem ik dat.

Daarom snap ik het doel van dit topic niet? Je kan iemand met zulke topics niet dwingen om niet meer in zijn topictitel het setje te vermelden. Erg kinderachtig dat mensen zich zo enorm daaraan kunnen irriteren.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:16

Ik erger me er dus helemaal niet aan. Ik vind setjes leuk, en koop ze ook wel af en toe, niet zo ernstig als sommigen hier maar goed.

Als iemand in zijn topictitel een setje noemt, is dit voor mij soms een reden om te gaan kijken. Hoe staat zo'n setje op een paard? En op verschillende kleuren paarden? Het setjestopic houd ik niet bij, dus dan vind ik het soms grappig om dat op HAW of ITP te bekijken.

Met afstamming heb ik weer heeeelemaal niks. Maar erger ik me er daarom aan, wanneer iemand die in de topictitel vermeld? Nee, waarom zou ik? Het zou voor mensen die zich wel interesseren in de afstamming handig zijn. Net als titels met Bitloos of Natural of een bepaald ras of weet ik veel. Mensen die zich daarvoor interesseren kunnen die topics dan weer handig vinden. Waarom mag dit dan niet met setjes?? Er rust echt gewoon een taboe op setjes bij sommige mensen heb ik het idee.

Dus, kort samengevat: vind je het leuk, dan is het handig dat het vermeld wordt. Vind je het niet leuk, dan zoek je toch een ander topic??

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:21

Als er al mensen zijn die als afstamming in de titel (unknown x no idea) zetten en er zijn ook nog mensen die daarin trappen... dan zegt dat wel genoeg Knipoog
Hengst of Z is ook 'n magisch woord en heel hip is ook 3-jarige of 4-jarige... ipv dat 'n paard gewoon een naam heeft en erbij staat of het dressuur/springen/sgw weet ik 't is en of het foto's of film is... tegenwoordig moet je alleen nog topics plaatsen als je een hengst in de Z hebt die een of andere mega-afstamming heeft en in merkkleding loopt... oohja een bekendheid op bokt te zijn is ook erg in je voordeel, zelfs als je er dan achterste foto opzit krijg je nog veel pagina's vol.
Ofwel je kiest voor de wat ruwere aanpak en zet foto's neer die kant noch wal raken en van onkunde spreken, dan heb je je pagina's ook zo vol. De normale mensheid hoeft 't niet eens te proberen geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:26

De niet bekende bokker heeft ook zo 7 pagina's vol hoor als ze er ruw opzitten Tong uitsteken

En bekend worden kan iedereen, gewoon veel bokken of aparte uitspraken hebben oid Lachen
Pokemon had niet veel berichten, maar is nog steeds beroemd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:38

vossie schreef:
Persoonlijk houd ik het liever bij een stuk of 5 mooie setjes en geef ik mijn geld liever uit aan goede lessen, maar dat is voor iedereen anders en iedereen moet zelf weten waar ie zijn geld aan uit geeft!

Veel van de SF-ers geven graa geld uit aan setjes én aan goede lessen! Ja
Er wordt vaak vanuit gegaan dat SF-ers wel setjes kopen maar geen les nemen.. IMO niet helemaal waar!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:40

Dat is gewoon een vooroordeel..

Belachelijk dat iedereen maar klakkeloos aanneemt dat het ALLEEN maar om setjes draait bij mensen die daar het geld voor hebben..

Denken jullie nou serieus dat wij ons geld alleen maar aan setjes uitgeven.

Pardon hoor.. ik heb ook gewoon les, nero gaat ook naar de smid, wordt ontwormd etc..

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:55

Ach mensen, ik heb ook enkele setjes en mijn paard word enorm verwent, en dat zeggen veel mensen op stal ook. Ze krijgt duur voer omdat ze erg kieskeurig is met haar voer en het meeste gewoon niet eet. Het voer wat ze nu krijgt eet ze wel gewoon. Ze heeft goed duur tuig waar ik de hele zomervakantie voor heb gewerkt om het geld bij elkaar te krijgen voor een nieuw zadel.
Ze gaat naar de hoefsmid, dierenarts, krijgt enorm veel liefde en ik krijg elke woensdag priveles, en om de week óók op de maandag.

Enkel als ik een nieuw dekje wil, en ik heb er het geld voor dan koop ik een nieuw dekje. Ik heb ook een set zwarte peesbeschermers dus bijpassende peesbeschermers hoeft niet eens, maar soms heb ik gewoon zín om een bijpassend paar erbij te kopen dan doe ik dat toch? Als ik er het geld voor heb, als ik ervoor heb gespaard?
Als het paard iets anders belangrijks nodig heeft dan zou ik dat geld natuurlijk veel eerder daarvoor uitgeven.

Al dat geld wat ik heb verdient door mijn hele zomervakantie te werken wou ik ook wel uitgeven aan een nieuw mooi setje van eurostar bijvoorbeeld, een nieuwe jas, een mooi nieuw halster, maar dat heb ik ook niet gedaan omdat ik een nieuw zadel nodig had omdat de andere niet meer goed zat omdat het paard gespierder is geworden.

Al die vooroordelen.. word er een beetje gek van. Rolleyes

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:59

Megamutsj schreef:

Misschien is het dan ook niet handig om op zo'n manier te reageren in een topic wat helemaal niet over die vooroordelen gaat? Jij leest blijkbaar setje en dan kom je met het verhaal over de vooroordelen? (Geldt trouwens ook voor de anderen die zo reageren)

Het gaat er helemaal niet om dat setjesrijders slecht zouden zijn, het punt van het topic is alleen dat HAW meer een setjesshow lijkt te worden dan een forum waar ook wat tips e.d. gegeven kunnen worden.
Ik ben een paar keer letterlijk in een topic tegengekomen dat de TS tips niet op prijs stelde, want het gaat immers om het setje.
Volgens mij is HAW daar niet voor bedoeld, net zo min als kijk mijn ... X ... eens mooi zijn. Daar is ITP toch voor? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:07

Eerder in het topic (zelfs een quote op deze pagina) staat er dat mensen wel geld hebben voor setjes maar niet voor privelessen, althans zo is het op een bepaalde manier verteld. Dáár reageerde ik op.

Als mensen willen dat ze de afstamming en de set in de titel zetten dan doen ze dat toch. Wat maakt het uit. De 1 kijkt er wel graag naar, de ander niet. Dat is ieder hun eigen keuze, maar laat de "setjesrijders" en de "afstammingvermelders" dan ook hun eigen keuze's maken door het erin te zetten.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:10

Wendy schreef:
Megamutsj schreef:

Misschien is het dan ook niet handig om op zo'n manier te reageren in een topic wat helemaal niet over die vooroordelen gaat? Jij leest blijkbaar setje en dan kom je met het verhaal over de vooroordelen? (Geldt trouwens ook voor de anderen die zo reageren)

Het gaat er helemaal niet om dat setjesrijders slecht zouden zijn, het punt van het topic is alleen dat HAW meer een setjesshow lijkt te worden dan een forum waar ook wat tips e.d. gegeven kunnen worden.
Ik ben een paar keer letterlijk in een topic tegengekomen dat de TS tips niet op prijs stelde, want het gaat immers om het setje.Volgens mij is HAW daar niet voor bedoeld, net zo min als kijk mijn ... X ... eens mooi zijn. Daar is ITP toch voor? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

En daarom scheer je iedereen maar gelijk over een kam..

Juist Rolleyes

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:14

De meeste (ik zeg de meeste, niet allemaal natuurlijk) zetten de foto's in HAW neer omdat ze ook echt advies willen. En wat maakt het dan uit dat het paard netjes in set is? Het oog wilt toch ook wat?

Ik hijs mijn paard ook soms in set omdat ik dat zelf gewoon mooi vind. Natuurlijk zet ik soms de foto's in HAW maar het zouden ook net zo goed foto's kunnen zijn van mijn paard met een normaal dekje en gewoon simpele zwarte peesbeschermers.
En ik zet ook de afstamming en het dekje wel in de titel, simpelweg omdat het meer kijkers trekt. Als je mensen hun aandacht hebt en ze gaan kijken naar de foto's dan kunnen ze ook gewoon advies geven als dat nodig is.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:43

Volgens mij kunnen de meeste mensen de tips wel waarderen.
Ja, het is nu anders dan 10 jaar geleden...er wordt veel meer gemaakt en een paard in een leuk setje, is toch leuk om naar te kijken?
Setjesshow is niks ergs aan imo, er wordt niet anders gereden of wel?