[Dienstmededeling] Wie moeten de nieuwe moderators worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Re: [Dienstmededeling] Wie moeten de nieuwe moderators worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:44

runningkawa schreef:
ben ik zou abuis dat jij nog geen mod bent geweest dan? Lachen

zou jij geen mod willen worden??
ik zie je best vaak posten bij topic's en dan komen er goede tips.. Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:45

Runningkawa is al mod geweest. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:45

Wat leuk dat we zelf mee kunnen kiezen! Ja

Moet er nog over nadenken! Heb er wel een paar in mijn gedachte Knipoog
Wanneer krijgen we de uitslag hiervan?

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:46

waarom gestopt?
las pagina terug dat iemand ook al gestopt was..
is het dan zo erg haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:17

Ik wil alleen mod worden als er een aantal mods uitgeschopt mogen worden Bloos
Dat zijn de mods die dus nooit of zelden op boktbeleidszaken komen en dus gewoon te weinig tijd hebben

Minder watten gebruikt hoeven worden over heel bokt en niet alles voor de tere zieltjes gedaan wordt en daarmee ook harder opgetreden mag worden tegen penny's

En aangezien dat niet gebeurd geen groen kleurtje meer voor mij

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:40

runningkawa schreef:
Dat zijn de mods die dus nooit of zelden op boktbeleidszaken komen en dus gewoon te weinig tijd hebben

Minder watten gebruikt hoeven worden over heel bokt en niet alles voor de tere zieltjes gedaan wordt en daarmee ook harder opgetreden mag worden tegen penny's

Keihard en duidelijk! Vork

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:41

en eerlijk...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:45

Absoluut!
Ik ben ook van mening dat er wel eens een keer een frisse wind door de moderators geblazen mag worden. Natuurlijk weet ik niet hoe het allemaal achter de schermen reilt en zeilt.
Al heb ik het idee dat RK, het al zeer goed,eerlijk en duidelijk verwoordt heeft! En dat onderling in het boktteam de meningen nogal verdeeld zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:14

Tja..... toch heb ik er mijn vraagtekens bij wat eerlijkheid betreft. Sommige mensen hier op bokt ervaren dat duidelijk anders dan ik bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen naar eigen beste kunnen doet. Ik denk wel dat je mag stellen dat een mod tenminste één uur per dag actief bezig moet zijn. Vooral op dit grote forum. En daar valt topics doorlezen ook onder. Sommige mods lijken misschien niet actief maar lezen misschien des te meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:37

tja slimmerik daar zit idd ook wat in misschien lezen er n hoop en overleggen wel maar zijn verder niet echt actief dat zou kunnen idd

ik weet het niet.
Ik kan alleen een mening vormen op basis van wat ik nu zie en dat is toch wel dat bokt niet echt meer bokt is hoe t was Meer gezeik of iig meer vage redenen van mods heb ik t idee Niet meer heel objectief

edit maar dat kan ook komen omdat of de gebruikers meer verwachtingen hebben of omdat t steeds drukker word.
Dat t drukker wordt was geloof ik 1 vd redenen dat er nieuwe mods komen:)

Wel lijkt t me handig net als bij een baan mods proeftijd te geven en zn uitvoeringen daarna evalueren ofzo en dan pas vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:58

Slimmerik schreef:
Tja..... toch heb ik er mijn vraagtekens bij wat eerlijkheid betreft. Sommige mensen hier op bokt ervaren dat duidelijk anders dan ik bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen naar eigen beste kunnen doet. Ik denk wel dat je mag stellen dat een mod tenminste één uur per dag actief bezig moet zijn. Vooral op dit grote forum. En daar valt topics doorlezen ook onder. Sommige mods lijken misschien niet actief maar lezen misschien des te meer.

In principe is de tijd die het modden kost ongeveer 2 uur. Hieronder valt dan met name het afwerken van TEM's, daarnaast het bijlezen en bijwerken van jouw fora, het MP-forum van je tabblad + algemene MP forum en daar feedback op de lopende topics geven. Daarna kan je ook je mening geven over loipende zaken op Beleidszaken, even kijken of er een bemiddelzaak is aangegeven door de mids waar jij mee te maken hebt.

Daarnaast ben ik idd van mening dat niet alle mods evenveel input geven op alles. Maar zij zijn weer wel heel actief in het bijhouden van hun eigen forum. Degenen die naast dat bijhouden tijd over hebben, geven extra input. En dat vind ik voldoende Lachen

En daarnaast wordt er inderdaad veel achter de schermen overlegd in hoe iets af te handelen Lachen

avanti4ever schreef:
Wel lijkt t me handig net als bij een baan mods proeftijd te geven en zn uitvoeringen daarna evalueren ofzo en dan pas vast.

Nieuwe mods hebben sowieso een 'proeftijd' van 1 maand. Dan zijn ze zogenaamd juniormod. Ze 'mogen' dan ook minder dan andere mods en krijgen meer begeleiding van een mentor en de andere mods. Na die maand volgt een evaluatie door een van de hoofdmods met de betreffende mod + de mentor wordt ook aangeschoten om diens mening te polsen over de nieuwe mod (ik ben zelf ook een aantal maal mentor geweest, vandaar). En uit die evaluatie kan blijken of iemand nog even langer juniormod blijft met bijbehorende begeleiding, of dat hij 'gewoon moderator' mag worden Lachen Uit die evaluatie komen soms ook bepaalde speerpunten die gevolgd worden.

/Edit: typo.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:01

Klinkt druk, ingewikkeld en leuk. Ja
Hopelijk worden er dit keer weer goede keuzes gemaakt. Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:37

Maya schreef:
Slimmerik schreef:

In principe is de tijd die het modden kost ongeveer 2 uur. Hieronder valt dan met name het afwerken van TEM's, daarnaast het bijlezen en bijwerken van jouw fora, het MP-forum van je tabblad + algemene MP forum en daar feedback op de lopende topics geven. Daarna kan je ook je mening geven over loipende zaken op Beleidszaken, even kijken of er een bemiddelzaak is aangegeven door de mids waar jij mee te maken hebt.

Daarnaast ben ik idd van mening dat niet alle mods evenveel input geven op alles. Maar zij zijn weer wel heel actief in het bijhouden van hun eigen forum. Degenen die naast dat bijhouden tijd over hebben, geven extra input. En dat vind ik voldoende Lachen

En daarnaast wordt er inderdaad veel achter de schermen overlegd in hoe iets af te handelen Lachen

avanti4ever schreef:

Nieuwe mods hebben sowieso een 'proeftijd' van 1 maand. Dan zijn ze zogenaamd juniormod. Ze 'mogen' dan ook minder dan andere mods en krijgen meer begeleiding van een mentor en de andere mods. Na die maand volgt een evaluatie door een van de hoofdmods met de betreffende mod + de mentor wordt ook aangeschoten om diens mening te polsen over de nieuwe mod (ik ben zelf ook een aantal maal mentor geweest, vandaar). En uit die evaluatie kan blijken of iemand nog even langer juniormod blijft met bijbehorende begeleiding, of dat hij 'gewoon moderator' mag worden Lachen Uit die evaluatie komen soms ook bepaalde speerpunten die gevolgd worden.

Dat laatste vind ik wel een hele goede optie dat nieuwe mods een proeftijd krijgen!
Hierdoor wordt misschien ook de kans vergroot dat de nieuwe mods langer blijven,en ook beter in het profiel passen van een mod.
Ipv, bij vorige nieuwe mods, waarna achteraf blijkt dat het toch niet iets is wat ze hadden verwacht. Of dat ze het werk uiteindelijk toch niet aan kunnen. Lachen
Ik ben benieuwd!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:56

bedankt voor de uitleg maya Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:15

Kan me nog goed herinneren dat ik me ook eens opgegeven heb, boktmoderator was altijd een droom. Maar ja nu ben ik horsetycoon moderator, dus bokt valt nu helaas af. (en vrees dat ik er toch ook te fel voor ben hihi, al doet de ervaring wel een beetje zijn werk ondertussen).

Zal eens nadenken over geschikte kandidaten.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:09

runningkawa schreef:

ja daar heb je gelijk in!!!!!
gewoon goed je poot stijf houden en als ze je willen hebben en dit gelezen hebben doen ze dr misschien wat mee..
want wat je zegt is wel waar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:11

ze willen me niet hebben Lachen

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:26

dan blijft het lekker zo toch haha
lekker laten gaan dan toch

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:28

Oke, ik zal der eens even goed over nadenken!
Maar er zijn zeker mensen die ik ga nomineren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:28

zeg ik dan ergens dat ik opnieuw mod wil worden?
Ik denk dat je me daarin verkeerd begrijpt Lachen

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:35

nee hoor ik begrijp je wel haha
en daarin geef ik je groot gelijk in wat je vertelde Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:42

Revanches schreef:
runningkawa schreef:

Keihard en duidelijk! Vork

En ik ben het meer dan eens zijn met runningkawa!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:43

En als je net mod-af bent, lijkt me niet dat je er dan weer direct opnieuw aan begint Clown

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:32

Wat een leuk idee, en ook handig!
Wanneer krijgen we de uitslag te horen? Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:00

Cyntje schreef:
En als je net mod-af bent, lijkt me niet dat je er dan weer direct opnieuw aan begint Clown

Denk ook niet dat het de bedoeling is dat oude moddies,weer opnieuw aangesteld worden.
En daarbij,de meesten zijn op eigen wil gestopt! Knipoog Dus dat is dan met een reden,waardoor het terugkeren in het moderatorschap vrij klein is!