Oh en ik vind het ook niet leuk om e zien hoe iemand met zijn houding zijn paard hinderd, en daar mag gerust wat van gezegd worden ténzij er een goede rede opgegeven word. (en dan niet; ik ben het zadel niet gewend)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Lezen bokkers dan nooit de tekst erboven?
Ilzjuh schreef:pharagirlke schreef:Lezen bokkers dan nooit de tekst erboven?
Er zijn nogal wat Bokkers die daar helaas wat moeite mee hebben volgens mij.
Jana_en_Ik schreef:9 van de 10 keer lees je in HAW als commentaar van de TS "Let niet op mijn houding".
Eerlijk gezegd kan ik me best een beetje irriteren aan die uitspraak. Iemand wilt wel positief commentaar, maar men moet er vooral niet op letten hoe belabbert hij/zij op het paard zit, terwijl juist de houding van de ruiter een van de allerbelangrijkste dingen is tijdens het rijden! Deze opmerking vind ik zo nonchalant overkomen, voor iets wat toch zo belangrijk is... Bij HAW wil je toch juist laten zien dat je goed rijdt/zit? Of ben ik nou de enige die dit vreemd/storend vind?
Urielle schreef:Ik heb dat in mijn topic met Wrangler ook gezet (dat uit mijn onderschrift).
Ik was met hem naar OO Sevendag geweest, eerste keer weg en daar waren (imo) super mooie foto's van gemaakt. Ik was er ook best trots op hoe mijn paard daar liep.
Zelf kan/kon ik alleen maar krom zitten sinds een paar maanden daarvoor (ik dacht door bekkenproblemen, blijkt achteraf driedubbele protrusie - beginnende hernia). Dan kan ik wel 20 pagina's gaan lezen over dat ik niet recht zit, maar daar heb ik niks aan want het is/was fysiek onmogelijk om recht te zitten - daar ligt gewoon veel werk voor de kinesist! Dan heb ik liever dat mensen iets zeggen van het rijtechnische gedeelte dan van mijn houding want daar kan ik iets aan doen en ik ben zelf al gefrustreerd genoeg dat die rug niet wil.
Is gelukkig een fijn topic geweest dus ik ben blij dat ik het er in heb gezet.
suus_ schreef:Ja precies maar dat is om een medische reden van jou daar zou ik niet op in gaan
Maar iemand die gewoon echt belabbert zit.. Ja dat weet ie misschien wel maar doet hij/zij er ook wat aan
khirshanta schreef:Ze zet het ook niet op haw omdat ze zo goed kan rijden, maar omdat ze trots is op haar paarden. Das toch een ander forum? ITP?
khirshanta schreef:Het komt misschien soms niet zo over, maar als iedereen met fluwelen handschoenen rond moet gaan lopen, krijg je alleen nog maar zinnen als 'je doet het echt geweldig, en ik vind dat je heel veel talent hebt, maar misschien is het een beetje beter, niet veel natuurlijk, als je een heel klein beetje meer zus of zo doet'.
Citaat:De boodschap komt veel beter over als je gewoon zegt 'dit ziet er niet goed uit, kijk daar eens naar'. Dat hoeft niet hard bedoeld te zijn, maar wel recht voor zijn raap. Goedbedoeld advies hoeft trouwens ook niet aardig te klinken
khirshanta schreef:Maar ze vraagt om rijtechnisch commentaar, maar haar houding werkt haarzelf en haar paarden zo tegen dat dat de basis van de meeste problemen is. Wat moet je dan zeggen?
Citaat:Nou ja, wen er maar aan. Dit is bokt
Citaat:Goedbedoeld advies hoeft trouwens ook niet aardig te klinken
Mimpje schreef:Sorry suus_, maar dit vind ik dus een non-argument. Dus omdat dit Bokt is, gelden normale omgangsnormen en -waarden niet meer? Wat een onzin.
Ilzjuh schreef:Nee. Maar het is nou eenmaal de manier waarop het hier gaat. En in plaats van daarover te gaan zitten mokken kun je er beter gewoon aan wennen.
Mimpje schreef:...of je doet er niet aan mee, kan ook nogDoe ik persoonlijk liever dan met de meute mee met modder gooien. Een derde optie is andere bokkers ervan bewust maken dat het ook anders kan
Barmat schreef:Maar ja, bij HAW staan wel meer dingen:
- Let niet op mijn slofteugel
- Cap is eigen keuze
- Let niet op mijn outfit, ik was niet van plan te gaan rijden
- Ja, het zadel past niet, weet ik, dus geen commentaar daar op
- Ik weet dat ik mijn benen afsteek, geen commentaar er op
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik foto's plaats bij HAW (niet dat dat zoveel gebeurt, vind het niet zo boeiend om mezelf ten toon te stellen) dan zet ik er niks bij, commentaar krijg je toch, en met zoveel leden op bokt, zal er altijd wel iemand zijn die van mening is dat je scheef zit, schouders naar voren duwt of weet ik wat nog meer.
Cheveyo schreef:Het gaat toch juist om het paard?!
Anders had het wel geheten BAW (Bokkers at Work).