hoe word je een moderator ..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: hoe word je een moderator ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:50

Anoniem schreef:
Ik wil ook wel mod worden, maar ik ben pas over een jaartje 18 *LOL*

Haha, ik ook maar dan moet ik nog 2 jaar en 20 dagen wachten! Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:33

Ik zou denk ik geen mod kúnnen worden...Ik mis er gewoon de tijd en energie voor...
Als ik zie hoe de moderators hier soms in allerlij bochten moeten wringen in conflictsituaties...
Dan vraag ik me af of ik daar wel de zin in zou hebben.....Soms blijft een tem wel eens een week staan en dat is niet omdat ze het 'vergeten' zijn maar simpel omdat elke situatie en beslissing 'weloverwogen' moet zijn.
Ik vind dat wel een toonbeeld van Bokt, maar wel in de positieve zin!
Dat betekend dat ze dus niet 'zomaar' iets zou doen!
Wat is eigenlijk de leeftijdsgrens dat je mod kan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:37

Vanaf 18 jaar... Er is geen bovengrens... Clown

Geloof dat de oudste mod 46 is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:38

18 jaar, is dat niet te jong?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:41

Waarom vind je dat? Lachen Wat zou jouw grens dan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:46

Maya schreef:
Waarom vind je dat? Lachen Wat zou jouw grens dan zijn?

Nou mijn 'ervaring' (poeh wat een kapsones Bloos ) met jongeren van onder de 25
is dat ze zich nogal snel persoonlijk aangevallen voelen, of het moeilijk vinden om een beslissing te nemen...Snel en makkelijker beinvloedbaar dus.
En van een mod wordt soms best veel gevraagt, en dan moet je met beide benen op de grond kunnen staan, uitzonderlingen daar gelaten natuurlijk.
Nee ik zou het prettiger vinden werken met iemand die wat ouder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:13

Okay, ja ik ben zelf 22 Clown Maar wat ik als het grote voordeel van het team zie, is dat er heel veel 'soorten' mods zijn. Dit op het gebied van interesses, eigenaar van diverse rassen, het beoefenen van verschillende sporten, werkgebied is ook heel uiteenlopend. Sommigen werken, sommigen zijn fulltime ouder, anderen weer studenten. Daardoor heb je een heel gevarieerd bestand aan soorten mensen, soorten reacties, en ook heel belangrijk, verschillende tijden van online zijn. Jonge mensen zoals studenten dus, hebben vaak zeeën van tijd tussendoor om Bokt bij te werken, de werkende mods zijn toch meer gebonden aan buiten hun werktijden om Lachen

Ik ben echter nieuwsgierig geworden, en heb eens uitgezocht uit welke leeftijdsgroepen de mods bestaan.
18-20 : 6 mods.
21-25 : 11 mods.
26-30 : 9 mods.
31-35 : 8 mods.
36-40 : 2 mods.
41-46 : 4 mods.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:24

Mooie verdeling nu ik het zo zie van leeftijden.
18-jarigen zullen overigens niet snel bij het team komen op dit moment. Er wordt bij het zoeken naar mods dus inderdaad naar "volwassenheid" gekeken, plus dat veel mensen jongere mods niet makkelijk accepteren. Je leest op de "klaagtopics" nog wel eens dat iemand is aangesproken door een mod die "notabene jonger is dan ik". Wil niet zeggen dat ze er totaal niet bij komen, onlangs is Liza er nog bijgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:35

Nou ben ik stiekem toch benieuwd naar je reactie op mijn post hoor Chiqa... Clown Wat vind jij daarvan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:19

Maya schreef:
Nou ben ik stiekem toch benieuwd naar je reactie op mijn post hoor Chiqa... Clown Wat vind jij daarvan?

Ehh..wat voor reactie verwacht je? Ik heb het een paar keer doorgelezen maar zie alleen een
overzicht van de leeftijden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:27

Ik denk dat Maya doelt op deze opmerking:

Chiqa schreef:
Nou mijn 'ervaring' (poeh wat een kapsones Bloos ) met jongeren van onder de 25
is dat ze zich nogal snel persoonlijk aangevallen voelen, of het moeilijk vinden om een beslissing te nemen...Snel en makkelijker beinvloedbaar dus.
En van een mod wordt soms best veel gevraagt, en dan moet je met beide benen op de grond kunnen staan, uitzonderlingen daar gelaten natuurlijk.
Nee ik zou het prettiger vinden werken met iemand die wat ouder is.

Afgaande op haar lijstje hebben we 17 mods die 25- zijn en 23 mods die 25+ zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:32

Ja klopt, ik geef dus een overzicht van de leeftijden. Ik geef ook een argumentatie van dat er heel veel soorten mods zijn, qua interesses, qua werkzaamheden, qua leeftijd etc. etc. Waardoor je dus ook een heel gevarieerd bestand aan teamleden hebt. Teamleden die elkaar op meerdere vlakken aanvullen. Dit qua mate van online zijn, tijdstip van online zijn. Kennis, levenservaring, verfrissende blik ergens op.

Ik voel me zeker niet aangevallen door jouw opmerking over jongere mensen over het moeilijk vinden om een beslissing nemen, dat ze meer beïnvloedbaar zijn etc. etc. Maar ik ben het niet met je eens Clown Dus wil ik over dat onderwerp van gedachten wisselen Lachen Kijken of ik jouw standpunt beter kan begrijpen, en dat jij verduidelijkt waarom je het oneens bent met mijn standpunt Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:27

Ik vind 18 ook wel een goede grens eigenlijk.
Er zijn ook heel veel users van rond de 10 jaar, die vinden zo'n jonge mod misschien juist wel leuk en iets persoonlijker.

Ik denk alleen ook dat jullie er goed aan doen om niet nog veel meer 18 jarige moderators te nemen. Ik kan best begrijpen dat sommige oudere er moeite mee hebben als ze worden gecorigeerd door een 18 jarige mod. Natuurlijk hoeven ze daar helemaal geen moeite mee te hebben en zou dit ook niet voor problemen moeten zorgen. Maar ergens snap ik die gedachte wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:38

Maya schreef:
Ik voel me zeker niet aangevallen door jouw opmerking over jongere mensen over het moeilijk vinden om een beslissing nemen, dat ze meer beïnvloedbaar zijn etc. etc. Maar ik ben het niet met je eens

Dat kan...Maar je zegt zelf al;
Maya schreef:
Ik geef ook een argumentatie van dat er heel veel soorten mods zijn, qua interesses, qua werkzaamheden, qua leeftijd etc. etc.

Denk daarom ook dat dít meespeelt.
Ik heb gewoon een slechte ervaring met jongere mensen van onder de 25, ze lijken zich erg snel aangevallen te voelen (Lijkt nu ook wel een beetje? Verward ) en kunnen moeilijker omgaan met conflicten, ze voelen zichzelf vaak sneller aangesproken en handelen meer uit emotie...
Maar nogmaals, dat is mijn gevoel/ervaring.

Ik denk dat het bij bokt ook heel anders is om een jongere mod te hebben dan bij een wat
kleinschaliger forum met een grotere onderlinge band.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:46

none schreef:
Ik denk alleen ook dat jullie er goed aan doen om niet nog veel meer 18 jarige moderators te nemen. Ik kan best begrijpen dat sommige oudere er moeite mee hebben als ze worden gecorigeerd door een 18 jarige mod. Natuurlijk hoeven ze daar helemaal geen moeite mee te hebben en zou dit ook niet voor problemen moeten zorgen. Maar ergens snap ik die gedachte wel.

Als ze (de oudere in dit geval) zich gewoon aan de regels houden en goed lezen hoef je helemaal niet gecorrigeerd te worden als je het zo vervelend vind om (door een 'jongere' ) gecorrigeerd te worden.
En soms weet je idd dingen niet, maar dan is het als je het mij vraagt alleen maar fijner als iemand je het verteld, of die persoon nu ouder of jonger is.

De gemiddelde leeftijd van bokkers is toch echt rond de 14-19 jaar, en denk dat je er dan goed aan doet om toch wat meer mods van rond de 18-22 rond hebt lopen op bokt.

En verder, de een is op z'n 16e al volwassen (gedraagd zich iig zo) en de ander gedraagd zich op zijn 30e nog steeds niet volwassen.
Dus verschilt het per persoon
als je een goed persoon hebt voor het modschap moet de leeftijd in feite weinig uitmaken (moet wel natuurlijk een kleine rol spelen, iemand van 10 geef je niet zulke taken, maar van rond de 16/17 moet dan als je het mij vraagt niet uitmaken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:55

Ik snap niet waarom jij nou denkt dat ik me aangevallen voel door jouw opmerking Clown Terwijl ik alleen jouw standpunt probeer te begrijpen, en om nadere uitleg te vragen. Daarnaast probeer ik dus uit te leggen waarom het een voordeel heeft om zowel jonge als 'ietsjes oudere' mods te hebben. Ik ben alleen iemand die gewoon overal precies het naadje van de kous wilt weten. Ik wil graag weten waarom iemand bepaalde opmerkingen op die wijze plaatst. Dit zodat ik snap wat die bedoelt, dan kan kijken of ik het ermee eens ben of juist niet. En eventueel, de kwestie aan te passen indien nodig.

Maar me aangevallen voelen? Zelden eigenlijk door mensen op internet, dat kan ik goed van me afzetten. Ik lees je opmerkingen over jonge mods wel. Maar ik weet van mezelf dat ze niet voor mij gelden in mijn opinie. Dus trek ik het me niet aan. Ook omdat die opmerkingen imo niet zozeer gerelateerd zijn aan leeftijd. Maar gewoon aan het type persoon. Ik ken ook genoeg 'oudere' mensen die emotioneel handelen, die makkelijk te beïnvloeden zijn. Dat hangt naar mijn idee meer af van de levenservaring, van de karakter, en het leven van de persoon af, dan van de leeftijd.

Chiqa schreef:
Ik denk dat het bij bokt ook heel anders is om een jongere mod te hebben dan bij een wat
kleinschaliger forum met een grotere onderlinge band.

Deze begrijp ik eigenlijk niet... Probeer je nou te zeggen dat Bokt te groot is voor jonge mods, en dat jonge mods wel kunnen werken op kleinschaligere fora, of juist precies andersom? Dat jonge mods wel op Bokt kunnen werken en niet op kleinschaligere fora? En hoe / wat / waarom kom je tot die uitspraak?

Leeftijd doet er imo weinig aan toe voor het moderatorwerk. Het draait meer of iemand goed is in zich communicatief verwoorden, mensenkennis heeft, en dingen goed kan inschatten. Als iemand wel veel levenservaring heeft, dat kan zowel een voor als nadeel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:35

Of je het je aantrekt of niet, het is gewoon mijn mening...mijn ervaring.
Ik heb zelf gemodereerd op een heel groot forum met meer dan 1000 leden,
daar werden mensen onder de 25 ook niet aangenomen, omdat de ervaring is dat ze zich dus erg snel aangesproken lijken te voelen, en bepaalde dingen moeilijker kunnen onderscheiden,
maar natuurlijk;

Maya schreef:
Dat hangt naar mijn idee meer af van de levenservaring, van de karakter, en het leven van de persoon af, dan van de leeftijd.

Daar ben ik het mee eens, maar dat zie ik niet als een regel.

Zelf heb ik ook een forum, waar soms op zijn tijd wel eens een ingreep nodig is
Met jongere mods gaat dit toch moeilijker, ik heb ze in het verleden ook gehad maar
ze zijn allemaal weer opgestapt, omdat ze het niet aankonden of het moeilijk vonden....
Vandaar mijn mening.

Maya schreef:
Deze begrijp ik eigenlijk niet... Probeer je nou te zeggen dat Bokt te groot is voor jonge mods, en dat jonge mods wel kunnen werken op kleinschaligere fora, of juist precies andersom?

Nee presies andersom.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:54

... Dus je zegt nu in feite dat jonge mods wel op Bokt kunnen werken, en niet op kleinschalige fora?

Even 'bot' gezegd, waarom vind je het dan een probleem dat er dan dus ook jonge mods op Bokt zijn? Clown dus jonger dan 25? Want nu ben ik je toch echt kwijt... In wat je wilt duidelijk maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:16

Ik ben toch duidelijk? Verward
Ik zeg toch uitzonderingen nagelaten?

Maya schreef:
Even 'bot' gezegd, waarom vind je het dan een probleem dat er dan dus ook jonge mods op Bokt zijn?

Dat heb ik volgens mij al 3 keer gezegt.....

Chiqa schreef:
ze lijken zich erg snel aangevallen te voelen (Lijkt nu ook wel een beetje? ) en kunnen moeilijker omgaan met conflicten, ze voelen zichzelf vaak sneller aangesproken en handelen meer uit emotie...

Chiqa schreef:
omdat de ervaring is dat ze zich dus erg snel aangesproken lijken te voelen, en bepaalde dingen moeilijker kunnen onderscheiden,
maar natuurlijk;

Chiqa schreef:
Nou mijn 'ervaring' (poeh wat een kapsones ) met jongeren van onder de 25

Maar dat is míjn mening......mijn ervaring.
En nu ik hier reageer weet ik dus ook weer even waarom...
Kijk jij zegt het naadje van de kous te willen weten, ik geef voldoende info,
verdorie voel je je dan echt aangesproken? Begint er wel op te lijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:29

Nee, ik vind jouw wijze van verwoorden onduidelijk. Ik heb het over deze zin :

chiqa schreef:
Maya schreef:
Deze begrijp ik eigenlijk niet... Probeer je nou te zeggen dat Bokt te groot is voor jonge mods, en dat jonge mods wel kunnen werken op kleinschaligere fora, of juist precies andersom?

Nee presies andersom.......

Daaruit haal ik dus
Maya schreef:
... Dus je zegt nu in feite dat jonge mods wel op Bokt kunnen werken, en niet op kleinschalige fora?"

Terwijl je eerst in je posts zegt dat je vindt dat er op Bokt te jonge mods worden aangenomen (de reden dat je het niet op jonge mods hebt is me meer dan helder inmiddels Clown Daar heb ik het niet over, dat maakt me niet uit, want dat is jouw mening en die mag je gerust hebben / uiten.) Maar dat vind ik een behoorlijke tegenstelling, en daarom snap ik gewoon totaal niet wat je me duidelijk wilt maken. Je zegt nl dat de minimumleeftijd voor mods op Bokt omhoog moet. En je zegt ook dat juist op Bokt wel jonge mods kunnen werken en dat jonge mods niet op kleinschalige fora kunnen werken?

Dát precies snap ik niet. Ik heb het niet over je redenen van waarom geen jonge mods op Bokt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:35

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat sommige mensen van bijv. 28jaar oud het raar vinden dat ze op hun fouten gewezen worden door iemand van 18.

Ik bedoel op bokt zitten regels, daar hoor je je aan te houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:38

Het is vaak de manier waarop iets wordt gezegd als je op je gedrag wordt aangesproken.
Plus dat je op zo'n moment ook je emoties mee laat spelen en je dingen al minder pikt.
Dat heeft imo weinig met leeftijd te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:26

Amanda schreef:
Het is vaak de manier waarop iets wordt gezegd als je op je gedrag wordt aangesproken.
Plus dat je op zo'n moment ook je emoties mee laat spelen en je dingen al minder pikt.
Dat heeft imo weinig met leeftijd te maken.

Toch merk ik in veel situaties wel degelijk dat mensen het niet leuk vinden om door jongeren aangesproken te worden. Niet alleen hier hoor, ook in het dagelijks leven. Hoe correct die jongere mensen het ook brengen, sommige mensen vinden het gewoon absoluut niet fijn.

Maar de vraag is of dat iets is waar je aan toe moet geven als forum.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:36

Niet.
Vind ik dan.
Wat je zegt, in het dagelijks leven gebeurt dit net zo.
Die mensen zullen er mee moeten leren leven.