msn taal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Re: msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:24

Ik vind het ook zwaar irritant om het te lezen. Nagelbijten / Gniffelen

Al deed ik het zelf ook een beetje met hoofdletters O in een woord. Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:49

Ik las dat mensen het betwijfelen als er bokkers taalbrigade oid. willen worden. Volgens mij zijn er toch behoorlijk wat mensen die zoiets willen doen, of gewoon bokkers die een plaatje onder hun naam krijgen met een letter oid. op. Om aan te geven dat zij helpen met het verbeteren van topics.

mij lijkt dat allemaal geen slecht idee eigenlijk. Ja (en als er te weinig mensen zijn, moest zoiets ooit gebeuren. Steek ik rustig mijn hand in de lucht Knipoog.)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:51

Ik vind het mateloos irritant om te lezen, evenals het niet gebruiken van leestekens. Zelf probeer ik wel zo netjes mogelijk te typen, zodat het ook leesbaar is voor een ander.
Overigens vind ik het op MSN ook irritant. Bloos

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:56

sherwood schreef:
ik vroeg me dus al af wat dat voor onzin was... Scheve mond
Ik zat laatst op msn en die gene had bij elke keer dat hij "ja" zei zo'n stomme smiley staan. Ik dacht dat hij dat elke keer speciaal deed. Vond het al zo lastig lezen en snapte ook de bedoeling er niet van.
Ik had zo iets van dat betekend JA!!! maar het stond ook bij ja maar, jawel, ja is goed. En dan gaat de hele essentie verloren vind ik.
Erg irritant dus.
By the way, idd iig en meer van dat gebruik ik wel. Iedereen weer wat je bedoeld en het scheelt een hoop getyp Haha!

Jaaa gelijk heb je! Sommige mensen uit mn lijst praten zo irritant met alle hoofdletters en afkortingen die ik toch niet ken en dan ook nog van die smileys er tussen door dat je eerst rechtermuisknop moet klikken en dan toevoegen om te zien wat ze getypt hebben (dus wat die smiley moet betekenen) dan druk ik weer op cancel.. want ik hoef echt niet een schaapsmiley als ik schaap typ of een zwaaiend poppetje bij elke doei die ik zeg... *irritant* ik probeer deze mensen dan ook zo min mogelijk aan te spreken... wekt bij mij alleen maar irritaties op... ook gebruik ik wel de standaard afkortingen zoals iig brb en idd..

NeejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:14

Ik stoor me ook enorm aan het taalgebruik van sommige bokkers..
(fotograveren, tog, seg, me fiets, dat soort dingen).. dat zijn geen spelfouten meer, dat zijn structurele fouten en dat stoort me Tong uitsteken (groter als jouw vind ik ook zo'n frustrerende uitspraak Tong uitsteken )
Maar wat je er nou concreet aan kan doen.. Het onderwijs der nederlandse taal wellicht verbeteren? Knipoog

Ik val trouwens niet over de standaard afkortingen als 'iig' en 'idd' enzo, die kan ik hebben.. Knipoog

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:42

Soet schreef:
Ik las dat mensen het betwijfelen als er bokkers taalbrigade oid. willen worden. Volgens mij zijn er toch behoorlijk wat mensen die zoiets willen doen, of gewoon bokkers die een plaatje onder hun naam krijgen met een letter oid. op. Om aan te geven dat zij helpen met het verbeteren van topics.

mij lijkt dat allemaal geen slecht idee eigenlijk. Ja (en als er te weinig mensen zijn, moest zoiets ooit gebeuren. Steek ik rustig mijn hand in de lucht Knipoog.)

Sluit ik me bij aan! Heel vaak zie ik posts voorbij komen met taalfouten en dan voel ik het kriebelen om het te verbeteren maar dat is dus helaas niet mogelijk. Als er een dergelijk systeem komt, houd ik me aanbevolen! OK dan!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:26

Soet schreef:

Dat zou ik op zich ook wel willen doen. Maar ik ben dislecties dus dat is geen succes denk ik Vork.

Vind het wel een goed idee, maar dan zouden de bokkers die dit willen doen een 'test' moeten afleggen voordat ze zo'n functie krijgen. Gewoon een test waarbij je kan zien of ze goed kunnen spellen en de nederlandse spelregels een beetje kennen. Zegmaar.. Nagelbijten / Gniffelen
Dat je niet van die situaties krijgt waarin de 'verbeteraars' de tekst alleen maar 'verslechten'. Tong uitsteken

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:31

DarkDreamer schreef:
Soet schreef:

Dat zou ik op zich ook wel willen doen. Maar ik ben dislecties dus dat is geen succes denk ik Vork.

Vind het wel een goed idee, maar dan zouden de bokkers die dit willen doen een 'test' moeten afleggen voordat ze zo'n functie krijgen. Gewoon een test waarbij je kan zien of ze goed kunnen spellen en de nederlandse spelregels een beetje kennen. Zegmaar.. Nagelbijten / Gniffelen
Dat je niet van die situaties krijgt waarin de 'verbeteraars' de tekst alleen maar 'verslechten'. Tong uitsteken

ik ben over een jaartje als het goed is officieel juf... ik heb dan alleen geen tijd om naast het werk van de kiddo's nakijken ook nog hier berichtjes na te kijken hahah maar je kunt het eens in de groep gooien bij t topic pabo-ers op bokt Knipoog wij moeten immers naast de bekende rekentoets ook een taaltoets doen en aangezien we daar nooit iets van horen zullen we die wel prima maken Tong uitsteken

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:50

Ik zou dat best wel willen doen, maar ik heb af en toe nog wel eens moeite met bepaalde moeilijke woorden. Ik weet dan niet 100% zeker hoe je ze schrijft. Maar over het algemeen kan ik een best woordje nederlands typen en verbeteren Haha!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:26

sherwood schreef:
Ik zou dat best wel willen doen, maar ik heb af en toe nog wel eens moeite met bepaalde moeilijke woorden. Ik weet dan niet 100% zeker hoe je ze schrijft. Maar over het algemeen kan ik een best woordje nederlands typen en verbeteren Haha!

Daar hebben ze toch woordenboeken voor uitgevonden? Tong uitsteken Go jij! Go jij!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 08:51

NaNi schreef:
(fotograveren,

Dit is een fout die ik net zou goed zou kunnen maken, heeft IMO niks met msn te maken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:58

Ik kan me ook verschrikkelijk irriteren aan MSN taal. Behalve dat het niet te lezen is voor mensen na het MSN-taal tijdperk vind ik het ook nog eens ontzettend dom staan (dom in de zin van laag niveau).

Sowieso vind ik het niveau van het Nederlands taalgebruik ontzettend dalen. Zelf geef ik les op een HBO en wat ik daar soms onder ogen krijg..

Ik ben dus ook voor voor een systeem om (ernstige, een typefoutje kan altijd) taalfouten aan te passen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:48

Ik heb niet alles gelezen, maar wil ook even wat melden Lachen.

Ik vind het ook verschrikkelijk die MSN taal.
Mijn stukjes zijn (vanwege mijn dyslectie) ook verre van foutloos, maar volgens mij wel voor iedereen goed te begrijpen en niet overdreven storend.
De echte stukken MSN taal moet ik zelfs echt voor gaan zitten omdat ik er anders niet uit kom, dit komt ook door mijn dyslectie. Maar daar heb ik dus geen zin in Knipoog, dus die sla ik over.

Afkortingen als imo, ff enz heb ik geen probleem mee mits niet het hele stuk uit afkortingen bestaat.

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:18

Dennis schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wil ook even wat melden Lachen.

Ik vind het ook verschrikkelijk die MSN taal.
Mijn stukjes zijn (vanwege mijn dyslectie) ook verre van foutloos, maar volgens mij wel voor iedereen goed te begrijpen en niet overdreven storend.
De echte stukken MSN taal moet ik zelfs echt voor gaan zitten omdat ik er anders niet uit kom, dit komt ook door mijn dyslectie. Maar daar heb ik dus geen zin in Knipoog, dus die sla ik over.

Afkortingen als imo, ff enz heb ik geen probleem mee mits niet het hele stuk uit afkortingen bestaat.

waar staat imo voor dan Bloos

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 12:34

In mijn ogen/in my opinion

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:44

stef schreef:
In mijn ogen/in my opinion

dankje Clown had er nog nooit van gehoord Haha!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:46

Ook ik vind het erg vervelend! Kan nauwelijks meer geloven dat ik eerder zó kon typen. In my opinion ( Haha! ), is het een kleine moeite om ABN te typen.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:49

Ja hebben jullie gelyk in:)!

Dory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:59

saphire schreef:
Ja hebben jullie gelyk in:)!

gelijk dus! *gniffel* hahaha ik plaaaag je Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:16

niks plagen, gewoon serieus, gelijk is met ij, niet met y

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:18

stef schreef:
niks plagen, gewoon serieus, gelijk is met ij, niet met y

Haha Haha! als je dat te vaak ziet ga je je echt ergeren Haha!

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:02

ik vind het ook erg irritand .
veel nieuwe ´kinderen´ doen het . doe het toch lekker op Msn , daarom heet het msn taal , geen Bokt taal Lachen

op HAW is het ook veel bijvoorbeeld zoiets :

WatT Een LEukkEe FoOto´s
ZiEt Er GoED UiT .

enz. enz. Sigaar

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:59

temmen in zo'n geval!!!
opruimen die handel Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:18

dat breezah taal ofzo is echt rampzalig!
en msn taal ook!
hoe kun je dat lezen man Bloos
ik gebruik geen msn taal, zelfs niet op msn Clown
als ze daar met msn taal praten zeg ik dat ze normaal moeten typen en als ze het niet doen dat ik dan niet meer reageer Knipoog
ik heb een msn taal periode gehad, maar toen ik op school 100x sorry op moets schrijfen en ik niet eens wist dat sorry niet zo moet: srry Clown
ben ik toch maar eens gestopt, en het bevalt me super!

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:30

Wat vinden jullie er dan van als er y wordt getypt ipv. ij? Dat is toch niet zó storend Bloos