Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:17

Het gaat er niet om wat voor dingen je zegt, maar HOE je het zegt. En "If you can't say something nice then say nothing at all". Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:18

Suzanne F. schreef:
Het gaat er niet om wat voor dingen je zegt, maar HOE je het zegt. En "If you can't say something nice then say nothing at all". Haha!

En hiermee wil je zeggen dat jij nooit iets onaardigs zegt? Lijkt me stug, we zijn allemaal mensen met emoties en all

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:19

Het is ook maar net hoe die eerlijkheid word gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:20

Tuurlijk gaat het over hoe je iets zegt
Maar als iemand je zo ongeveer stalkt, de raarste dingen tegen je zegt en met niet de meest vriendelijke smileys naar je gooit moet je alles maar slikken?
Dat vind ik toch erg vreemd...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:24

dat bedoel ik... als iemand MIJ zo behandelt, dan krijgt ie wat ie geeft, namelijk een grote mond Lachen
Doe ik irl ook, dus dat is geen verschil

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:26

Citaat:
Meer duidelijkheid geven over de besluitvorming wanneer er OW's en bans gegeven gaan worden. Hoe beslissen jullie dat? Welke regels zijn daar voor opgesteld?

Ik snap je punt Nerwen, soms kan het onduidelijk overkomen omdat er zoveel verschillende users en verschillende zaken bestaan waar een besluit over gevormd moet worden.

We bekijken per user en per zaak waarom er een OW/ban gegeven wordt. Het meeste is ondervangen in de regels en de FAQ.
Soms komen er zaken voorbij waar we uitgebreid overleg over hebben, voordat er overgegaan wordt tot het geven van een OW.

Ik zit nu een paar maanden bij het team en vanuit mezelf pratend vind ik dat er altijd een goed overleg plaats vindt waarbij alle kanten van het verhaal worden bekeken en afgewogen. Al kan ik me voorstellen dat dit niet voor iedereen duidelijk is omdat je niet het hele verhaal mee krijgt.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:28

Op dit moment staat er vrij duidelijk in de Help van bokt hoe het systeem van bemiddeling werkt. Zou het helpen als we ook zo'n stuk zouden opnemen over hoe het modden werkt?

We kunnen geen formule geven voor wanneer je wel/geen OW krijgt, maar daar zouden we wel dingen over bijvoorbeeld de tabbladen, hoofdmods et cetera in op kunnen nemen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:29

Ellende schreef:
Op dit moment staat er vrij duidelijk in de Help van bokt hoe het systeem van bemiddeling werkt. Zou het helpen als we ook zo'n stuk zouden opnemen over hoe het modden werkt?

We kunnen geen formule geven voor wanneer je wel/geen OW krijgt, maar daar zouden we wel dingen over bijvoorbeeld de tabbladen, hoofdmods et cetera in op kunnen nemen.

Ik denk dat dit erg welkom is Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:30

Je hoeft niet alles te slikken. Als iemand je persoonlijk aanvalt, mag je dit gerust uiten, maar maar maar, houd de eer aan jezelf en verlaag je niet tot dergelijk niveau. Er zijn zat manieren om duidelijk te maken dat je iets weinig respectvol vindt, zonder zelf zo te gaan reageren. Verder moedigt het beleid het TeMmen aan, hier wordt altijd naar gekeken. Uiteraard wordt niet elke daaropvolgende sanctie openbaar gemaakt, dus hier komt het erop aan een beetje vertrouwen te hebben in het beleid.

Barmat: als jij irl een grote mond wilt opzetten, geen probleem. Hier op bokt.nl heb je echter gekozen om hier te bokken onder de geldende regels. Het is niet omdat een ander iets naar zegt, dat dat jou het recht geeft hetzelfde te doen. Zo wordt de situatie vaak alleen maar erger, en op ruzietopics zit niemand te wachten. Een beter bokt begint echt enkel bij jezelf Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:35

Ellende schreef:

Ik denk dat dat wel zou werken ja. Iets als "Van overtreding tot OW en ban" Clown. Verzin een case en leg dan stapsgewijs uit hoe jullie tot het geven van een OW komen. Behandel daar dan in hoeveel mods hun mening moeten geven voor er een besluit genomen wordt, hoe de OW wordt opgesteld, hoe de administratieve rompslomp afgehandeld wordt enzovoort.

Ik snap wel dat je geen formule kan geven, maar het geven van OW's loopt hoofdzakelijk toch via één en hetzelfde traject Lachen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:15

katiavl schreef:
Hoe zit het nu eigelijk met pb's waar in gedreigd en gescholden word, nu word er niks aan gedaan. Maar zou in de toekomst daar niks aan kunnen worden veranderd worden. Want nu grijpen er veel terug naar dit, omdat ze geen ow willen krijgen.
Maar dat is eigelijk ook geen systeem. Begrijp wel dat mods niet alle pb's kunnen nakijken. Maar vraag me af. Als die vraag hier niet juist staat vergeef het me dan Haha!

En nog een vraagje wat kan je doen als je als buitenstaander niet met een ban van iemand anders eens bent, kan je daarvoor ook naar de mids gaan? Of kan alleen de gebande persoon dit doen?

Wisselwerking vind ik wel ok, maar bv zoals western horen toch meer mods in thuis die daar in geintresseet zijn wat doe je daar dan mee?

Hele boterham Clown

ja een pb is nou eenmaal niet voor niks een Persoonlijk Bericht
en ik zou het prive inbreuk vinden als MOD's dat ook nog eens gaan lezen...ik bespreek bepaalde zaken met bepaalde bokkers die mod's niks aan gaat...
Op het moment dat je wordt lastig gevallen door iemand in je pb box die schelt en vloekt enz meer dan open je diegene zijn/haar berichten toch niet meer?
want dat kunnen ze namelijk ook zien Knipoog en dan is het voor diegene niet leuk meer en ben je er zo van verlost Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:55

Nee Naadje zo is het niet. Daar heb ik al eens een topic over geopend. Pb's die je verstuurd komen in de uitbox te staan. Zo gauw de geadresseerde online komt krijgt de afzender te zien dat zijn/haar bericht verzonden is en dus in zijn/haar beleving ook gelezen....

Bart zal t.z.t. als hij daaraan toekomt bekijken of er een mogelijkheid is dat je pb's ongeopend terug kunt sturen of d.m.v. een foei al vooraf kunt weigeren.

Maar dat is eigenlijk off topic allemaal Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:02

Mag ik jullie dan even complimenteren met de zinvolle discussie en de goede punten die jullie nu naar voren brengen? Er zitten zeer goede ideeën tussen, en we zullen daar zeker mee aan de slag gaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:07

Mischien ook in help de regels wat verduidelijken? Is maar een idee

Omdat er nu bij het ow systeem staat

waarschuwing 1 nog geen ban (is dat dan 1 ow?)
Waarschuwing 2 ban voor één dag (is dat niet bij 3 ow?)

Of begrijp ik het verkeerd?

Edit typfout
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-06-07 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:08

nee, bij de 2e ow heb je een ban van 24 uur
bij Ow 3 een week

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:09

Ow dank je kawa, had dus weer verkeerde gedachten. Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:10

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:11

Die had ik dan ook gequote Tong uitsteken maar was overtuigt dat je drie ow's kon krijgen om de één of andere reden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:13

Neonlight schreef:
Mag ik jullie dan even complimenteren met de zinvolle discussie en de goede punten die jullie nu naar voren brengen? Er zitten zeer goede ideeën tussen, en we zullen daar zeker mee aan de slag gaan.

Dit vind ik plezierig te horen Ja (nou ja, lezen eigenlijk)

Ik moet ook zeggen dat deze discussie erg goed verloopt en dat ik hoop dat bepaalde zaken beter opgepakt kunnen gaan worden, zodat een stukje onvrede die er toch duidelijk heest, weggenomen kan worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:14

Je kunt in een keer meer als een OW krijgen hoor. Als je het héél bont maakt Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:15

slimmerik schreef:
Je kunt in een keer meer als een OW krijgen hoor. Als je het héél bont maakt Haha!

Dat zijn niet mijn ambities gelukkig *LOL*

Dat geschreven stukje vind ik wel een leuk idee Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:18

slimmerik schreef:
Nee Naadje zo is het niet. Daar heb ik al eens een topic over geopend. Pb's die je verstuurd komen in de uitbox te staan. Zo gauw de geadresseerde online komt krijgt de afzender te zien dat zijn/haar bericht verzonden is en dus in zijn/haar beleving ook gelezen....

Bart zal t.z.t. als hij daaraan toekomt bekijken of er een mogelijkheid is dat je pb's ongeopend terug kunt sturen of d.m.v. een foei al vooraf kunt weigeren.

Maar dat is eigenlijk off topic allemaal Bloos

offtopic...maakt denk ik op zich nu niet zoveel uit aangezien er wel ideeen voor de mods'en bokt uit voortvloeit Knipoog
ik dacht dus altijd dat pas als je m opende de tegenpartij dat zag..

nou ja gewoon niet openen Knipoog kan je je er ook niet aan ergeren toch?gewoon negeren die handel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:19

Ik heb ze wel eens terug gestuurd met als titel retour afzender, meestal werkt dat ook wel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:21

Ja dat doe ik ook hoor... Ik kwam er ook pas later achter dat de verzender dat op kan vatten als "gelezen" en eigenlijk gunde ik ze dat niet Haha! Vandaar dat ik daar ooit een topic over opende. Ellende heeft me toen verzekerd dat het op het "wensenlijstje" bij Bart staat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:23

runningkawa schreef:
Ik heb ze wel eens terug gestuurd met als titel retour afzender, meestal werkt dat ook wel

ROFL Maar als afzender van een scheldpb heb je toch graag dat ze het zien. En als je hem zo terugstuurt heeft hij/zij hélemaal een bevestiging daarvan Haha! . Maar leuk idee Pling Ik ga het zeker t.z.t. toepassen. Knipoog