Toon je eigen berichten doet het niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Re: Toon je eigen berichten doet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:54

_Mir_ schreef:
ok ik ben vast te blond, ik heb bij een aantal topics nu op bookmark geklikt, maar wat kan ik hiermee?

Als je nu naar 'gebruikerspanneel' gaat, staat rechtsboven in. Vervolgens klik je in het linker blauwe kadertje op bookmarks... en tadaaaa! Je gebookmarkede topics. Haha!

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 11:56

Hey geweldig! Wat een uitvinding, dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:08

Eigen berichten op de laatste maand oid.
Want dat word veel gebruikt. Dus veel op dat knopje geramt Lachen
Dus zwaar gezoek voor de database, wat je dan denk ik wel ontlast

Wil je echt berichten van 2004 terug zien, dat je echt naar de knop zoeken moet en daar aan moet vinken berichten uit 1 jaar terug, 2 jaar terug enz Lachen
Maar dat het daar standaard staat op een half jaar of zo.
Want uit eerdere jaren is als je echt specifiek opzoek bent naar een bericht van toen en hoe vaak ben je dat? Die keer dat dat gedaan wordt, dan zal toch niet meteen de hele sever plat gaan Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:23

zo mis dat wel hoor!
Hoop dat die het snel weer doet! Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:25

runningkawa schreef:
Eigen berichten op de laatste maand oid.
Want dat word veel gebruikt. Dus veel op dat knopje geramt Lachen
Dus zwaar gezoek voor de database, wat je dan denk ik wel ontlast

Wil je echt berichten van 2004 terug zien, dat je echt naar de knop zoeken moet en daar aan moet vinken berichten uit 1 jaar terug, 2 jaar terug enz Lachen
Maar dat het daar standaard staat op een half jaar of zo.
Want uit eerdere jaren is als je echt specifiek opzoek bent naar een bericht van toen en hoe vaak ben je dat? Die keer dat dat gedaan wordt, dan zal toch niet meteen de hele sever plat gaan Haha!

Ja maar dan moet het toch nog steeds gesorteerd worden per gebruiker en per datum enzo, het enige verschil is dat het dan in twee groepen staat, en dat lijkt me nog meer werk voor de server om uit te zoeken wat in welke groep hoort. Of snap ik het niet?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:35

Ik zou het erg fijn vinden als eigen berichten weer net zoals vroeger wordt. Dus een lijstje met berichten waarin je de afgelopen tijd hebt gereageerd ipv alle berichten waar je ooit iets gezegd hebt.
En dat lijkt me voor de server ook een stuk makkelijker.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:53

Katja schreef:
Ik zou het erg fijn vinden als eigen berichten weer net zoals vroeger wordt. Dus een lijstje met berichten waarin je de afgelopen tijd hebt gereageerd ipv alle berichten waar je ooit iets gezegd hebt.

Oohh dat was dan voor mijn tijd. Zou geweldig zijn als dat kon. Haha!

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:11

Is voor het script meer werk Knipoog
die moet dan rekening gaan houden met de tijden.
dus steeds gaan rekenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:27

Maar hij hoeft bij mij geen bijna 50.000 berichten op te snorren, is dat dan niet veel minder belastend?
Ook omdat Bart net dat punt aanhaalt?

Is dat ooit geweest katja?
Dat weet ik al niet meer Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:30

Ja, vroeger kreeg je volgens mij alleen de topics waar je in een bepaalde tijd in had gereageerd. Dat was wel fijn, want nu blijven er topics in je lijst zitten waar je al in geen weken hebt gepost.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:34

slimmerik schreef:
Katja schreef:

Oohh dat was dan voor mijn tijd. Zou geweldig zijn als dat kon. Haha!

Helemaal mee eens, dat zou inderdaad fijn zijn. Ik heb wel eens gevraagd of je je 'af kon melden' voor topics waar je ooit in gereageerd hebt maar die je nu niet meer wilt volgen (maar iedere keer weer bovenaan staan). Dat ging niet. Dan zou dit wel een uitkomst zijn!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:38

Ik vind het knap vervelend dat 'Eigen berichten' het niet doet. Ik heb wel overal Bookmarks geplaatst, maar dat is veel bewerkelijker...

Alleen de topics weergeven van bv. de afgelopen maand vind ik een goede optie, de oudere volg je toch bijna nooit meer.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:59

Alleen berichten van de afgelopen x maanden is voor de DB inderdaad minder zwaar maar gaat mis zodra je iets verder terug zoekt (b.v. als je op 1 auteur zoekt via de zoekfunctie). 'Eigen berichten' heeft altijd gewerkt omdat de meeste data die nodig was in het geheugen stond doordat de database iedere keer alles op moest halen voor 'eigen berichten'. Als dat niet meer nodig is gaat het zoeken naar de berichten van 1 auteur heel erg lang duren en is dat ook erg belastend voor de database.

Dus het beperken tot 2 maanden is slechts een heel tijdelijke plakband oplossing. Ander probleem met zoeken op 2 maanden is dat je dan nog meer stipjes posts krijgt Scheve mond

Het zoeken op alle berichten moet dus gewoon slimmer/efficienter. Tot die tijd ga ik kijken of ik (vrij snel) de bookmarks functie wat bruikbaarder kan maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:01

graag, want ik vind dit redelijk waardeloos....
eigen berichten en zoekfunctie zitten zowiezo gekoppeld neem ik aan? Kan niet los van elkaar?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:01

Je hebt het er in ieder geval maar druk mee! En wij maar doorkwekken met al die berichten Haha! Knipoog

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:11

Kun je niet even dat plakbandje plakken dan? Dan kunnen we in ieder geval de belangrijkste topics toevoegen aan bookmarks...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:12

Plakband, haha, Net McGyver Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:15

Heel graag... Want zo is er echt niks aan, vooral advertenties zijn echt niet terug te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:15

Ik zie ook wel wat voor een plakband oplossing voor eigen berichten.

En zoeken op auteur, waarom daar meer laten zien dan bijv een half jaar? Of bijv 1000 berichten
Ook niet perse nodig veel langer.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:23

ik mis toon je eigen berichten ontzettend. Ben de helft kwijt, je kan niets terug vinden.
Hoop dat het snel weer terug is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:56

BartVB schreef:
Dus het beperken tot 2 maanden is slechts een heel tijdelijke plakband oplossing. Ander probleem met zoeken op 2 maanden is dat je dan nog meer stipjes posts krijgt Scheve mond

Zou je dat nu als tijdelijke oplossing kunnen/willen instellen dan?
Dan kunnen wij - tot het definitief opgelost is - iig weer onze eigen berichten terugvinden. Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:56

Ik denk in principe ook dat het vrijwel niet voorkomt dat een gebruiker berichten gaat zoeken op pagina 843 of zo... ik vind het dus wel een goede oplossing, plakband of niet.
Misschien is het wel handiger om niet in maanden maar in X aantal berichten te denken, want er zijn toch ook bokkers die in 2 maanden maar 50 posts of zo krijgen? Dan zouden die wel érg weinig archief hebben, of niet?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:44

Alleen moet je die berichten dan eerst sorteren en voor je ze kan sorteren moet je alle berichten doorgewerkt hebben Lachen

Ik zal iig kijken hoeveel werk een tijdelijke oplossing is, er komen hier wat teveel dingen tussendoor, bookmark functie schiet dus niet heel hard op Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:55

Ik denk dat de meeste eigen berichten ook een heel stuk handiger vinden als de boomark Bloos

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:59

BartVB schreef:
Alleen moet je die berichten dan eerst sorteren en voor je ze kan sorteren moet je alle berichten doorgewerkt hebben Lachen

Ik zal iig kijken hoeveel werk een tijdelijke oplossing is, er komen hier wat teveel dingen tussendoor, bookmark functie schiet dus niet heel hard op Rolleyes

je doet een where in je clause en een sort bij aan het eind? nikste je moet eerst sorteren Knipoog.