Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:39

Ach, baat het niet dan schaadt het niet.
Op het forum kun je sowieso geen ruzies uitvechten, het is daar veel duidelijker wie wat zegt en de mods kunnen erop ingrijpen, dus tenzij je een permanente ban wilt zul je je daar toch wel inhouden lijkt mij.

En als de mogelijkheid van pm sturen in zo'n geval ook weg is, blijft er gewoon geen contactmogelijkheid over..simpel.
Ik zie het probleem niet zo, als je de functie niet wilt gebruiken doe je het toch gewoon niet? Heb je ook geen last van. Het enige punt is dus of Bart er tijd genoeg voor heeft..en dat zien we vanzelf wel!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:42

Ik ben het helemaal met Dwaallicht eens. Voor de mensen die belang stellen in zo'n extra functie is het een prima oplossing. En de mensen die het niet nodig vinden hebben er geen last van.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:55

ik heb in elk geval voor. vind het zo vervelend om steeds pb`s te krijgen van iemand die weet dat ze niet gewenst is en toch doen. Ookal stuur ik niks terug, ik verwijder ze ook ongeopend. Zo`n andere optie lijkt mij veel handiger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:03

Maar wat geeft het dan voor meerwaarde dat je kan zien of de ander hem gelezen heeft of niet?
Als je perse iemand iets wilt zeggen en het zou via de pb ie meer kunnen zoeken ze toch wel een andere weg ( msn b.v ) Ruzie's hou je toch altijd wel denk ik. gewoon negeren is de beste oplossing.
Dat je die ruzie blojft houden heeft voornamelijk er ook mee te maken, je zegt iets over een bepaalde bokker tegen een andere bokker en zo komt het vanzelf bij de *verboden* persoon terecht Lachen
ik verwijder sommige pb's van sommige mensen ook ongelezen, maar na een dag weet ik ongeveer wel wat erin staat omdat inmiddels iemand anders mij wel geinformeerd heeft...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:36

Cinnepin schreef:
Maar wat geeft het dan voor meerwaarde dat je kan zien of de ander hem gelezen heeft of niet?
Als je perse iemand iets wilt zeggen en het zou via de pb ie meer kunnen zoeken ze toch wel een andere weg ( msn b.v ) Ruzie's hou je toch altijd wel denk ik. gewoon negeren is de beste oplossing.
Dat je die ruzie blojft houden heeft voornamelijk er ook mee te maken, je zegt iets over een bepaalde bokker tegen een andere bokker en zo komt het vanzelf bij de *verboden* persoon terecht Lachen
ik verwijder sommige pb's van sommige mensen ook ongelezen, maar na een dag weet ik ongeveer wel wat erin staat omdat inmiddels iemand anders mij wel geinformeerd heeft...

Zooo dus hele netwerken hier Haha! Haha! Haha!

Dat zal in die zgn "vriendenclubjes wel gebeuren.... maar net als op MSN wil ik graag sommige mensen volledig kunnen negeren. En wat is er nou mis mee dat je de mogelijkheid zou kunnen krijgen?? Misschien wel handig dat we weten dat jullie er geen gebruik van gaan maken Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:43

Oh ja hoor ik ben ook niet tegen die functie hoor, maar vind het niet nodig, als je de pb gewoon ongelezen verwijderd heb je diegene toch ook genegeerd?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:51

Dan blijf je toch gewoon dát doen Haha! Haha! Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:54

Ho... heel even, ik zie dat mijn naam staat bij absoluut tegen.
Dat heb ik niet gezegd!!!!!
Ik heb alleen gezegd dat ik het onzin en kinderachtig vind voor bart om zijn tijd in te stoppen. Maar 'I wouldn't care less' als het er wel of niet komt.

Ik vind het prima als mijn naam gebruikt wordt, maar dan wel juist.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 19:11

Okee, je wordt "overgeplaatst" Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:20

Slimmerik denk niet dat je zo populair bent dat ik mijn tijd steek in anderen over jouw te moeten pben hoor. Zekers dat ik weet dat jij wel een leven achter de pb-knop hebt over andere bokkers. Niet alleen achter de pbknop ook andere forums gebruik je daarvoor. Onlangs is nog zo een situatie geweest waar iemand op internet werd achtervolgd en platgebrand met het liefst zoveel mogelijk aanhangers van jouw.

Dan vind je het gek dat je pbbox vol loopt met voor jouw ongewenste pb's. En nee, ik krijg geen bp's, dan alleen van jouw maar je weet inmiddels dat ik ze niet lees, die voor mij ongewenst zijn.

Het statje dat je hebt gemaakt weer heel interessant, zit Bart vast op te wachten. Doe een gooi om moddie te worden, volgens mij is dat wel je ambitie, kun je dit soort zaken wellicht zelf aanpakken.

Gewoon of niet lezen of weggooien is niet voldoende voor je, kennelijk moet je toch het laatste woord hebben door de andere partij te laten weten dat je niet leest. Lekker belangrijk!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:29

Hoho, niet alleen slimmerik stelt belang in zo'n functie. Er kan nu wel op de man worden gespeeld, maar de vraag was algemeen bedoelt. Ik heb ook duidelijk aangegeven best wel interesse te hebben in zo'n functie en heb
(nog Clown ) niemand op mijn Foei lijst staan. In sommige situaties kan deze functie toegevoegde waarde hebben om conflicten niet verder op de spits te drijven.

Verder is het off-topic om er andere fora bij te halen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:31

Ik zou het ook makkelijk vinden hoor.
Het is geen must,maar als het kan is het makkelijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:31

Ik reageer op een eerdere reaktie van slimmerik op mijn bericht en dat gaat dus niet via pb's heb je al begrepen. Haar bericht was nl ook op de man gespeeld en ik vind dat ik daar op mag reageren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:39

Ann schreef:
Hoho, niet alleen slimmerik stelt belang in zo'n functie. Er kan nu wel op de man worden gespeeld, maar de vraag was algemeen bedoelt. Ik heb ook duidelijk aangegeven best wel interesse te hebben in zo'n functie en heb
(nog Clown ) niemand op mijn Foei lijst staan. In sommige situaties kan deze functie toegevoegde waarde hebben om conflicten niet verder op de spits te drijven.

Of dus juist conflicten op de spits drijven...
Stel die functie bestaat reeds en ik stuur je een hondebroodpb... en selecteer gelijk die functie... dan lees je nietsvermoedend die scheldpb, en kunt niet terug pb-en, je mag er niets over in het openbaar zeggen...
En dat alleen omdat men er waarde aanhecht dat een afzender kan zien dat een pb niet gelezen is door een ontvanger... en het leuke dat weet een afzender nooit, want je ziet enkel en alleen dat je pb ontvangen is tenminste of ik moet een andere versie hebben van bokt dan de rest... ik krijg nl niet een berichtje die zegt dat de ontvanger mijn bericht ook daadwerkelijk heeft gelezen Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:41

Oké, hier heb je wel een heel goed 'tegen' punt, Alane. Op die manier had ik het nog niet bekeken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 20:49

Alane schreef:
en het leuke dat weet een afzender nooit, want je ziet enkel en alleen dat je pb ontvangen is tenminste of ik moet een andere versie hebben van bokt dan de rest... ik krijg nl niet een berichtje die zegt dat de ontvanger mijn bericht ook daadwerkelijk heeft gelezen Haha!

Het vervelende is weer dat iedereen ervan uitgaat dat ie wel degelijk gelezen is. Staat zelfs in de FAQ:

Citaat:
Hoe weet ik of een pb ontvangen / gelezen is?

Nadat je op 'verzenden' hebt geklikt, komt je pb in je outbox te staan. Het pb-systeem werkt wat anders dan bijv. het Outlook-systeem zoals dat bij het verzenden van e-mail gebruikt wordt. Berichten in je outbox zijn wel verzonden, maar (nog) niet gelezen door de ontvanger.
Zodra het bericht gelezen is, komt het in je sentbox te staan. Een bericht in je sentbox is dus altijd gelezen door de ontvanger.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:39

Er al aan gedacht dat de FAQ dan of verouderd of gewoon weg niet klopt? Pling

Dan heb je nog dat de meesten de faqs niet lezen of gelezen hebben. Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:32

Tsja, stel je krijgt een vervelende pb en je kunt niks terugsturen..da's jammer ja maar dat weegt voor mij niet op tegen vervelende reeksen pb's achter elkaar die doorgaan.
Het blijft dan tenminste bij eentje, want je kan meteen blokkeren. Ik hoef echt niet per se antwoord te geven op een vervelende pb, ik wil er gewoon vanaf zijn en hoef ze niet in mn pb box!

Pluspunt voor de mods lijkt me ook dat ze dan niet constant hoeven te horen "ja hij/zij stuurde me deze rotpb" nee, dat is dan geheel de verantwoording van de gebruiker zelf omdat die dan de mogelijkheid heeft om te blokkeren.
En dus kan er alleen maar gestookt/geruzied worden als de 2 kibbelende mensen daar beiden voor gekozen hebben.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:49

dat hij/zij rotpb gestuurd, blijft dan nog steeds bestaan.

Je zult eerst een pb moeten openen/lezen om te weten wat de afzender schreef... gebruik je dan die blokkeerfunctie kun je alleen maar raden en gissen of de afzender nog tijd en moeite in je heeft gestoken om nog een vervolg pb te sturen.
En zoals jij stelt, boeit het toch niet of de afzender weet of je ze gelezen hebt of niet.
Dat kun je namelijk niet zien, je ziet als afzender enkel dat de ontvanger je bericht heeft ontvangen ergo dat de ontvanger online is geweest nadat jij een berichtje hebt gestuurd... zegt niets over gelezen of niet gelezen Haha!

zelfs met de leesbevestiging van outlook, je krijgt enkel bericht terug dat het mailtje is weergegeven op het scherm van de ontvanger, niet dat het inderdaad gelezen is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:50

Maar dan kan niks ook uitgepraat worden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:58

een hele poos geleden, volgens mij al wel 2 jaar geleden, had ik een pb wisseling met iemand nav een topic. De reactie terug werden steeds heftiger, de laatste pb heb ik ongeopend verwijderd. Poosje later kom ik die bokker weer tegen in een topic, ze stuurt me een pb met haar verontschuldigingen voor die ene pb... met die blokfunctie verbeek je ieder mogelijk contact, en ik voorzie meer nadelen dan voordelen.
Ik bedoel om die paar pb's waarvan de ontvanger graag duidelijk wil maken aan de afzender dat die de pb's niet heeft gelezen???
en scheldpb's, moet je ze wel eerst lezen als je wilt verkondigen dat het scheldpb's zijn. Haha! En dan nog zegt het meer over de afzender dan over de ontvanger.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:02

dat bedoel ik, dingen kunnen niet meer uitgepraat worden en dat is wel spijtig Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:04

Kan het hier wel gewoon on topic blijven en kunnen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven?

Stuk in de FAQ was inderdaad verouderd, heb het nu aangepast aan de huidige situatie.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:21

katiavl schreef:
Maar dan kan niks ook uitgepraat worden

Tsja, als ik iemand blokkeer ben ik het stadium van uitpraten allang voorbij Tong uitsteken dat doe ik echt niet na 1 pb'tje..
ik snap het idee maar voor mij blijven de voordelen van zo'n blokfunctie toch een stuk groter dan de nadelen.
Maar ieder zijn mening uiteraard Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:29

Ik zou het blokkeren ook maar tijdelijk gebruiken. Ik heb nu ook de foeifunctie aanstaan voor iemand. Ik denk dat ie er over een paar dagen of weken weer af gaat. Dus er is altijd mogelijkheid het weer "goed" te maken ....en dat is op een tijdstip dat ik er ook rijp voor zou zijn en geen dag eerder.