slotjes??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: slotjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:20

Niet? Toch maar even de wet doorlezen... en dan is er een verschil tussen mogen en doen.
Maar we hebben het niet over de ins en outs van de Wegenverkeerswet maar over slotjes op bokt, en de regels daarover.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:43

Er is al een manier om over modacties te klagen: per pb bij de mod zelf, een andere mod naar keuze, of een hoofdmod.

Ik ga niet openbaar in op de voorbeelden die hier genoemd zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:37

Alane schreef:
Maar we hebben het niet over de ins en outs van de Wegenverkeerswet maar over slotjes op bokt, en de regels daarover.

In dat geval lijkt het voorbeeld van het rode licht me evenmin erg van toepassing.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:42

Ellende, ik heb overigens wel een vraag. Enige tijd geleden is een topic op slot gezet met verwijzing naar een [HK]-kletstopic. (Ik heb de mod gepb't en geen antwoord gekregen, maar mijn vraag hier is algemener.)

Is het de bedoeling dat topics gesloten worden met verwijzing naar HK-topics? Het lijkt mij namelijk iets heel anders of je een concrete vraag hebt, of dat je meekletst met een groep mensen die in ongeveer dezelfde situatie zitten. Het gaat hier dus niet om officiele Centrale topics.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:52

Shadow0 schreef:
Alane schreef:

In dat geval lijkt het voorbeeld van het rode licht me evenmin erg van toepassing.

Daarom wordt het een voorbeeld genoemd, zodat je kunt visualiseren wat de ander bedoelt, want dan echter niet gelijk hoeft te betekenen dat je dan uitzonderingen moet gaan zoeken die voorbeeldgerelateerd zijn maar die niets te doen hebben met het hoofdonderwerp Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:03

Alane schreef:
Daarom wordt het een voorbeeld genoemd, zodat je kunt visualiseren wat de ander bedoelt, want dan echter niet gelijk hoeft te betekenen dat je dan uitzonderingen moet gaan zoeken die voorbeeldgerelateerd zijn maar die niets te doen hebben met het hoofdonderwerp Haha!

Ik zie niet in waarom jouw voorbeeld van een 'absolute' en eenduidige regel wel zinvol is, maar mijn tegenvoorbeeld dat niet alle regels absoluut en eenduidig zijn niet?
Ik wil ook wel een ander voorbeeld verzinnen als je dat liever hebt.

Maar ik bedoel gewoon: er is niet altijd een keiharde grens tussen 'helemaal volgens de regels' en 'helemaal niet volgens de regels'. Niet op Bokt, en niet in de buitenwereld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:57

Shadow0 schreef:
Als je actief modereert en ergernissen voorkomt voor ze uit de hand lopen, is dat vaak niet het geval. Ik weet dat veel mensen denken dat slotjes niets uitmaken, net zomin als foeis, maar vaak is het voorkomen van de discussie al van grote invloed.

Dat noem ik dus ook al:
Lusitana schreef:
Het heeft dus tot nut op het forum "schoon te houden" maar het kan nauwelijks relschoppers inbinden. Dat moet dus veel door modereren gebeuren. Maar, een aantal typische relschoppers trekken zich daar ook weer niks van aan.

Er staat daarin ook duidelijk "een aantal relschoppers". Blijft dus, dat het over het algemeen wel werkt.

Er is een groot verschil tussen een discussie die uit de hand loopt en een discussie die opzettelijk gestoord wordt door relschoppers.
een discussie die uit de hand loopt, kan met modereren (daar is het voor) weer normaal worden en een slotje kan afkoelend werken.
Maar, het stopt echte relschoppers niet echt. Dat was mijn punt.

Ik ben verder niet tegen slotjes ofzo. Ik heb gemerkt, en ook al gemeld, dat als het onterecht is, het ook gewoon weer ongedaan wordt gemaakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:49

Lusitana schreef:
Maar, het stopt echte relschoppers niet echt. Dat was mijn punt.

Ja, dat weet ik, en met dat punt ben ik het niet eens. Althans, niet zoals jij het hier verwoordt. Jouw opmerking wekt de indruk dat het 'meestal' zo is dat het echte relschoppers niet stopt. Mijn ervaring is dat het meestal WEL de relschoppers stopt.