[dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [dienstmededeling] Update Boktregels - input is welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:57

Ja! Het is me helder Alane! Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:17

Alane schreef:
met dit:
Alane schreef:
mischien een startschermpje als je een topic plaatst... net zoals je een waarschuwing krijgt bij een 'oud' topic...

had ik het niet over oude topics... maar als voorbeeld op bijv. EA met de tags gebruiken... Cool

Dat snap ik, ik bedoelde dat mensen op Bokt een onwaarschijnlijk vermogen hebben om over bepaalde dingen heen te lezen. Zelfs als dat in grootte 35 en knalrode letters midden in beeld verschijnt...
Dus het is maar zeer de vraag of dat veel verschil zou maken. Dus vraag ik me af voor wie je het schermpje dan maakt?

Kijk - het punt is dat het niet uitmaakt of gebruikers wel of niet een 'smoes' gebruiken als "dat wist ik niet". Verkeerde titel is (was tenminste) gewoon verwijderen en pb'tje naar de TS. Dat zal niet veranderen met een waarschuwingsscherm. Het doet er niet zoveel toe wat de reden van het verkeerd plaatsen is... "Wissiknie" is helemaal niet zo erg, maar dan weet je het nu wel Knipoog

Welk effect wil je met die waarschuwing precies bereiken?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:07

@Shadow0: mischien een idee om het topic nog eens door te lezen en dan met name je eigen reacties...
Je stelt vragen, geeft zelf antwoorden en je bent niet echt 'aardig' naar bokkers toe, om het nog wat beschaafd te noemen schoffel je ze behoorlijk onderuit met een uitspraak als:
Shadow0 schreef:
ik bedoelde dat mensen op Bokt een onwaarschijnlijk vermogen hebben om over bepaalde dingen heen te lezen.

Waarbij ik het vage vermoeden heb dat je het over jezelf hebt Ach gut

Je zit zelf een voorbeeld aan te halen over het gebruik van tags... ik kom met een MOGELIJKE oplossing...

Daarnaast is al eerder geschreven dat de regels omtrent oude topics meervoudig te lezen zijn... houd een bokker zich aan de regel om de zoekfunctie te gebruiken en een oudtopic te gebruiken word er een slotje opgelsingerd vanwege het omhooghalen van een oud topic... diezelfde zeer leergierige en OW ontwijkende ubervrolijke bokker onthoud dat en in de eerst volgende situatie neemt hij dat waarschuwingsscherm ter harte en heeft geleerd van de eerder gemaakte fout, opent glimlachend vol goede moed vertrouwend op de boktregels een nieuw topic en krijgt een klap in het gezicht omdat wederom het topic op slot wort geslingerd omdat de zoekfunctie niet gebruikt zou zijn..... en er al een topic over bestaat.
EN NU HEB IK HET OVER DE REGELS, ZONDER NA TE WILLEN DENKEN OVER EEN MOGELIJKE OPLOSSING Haha!
snappie mie?

en als de bokker toch het onvermogen heet om niet te lezen, zoals jij dat stelt, zijn er geen nieuwe regels nodig... en kun je gelijk iedereen permanent bannen op hun IP-adres die een overtreding maakt op de ongelezen regels....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:15

Ik vind het afkraken van elkaar altijd erg. (doe ik ook maar let er nu wel erg op)

En een andere regeling voor mod's. Mod's mogen en kunnen veel. Maar vaak worden mod's aangevallen dat ze persoonlijk iets op die persoon heeft. (bv als ze een ban geven) Miss is het een idee om toch een soort klasses te maken, mod's mogen bv gerust een ban uit delen mits ze dat aan de hoofd mod hebben gevraagt, en hoofd mod's mogen niet op het forum zichtbaar ban's uit delen.

Bokt is in mijn ogen een forum waar mensen snel elkaar aanvallen. Als mod word je bijna geacht dat je alles netjes doet, geen fouten mag maken, want dan ligt heel bokt over die ene mod heen.

Ik denk daarom dat het slim is om eerst het moderator team onder handen te nemen, en dan pas de regels te ver eenvoudigen. Dan is het uit eindelijk makkelijker om minder regels te maken en makkelijker om op je strepen te staan als mod zijnde...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:21

Ik denk niet dat het is dat mods geen fouten mogen maken, maar dat het eerder opvalt enerzijds en dat door het beleid min of meer het idee gewekt wordt dat een mod onschendbaar is en dat een bokker die dezelfde fout maakt een mep over de vingers krijgt ala OW...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:27

Alane schreef:
om het nog wat beschaafd te noemen schoffel je ze behoorlijk onderuit met een uitspraak als:
Shadow0 schreef:
ik bedoelde dat mensen op Bokt een onwaarschijnlijk vermogen hebben om over bepaalde dingen heen te lezen.

Mijn excuus, dat had moeten zijn "sommige mensen op Bokt".

Citaat:
Je zit zelf een voorbeeld aan te halen over het gebruik van tags... ik kom met een MOGELIJKE oplossing...

Klopt, maar bij die mogelijke oplossing moeten we toch even kijken of het ook een zinvolle oplossing is?
Een van de redenen dat er (te) veel regels komen is dat men een bepaald probleem probeert op te lossen, daar een regel voor maakt zonder na te denken of dat een zinvolle en werkzame manier is.

Citaat:
opent glimlachend vol goede moed vertrouwend op de boktregels een nieuw topic en krijgt een klap in het gezicht omdat wederom het topic op slot wort geslingerd omdat de zoekfunctie niet gebruikt zou zijn..... en er al een topic over bestaat.

Is dit niet een beetje een emotionele woordkeus?
Nee, het is niet handig, maar het is toch ook geen ramp? Dat gebeurt zo vaak, in het echte leven zo goed als hier. De een zegt dit, je doet dit, dan komt er iemand anders aan dat je het Helemaal Verkeerd doet. Ja, dat is irritant, maar niet het einde van de wereld. Je denkt "jemig, die weten ook niet wat ze willen", vraagt even na hoe dat nou zit, en that's it.

Citaat:
en als de bokker toch het onvermogen heet om niet te lezen, zoals jij dat stelt, zijn er geen nieuwe regels nodig... en kun je gelijk iedereen permanent bannen op hun IP-adres die een overtreding maakt op de ongelezen regels....

Waarom zou je dat willen?
Wat mij betreft is het gewoon een gegeven dat veel Bokkers de regels (en/of de FAQ) niet lezen. Dat is jammer, maar daar doe je niet zoveel aan. Het belangrijkste is dat het strenger maken van de regels of het zwaarder maken van de straffen niet werkt als afschrikmiddel als niemand weet wat er dan gebeurt.

Als je wilt zorgen dat alle titels op EA-VP er goed uitzien, dan heeft het instellen van een nieuwe regel of een waarschuwingsschermpje waarschijnlijk niet zoveel nut, omdat te veel mensen dat niet zien. Het belangijkste gevolg van een regel die 'overrteders' harder aanpakt, is dat er meer bokkers zijn die OW's of UN's krijgen. Maar je belangrijkste doel, minder foute titels op EA-VP, is waarschijnlijk niet gehaald. Dan is het een regel geworden met als voornaamste resultaat een soort "bokkertje-pesten" en dat is nou net wat je NIET wilt.

Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:56

Shadow0 schreef:
Alane schreef:

Klopt, maar bij die mogelijke oplossing moeten we toch even kijken of het ook een zinvolle oplossing is?
Een van de redenen dat er (te) veel regels komen is dat men een bepaald probleem probeert op te lossen, daar een regel voor maakt zonder na te denken of dat een zinvolle en werkzame manier is.

We hebben het over een bestaande regel waarvoor de uitvoering van die regel op een zo'n plezierige maar vooral zo min mogelijke arbeidsintensieve oplossing voor bedacht wordt... niets geen nieuwe regels.

Shadow0 schreef:
Alane schreef:
opent glimlachend vol goede moed vertrouwend op de boktregels een nieuw topic en krijgt een klap in het gezicht omdat wederom het topic op slot wort geslingerd omdat de zoekfunctie niet gebruikt zou zijn..... en er al een topic over bestaat.

Is dit niet een beetje een emotionele woordkeus?
Nee, het is niet handig, maar het is toch ook geen ramp? Dat gebeurt zo vaak, in het echte leven zo goed als hier. De een zegt dit, je doet dit, dan komt er iemand anders aan dat je het Helemaal Verkeerd doet. Ja, dat is irritant, maar niet het einde van de wereld. Je denkt "jemig, die weten ook niet wat ze willen", vraagt even na hoe dat nou zit, en that's it.

Nee niets niet emotioneel... maar kinderlijk zoals veel gebruikers op bokt, jong zijn.
Maar als het geen ramp is, waarom haal jij die tags dan aan als voorbeeld???
Als het om praktijkoefeningen gaat heb je gelijk dat het kan gebeuren dat Jantje Boe zegt en Pietje Bah, dat heeft te maken met ervaring.. MAAR een rood verkeerslicht betekent stoppen, en niet bij de ene agent doorrijden en bij de andere staan blijven...

Shadow0 schreef:
Alane schreef:

Waarom zou je dat willen?
Wat mij betreft is het gewoon een gegeven dat veel Bokkers de regels (en/of de FAQ) niet lezen. Dat is jammer, maar daar doe je niet zoveel aan. Het belangrijkste is dat het strenger maken van de regels of het zwaarder maken van de straffen niet werkt als afschrikmiddel als niemand weet wat er dan gebeurt.

Isa niet wat ik wil, dat is wat JIJ schrijft (over het eerdere dat bokkers onvermogend zijn om te lezen) Waarom dan nog geschreven regels? of uberhaupt de regels herschrijven?
Als je regels hebt kun je het voor de gebruikers ook eenvoudiger maken door tekens te gebruiken... Kijk maar naar de wegenverkeerswet.. Zie je dat bord gelden er die regels..

Shadow0 schreef:
Als je wilt zorgen dat alle titels op EA-VP er goed uitzien, dan heeft het instellen van een nieuwe regel of een waarschuwingsschermpje waarschijnlijk niet zoveel nut, omdat te veel mensen dat niet zien. Het belangijkste gevolg van een regel die 'overrteders' harder aanpakt, is dat er meer bokkers zijn die OW's of UN's krijgen. Maar je belangrijkste doel, minder foute titels op EA-VP, is waarschijnlijk niet gehaald. Dan is het een regel geworden met als voornaamste resultaat een soort "bokkertje-pesten" en dat is nou net wat je NIET wilt.

Je gaat te ver in de details.. het gaat om een voorbeeld van een mogelijke oplossing van een gestelt voorbeeld [of zoiets Tong uitsteken ]

Shadow0 schreef:
Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?

Ik vind het tag gebruik juist handig voor mij als lezer.... Mag voor mij op meerdere fora gebruikt worden, zoals familiebanden.. even een afkorting ervoor of de zoekactie gaat over Shet Sjakie of KWPN Sjakie.
Maar ehm jij wilt regels afschaffen zodat de mods minder tijd kwijt zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:03

Alane schreef:
Ik vind het tag gebruik juist handig voor mij als lezer.... Mag voor mij op meerdere fora gebruikt worden, zoals familiebanden.. even een afkorting ervoor of de zoekactie gaat over Shet Sjakie of KWPN Sjakie.
Maar ehm jij wilt regels afschaffen zodat de mods minder tijd kwijt zijn?

Nee hoor! En zeker niet de tag-regel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:06

hmm je schreef toch anders....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:10

Ik heb geschreven:
Citaat:
Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker...

Maar misschien dat ik ergens anders iets heb geschreven dat jou de indruk gaf van iets anders? Welk stukje tekst kwam op jou anders over?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:13

Citaat:

schaf de titelregels af en het kost minder modtijd....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:16

Alane schreef:
Citaat:

Bedoelen jullie de tags? Zoals [TEK] en [FOTO] enzo?
Als die afgeschaft zouden worden dan wordt het echt ontieglijk onoverzichtelijk vooral bij CB en UK, gelukkig let Fairie daar goed op!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:19

Alane schreef:
Citaat:

Ik bedoelde daarmee dat het jammer is dat het zoveel modtijd kost, maar niet dat dat genoeg reden is voor het afschaffen van die regel.
Sorry voor het misverstand.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:29

Input voor nieuwe regels? Dan heb ik er nog wel wat:
Wat ik graag zou willen zien qua nieuwe regels is:
- Een max aantal topics per bokker per maand in HAW en ITP(max is 2; 1 in HAW en 1 in ITP)Er zijn bokkers die het presteren om bijna iedere week een nieuw topic te openen op HAW. Echt overdreven!
- Bokkers die willen adverteren in EA, Prima,maar zorg dan dat je minimaal 3 maanden boktlid bent,en pas een advertentie plaatsen mag als je meer dan 200 berichten hebt geplaatst met inhoud!(Dus geen onliners!)

- Een voor de moddies: Aanstelling voor een nieuwe mod: Keiharde sollicitatie!!Zodat het duidelijk is of diegene het moddieschap aan kan(fysiek,mentaal en qua tijd) en niet binnen een half jaar al weer afhaakt! Knipoog

Dit zou ik graag zien in de nieuwe regels!
Natuurlijk heb je regels je aan te houden,dus zorg er voor dat er dan ook een harde aanpak is indien er vanaf geweken wordt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:36

Dan zit je met HAW en/of ITP alweer met uitzonderingen als je meerdere paarden/pony's hebt... of een belangrijk evenement hebt bijgewoont/gewonnen met je paard en vlak daarvoor een stuk training hebt laten zien van bijv. een clinic waaraan je hebt deelgenomen...
Daarnaast hoef je toch niet ieder topic op HAW of ITP te openen?

vwb die sollicitatie ben ik het met je eens, dat ze niet over 1 nacht ijs moeten gaan...
zeker kunnen de persoonlijke omstandigheden dusdanig wijzigen dat je het niet meer kan combineren met het modschap..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:40

Je kunt ook in 1 topic meerdere paarden laten zien! Knipoog (Een eventuele oplossing hiervoor is:indien je meerdere paarden hebt,mag je max. 20 foto's plaatsen in 1 topic ipv 15 foto's in 1 topic!)
Er zijn bokkers die om ieder wisje wasje topics openen met nieuwe fotos! Dat vind ik gewoon overdreven!
Vragen om aandacht is dat!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:42

Als ik morgen deelneem aan een clinic en volgende week aan de regionale kampioenschappen, als voorbeeld.
Dan weet ik nu nog niet of A alle foto's gelukt zijn, er uberhaupt foto's zullen zijn enz.
En sneeuw je je eigen topic dicht omdat het nergens meer over gaat...

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:47

Ik vind zulke regels een beetje krom, ik heb bijv. gister een fototopic geopend en ga zaterdag misschien foto's van de verzorgponie van een andere bokker maken, als er zo'n regel zou zijn zou ik dat topic niet mogen plaatsen, maar zij wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:05

Revanches schreef:
- Een voor de moddies: Aanstelling voor een nieuwe mod: Keiharde sollicitatie!!Zodat het duidelijk is of diegene het moddieschap aan kan(fysiek,mentaal en qua tijd) en niet binnen een half jaar al weer afhaakt! Knipoog

Een fysieke keuring? Leuk idee, rondjes hollen voor je mod wordt Haha!
Maar gezien het feit dat het vrijwilligerswerk is, en omstandigheden veranderen, kun je maar moeilijk eisen dat mensen zich voor een tijd vastleggen en daar nooit vanaf mogen wijken. Ik denk dat er dan gewoon niemand meer mod wil worden. Ook in andere opzichten is het denk ik dat het onmogelijk is om een 100% foutloze beslissing te nemen.

(En even de cijfertjes: er zijn in een jaar tijd ongeveer 20 nieuwe mods gekomen, daarvan zijn er slechts 2 geweest die na betrekkelijk korte tijd weer vertrokken zijn, en daar ben ik er 1 van. De overige mods die zijn vertrokken zijn allemaal mensen die het lang hebben gedaan.)

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:39

Ik ben het met Revanches eens. Sommige bokkers zetten bij iedere pas van hun paard een topic op bokt en krijgen dan 4 pagina's reacties die exact zo staan in hun vorige topic. Beetje penny-gedrag. Tuurlijk, af en toe zet ik ook een topic met foto's o.i.d. maar hierbij de nadruk op 'af en toe'. Ik lees overigens de meeste topics van die personen al niet meer, omdat het zó uitgekauwd is dan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:48

je kan ze toch ook niet openen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:49

Het gaat niet om het openen!
Het gaat om het aantal x dat ze een nieuw topic openen!
Aandacht vragen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:58

en ze krijgen het ook nog Haha! ..

als men dan toch denkt aan beperkingen , zou ik dat op algemeen doen

zou zoiezo de algemeen afdeling wat inperken ..
algemeen dreigt groter te worden dan de paard gerelativeerde fora's

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:08

Daar heb je gelijk in Nickyu!
Algemeen wordt als maar groter...
Best jammer,want het meeste wat hier besproken wordt is meer niet-gerelativeerd aan paarden dan wel!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:29

sturende opmerking voor Shadow:

Probeer eens iets minder in die coachende rol te zitten en meer zelf iets aan te dragen in de oplossingrichting.
Laatst bijgewerkt door Prima op 26-01-07 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt