Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alane schreef:met dit:Alane schreef:mischien een startschermpje als je een topic plaatst... net zoals je een waarschuwing krijgt bij een 'oud' topic...
had ik het niet over oude topics... maar als voorbeeld op bijv. EA met de tags gebruiken...
Shadow0 schreef:ik bedoelde dat mensen op Bokt een onwaarschijnlijk vermogen hebben om over bepaalde dingen heen te lezen.
Alane schreef:om het nog wat beschaafd te noemen schoffel je ze behoorlijk onderuit met een uitspraak als:Shadow0 schreef:ik bedoelde dat mensen op Bokt een onwaarschijnlijk vermogen hebben om over bepaalde dingen heen te lezen.
Citaat:Je zit zelf een voorbeeld aan te halen over het gebruik van tags... ik kom met een MOGELIJKE oplossing...
Citaat:opent glimlachend vol goede moed vertrouwend op de boktregels een nieuw topic en krijgt een klap in het gezicht omdat wederom het topic op slot wort geslingerd omdat de zoekfunctie niet gebruikt zou zijn..... en er al een topic over bestaat.
Citaat:en als de bokker toch het onvermogen heet om niet te lezen, zoals jij dat stelt, zijn er geen nieuwe regels nodig... en kun je gelijk iedereen permanent bannen op hun IP-adres die een overtreding maakt op de ongelezen regels....
Shadow0 schreef:Alane schreef:Je zit zelf een voorbeeld aan te halen over het gebruik van tags... ik kom met een MOGELIJKE oplossing...
Klopt, maar bij die mogelijke oplossing moeten we toch even kijken of het ook een zinvolle oplossing is?
Een van de redenen dat er (te) veel regels komen is dat men een bepaald probleem probeert op te lossen, daar een regel voor maakt zonder na te denken of dat een zinvolle en werkzame manier is.
Shadow0 schreef:Alane schreef:opent glimlachend vol goede moed vertrouwend op de boktregels een nieuw topic en krijgt een klap in het gezicht omdat wederom het topic op slot wort geslingerd omdat de zoekfunctie niet gebruikt zou zijn..... en er al een topic over bestaat.
Is dit niet een beetje een emotionele woordkeus?
Nee, het is niet handig, maar het is toch ook geen ramp? Dat gebeurt zo vaak, in het echte leven zo goed als hier. De een zegt dit, je doet dit, dan komt er iemand anders aan dat je het Helemaal Verkeerd doet. Ja, dat is irritant, maar niet het einde van de wereld. Je denkt "jemig, die weten ook niet wat ze willen", vraagt even na hoe dat nou zit, en that's it.
Shadow0 schreef:Alane schreef:en als de bokker toch het onvermogen heet om niet te lezen, zoals jij dat stelt, zijn er geen nieuwe regels nodig... en kun je gelijk iedereen permanent bannen op hun IP-adres die een overtreding maakt op de ongelezen regels....
Waarom zou je dat willen?
Wat mij betreft is het gewoon een gegeven dat veel Bokkers de regels (en/of de FAQ) niet lezen. Dat is jammer, maar daar doe je niet zoveel aan. Het belangrijkste is dat het strenger maken van de regels of het zwaarder maken van de straffen niet werkt als afschrikmiddel als niemand weet wat er dan gebeurt.
Shadow0 schreef:Als je wilt zorgen dat alle titels op EA-VP er goed uitzien, dan heeft het instellen van een nieuwe regel of een waarschuwingsschermpje waarschijnlijk niet zoveel nut, omdat te veel mensen dat niet zien. Het belangijkste gevolg van een regel die 'overrteders' harder aanpakt, is dat er meer bokkers zijn die OW's of UN's krijgen. Maar je belangrijkste doel, minder foute titels op EA-VP, is waarschijnlijk niet gehaald. Dan is het een regel geworden met als voornaamste resultaat een soort "bokkertje-pesten" en dat is nou net wat je NIET wilt.
Shadow0 schreef:Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?
Alane schreef:Ik vind het tag gebruik juist handig voor mij als lezer.... Mag voor mij op meerdere fora gebruikt worden, zoals familiebanden.. even een afkorting ervoor of de zoekactie gaat over Shet Sjakie of KWPN Sjakie.
Maar ehm jij wilt regels afschaffen zodat de mods minder tijd kwijt zijn?
Citaat:Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker...
Citaat:Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?
Alane schreef:Citaat:Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?
schaf de titelregels af en het kost minder modtijd....
Alane schreef:Citaat:Maar, evenmin vind ik dat de hele regel omtrend de titels moet worden afgeschaft. Het maakt het forum zoveel overzichtelijker... Dat er steeds mensen zullen blijven zijn die eerst een aanwijzing nodig hebben voor ze zich hieraan voldoen is jammer, en het kost ook een boel modtijd, maar vanuit gebruikersoogpunt zie ik daar geen probleem in. Jij wel?
schaf de titelregels af en het kost minder modtijd....
Revanches schreef:- Een voor de moddies: Aanstelling voor een nieuwe mod: Keiharde sollicitatie!!Zodat het duidelijk is of diegene het moddieschap aan kan(fysiek,mentaal en qua tijd) en niet binnen een half jaar al weer afhaakt!