Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:22

En gekat mag zondermeer verwijderd worden. Maar nu is zijn de Mod's een beetje te rücksichlos bezig af en toe (+ dat je er ook nog een UN voor kunt krijgen Verdrietig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:26

Nu is gewoon de regel, niet offtopic
Harde regel, geen uitzondering.

En dan is idd de vraag hoe je die regel kunt veranderen, zonder dat er gemekkert gaat worden.
En dan bedoel ik bijv. prijs is te hoog want ik zag het laatst voor 25 en jij vraagt er 22,5 voor.
Dan heb ik zoiets, moet TS zelf weten, zakt wel als het niet verkocht word.

Het is idd anders als er gezegt wordt het is een keiffer hoofdstel, nieuw prijs 100 euro, deze kun je krijgen voor 75, terwijl het een namaak kieffer is.

Maar dan kom je bij het punt, belazert TS de boel of heeft ze het zelf gekocht als zijnde kieffer?
Stel dat ze het gekocht heeft als zijnde kieffer, heeft ze meteen een naam als oplichter, die ze niet meer kwijt raakt.
Het zou jezelf maar gebeuren.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:29

runningkawa schreef:
Maar dan kom je bij het punt, belazert TS de boel of heeft ze het zelf gekocht als zijnde kieffer?
Stel dat ze het gekocht heeft als zijnde kieffer, heeft ze meteen een naam als oplichter, die ze niet meer kwijt raakt.

Dan reageerd de TS toch gewoon met "dat wist ik niet, ik heb hem zelf gekocht in de overtuiging dat het een echte kieffer was" en dan is de kous toch gewoon af.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:30

@RK,
En als er dan tegenreacties mogen worden geplaatst, komt er vanzelf naar voren hoe & wat het nu precies zit.
Laatst bijgewerkt door Ann op 13-01-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:30

@RK: dan kan er ook simpel gezegd worden dat 100 wel erg duur is en dat het in de winkel hangt voor 75.
Ik neem aan dat Kiefer hoofdstellen ook wel een merkje erop hebben staan?? Dan kan er dus ook als bewijs een fotootje gemaakt worden.
Natuurlijk kan de verkoper er 100 voor betaald hebben, maar dan is die dus te duur uit geweest.
Er HOEFT niet meteen met grote woorden gegooid te worden.

@NoaFleur: dat bedoel ik dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:31

Je kent bokt toch?
Dan is de kous niet af...
Dat mag iemand op bokt nog 5 jaar aanhoren, want de oude koeien worden wekelijks uit de sloot getrokken...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:32

Vaak zijn het wel dezelfde mensen die gek zijn op 'oude koeien', hun manier van reageren valt vanzelf door de mand.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:32

Maar dat gebeurd nu dus ook, want nu zie je een namaak verkocht worden als een echte maar heeft niemand de kans zich te verdedigen. Nu wordt ze dan dus ook als oplichter gezien

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:33

En dat het zo snel op gekat uitloopt geeft wel aan dat het 'zelf' laten uitzoeken ook nog niet zo makkelijk is. Waar trek je de grens tussen 'redelijke' opmerkingen of katten? Naast dat het niet zo makkelijk is, kost het ook ontzettend veel tijd en heb je eerder 3 fulltime mods nodig dan 3 vrijwilligers, om dat goed te laten verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:34

Klopt zijn meestal dezelde die oude koeien eruit visse en die mensen geef je dan een OW voor het oude koeien uit de sloot halen
En ja hoor, hup en topic op FZ met die OW is onterecht want TS belazerd de boel en dat mag niet gezegd worden.
Het beheer is prut, beheer houd mensen hand boven de kop en dan komen daar de oude koeien nog eens naar boven
En daar gaat de goeie sfeer weer Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:35

runningkawa schreef:
Nu is gewoon de regel, niet offtopic
Harde regel, geen uitzondering.

En dan is idd de vraag hoe je die regel kunt veranderen, zonder dat er gemekkert gaat worden.
En dan bedoel ik bijv. prijs is te hoog want ik zag het laatst voor 25 en jij vraagt er 22,5 voor.
Dan heb ik zoiets, moet TS zelf weten, zakt wel als het niet verkocht word.

Het is idd anders als er gezegt wordt het is een keiffer hoofdstel, nieuw prijs 100 euro, deze kun je krijgen voor 75, terwijl het een namaak kieffer is.

Uitgaande van het positieve.

Dus voordat het tegendeel bewezen is er vanuit gaan dat de verkoper er niet van wist.

Dan verkoper ervan op de hoogte stellen met het verzoek om de advertentie te veranderen en/of de vraagprijs aan te passen.

Het kan vriendelijk en als dat gebeurd vanuit 1 vast enigzins betrouwbaar aanspreekpunt valt dat meestal beter dan:

HEEY OPLICHTER, DAT IS NEP EN TE DUUR

Schijnheilig

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:36

Shadow0 schreef:
En dat het zo snel op gekat uitloopt geeft wel aan dat het 'zelf' laten uitzoeken ook nog niet zo makkelijk is. Waar trek je de grens tussen 'redelijke' opmerkingen of katten? Naast dat het niet zo makkelijk is, kost het ook ontzettend veel tijd en heb je eerder 3 fulltime mods nodig dan 3 vrijwilligers, om dat goed te laten verlopen.

Of 10 vrijwillegers Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:36

Maar zo wordt het wel gezegd Lachen
En niemand gelooft TS meer, want die wilde oplichten.
ook al zegt ze 100 keer, wist niet dat het imitatie was Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:39

Ik vind niet dat je verzoeken kunt indienen om de vraagprijs te veranderen als je geen partij bent. Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil, al is het nog zo onzinnig en onrealistisch. Alleen is het punt dat de informatie die gegeven wordt wel moet kloppen en geen essentiele dingen mag weglaten.

Maar als iemand zegt: "ik heb een nep-kieffer en ik vraag er 500 euro voor" dan mag dat. Ik vraag me af wie dat gaat betalen, maar goed, dat vraag ik me ook af bij bepaalde creaties in de modewinkels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:40

Idd shadow
Als ik voor mijn oude kieffer zadel 2500 euro wil, mag ik dat zelf weten Lachen
Dat ik het dan ove 10 jaar nog heb is mijn probleem.
Wens daar ook geen geblaat over in een topic.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:42

runningkawa schreef:
Maar zo wordt het wel gezegd Lachen
En niemand gelooft TS meer, want die wilde oplichten.
ook al zegt ze 100 keer, wist niet dat het imitatie was Lachen

Maar als er dan iemand zijn, van bv dat team die zeggen:
TS wist niet dat het nep was

Misschien dat dat meer vertrouwd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:43

Zie je wel dat het team de verkoper de hand boven het hoofd houd Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:44

runningkawa schreef:
Idd shadow
Als ik voor mijn oude kieffer zadel 2500 euro wil, mag ik dat zelf weten Lachen
Dat ik het dan ove 10 jaar nog heb is mijn probleem.
Wens daar ook geen geblaat over in een topic.

DAAR zal niemand over blaten, maar als men dan vraagt wat de nieuwprijs was van je zadel en je doet dan een slag in de rondte...
óf iemand vraagt of je mischien de komma verkeerd hebt gezet omdat dat type zadel nieuw de helft kost... is dat ook mi geen geblaat... maar wordt momenteel wel afgedaan als off-topic reacties

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:46

Maar ik heb het idee dat er nu teveel in details wordt getreden en het niet ruim wordt bekeken... overal zijn uitzonderingen te vinden maar ook regels.. echter krijg ook ik het idee dat het teveel de regel is dat er foute info verstrekt mag worden en dat een (aspirant)koper geen commentaar mag leveren...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:48

runningkawa schreef:
Zie je wel dat het team de verkoper de hand boven het hoofd houd Haha!

Tenzij.. ze grondig bewijs vinden dat de verkoper er wel vanaf wisten.

Of het niet vertrouwen Lachen

Ze zijn subjectief, dus moeten ze ook zo handelen.

Daarom is het handiger om minimaal 3 mensen dat dan te laten verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:49

Klopt,
1 harde regel
Want een tussen regel is in het verleden gewoon moeilijk te handhaven geweest.

Ik denk als er iets moet veranderen, er al duidelijk, makkelijke regels opgesteld moeten worden.
Duidelijk in 1 zin omschreven

idd overal zijn uitzonderingen voor, maar hoe onduidelijker de regel, hoe meer er van afgeweken kan worden.
En dan zijn daar weer bokkers niet blij mee.
Nooit kan het oke gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:50

Maar iemand van een team stond er ook niet bij dat TS het kocht
Hoe kun je dan bewijzen dat ze het echt wel wist?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:52

Alane schreef:
Maar ik heb het idee dat er nu teveel in details wordt getreden en het niet ruim wordt bekeken... overal zijn uitzonderingen te vinden maar ook regels.. echter krijg ook ik het idee dat het teveel de regel is dat er foute info verstrekt mag worden en dat een (aspirant)koper geen commentaar mag leveren...

Nogmaals, ik vind ook dat het op dit moment wel makkelijk is om onjuiste informatie te geven bij een advertentie.
Maar die details, die moeten wel bekeken worden. Elke onduidelijkheid of vermeende oneerlijkheid zal groots uitgemeten weer een topic op FZ opleveren met een boel gedoe, dus het is verstandig om daar over na te denken /voor/ de regels veranderd worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:53

runningkawa schreef:
Maar iemand van een team stond er ook niet bij dat TS het kocht
Hoe kun je dan bewijzen dat ze het echt wel wist?

Dat is denk ik altijd moeilijk.

Maar zo'n team kan afgaan op diverse dingen.
- Waar het gekocht is
- Na bijv pb-wisseling of TS betrouwbaar overkomt
- Berichten op bokt beetje doorspitsen of het nog over dit object gaat

Maar ik denk vooral het gezonde verstand van 3 van die temaleden. Die door verkoop/koopervaring en vooral hun objectiviteit te vertrouwen zijn

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:53

Shadow0 schreef:
Alane schreef:

Nogmaals, ik vind ook dat het op dit moment wel makkelijk is om onjuiste informatie te geven bij een advertentie.
Maar die details, die moeten wel bekeken worden. Elke onduidelijkheid of vermeende oneerlijkheid zal groots uitgemeten weer een topic op FZ opleveren met een boel gedoe, dus het is verstandig om daar over na te denken /voor/ de regels veranderd worden.

Maar als elke onduidelijkheid of vermeende oneerlijkheid niet bij FZ gelegd word, maar bij mensen die er tijd in steken om dit uit te zoeken?