bokt-paard verkiezing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: bokt-paard verkiezing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:59

dit vind ik een leuk stukje Odetteke. Als je er nu een organisdatie commitee bij zoekt, zijn we al een heel eind Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:01

Evy schreef:
Een Poll is niks...
Ik weet zeker dat er dan heel veel pennymeisjes zelf nog een paar accounts gaan maken of vragen aan hun vriendjes&vriendinnetjes om een account aan te maken en dan te gaan stemmen

Dan ben ik benieuwd waarom een pol niets is....

En om fraude te voorkomen had ik het volgende al getypt: Het is handig om het topic alleen toegankelijk te maken voor leden van de kudde, zodat je niet zomaar met een schaduwaccount kan stemmen.

In de kudde kan je pas komen als je meer dan 50 inhoudelijke posts hebt geplaatst Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:05

Lielle schreef:
dit vind ik een leuk stukje [***]. Als je er nu een organisdatie commitee bij zoekt, zijn we al een heel eind Knipoog

Misschien komt er nog iemand met een veel betere en makkelijkere oplossing en is er geen organisatiecomitee nodig Lachen

En anders is dat zo geregeld denk ik: even een berichtje op de frontpage met de mededeling dat geinteresseerden zich kunnen melden en dan mogen jullie mods uitzoeken wie jullie vertrouwen als organisatie Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:48

advocaat van de duivel:

- hoe garandeer je dat mensen niet als de wiedeweerga 50 berichten verzamelen (dat zie ik nu al) en alsnog kunnen posten?
- jij mag van mij in het committee Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:56

Vorig jaar bij de veulenverkiezing waren er ook gebruikers die SA's aanmaakten. Erg leuk is dat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:19

Lielle schreef:
advocaat van de duivel:

- hoe garandeer je dat mensen niet als de wiedeweerga 50 berichten verzamelen (dat zie ik nu al) en alsnog kunnen posten?

Niet...... maar volledig waterdicht is het systeem toch niet te maken. Ik denk dat het technisch gezien iig makkelijker is om er een soort huiskamertopic van te maken dan om naar de aanmeldingsdatum te kijken. En al maakt iemand een SA aan, doordat er minstens 50 berichten geplaatst moeten worden kan iemand een keer een paar stemmen extra ritselen, maar het zullen niet zulke aantallen zijn dat daardoor de hele uitslag een vertekend beeld geeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:21

ik denk dat het behoorlijk waterdicht kan zijn, maar dan niet door uitsluitend bokt topcis en mogelijkheden.

En vergis je niet in de moeite die mensen doen om extra stemmen te ronselen Knipoog

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:26

wat zijn dan 50 inhoudelijke posts?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:35

dat is eigenlijk een ander onderwerp, maar dat zijn dus 50 posts op de paardenfora (tabblad informatief).

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:47

Mooi stukje Odetteke!
En volledig waterdicht is het inderdaad niet te maken denk ik.
Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:12

idd goed gedaan odetteke.

kan je niet zoals ik al eerder zei een lijn trekken dat mensen die na 1 juni 2006 lid zijn geworden niet mee mogen doen met stemmen en hun paard niet "beschikbaar" mogen stellen?
Dat is te controleren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:15

en wie gaat dat dan controleren? Niet de mods iig *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:20

Het organisatie comite?!?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:22

Maak maar een compleet en uitgewerkt voorstel (maar dus echt tot in detail), inclusief een aantal namen voor een organisatie en dat zal ik het sponsoren bij de mods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:24

Odetteke: vind je mijn bovenstaande stukje oké? dan zou je dat toe kunnen voegen aan je plan.

Ik wil evt wel in het organisatie comité.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:29

Ik denk echt dat het ondoenlijk is om alle registratiedata handmatig te gaan controleren, de foute er uit te halen en dan op nieuw de uitkomsten te berekenen. Er gaan echt duizenden stemmen binnenkomen namelijk. Misschien dat andere mensen ideeen hebben hoe dit op te lossen?

En lielle, ik ben wel benieuwd hoe het modteam tegenover het ruwe plan staat. Als daar al dingen in staan die geen goedkeuring krijgen is het nutteloos om dit al gedetailleerd uit te gaan werken namelijk.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:50

odetteke schreef:
Ik denk echt dat het ondoenlijk is om alle registratiedata handmatig te gaan controleren, de foute er uit te halen en dan op nieuw de uitkomsten te berekenen. Er gaan echt duizenden stemmen binnenkomen namelijk. Misschien dat andere mensen ideeen hebben hoe dit op te lossen?

Ga ik vriendlief vanavond even vragen, die heeft hier hoogstwaarschijnlijk wel een goede technische oplossing op. Al is Automatisch maken lang zo nauwkeurig niet als handmatig alles nakijken. Maarja, als je al die duizenden stemmen handmatig moet doen ben je ook wel een hééle tijd bezig.

odetteke schreef:
En lielle, ik ben wel benieuwd hoe het modteam tegenover het ruwe plan staat. Als daar al dingen in staan die geen goedkeuring krijgen is het nutteloos om dit al gedetailleerd uit te gaan werken namelijk.

Mee eens, beetje nutteloos om het gedetailleerd uit te werken als er misschien dingen instaan die geen goedkeuring krijgen. Lachen

Ook ik meld me aan voor het organisatie comité. Al ben ik wel minderjarig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:01

ik heb er geen rare dingen in gezien, zal even vragen hoe de rest van team er tegenover staat.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:21

het plan van odetteke ziet er super uit. Misschien kunnen we met ze alle nog wat aanpassingen bedenken, en we willen met ze alle natuurlijk dit hebben. Met al onze hersentjes zijn we groter.. Ik ga ook even goed nadenken over dit plan. en zal het helemaal uitwerken

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:30

ben benieuwd Knipoog

@Prissey: misschien is het handig om met het uitwerken te wachten tot we wat van het modteam hebben gehoord.

Ik denk ook dat deze ruwe schets goedgekeurd word, het tijd om een groep mensen samen te stellen die hiermee aan de slag gaan, alvorens iedereen op eigen initiatief een heel plan van aanpak gaat schrijven.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:59

Jaa uiteraard odetteke.. Ik snap precies wat je bedoelt...

uitgebreide reactie op odetteke's plan
Voor een organisatie comité kunnen we bijv een soort van prodesedure op stellen, dus dat een aantal bokkers zich kunnen op geven. En daaruit door de mods en beheer wordt gekozen wie er in zit ja of nee. Dat moet niet te groot worden opgesteld want dat kost anders veel werk. Dus ik weet niet precies hoeveel aantal mensen nodig zijn voor de hele comité. Maar dat der aan de prosedure maar aantal mensen en dan klaar.

Over een digitaal inschrijf formulier lijkt me ook gewoon erg duidelijk. Zo is het overzicht ook wat makkelijker. Dus verder niets op bij te brengen.

Over de extra bijdragen zou op zicht wel heel fijn zijn voor Bart ja. Lijkt me ook een erg goed plan. Maar ik zou eerst kijken of genoeg mensen het daar mee eens zijn.. Stel dat er ineens een heel groot deel afvalt van de mensen dat zou zonde zijn. Ik zelf ben er helemaal voor in!!!

We hebben een boktpony verkiezing en boktpaard verkiezing, lijkt me erg leuk om ook de veulen verkiezing er bij te hebben. Omdat best veel mensen nu wel veulens hebben. En ze niet echt mee kunnen doen aan de paard of pony verkiezing..

Er werd eerst gesproken over een rassen verkiezing, zodat elk ras een beetje een kans had. Ivm een strijd tussen een koud bloed en een bloed mooie arabier bijv. Er makkelijk
is, omdat de arabieren in algemeen populairder zijn als de Belg bijv. ik zelf denk dat daar echt veel werk in zal gaan zitten. Maar aan de andere kant is het wel een eerlijke kans voor elk ras. Alleen zou dat betekenen per ras een aantal mensen op te gooien van de comité.

Dat zou dus als volgt moeten gaan:

Per welk subforum van onze rassen hier op bokt een verkiezing
Voorbeeld: boktfjord, boktwelsh, bokttinker etc.

Per ras verkiezing komt het dan ook op neer dat de veulens erbij moeten.
Voorbeeld: boktfjord verkiezing + boktveulen-fjord verkiezing.

Dan houd in dat per ras 2 verkiezingen worden gehouden. Dus per ras wel aantal mensen van de comité nodig zijn.

Het idee vind ik zelf heel erg leuk.. En eerlijk tegenover iedere bokker, maar ik denk dat het teveel werk gaat worden.

Er zijn dan wel regels nodig. En natuurlijk plannen. Misschien zou het dan wel te doen zijn..

Maar ik heb er een hardhoofd in denk ik…..

Denk echt dat het onmogelijk is...

Even kleine aanvulling

verder hoop ik ook dat het plan van odetteke goedgekeurd wordt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:45

Ik denk dat het vele werk op zich wel meevalt, omdat je niet voor elk ras een verkiezing doet, maar het in groepen doet. Als je dit niet gaat doen, wordt het een verkiezing die nog heeel lang gaat duren als je dagelijks maar 15 paarden voorstelt (de max. grote van de poll)

Misschien is het handig als er wat feedback van de mods is binnengekomen om een berichtje op de frontpage te zetten en mensen die willen meedenken en organiseren even een korte motivatie sturen naar het modteam. Ik vind namelijk dat iedereen (ook de mensen die dit topic tot nu toe gemist hebben) de kans moeten krijgen om mee te organiseren.

Hoeveel mensen zouden dit kunnen organiseren denken jullie? een een stuk of 5? En eventueel in een later stadium nog hulp van wat extra bokkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:23

Ik denk dat er 5-7 mensen nodig zijn. Maar, wel mensen die vaak online zijn op bokt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:44

Ik denk persoonlijk dat je aan 5 mensen in de beginfase meer dan genoeg hebt. Hoe meer mensen, hoe bureaucratischer het wordt en hoe moeilijk het is op dingen met elkaar af te spreken (vooral omdat je elkaar niet irl zie) tegen de tijd dat het echt gaat draaien is het misschien wel handig als er meer mensen kunnen helpen met het bijhouden van de topics en score etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:49

Ik bedoelde ook hoofdzakelijk 5-7 mensen voor de scores ect bij te houden Knipoog