Prima schreef:Dus zolang we het niet meetbaar maken gaan jullie door met stelselmatig reguleren en betuttelen?
Nee, nu trek je je conclusie wat snel. (Overigens weet ik niet precies wie 'jullie' zijn, maar ik ben geen mod meer en kan dus niet beslissen over de hoeveelheid regulering en betutteling.)
Over meningen kan prima gediscussieerd worden, juist over meningen, want feiten kun je niet zomaar ter discussie stellen. Maar, de ander hoeft het niet met je eens te zijn, en hoeft dat ook niet te worden. Uiteindelijk kunnen meningen blijven verschillen, en dat mag ook. En dan hebben de meningen van de mods wel voorrang, want Bokt is geen democratie: Bart en de mods beslissen. We kunnen adviseren, onze mening en voorkeur geven, en meestal wordt daar rekening mee gehouden, maar het blijft uiteindelijk de mening van het modteam die de doorslag geeft.
Citaat:
Ik zie niet in waarom dat dan zou moeten. IS een mening niet goed genoeg?
Een mening is goed genoeg, als je enigzins kunt onderbouwen waarom je tot die mening bent gekomen. Maar het blijft wel een suggestie, een idee, een raadgeving. Er is geen *verplichting* om de mening van een ander te volgen.
Citaat:
Ik zie alleen maar zulke meningen voorbij komen.
Ik zie ook wel andere meningen langskomen. Bovendien heeft 99,9% van het boktpubliek zich hierover niet uitgesproken. Dat geeft niet, maar ik denk dat het wat voorbarig is om de conclusie te trekken dat dit ook de overheersende mening is.
Citaat:
Ik denk dat je net zo goed het topic dicht kan gooien, want er iets aan willen doen, zit er zeker niet in!
In tegendeel. Dit soort topics zijn heel zinvol om er eens over na te denken, en heel leerzaam. Ineens zie je zaken waar je zelf niet zo bij stilstaat. Maar het gaat niet leiden tot een direkte verandering. Als er veranderingen komen, dan te zijner tijd...
Citaat:
Ergo, als we toch maar meningen gaan afdoen als zijnde dat we het wellicht toch met ons allen verkeerd zien, (aarde is plat) kan je net zo goed topics als deze op forumzaken sluiten. Het geven van meningen heeft dan toch geen zin! 'bewijs maar dat we aan het betuttelen zijn en dat we het niet goed doen, dat is feitelijk wat je zegt. Terwijl er niets te bewijzen valt.
Dat is niet wat ik wil zeggen. Ik denk alleen dat je je bewust moet zijn dat meningen verkeerd kunnen zijn. Dat veel mensen iets vinden, is een belangrijk signaal! Maar het is niet de waarheid alleen maar omdat mensen dat zo vinden.
Meningen zijn nuttig als je ze blijft beschouwen als meningen. Ze worden meegenomen in de beslissingen, er wordt echt over nagedacht. Maar ze leiden niet automatisch tot de uitkomst die je zou willen.
Citaat:
Je komt helemaal los van de materie Shadow.(luchtfietsen heet dat), lekker pragmatisch wordt je er niet van.
Als boeddhist-in-wording vind ik dat alleen maar een compliment
Maar ik stel voor dat we de discussie niet persoonlijk laten worden, dat is nergens voor nodig.