oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:32

Esther schreef:
griebels schreef:
Over OW's heb ik het persoonlijk niet. Ik zie er niet zoveel voorbij komen, maar ik lees vaak zat dat ze in mijn ogen onterecht zijn uitgedeeld, of dat waar is Verward
Maar ik word echt gek van al die onzinnige regels. Je kunt niet eens meer boe of bah zeggen of er komt al commentaar op van mod's...
Laat mensen lekker discussieren, degene die er geen zin in hebben zoeken wel een ander topic op Ja

Of er zijn bokkers die het te ver vinden gaan en temmen dan. Ik denk dat bokt zo groot is dat de moderators niet alle berichten bij kunnen houden. Vaak zal het zo zijn dat ze attent worden gemaakt op een topic doordat er getemd wordt. Als ze dan ingrijpen dan is het denk ik niet voor niets.

Ik kom al 5 jaar op bokt en heb nog geen ow of waarschuwing gehad, en toch kom ik gewoon voor mijn mening uit en ben ik niet altijd even vriendelijk. Nou ben ik wel veel meer een lezer dan een poster, maar heb toch redelijk wat berichten staan.

Waar veel mensen samen komen zijn regels nodig, anders wordt het een grote zooi. Nou zijn mods ook maar mensen dus zullen ze zich ook vergissen, laten we hopen dat ze daarvan leren. En misschien moeten sommige bokkers beter leren lezen en het ook eens van een andere kant bekijken en niet alleen vanuit hun eigen gezichtspunt.

Ik zit ook al 5 jaar op bokt zonder OW of ban of wat dan ook... Maar dat wil niet zeggen dat ik Bokt nog net zo leuk vind als toen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:43

bokt is gewoon heel erg veranderd,soms ga ik niet eens meer ergens posten omdat ik dan weet dat ik dan heel wat over me heen krijg...

Slotje's worden om de haverklap uitgedeeld,mensen worden geband om niks(in mijn ogen dan)en mensen zitten elkaar finaal de grond in te boren(dat zijn de momenten waarop ik vind dat de mod moet ingrijpen)

als er een leuke discussie laat hem dan gaan,discussie's kunnen er hard aan toe gaan als het respect voor elkaar mening maar blijft zo niet dan vind ik dat een mod moet ingrijpen en dan niet door meteen het topic op slot te gooien maar door middel van een waarschuwing

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:45

ik moet eerlijk zeggen dat het me helemaal niet boeit Haha! Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:16

griebels schreef:
Ylana schreef:
Discussieren kan ook wel, tót een bepaalde hoogte.
Ik heb genoeg topic's gezien die goede, gezonde discussies bevatten
Maar vaak komt na het discussieren de ruzies wanneer het niet gewonnen kan worden van de ander.
Zogenaamd wordt er niet open gestaan voor een andere mening, en wat krijg je dan...
De één probeert de ander nog verder en nog harder de grond in te boren.
Kijk maar naar enkele topic's. Daar wisten sommige ook niet wanneer ze moesten ophouden, en gingen ze ook in mijn ogen té ver.
En ik geloof nog steeds dat dát niet de bedoeling van bokt is..., wel...?!?

En dan bedoel ik dus dat je kunt ingrijpen, als blijkt dat het uit de hand loopt...
Maar alleen dan kun je in mijn ogen ingrijpen...
En dan nog moet je kijken of het alsnog niet een gewone discussie is maar met een bepaalde ondertoon. In een discussie hoeven 2 mensen het niet met elkaar eens te worden, dat heet nu discussieren Knipoog

Maar wíe besluit dat een discussie nog goed verloopt.
De ene bokker is vlugger op zijn tenen getrapt dan de andere.
Loopt een discussie uit de hand wanneer ík vind dat de andere te ver gaat, of wanneer de ander vindt dat ik te ver ga.
Of, zoals het hoort, de moderators.
Weet je, een getypte zin kan op meerdere manieren gelzen worden.
Dat is het vervelende aan internet.
Ik schreef vorige keer in een topic" Ach meis, lach een beetje. Dat is goed voor een mens!"
Was absoluut niet gemeen bedoelt! Meer dat ze alles niet zo serieus moest op nemen.
Binnen één minuut had ik een pb van die bokker, die niet écht vriendelijk was.
Tja...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:24

Dat komt nou net omdat je niets meer mag zeggen op bokt en daar gaan sommige misbruik van maken... tenminste dit denk ik.
Maakt verder ook allemaal niet uit, maar TEveel regeltjes voor alles werkt gewoon niet, en dat is nu net waar bokt mee bezig is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:26

slimmerik schreef:
Als ze trouwens op een hondenforum vinden dat bokt een pennyforum is kan het natuurlijk ook zijn dat ze daar geen verstand van paarden hebben. Ik ben ook al lang lid van een hondenforum maar dat is gedeeltelijk ook een troetitoeti forum geworden met mensen en pubers die de hele dag lopen te frunniken met hun dwergpoedeltjes en weet ik al niet meer.... Van met welk talkpoeder krijg ik het witste poedeltje en zal ik zijn nageltjes nu wel of niet lakken.

Het zal me een worst wezen wat een hondenforum over een paardenforum zegt toch??

edit: mijn buurman vindt paarden sowieso niks...

Nee, dat was niet de reden dat ze dat zeiden. DE aanleiding was dat ze enorm lomp met elkaar omgaan en echt grof. De beledigingen vliegen over en weer en ze zijn persoonlijk. Omdat de sfeer daar zo grimmig is, kom ik daar dan ook niet meer. Toen ik ze daarop wees zeiden ze dus dat dit een pennyforum was omdat het hier te ver doorgeslagen was. Het hondenforum wat ik bedoel, daar komen weinig mensen met showhonden, meer mensen die een hond hebben zoals die heb: voor gezelschap maar ook veel mensen met werkhonden. www.hondenforum.nl, die bedoel ik. Mensen die poedeltjes nagels lakken, daar lees je niets over want die zouden op dat forum echt de volle laag krijgen.

Dus moderators, er wordt in mijn ogen ook goed werk door jullie. Alleen mag het gewoon niet te ver doorslaan. MAar het vinden van de gulden middenweg is altijd moeilijk.

marije86 schreef:
bokt is gewoon heel erg veranderd,soms ga ik niet eens meer ergens posten omdat ik dan weet dat ik dan heel wat over me heen krijg...

Je krijgt ook snel een hoop over je heen hoor! (geen beschuldiging aan het adres van de moderators maar van bokkers in het algemeen).

Ik doe namelijk zelf wel eens een uitspraak maar daaronder zet ik meteen iets neer om het af te zwakken, om mijn uitspraak niet te veralgemeniseren. MAar op de een of andere manier zien ze dat niet meer. Ze slaan dan blind en gaan meteen wijzen met hun vingertje.

Net als in het topic over de pil die slimmer maakt. Pytje maakt een opmerking over vuilnisophalers en voegt meteen er aan toe dat ze een beetje flauw geworden is ter verklaring dat ze het niet meent. Maar dat zien ze niet meer. Huppekee, ze springen er bovenop!

Ylana schreef:
Loopt een discussie uit de hand wanneer ík vind dat de andere te ver gaat, of wanneer de ander vindt dat ik te ver ga.
Ik schreef vorige keer in een topic" Ach meis, lach een beetje. Dat is goed voor een mens!"
Was absoluut niet gemeen bedoelt! Meer dat ze alles niet zo serieus moest op nemen.
Tja...

Juist! Het is heel moeilijk om niet subjectief te worden. En een moderator moet eigenlijk scherp kunnen zien of iemand te vlug op de tenen is getrapt of niet. WAnt wie is er nu schuldig aan het feit dat een ander te snel gekwetst is? Misschien moet die persoon i.p.v. boos te worden eerst eens leren relativeren.

griebels schreef:
Oh: natuurlijk met uitzonderingen over de hoeveelheid foto's die je mag plaatsen etc...

Dat mag van mij best strakker aangehaald worden want die maken het forum langzaam en belasten het te veel. Foto's laten zien is heel leuk, maar het forum is vooral bedoeld om te kunnen discusieren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:01

mee eens!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:12

Desiree schreef:
Juist! Het is heel moeilijk om niet subjectief te worden. En een moderator moet eigenlijk scherp kunnen zien of iemand te vlug op de tenen is getrapt of niet. WAnt wie is er nu schuldig aan het feit dat een ander te snel gekwetst is? Misschien moet die persoon i.p.v. boos te worden eerst eens leren relativeren.

Wie bepaalt of iemand 'te' vlug op z'n teentjes getrapt is? Is dat in zichzelf niet al een subjectief oordeel?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:23

Desiree schreef:
Ylana schreef:
Tja...

Ja, maar is het niet aan die persoon om te besluiten wanneer het te ver gaat.
Niet iedereen heeft even lange tenen.
Sommige bokkers kunnen meer hebben dan andere.
Wie ben jíj dan om te zeggen;"Ach stel je niet aan! Door jou een dom wijf te noemen hoef je nog niet boos te worden".
De één haalt zijn schouders op voor die benaming, en de ander is terecht beledigd...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 21:43

Shadow0 schreef:
Wie bepaalt of iemand 'te' vlug op z'n teentjes getrapt is? Is dat in zichzelf niet al een subjectief oordeel?

Misschien wel ja. En je moet juist proberen om daarin objectief te blijven. Relativeren, in perspectief zien.
Ylana schreef:
Ja, maar is het niet aan die persoon om te besluiten wanneer het te ver gaat.
Niet iedereen heeft even lange tenen.
Sommige bokkers kunnen meer hebben dan andere.
Wie ben jíj dan om te zeggen;"Ach stel je niet aan! Door jou een dom wijf te noemen hoef je nog niet boos te worden".
De één haalt zijn schouders op voor die benaming, en de ander is terecht beledigd...

MAar "dom wijf" is echt duidelijk bedoeld als belediging en dan mag dat ook als zodanig opgevat worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:57

Desiree schreef:
Shadow0 schreef:

Misschien wel ja. En je moet juist proberen om daarin objectief te blijven. Relativeren, in perspectief zien.

Dat weet ik niet. Misschien moeten we ook wel gewoon accepteren dat dat voor een deel subjectief is. En daar ook rekening mee houden. In perspectief (blijven) zien is altijd goed Ja Maar ik denk dat er een boel overlap is. In veel situaties kunnen beide partijen wel een stapje terug doen. De ene persoon voelt zich snel aangevallen, maar de ander hoeft dat ook niet steeds op te zoeken. Geen 'jamaar de ander....' dus Lachen

Ik zag overigens het voorbeeld wat je hierboven aanhaalde, waarin iemand toevoegde dat ze een beetje flauw werd. Ik snap wat je bedoelt, en van de ene kant heb je helemaal gelijk: je moet dat dan ook niet te serieus nemen. Van de andere kant trekt iemand - serieus of niet - op die manier de discussie een beetje uit het lood, en dat kan door mensen die wel oprecht geinteresseerd zijn in het onderwerp vervelend gevonden worden. Dat alleen al kan van invloed zijn op de reacties - zelfs al zijn mensen zich daar niet altijd van bewust. Ze voelen gewoon wat extra irritatie over de manier waarop en nemen dat mee in hun reactie, die daardoor feller overkomt dan redelijk lijkt.

(En dan hangt het er maar net aan wat je wilt halen uit zo'n discussie. Wil je er echt meer over weten, meer over nadenken? Of vind je het gewoon wel een geinig onderwerp om zo eens te bespreken op een avond? Daar staan mensen ook weer heel verschillend in.)

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:28

We kunnen allemaal er wel een beetje interessant over gaan praten en mooie woorden en pseudopsychologie op loslaten. Maar feit blijft staan dat op Bokt te veel betutteld wordt. Dat werd al altijd al, maar het wordt steeds extremer. En dat maakt het er allemaal niet aangenamer op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:34

Prima schreef:
We kunnen allemaal er wel een beetje interessant over gaan praten en mooie woorden en pseudopsychologie op loslaten. Maar feit blijft staan dat op Bokt te veel betutteld wordt. Dat werd al altijd al, maar het wordt steeds extremer. En dat maakt het er allemaal niet aangenamer op.

Eh, feit? Jij vindt dat er teveel betutteld wordt - dat kan. En er delen genoeg mensen jouw mening. Maar het is en blijft een mening, geen feit. En lang niet iedereen is het met die mening eens.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:42

Feit/mening, het maakt me niet uit, iig behoeft het actie. Bovendien als er vele zijn die deze mening delen, dan kan je dus de conclusie eraan verbinden dat het zo is.

Zolang je dingen niet meetbaar kan maken en toesten, dan zullen er altijd verschillende meningen zijn. Feit blijft dat er een helder signaal wordt afgegeven, waar wat mee gedaan dient te worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:50

Prima schreef:
Feit/mening, het maakt me niet uit, iig behoeft het actie.

In tegendeel, dat is nogal een wezenlijk verschil! En dat is 1 van die randvoorwaarden voor een fatsoenlijke discussie. En dat is waar het op NM nogal eens aan schort, meningen worden gepresenteerd als feiten, feiten worden ontkend met een 'ik vind dat het niet zo is'.

Citaat:
Bovendien als er vele zijn die deze mening delen, dan kan je dus de conclusie eraan verbinden dat het zo is.

Kan, maar het is niet zo'n verstandige conclusie. Toen de mensen in de Middeleeuwen allemaal nog vonden dat de aarde plat was, was het toen ook zo? We kunnen ook de zwaartekracht niet democratisch wegstemmen, door allemaal te vinden dat het er niet zo is. Je mag best vinden dat het onzin is hoor, maar het glas dat je laat vallen zal wel op de plavuizen kapot vallen.

Citaat:
Zolang je dingen niet meetbaar kan maken en toesten, dan zullen er altijd verschillende meningen zijn. Feit blijft dat er een helder signaal wordt afgegeven, waar wat mee gedaan dient te worden.

Er 'dient' helemaal niets gedaan te worden volgens mij. Je kunt het verzoeken, maar te eisen hebben wij helemaal niets.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:51

Op het slotjes-gebied wordt bokt af en toe wel vermoeiend, maar nog altijd minder vermoeiend dan de meeste tergend slecht te onderhouden discussies Lachen Wat mij er, na wat ervaring te krijgen mij er vaak van weerhoudt te reageren Vork

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:10

Dus zolang we het niet meetbaar maken gaan jullie door met stelselmatig reguleren en betuttelen? Ik zie niet in waarom dat dan zou moeten. IS een mening niet goed genoeg? Ik zie alleen maar zulke meningen voorbij komen.
Ik denk dat je net zo goed het topic dicht kan gooien, want er iets aan willen doen, zit er zeker niet in! Ergo, als we toch maar meningen gaan afdoen als zijnde dat we het wellicht toch met ons allen verkeerd zien, (aarde is plat) kan je net zo goed topics als deze op forumzaken sluiten. Het geven van meningen heeft dan toch geen zin! 'bewijs maar dat we aan het betuttelen zijn en dat we het niet goed doen, dat is feitelijk wat je zegt. Terwijl er niets te bewijzen valt.

Je komt helemaal los van de materie Shadow.(luchtfietsen heet dat), lekker pragmatisch wordt je er niet van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:42

Prima schreef:
Dus zolang we het niet meetbaar maken gaan jullie door met stelselmatig reguleren en betuttelen?

Nee, nu trek je je conclusie wat snel. (Overigens weet ik niet precies wie 'jullie' zijn, maar ik ben geen mod meer en kan dus niet beslissen over de hoeveelheid regulering en betutteling.)

Over meningen kan prima gediscussieerd worden, juist over meningen, want feiten kun je niet zomaar ter discussie stellen. Maar, de ander hoeft het niet met je eens te zijn, en hoeft dat ook niet te worden. Uiteindelijk kunnen meningen blijven verschillen, en dat mag ook. En dan hebben de meningen van de mods wel voorrang, want Bokt is geen democratie: Bart en de mods beslissen. We kunnen adviseren, onze mening en voorkeur geven, en meestal wordt daar rekening mee gehouden, maar het blijft uiteindelijk de mening van het modteam die de doorslag geeft.

Citaat:
Ik zie niet in waarom dat dan zou moeten. IS een mening niet goed genoeg?

Een mening is goed genoeg, als je enigzins kunt onderbouwen waarom je tot die mening bent gekomen. Maar het blijft wel een suggestie, een idee, een raadgeving. Er is geen *verplichting* om de mening van een ander te volgen.

Citaat:
Ik zie alleen maar zulke meningen voorbij komen.

Ik zie ook wel andere meningen langskomen. Bovendien heeft 99,9% van het boktpubliek zich hierover niet uitgesproken. Dat geeft niet, maar ik denk dat het wat voorbarig is om de conclusie te trekken dat dit ook de overheersende mening is.

Citaat:
Ik denk dat je net zo goed het topic dicht kan gooien, want er iets aan willen doen, zit er zeker niet in!

In tegendeel. Dit soort topics zijn heel zinvol om er eens over na te denken, en heel leerzaam. Ineens zie je zaken waar je zelf niet zo bij stilstaat. Maar het gaat niet leiden tot een direkte verandering. Als er veranderingen komen, dan te zijner tijd...

Citaat:
Ergo, als we toch maar meningen gaan afdoen als zijnde dat we het wellicht toch met ons allen verkeerd zien, (aarde is plat) kan je net zo goed topics als deze op forumzaken sluiten. Het geven van meningen heeft dan toch geen zin! 'bewijs maar dat we aan het betuttelen zijn en dat we het niet goed doen, dat is feitelijk wat je zegt. Terwijl er niets te bewijzen valt.

Dat is niet wat ik wil zeggen. Ik denk alleen dat je je bewust moet zijn dat meningen verkeerd kunnen zijn. Dat veel mensen iets vinden, is een belangrijk signaal! Maar het is niet de waarheid alleen maar omdat mensen dat zo vinden.
Meningen zijn nuttig als je ze blijft beschouwen als meningen. Ze worden meegenomen in de beslissingen, er wordt echt over nagedacht. Maar ze leiden niet automatisch tot de uitkomst die je zou willen.

Citaat:
Je komt helemaal los van de materie Shadow.(luchtfietsen heet dat), lekker pragmatisch wordt je er niet van.

Als boeddhist-in-wording vind ik dat alleen maar een compliment Lachen Maar ik stel voor dat we de discussie niet persoonlijk laten worden, dat is nergens voor nodig.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:22

Mss wil je dan wel een buddha van mij kopen, om aan jezelf te geven? Weet je wat ik me altijd over boeddha afvraag? Hoe kan een kerel van 200 kilo mij iets gaan wijsmaken over discipline?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:01

Prima schreef:
Mss wil je dan wel een buddha van mij kopen, om aan jezelf te geven? Weet je wat ik me altijd over boeddha afvraag? Hoe kan een kerel van 200 kilo mij iets gaan wijsmaken over discipline?

Wat een vreemde opmerking en ook totaal off-topic. Ik geloof dat zelfs iemand van 65 kilo jou niks kan wijsmaken over discipline.... Verward
Misschien dat je hier wat aan hebt?: In de tijd van Boedha waren er nog geen magere diëtisten maar discipline genoeg Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:13

Slimmerik, je snapt het niet. Ik weet dat shadow mij het juiste antwoord gaat geven Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:08

Prima schreef:
Ik weet dat shadow mij het juiste antwoord gaat geven Knipoog

Het juiste antwoord waarop? Een discussie over de voors en tegens van religies lijkt me niet helemaal hier thuis te horen. Ik denk dat er ook genoeg inhoudelijks in mijn bericht stond, als je daarop wilt reageren dan zie ik dat vanzelf, ik lees nog steeds mee Lachen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:48

Het antwoord op de vraag waarom jij denkt dat een kerel van 200 kilo jou iets over discipline kan wijsmaken.

Shadow, je hebt verder helemaal gelijk in wat je schrijft. Alleen worden de meningen niet meegenomen in het beleid. En ik vind dat dat wel zo zou horen. En dat is alles wat ik wil zeggen. Je kan er lang of kort over banketstaaf. Bokt is voor en door gebruikers. En als gebruikers met legitieme zaken aankomen, dan moet daar iets mee gebeuren. Bokt is idd geen democratie, maar een totalitair iets. Erg jammer, maar het is niet anders. Al start ik een topic over dat ik onterecht vind waarom ons topic in photofun gesloten werd, met alle mogelijke onderbouwingen, terecht of onterecht, nog blijft deze gesloten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:54

Er zijn op dit moment ruim 51000 boktleden. Ik geef de moderators en beheerders gelijk dat ze hun beleid niet aanpassen aan de enkele meningen in één topic. Ze doen wat hen het beste lijkt en als je dat niet bevalt: forums genoeg zou ik zeggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:35

Het lijkt mij soms ook niet gemakkelijk om alle mod's met de neus dezelfde kant op te krijgen; topics beoordelen (wanneer een slotje en wanneer niet) is niet objectief. de één ziet meer door de vingers dan de ander. Het is net als dressuur; wat de één vrij goed vindt in een proef of discussie, vindt de ander misschien niet zo geweldig...
Gewoon genieten van al het leuks dat Bokt nog wèl te bieden heeft is mijn advies... Knipoog