enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:39

Ja maar hoe vaak is de discussie nou al niet gevoerd over die bokkers die permanent geband zijn en nu op het andere forum zitten. Ook ik heb gepleit voor een permanent gebande bokker hoor. Maar zie me daar volgend jaar echt niet meer mee bezig zijn....
Ja en die sfeer van vroeger.....ik ben al op leeftijd en heb geleerd dat die nooit meer terugkomt ook niet irl.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:47

Ik heb nergens voor gepleit, hoewel ik wel vind dat mensen onterecht geband zijn.
Ik zit niet meer veel op het andere forum, omdat ik doodziek wordt van dat gezeur over bokt.
Laat het lekker achter je en maak het leuk op een ander forum, maar gebruik het niet als zeurforum voor ongenoegens over bokt.
Als je zou oud bent dat je weet hoe het vroeger was, dan weet je ook dat er mensen zijn die zien waar het fout gegaan is, en aan de bel willen trekken om erger te voorkomen. Dat heeft niks te maken met: We moeten terug naar vroeger, maar met: Hoe kunnen we het beste vooruit.
En heeleerlijk gezegd denk ik dat bokt wat dat betreft niet goed bezig is.....

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:49

BartVB schreef:
Jeetje Sundancer. Weer goed op dreef met je FUD campagne? Lachen We hebben echt geen blik censuurmods ofzo in een kelder zitten die een paar maanden na dato topics verplaatsen naar een doofpot forum ofzo... Als er topics worden verwijderd dan is dat of op het moment dat iets compleet uit de hand gelopen is of nadat we een verzoek tot verwijdering hebben gekregen (maar dat soort verzoeken wordt maar zeer zelden gehonereerd).

Effectiever dan een hoop FUD is het nemen van een banner op Bokt, daar bereik je ook veel meer gebruikers mee Lachen

@Billy, idd, het feit dat de discussiepartners elkaar nu vaak niet kennen is een van de grote verschillen met toen. Vroeger wist je dat je de reacties van user X met een flinke korrel zout moest nemen en dat je bij je kritiek op user Y een beetje voorzichtig moest zijn. Nu is dat totaal niet meer en zullen we idd wat vaker in moeten grijpen als iemand op een nogal, eeh, felle manier zijn/haar mening duidelijk maakt. Pittige discussies zijn prima maar 200 mensen die zeggen dat iemand dom/slecht/achtelijk/etc bezig is is niet nuttig en niet constructief. Iemand voor rotte vis uitmaken omdat hij/zij vind dat het CDA politiek gezien goed bezig is is ook niet echt nuttig/wenselijk. Een flinke discussie is helemaal niets mis mee maar wel onder voorwaarden. Laat de ander in zijn/haar waarde, blijf naar elkaar luisteren en ga niet met 200 man hetzelfde roepen.

Maar goed, we gaan flink offtopic Lachen

Hebben we al Knipoog
82.75.197.211
Dit is trouwens wel Sarah maar ik logeer bij Sanne en wil toch graag even wat posten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:22

sh*t !!! Heel verhaal getypt vliegt bokt er weer uit Boos! Boos! Boos!
@Billy: je vindt dat bokt niet goed bezig is: akkoord ik ook niet. Misschien bijna niemand......maar hoe moet het wel???

Ik bijvoorbeeld ben het absoluut niet eens met het banbeleid..... Ik vind dat er maximaal een ban van een maand moet zijn. Permanente bans of bans voor onbepaalde tijd: grote flauwekul !!

Maar er zijn tig bokkers die er niet aan moeten denken dat bepaalde mensen weer terug kunnen komen. Dus zoveel mensen zoveel meningen !!

Wanneer doe je het naar ieders zin??

Is trouwens een erg off-topic verhaal.... Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:16

Sundancer schreef:
Juist Billy Haha!

Nu ff voorbeeld KiWiKo,

Jij bent nog nooit door rood gereden...maar nu ben je vandaag per ongeluk door rood gereden.... En je krijgt een bekeuring, ga je dan ook zeggen, meneer de agent, ik vind dit niet eerlijk.

Wat ik dus wil zeggen, iedereen moet net zo behandeld worden....alle mensen zijn gelijk Lachen

nee , als ik fout ben dan accepteer ik de straf.......... maar ik denk dat jehet wel kan vergelijken met het puntenrijbewijs........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:55

KiWiKo schreef:
alane er zijn mensen op dat "andere" forum die ik persoonlijk heel graag terug zou zien......... Lovely bijvoorbeeld.... Sp is nu terug, ben ik ook blij om.

En dat forum bedoelde ik nu juist niet

KiWiKo schreef:
En natuurlijk worden er slechte beslissingen gemaakt, maar dat is in elke organisatie zo of het nou Kim Ruitersport is Alhold of Bokt dat maakt niet uit. en zo een organisatie moet dan dealen met de gevolgen, aboluut...... maar het moet geen heksenjacht worden en mensen moeten niet in gaan breken op dit forum...... want dan ben je in mijn ogen net even iets "slechter" dan de organisatie.......... en misschien zelfs strafbaar...... maargoed dat mag Bart uitzoeken

Waarom dan niet staan voor de fouten ipv alles in de doofpot stoppen?
Ik praat absoluut niet goed dat men ingebroken heeft maar als men de normale fatsoensnormen hanteerd op dat forum dan zou het geen schande hoeven te zijn.
Als je bepaalde teksten op een semi-opnebaar forum plaatst dan moet je er ook voor 100 % achter staan en niet reageren zoals er nu gereageerd is... iedereen gelijk een ban geven die de vuile was buiten hangt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:58

Ik vind dat als je inbreekt en de vuiile was buiten hangt, je een misdrijf pleegt en zelfs geband mag worden door je provider.....
Dus zeker van bokt af...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:03

Talsha vroeg mij over de mail of ik hier neer wilde zetten dat zij het ondertussen met Anya heeft uitgesproken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:06

KiWiKo schreef:
maar ook anders als het gesprek in de kantine tijdens de pauze waar toevallig die ene zieke collega niet bij is?

Ik ga ervan uit dat je wel weet wat en hoe ik het bedoel...

@Slimmerik: Er zou sowieso geen vuile was moeten te zijn... maar ehm gaan we dan nu ook de klikkers maar van www gooien omdat ze een ander bewust verlinken? Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:08

Ellende schreef:
Talsha vroeg mij over de mail of ik hier neer wilde zetten dat zij het ondertussen met Anya heeft uitgesproken.

Heeft het een en ander toch een reden gehad... mischien was het (waarschijnlijk) nooit/niet uitgesproken....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:14

Das wel fijn!

@ alane, voor de mods is MP hun enige plek waar ze over bokt en bokkers, en problemen met bokkers al dan niet onderling, kunnen communiceren met elkaar..... natuurlijk worden daar dingen gezegd die eigenlijk het daglicht niet kunnen verdragen. En als die gespreken "gestolen" worden en openbaar worden gemaakt dan moeten de mods even met de billen bloot.... maar de dief moet gestraft worden. En in mijn beleving is dat ook zo gebeurd.

Feit is dat de mods zich hebben laten verleiden tot roddel en achterklap op een besloten niet openbaar forum

Feit is dat er mensen zijn die hebben ingebroken en deze informatie hebben gestolen om daarmee de mods zwart te maken.

Feit is (en eigenlijk vind ik DAT het ergste) dat ik een hele dag niet heb kunnen bokken door dit getrut Haha! Haha!

En nu mag een ieder voor zichzelf bepalen wat feitelijk erger is........

dat mensen onderling op een besloten forum het hebben over andere mensen (weet je wel, wat alle mensen onderling ook op msn, verjaardagen, pauzes, per brief, telefoon of hoe dan ook doen)

Of dat er iemand inbreekt op een internet forum om aan informatie te komen waar ze niet toe gemachtigd zijn. Om vervolgens met die informatie flink om zich heen te slaan......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:27

Alane schreef:

@Slimmerik: Er zou sowieso geen vuile was moeten te zijn... maar ehm gaan we dan nu ook de klikkers maar van www gooien omdat ze een ander bewust verlinken? Haha!

Je wilt of kunt het niet begrijpen..... Het is imo niet klikken maar inbreuk maken op privacy.... Want dat forum is gewoon privé. Is ook een kwestie van normen en waarden....

Stel je sluit je achterdeur niet goed af, inbrekers zetten je huis op kop.... flikkeren je bankafschriften op straat....

Wil je toch ook dat ze gepakt en gestraft worden?? Ik weet zeker dat je aangifte doet en niet 'n keertje met je hoofd schudt van tjonge jonge wat ben ik blij dat die inbreker me erop gewezen heeft dat ik de boel niet goed afgesloten heb....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:25

KiWiKo schreef:
Sundancer schreef:
Juist Billy Haha!

Nu ff voorbeeld KiWiKo,

Jij bent nog nooit door rood gereden...maar nu ben je vandaag per ongeluk door rood gereden.... En je krijgt een bekeuring, ga je dan ook zeggen, meneer de agent, ik vind dit niet eerlijk.

Wat ik dus wil zeggen, iedereen moet net zo behandeld worden....alle mensen zijn gelijk Lachen

nee , als ik fout ben dan accepteer ik de straf.......... maar ik denk dat jehet wel kan vergelijken met het puntenrijbewijs........

En als je nog een keer lief lacht tegen meneer agent (of juist heel geschrokken kijkt) heb je zelfs kans dat hij het bij een waarschuwing laat Knipoog. Zelfs bij de politie is het geen gelijke monniken, gelijke kappen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:15

KiWiKo schreef:

Feit is dat de mods zich hebben laten verleiden tot roddel en achterklap op een besloten niet openbaar forum

Feit is dat er mensen zijn die hebben ingebroken en deze informatie hebben gestolen om daarmee de mods zwart te maken.

Feit is (en eigenlijk vind ik DAT het ergste) dat ik een hele dag niet heb kunnen bokken door dit getrut Haha! Haha!

En nu mag een ieder voor zichzelf bepalen wat feitelijk erger is........

En dat is het punt dat vele Bokkers verkeerd verstaan, MP is besloten en niet openbaar, het is niet zo dat 90% van Bokt dat wel is, dat MP dat dan ook is, maar velen verstaan dit blijkbaar niet. Ik kan me trouwens helemaal vinden in deze post van KiWiKo.

Goed dat het nu uitgepraat is, hopelijk is het daarmee opgelost.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:51

Feit is dat er fouten zijn gemaakt en mensen zijn beschuldigt die niet schuldig waren.
Feit is dat er tekst was te lezen wat door mods was geplaatst in een besloten forum.
Veel mensen hebben dit onder ogen gehad en zijn hier behoorlijk van geschrokken.
Je weet dat internet te breken is dus je moet oppassen wat je schrijft, je kunt niet klakkeloos alles schrijfen ook al is het besloten.Buiten dat kun je het ook wel netjes houden.
Feit is dat er bij sommige berichtjes hier op de man(of vrouw) word gespeelt.
Ik loop nu al een hele tijd mee en zie inderdaad dat bokt snel verandert.
Er word in mijn ogen soms erg snel ingegrepen en iemand die niets met een topic te maken heeft gaat temmen.
Wat ook al eens eerder is gezegt, laat bokt bij bokt en ga niet verwijzen naar een ander forum.
Deze kwestie op een eerlijke manier met elkaar uitspreken want er zijn dingen gezegt die niet konden in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:27

Ik heb gemengde gevoelens over wat er de afgelopen week is gebeurd. Ik heb best wel kritiek geuit over het ow en ban beleid van bokt en sta daar nog steeds achter. Echter vind ik het heel zuur dat een vriendschap en vertrouwensband zo door het slijk gehaald kan worden en dat vind ik weer zeer kwetsend voor Anya, schrok wel een beetje van de zinnetjes, maar ach.... Als elke bokker eens zou kunnen spitten in de PB's van iedere bokker, zeker in sommige topics als ze het met angst voor een OW maar per pb met elkaar doen, Lips are sealed Blauw oog Bloos .

Sensatie en leedvermaak heeft natuurlijk ook een rol gespeeld. Maar op een gegeven moment pleeg je overkill met een aktie en ik vind dat dat wel is gebeurd onderhand. Als je boos bent en een aktie doet die niet netjes is, maar okee door emoties gedreven, op een moment is het klaar en streef je je doel voorbij.

Als de hetze verder moet gaan met het woordje homo, is het voor mij de kinder-achtigheids modus aangegaan. Je moest eens horen hoevelen er hier Hómo uitroepen, netzo makkelijk als eikel, met dezelfde betekenis.

Er is sorry gezegd, moet genoeg zijn nu, lijkt mij.

Oke, niet professioneel op MP, dat weten we dan dus nu, maar als blijkt dat de betrokken personen in de privesferen rondhangen, er ongetwijfeld meer moet hebben afgespeeld, is er dan niet een klein beetje logisch gevolg van? Wat was eerder de kip of het ei, dus oorzaak en gevolg, daar moeten we niet in spitten lijkt mij. Al beroerd genoeg.

Een andere rel op bokt, die ik overigens vele malen ernstiger vind, is met de betrokken personen ook redelijk tot een vergelijk gekomen, zou mooi zijn als dat nu ook in dit geval zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:32

KiWiKo schreef:
Sundancer schreef:
Juist Billy Haha!

Nu ff voorbeeld KiWiKo,

Citaat:
odetteke

En als je nog een keer lief lacht tegen meneer agent (of juist heel geschrokken kijkt) heb je zelfs kans dat hij het bij een waarschuwing laat Knipoog. Zelfs bij de politie is het geen gelijke monniken, gelijke kappen.

Discretionnaire bevoegdheid noemen ze dat met een mooi woord.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:29

Het zal je maar gebeuren, je kent iemand i.r.l rijdt zelfs op je paard en in cyberspace wordt er misbruik van je account gemaakt en .....ingebroken en op een ander forum gezet.

Dan kunnen mensen over Anja gaan vallen maar wat de daders hebben geflikt is vele malen erger.

En wie roddelt er niet........ineens zijn bokkers heilig. net wat Kiwiko neerzet iedereen l*lt wel eens over pb over een andere bokker Tong uitsteken Ook ik Haha! Haha! Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:22

Idd, plots steekt iedereen zijn kop in het zand en is iedereen hier plots heilig. Ik vind dat wat er van moderatorskant gezegd werd niet juist, maar wereldschokkend nu ook weer niet. We moeten het ook niet gaan opblazen alsof ze iemand neersabelen met deze woorden. Ok, het is wel kwetsend voor de personen in kwestie, maar die zullen ook geen heilige boontjes zijn, zoals niemand dat wel is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:36

Ach, ik vind het hele geval wel grappig. Nu is MP gehackt, en nu blijkt dat mods ook gewoon doen waar ze anderen voor op de vingers tikken.
Dan sta je ff behoorlijk in je hemd Haha! Haha!
Tieneke, dat de betreffende personen geen heilige boontjes zijn, is nog geen reden om ze te kwetsen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:39

Billy schreef:
Tieneke, dat de betreffende personen geen heilige boontjes zijn, is nog geen reden om ze te kwetsen

Dat zeg ik ook niet, ik zeg gewoon dat de hele toestand zo opgeklopt wordt en dat het erger gemaakt wordt dan dat het is. De personen die gehacked hebben, zijn ook in de fout, zij hebben ook gekwetst, maar je kan mensen nu eenmaal niet laten stoppen met waarmee ze bezig zijn en zich mee bezig willen houden. Al die heisa is nergens voor nodig, als het nu uitgepraat is, is het toch goed?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:41

maar Billy, MP is besloten........ en er gaan bij bokkers onderling ook hele nare peebees over en weer over andere bokkers en dat is ook besloten. En Peebees wordt je niet voor op je vingers getikt......

iedereen zegt wel eens onaangename dingen over iemand, de mods doen dat op modpraat, en bokkers via Peebee....... kantoorpersoneel via de interne mail en bekende Nederlanders via de Prive Haha! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:45

Je kan een besloten forum als MP niet met bokt vergelijken. Door te hacken en een deel van de conversatie openbaar te maken, proberen mensen dat wel te suggereren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:45

Ja, psies, maar ook van sterren wworden foto's gemaakt die eigenlijk niet gemaakt hadden mogen worden, dus je loopt altijd een risico.
Als ik als bekende nederlander in mn blote hol met een vreemde kerel op het strand ga liggen, is er grote kans dat ik de week erop voorpaginanieuws ben, ondanks dat ik de fotograaf niet uitgenodigd had Haha! Haha!
Maw, ze hadden beter kunnen rellen op msn of via pb, dan had niemand er achter gekomen.
Maar goed, er is wel weer een tipje van de sluier opgelicht, we weten nu weer zeker met wat voor types we te maken hebben, dus we kunnen er rekening mee houden Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:48

ik heb het allemaal niet gelezen, zag het wel staan, maar moest teveel moeite doen om het leesbaar te krijgen Haha!