Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Re: Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:32

@ Frozenstar: ik bedoel las je bij ITP een topic start en het is een fotoshoot maar bijv. jij vindt dat er dingen verbeterd kunnen worden dan kun je dat in het bericht zetten als je snapt wat ik bedoel Knipoog

en over dat 14 jarig: die andere link dat meisje is 18 en die link die ik neerzette wat dus van mij is :en ik ben 14 vandaar dat i kdat even vroeg Tong uitsteken

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:34

Ja ik snap het. Maar als je mijn eerdere post leest. Dan vinden andere bokkers weer dat het gezeur is, en dan komt er een discussie in haar topic. Dat is niet de bedoeling.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:44

Frozenstar je hebt gelijk dit is niet echt een fotoshoot van een prof om het zomaar even te zeggen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:49

MSQuincyTE schreef:
Frozenstar je hebt gelijk dit is niet echt een fotoshoot van een prof om het zomaar even te zeggen

Afgod

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:26

Elaine schreef:
Ja maar Lotte_ als ik met mijn supergoede camera mijn paard op een mooie plek zet en perfecte fotos schiet zoals een professional dat kan... dan mag ik het geen fotoshoot noemen?

tuurlijk wel..

bedoel ook niet dat het een bedrijf moet zijn ofzo.. maar als mensen gewoon voor de lol wat foto's schieten noemen ze het al snel een fotoshoot.. maar dr zijn ook een heleboel bokkers waarbij het zonder enig profecioneel gedoe toch super kan zijn

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:32

Frozenstar schreef:
Natuurlijk gaat het om een fotoshoot. Maar als je bijv een foto maakt van een kaars. Is het dan; Kaars @ Fotoshoot ?

Fotoshoot is imo foto's met een goede kwaliteit. (en waar het ook nut op heeft om er een Copyright op te zetten Rolleyes)

Gelijk heb je marjoo. Lovers

Maar als het om dieren gaat, zet ik er altijd een © op, dat ze het minder snel gaan 'jatten' voor spellen ed.

Maar ik vind wel, dat het '@fotoshoot' snel gezegd wordt, aangezien de kwaliteit dan niet bepaald mooi is, dan verwacht je toch echt wel professionele foto's.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:36

Het wordt inderdaad al snel een 'fotoshoot' genoemd, terwijl de foto's toch niet zo geweldig zijn als je verwacht bij een 'fotoshoot'. Als ik 'fotoshoot' hoor/lees denk ik aan professionele foto's van een mooie kwaliteit.. terwijl het de laatste tijd inderdaad vaak gewone huis-tuin-en-keukens-foto's zijn Bloos

Maar ja, wie bepaalt dan wanneer iets een fotoshoot is, want over smaak valt wel te twisten..

*edit: stomme typfout*
Laatst bijgewerkt door Suomi op 07-08-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:38

Als er fotoshoot staat dan hoeft het niet persee van een Proffesioneel te zijn Jesse.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:41

Nee, maar als het een Shoot is. Dan mag ik hopen op normale, scherpe, goede licht val, niet onder of over belichte, mooie foto's.
En daar hoef je echt geen camera van 700 € voor aan te schaffen. Ze zeggen niet voor niks; Het gaat vooral om diegene die achter de camera staat.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:42

Dat klopt je moet er `feeling´ voor hebben.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:44

SaskiaKur schreef:
Als er fotoshoot staat dan hoeft het niet persee van een Proffesioneel te zijn Jesse.

Maar je verwacht wel een goede kwaliteit alsof een professional die foto's gemaakt heeft en niet iemand die dr camera aan het testen is of uberhaupt voor het eerst een camera in dr handen heeft. Vork

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:46

Ja, maar dan zijn ze weer aan het zeuren dat je je zelf niet zo hoog mag noemen. Een proffesionel. Ze hebben overal wel wat over te zeuren. Dus stel als Amanda haar fototoestel uitprobeert dan mag je het geen fotoshoot noemen??

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:48

Ik weet niet wie Amanda is, maar dan ben je iets aan het testen.. en als het eindresultaat niet mooi is dan is het niet altijd een mooie 'fotoshoot'

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:51

Waarom mag je het geen fotoshoot noemen als je ze nog niet eens kent.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:56

Het gáát er hier om SaskiaKur. Bij het zien van de foto's.
Niet over Amanda.
En iedereen MAG. Dus als zij het een fotoshoot wil noemen. Dan doet ze dat lekker. Maar een hoop zullen het niet met haar eens zijn.

En vind het nogal arrogant overkomen. Maar dat is ieder voor zich. Verder noemen sommige zich gelijk ook al een fotograaf of fotografe.

Het is gewoon erg irritant, arrogant, en niet kloppend.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:58

Daar ben ik wel met je eens. Maar ik snap niet dat we deze hele discussie hebben want je blijft het toch houden.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:01

Ja, en ik was dus gewoon erg benieuwd, of andere mensen het met mij eens waren, of oneens. En waarom wel of niet.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:04

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:11

Dit mag van mij inderdaad een fotoshoot genoemd worden.
Je ziet bijv. Dat hier het paard niet op 1 plek heeft gestaan, dat er moeite voor is gedaan. Dat er dus niet klakkeloos iets geschoten is. Ze zijn ook mooi scherp.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:16

Het is ook moeilijk om een paard te fotograveren
Ik heb haar ook wel 20 keer terug gezet geloof ik
Laatst bijgewerkt door MSQuincyTE op 07-08-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:17

Dit mag voor mij ook een fotoshoot worden genoemd.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:17

Waarom vind jij?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:20

Goede kwaliteit, is wel iets vermindert met waarschijnlijk uploaden. De scherpte is er zeker en is mooi kleurrijk. Ze heeft netjes een copyright erop gezet en het paard staat grotendeels goed erop. Haar foto´s trekken mij aandacht. Ze heeft ook verschillende variaties op haar foto´s, erg goed.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:22

Mijns inziens is dit een discussie die eindeloos kan voortduren. Topictitels zijn al lang niet meer de ordelijke, kort maar krachtige omschrijving van het onderwerp, maar zijn onderdeel van een verwoede strijd om de meeste kliks en reacties, waarin schreeuwen om aandacht geen uitzonderingen zijn. Helaas hoort daar dus ook het woord 'Fotoshoot' bij. Ik vind dat niet gek, jammer is het wel, want zo mis je de échte goeie foto's. Ja

Kun je hier iets aan doen? Ik denk het niet. Want voor de één zijn bepaalde foto's wel 'Fotoshoot-waardig', terwijl de ander het topic aanklikt en gauw op Vorige duwt bij het zien van diezelfde foto's. Je kunt de mensen hoogstens vragen om iets meer na te denken over hun foto's wanneer ze het zo'n goede reeks vinden, maar meer kun je denk ik niet doen...

Maargoed, ik zal mijn visie over een 'Fotoshoot' er nog even bijzetten. In mijn ogen is een fotoshoot een fotoshoot als er heel veel tijd aan besteed is, er werk van is gemaakt en er ook rustig mooie kiekjes zijn geschoten. Dus niet toevallig met je camera richting stal fietsen en er op los klikken, maar een mooie achtergrond kiezen, juiste compositie uitkiezen en als het paard even wil meewerken hem of haar in een leuke houding proberen te manouvreren. En ga zo maar door, want dan is het natuurlijk nog lang niet klaar. Lachen

Dat noem ik dus een fotoshoot... als je er een (mid)dag voor vrijmaakt en er écht iets van maakt. Ja

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:23

Sander, je beschrijft het perfect! Lachen