Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:59

En nog iets wat ik me af vraag... Wie controleerd of ik een Haflinger, een Ijslander, een Fries en een Anda heb én dressuur rij? Ik kan me "inschrijven" bij 5 subfora als ik dat zou willen en geen haan die er naar kraait.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:00

Ik vind gewoon dat je die grootte van Bokt net minder gaat merken als iedereen een beetje z'n eigen plekje heeft. Je moet dan niet meer 1000den topics scannen voor je dat ene topic vindt dat over dat bepaalde ras en dat bepaald probleem ging.

In de arabierenaanvraag zitten voor het grootste deel mensen die ervan houden of er zelf hebben. Als je diegene die gewoon gestemd hebben om te stemmer eraf doet, houd je er nog 100 over.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:02

Maar voor andere rassen kan dat wellicht bepalend zijn.
En hoe wil je zorgen dat alle - in jouw geval - Arabierenvragen in dat deel terecht komen? Ik zie nu ook op tig plaatsen op Bokt Tinkervragen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:03

Sylvia schreef:
En nog iets wat ik me af vraag... Wie controleerd of ik een Haflinger, een Ijslander, een Fries en een Anda heb én dressuur rij? Ik kan me "inschrijven" bij 5 subfora als ik dat zou willen en geen haan die er naar kraait.

dat is ook..maar als je zo´n paard niet zou hebben of rijden oid, maar je vind het een geweldig ras, dan vind ik het wel rëeel dat je je in kan schrijven, toch?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:05

Als mensen weten dat er een Arabierensubforum is, dan zullen ze met hun Arabierenvragen daar wel heen komen, anders verplaatsen de modjes het denk ik, lijkt me logisch? Ik hou m'n TeM-knop al klaar

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:09

Zo logisch vind ik dat niet. Ik kan me best voorstellen dat iemand met een Tinker gewoon op RT wil posten. Zou ik in elk geval wel willen. Je hebt meer bereik én niet alleen Tinkermensen, en "leken" kunnen er net iets anders tegenaan kijken. Vind ik voor elk ras opgaan eigenlijk. Staart wit krijgen? Probleem waar elke idioot met een schimmel tegenaan loopt. Tinker te druk? Lijkt mij dezelfde oplossing als een KWPN'er die zichzelf opfokt. Belg die niet wijkt voor het been? Dito.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:11

idd sylvia

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:12

Maar als je een vraag hebt over vb. bloedlijnen van een Arabier, en je post dat bij fokkerij, wordt er zo overheen gekeken. In een subforum zitten de kenners dan en die kunnen je topic ZIEN en dan antwoorden.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:12

En laat mensen dan zelf de keus waar ze posten. Het Tinkerforum draait enorm goed, waarom zouden andere fora dat dan niet doen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:15

dat draaid misschien wel goed, maar de RT vragen van TI daar kunnen andere bokkers ook van leren, dat is niet TI specefiek. ik zou later niet alle suc fora af gaan om-te-kijke-of-er-misschien-ergens zo´n topic is!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:18

Maar een subforum over een ras is toch ook niet overstelpt door rijtechnische vragen? Het Tinkerforum werkt, dat weet iedereen en niemand klaagt erover dat er daar rijtechnische problemen gesteld worden of dat er rijtechnische problemen ivm tinkers geplaatst worden op verschillende fora, behalve nu plots, sinds er andere aanvragen binnenkomen, terwijl de vragen voor de nieuwe subfora ook gewoon om een ras draaien. Als de Tinkers het kunnen, waarom krijgen wij dan de kans niet om het ook te doen? Dat slaat echt nergens op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:22

en wat zijn 30 gebruikers op de tig duizend...als ze er daar 200 of 250 van maken. lijkt me al beter...
ik ga nu ook niet op TI kijken of daar RT vragen of hoe houd ik mijn paard wit vragen zijn.
bokt heeft altijd zonder subfora gekund, en de verhoudingen tussen wat wel een geen kwpn is zijn toch wel gelijk gebleven.
ik snap niet waarom het nu ineen keer wel nodig is!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:23

Nou, niet helemaal. Ik heb al eerder gezegt dat ik dat subfora ook dubieus vind. Maar dat is toen - net als een aantal andere fora, waarvan ik er een aantal wél goed vind - als test gemaakt. Nou prima. Een evaluatie heb ik eigenlijk nooit gezien, maar dat doet er verder niet toe. Nu komen er ineens voor tig rassen aanvragen. Nu vind je alles op specifieke plekken (bv RT) en zie je op verschillende plaatsen op Bokt Tinkers langskomen. Dadelijk zit alles in hokjes en zie je overal wat langskomen. Waar moet je dan nog lezen?

Ik vind Bokt nog steeds niet overzichtelijk, ik kan hier gewoon niet aan wennen. En zo moeilijk pas ik me normaal niet aan. Dat Bokt groot is is één punt, maar er worden zoveel zijwegen gemaakt dat je gewoon verdwaald. Om over de doodlopende wegen maar te zwijgen.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:24

We hebben al 115 voorstanders en er komen nog steeds bij...

janinetjjj

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:24

Ik vind ook dat het dat 'leeg' rustig kan worden in andere forums..
van mij hoeft het niet dus

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:26

(even erbij: ik zie ook nogaltijd veel meer voorstanders dan tegenstanders)

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:27

Ik zie 't net andersom

Kwestie van referentiekadertjes...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:29

dat doet er niet toe tieneke, de mods kijken niet of jij medestanders heb of er 80 hebt. als jij charter maar goed is en de mods het een nuttig forum vinden zal je het krijgen! anders niet!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:32

Ik heb geen zin om nog mee te doen aan een discussie die toch blijft duren. Feit is dat er voor- en tegenstanders zijn. Ook feit: we hebben een aanvraag gedaan die meer dan goed onthaald is bij de Bokkers en we verdienen een kans om over nagedacht te worden. Als de Tinkers hun eigen subforum hebben gekregen en dat gaat goed, snappen wij niet waarom wij die kans niet zouden krijgen, want er is duidelijk animo voor.

0ojannekeo0: er is wel een verschil: als er 150 medestanders zijn, is het wel duidelijker dat er echt vraag naar is, dan bij 30 voorstanders. Ik kan gemakkelijk een bericht sturen naar minstens 15 bokkers om hun steun te vragen, maar als er spontaan 115 reacties komen, wilt dat toch ook wel wat zeggen ivm de vraag ernaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:38

tja. maar waarom is VvdD dan weg..kijk een naar PP die stroomt nu over met verslagen...en VvdD komt ook niet terug..

en ook daar is veel vraag naar, neem dat maar van me aan!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:39

Dat heeft hier niets mee te maken, maar met de vernieuwing van Bokt. Hier gaat het om de subfora en daar gelden regels om een aanvraag in te dienen die wij ook naleven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:41

sub fora aanvragen heeft ook met de nieuwe bokt te maken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:42

als ik jou was zou ik ook een en al voor zijn, zeker als je echt zelf een aanvraag indiend, want dan is het dalijk "jou" forumpje.

maar ik blijf bij m´n standpunt!!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:43

Dat weet ik, ik heb ook helemaal niets tegen de nieuwe indeling, ik vind het een hele verbetering. Maar ik wil echt niet over het VvdD-onderwerp uitwijden, daar heeft dit topic niets mee te maken en ik ook niet.

Het heeft niets met 'hebben' te maken, als jij dat wilt denken, moet jij dat weten.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:45

Met verandering moet je leren leven. Lang niet iedereen was tevreden met de nieuwe indeling, werd het daarom weer veranderd? NEE.
Lang niet iedereen is voor subfora, wordt dat beleid daarom veranderd? ik zou zeggen NEE