discussie of ordinaire reclame poging??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: discussie of ordinaire reclame poging??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:06

Mijn intrepertatie van impuls is wat er in elk rijtechnisch boek als definitie gegeven wordt. dat daar een spraakverwarring over ontstaat ligt dus niet aan mij. En impuls was niet aanwezig bij de paarden die ik heb gezien bij aqua, op een uitgezonderd.

waarom is dat forum dan gesloten Friemel, als er niks moeilijks opstaat..... dan mogen we toch allemaal lezen hoe het er nou werkelijk gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:10

Tuurlijk durf ik dat aan Friemel, ik heb niets te verbergen. Jij blijkbaar wel. Want wie ben je eigenlijk, of beter, wie denk je dat je nu bent als je jezelf Friemel noemt? Een ding staat vast, zowel de persoonlijkheden Friemel en A8 hebben sterke narcistische trekjes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:10

ze zijn ook nooit gelijktijdig online

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:11

Is de aqua definitie van impuls niet een paard dat meer afdruk van achterhand heeft?

Is de aqua definitie van 2 ons nageefelijkheid niet met witte knokkels een bit 5 cm naar achteren trekken?

Ik snap nu eindelijk een wat aqua onder balans verstaat:

"Een paard loopt in balans als er evenwicht is tussen de voor- en achterhand, dit bereik je door zo in het bit te gaan hangen dat hij aan de achterkant gaat bokken en je een prachtige afdruk krijgt en het paard heel gelukkig hard achteruit gaat lopen om die prachtige afdruk die hij net heeft gemaakt te gaan bewonderen".

Eindelijk de aqua theorie in duidelijke bewoordingen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:12

Karl ik kan maar 1 ding zeggen: APPLAUS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:13

Ik heb even voor je gegoogled en vond dit voor je op http://www.moeilijkemensen.nl/info/NPS1.html

Diagnostische criteria voor de narcistische persoonlijkheidsstoornis (DSM-IV)

De patiënt:

vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten, verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);

is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;

gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;

eist excessieve bewondering;

meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);

gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;

heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);

is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;

heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.

Daar moeten jullie je toch wel een beetje in herkennen? En als dat niet zo is dan geeft dat niet hoor, hoort bij het ziektebeeld

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:13

duidelijk zowel jippie als carl

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:14

Jippie, je zou de uitdaging aan kunnen gaan, ik ben alleen bang dat aqua/friemel zich weer op het laatste moment terug trekt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:14

Een beetje in herkennen? Ze zijn het helemaal!

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:15

KiWiKo, ik heb geen idee. Misschien om de stroom aanmeldingen eerst te kunnen verwerken? Voor mensen toegelaten worden, wordt daar eerst uitgebreid kennis gemaakt. Het is een prive forum. Dat is anders dan we hier gewend zijn. Minder virtueel en meer persoonlijk. Mij spreekt dat wel aan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:16

Hahaha, lamenielache.
Eerst kon iedereen alles zien, nu is het zgn besloten en ben je al geband voor je ooit het forum gevonden hebt.
Wat een farce.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:18

Karl66 schreef:
Jippie, je zou de uitdaging aan kunnen gaan, ik ben alleen bang dat aqua/friemel zich weer op het laatste moment terug trekt

Ach Karl, alles was al geregeld, zelfs Tyrza verleende haar medewerking. Maar A8 meldde me dat ze voor grote gezelschappen niet zo goed uit haar woorden kwam.

Nu had ik nog hoop op de NH dag waar ze verleden jaar de demo heeft gegeven. Ik geloof niet dat ze terug mocht komen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:18

friemel schreef:
KiWiKo, ik heb geen idee. Misschien om de stroom aanmeldingen eerst te kunnen verwerken? Voor mensen toegelaten worden, wordt daar eerst uitgebreid kennis gemaakt. Het is een prive forum. Dat is anders dan we hier gewend zijn. Minder virtueel en meer persoonlijk. Mij spreekt dat wel aan.

wat doe je hier dan nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:20

friemel schreef:
Voor mensen toegelaten worden, wordt daar eerst uitgebreid kennis gemaakt.

Dat is hier op Bokt ook usance hoor, zeker als je mee doet aan verhitte discussies. Maar ik geloof dat jij er nogal problemen mee hebt om je identiteit prijs te geven hier op Bokt

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:26

Wordt het niet eens tijd om deze case aan Sterre voor te leggen?
Gaan jullie akkoord?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:28

sterre is momenteel niet bereikbaar, ik zou ook niet zien waarom zij ingeschakeld moet worden

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:29

En het is weer een fijne discussie.

Ik heb ook wel eens een PB gesprek gehad met Aqua... Dit was absoluut niet voor herhaling vatbaar.

Haar geloof is heiliger dan heilig, wat jij zegt klopt niet en normaal discusseren is er niet bij.

Als je haar niet gelooft zecht ze dat je je paard gewoonweg aan de klote rijdt. Kijk, en dan gaat het fout. Ik vindt dat je open moet staan voor elkaar en dat lukt met Aqau niet. Zij is geobserdeerd door haar Methode, er bestaat voor haar niks beters en that's it.

En daar loopt het dus altijd fout......

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:29

Wat is het nut daarvan Friemel?
Trouwens, de mods zijn al in overleg over jullie escapades in het vorige topic, dus de aandacht hebben jullie toch wel getrokken

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:35

Jippie schreef:
Dat is hier op Bokt ook usance hoor, zeker als je mee doet aan verhitte discussies. Maar ik geloof dat jij er nogal problemen mee hebt om je identiteit prijs te geven hier op Bokt

Mijn identiteit op Bokt bestaat in jullie fantasie.
Wat zou ik daar aan toe willen/moeten/kunnen voegen?
Je ziet de dingen toch niet zoals ze zijn maar zoals je zelf bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:36

Sterre? dat is toch alleen voor problemen.
Wat is je probleem dan Friemel. Misschien dat ik het voor je op kan lossen. Ik heb zojuist ook al een heel goede diagnose voor jullie gevonden.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:37

Kun je niet beide aanpakken gebruiken.
Is de kans op succes mss wat groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:40

Friemel, ik denk dat ik je hier al voor een heel groot deel op weg geholpen hebt. Lees maar eens rustig door en vertel me welke aanpak jou het meest aanspreekt en waarom dan maak ik een bahandelplan voor je. En speciaal voor jou reken ik een schappelijk tarief

Psychodynamisch verklaringsmodellen en behandeling

Er zijn twee belangrijke modellen over de psychodynamiek en de behandeling van de NPS, te weten de theorieën van Kohut en van Kernberg.

Volgens Kohut zijn mensen met narcistische problemen gestagneerd in een ontwikkelingsniveau waarin ze specifieke reacties nodig hebben van mensen in hun omgeving om een samenhangend zelfbeeld te behouden. Als deze reacties niet komen in deze ontwikkelingsfase dan is de kans groot dat er een gefragmenteerd zelfbeeld ontstaat. Volgens Kohut ontstaat dit doordat ouders falen in empathisch vermogen. Meer specifiek: de ouders reageerden op fase-adequaat exhibitionistisch gedrag van hun kind niet met goedkeuring en bewondering, ze boden geen spiegel-ervaring aan leeftijdsgenoten en konden geen goed model bieden voor idealisatie. Dit is de kern van de zelf psychologie theorie van Kohut.

Kernberg ziet meer overeenkomsten tussen de NPS en de borderline persoonlijkheidsstoornis. Volgens zijn visie is het zelf bij de NPS dan wel geïntegreerd (dit is bij de borderline niet het geval) maar niet op een gezonde manier. Het zelf als structuur bestaat uit een samensmelting van het ideaal-zelf, het ideaal-object en het reële zelf. Mensen met een NPS zouden zich volgens hem identificeren met hun geïdealiseerde zelfbeeld om hun afhankelijkheid van anderen en van het innerlijk beeld hiervan (de ideaal objecten) te negeren. Tegelijkertijd zouden ze de onacceptabele eigenschappen van hun reële zelf ontkennen door ze op anderen te projecteren. Het feit dat het zelf wel geïntegreerd is maakt de NPS sterker overkomend dan de BPS. Het functioneren is over het algemeen goed. Echter er is een subgroep die wel problemen ervaart met de impulscontrole en een slechte angsttolerantie heeft. Bij deze groep komen ook crisisopnames voor.

Een ander verschil in visie is de rol die agressie speelt. In tegenstelling tot Kohut ziet Kernberg agressie als een primaire factor bij de NPS. Een zeer hoog agressieniveau, aangeboren of veroorzaakt door de omgeving, maakt de NPS cliënt destructief naar anderen. Dit uit zich in het zich voortdurend vergelijken met anderen en chronisch jaloers zijn op anderen, met daarbij de wens om het goede van anderen kapot te willen maken.

Ook over de idealisatie is er verschil van mening. Volgens Kohut is de idealisatie (zoals die zich kan voordoen in therapie) nodig om het zelfobject aan te vullen. Hij ziet het als een helende factor in het therapieproces, zodat de cliënt de stagnatie in zijn ontwikkeling kan opheffen.
Kernberg ziet de idealisatie als een afweermechanisme tegen diverse niet te verdragen negatieve gevoelens zoals: woede, jaloezie, verachting en devaluatie.

Een reden voor de verschillen in visie tussen Kohut en Kernberg is dat de eerste een ambulante groep cliënten onderzocht en de laatste een groep opgenomen cliënten, die dus slechter functioneerden. Verder lijkt het er op dat Kohut meer de 'sensitieve, geremde' narcist beschrijft en Kernberg meer de 'openlijke' narcist.

Behandeling

Zowel Kohut als Kernberg zien psychoanalytische psychotherapie als de geijkte behandeling voor de NPS. Beiden hebben echter hun eigen accenten in de therapie.

Voor Kohut is empathie (het inleven in de cliënt) de hoeksteen van de behandeling. Dit houdt in dat de therapeut begrijpt dat de cliënt het nodig heeft om bevestigd te worden (spiegeloverdracht), de therapeut te idealiseren (idealiserende overdracht) of om net als de therapeut te zijn (tweelingoverdracht). Naast het begrijpen is het met name van belang dat de therapeut het benoemt en interpreteert. En de kind-ervaringen van de cliënt serieus nemen.
Het doel van de behandeling is het vinden van een beter zelfbeeld.

De aanpak van Kernberg is veel confronterender. De therapeut moet volgens hem focussen op de jaloezie en hoe dit de cliënt verhindert om hulp te vragen en te krijgen. Hij legt meer nadruk op het cognitieve aspect van de interpretatie. Een belangrijk doel van de behandeling is voor hem het ontwikkelen van schuldgevoelens en interesse in anderen. Maar ook: het integreren van idealisatie en vertrouwen met woede en minachting. In de behandeling zal de cliënt worstelen met gevoelens van jaloezie naar de therapeut en zal mechanismen als devaluatie en almachtsgevoelens gebruiken om deze gevoelens op een afstand te houden. Aan de therapeut de taak om de cliënt hiermee te confronteren.

De meeste therapeuten die mensen met een NPS behandelen zullen niet geheel volgens de ene of de andere methode werken maar uit beiden elementen gebruiken, net wat nodig is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:42

Ik denk dat er weinig werkt voor deze personen in hun eigen leefwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:43

friemel schreef:

Dat vind ik heel knap van je want dit is heel kort en bondig de analyse van je eigen ziektebeeld. Dat is al een eerste stap richting genezing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:45

friemel schreef:

Mijn identiteit op Bokt bestaat in jullie fantasie.
Wat zou ik daar aan toe willen/moeten/kunnen voegen?

wat is DIT nou weer voor een ontwijkend, nikszeggend antwoord???