[Dienstmededeling] Proef met subforums

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: [Dienstmededeling] Proef met subforums

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:32

Ik ben zeer benieuwd. Met name de subforums voor 'naturals' en voeding lijken me een goed idee. Beide zal ik waarschijnlijk niet veel gaan volgen, maar je merkt wel dat deze topics erg chaotisch over allerlei plekken verspreid zijn, en dat is jammer.

(Hmmm, een technisch idee: Het zou heel mooi zijn als een topic op 2 plekken kon staan. Je ziet, nu met name bij WN dat er sticky's zijn met de topics op HAW en EA-TK. Het zou mooi zijn als je binnen je WN forum een topic kunt openen, dat automatisch in beide forums zichtbaar is. Dus op [WN] zie je een topic: "[HAW] foto's van mijn sliding stop" en op [HAW] zie je een topic "[WN] foto's van mijn sliding stop". En dan niet dat berichten steeds naast elkaar lopen, maar dat het echt 1 topic is, dus alle reacties lees je op beide plekken, maar het komt maar 1 keer in de reactielijst voor)

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:57

Nee, ik ben tegen het tinker-subforum. Als Bart zoiets gaat maken jaagt hij de rest van Bokt tegen zich in het harnas.
En wat wordt er dan op zo'n sub geplaatst?
Tinkspringers topic? Tinkfokkers topic? Tink-poets-topic?
Ellende heeft al gezegd dat zoiets er niet zal komen, dus het lijkt me niet dat het verder nog nut heeft om hiervoor te gaan pb-en.

Het natural, voeding, en manege's/ponykampen forum lijken me een zeer goed idee!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:02

volgens mij heeft Ellende zoiets helemaal niet gezegd. Ik zeg ook niet dat het er wel komt, als straks de aanmeldingen binnen zijn, zullen we ze bekijken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:03

Soxje schreef:
Graag enige onderbouwing Shiloh.

Nou dat zeg ik toch... het lijkt me dramatisch onoverzichtelijk worden. Nu met 5 subforums misschien nog niet, maar als er straks meer komen! blerg... ik vind nu al dat we veel te veel gewone fora hebben. Straks met vele subfora's weet je helemaal neit meer waar je zoeken moet

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:07

Ellende schreef:
Voor de proef kan je er in ieder geval zeker van zijn dat er geen tinker/shet/arabier/ford én haflinger subforum komen

Het lijkt mij ook niet haalbaar zoiets te maken. Voor ieder ras zal dan dan zo'n subforum worden aangevraagd, en als eenmaal alles in zo'n tinkerforum is gezegd bloedt het dood .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:11

Ellende schreef:
We willen op bokt beginnen met een proef om door users zelf aangevraagde subforums toe te staan. Wat we hiermee bedoelen is een forum met een specifiek onderwerp dat kleinschaliger zal worden dan bijvoorbeeld een forum als 'rassenpraat'. Onderwerpen waar wij bijvoorbeeld aan denken zijn Haflingers, Tinkers (en weet ik veel wat voor rassen), Z-en hoger ruiters, Voltige et cetera et cetera.
De moderators beslissen uiteindelijk welke vijf subfora er voor de proef gestart worden.

Lees maar , Cadish!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:29

Lees daarboven ook even, MissHaffie .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:30

Maar dan snap ik het helemaal niet meer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:32

Ellende bedoelt dat er in de proef niet van al die rassen een subforum zal komen, maar eentje kan wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:33

Aaah ja Lielle, maar dan wordt de rest jaloers?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:39

dat gebeurd toch wel... niet zozeer over rassen onderling... maar wel onder alle andere die dan niet worden gekozen... hoeveel ideeen zijn er nou intussen al. Heel forumzaken staat er mee vol gebombardeerd ...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 30-08-05 12:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 12:39

Ik bedoel inderdaad wat Lielle zegt, sorry voor de onduidelijkheid.

Misshaffie: we zullen zoiezo niet elk idee in de proef kunnen gebruiken omdat we het toch vrij kleinschalig willen houden (5 subfora om mee te beginnen). En tot nu toe heb ik wel de aanmelding voor de tinkers binnen, maar ik heb nog geen shetlanders/haflingers/etcetera gezien die zich willen aanmelden. Dus ik hoop dat het met de jaloezie wel meevalt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:41

Haha nouja, de tinkers zijn ook het best vertegenwoordigd, maar toch.. volgens mij schieten ze elkaar onderling af

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:43

Ik weet het!

Kan er niet een subforum komen met alles over de subforum's ... heel forumzaken is onder de voet gelopen met ideëen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 12:45

Shiloh: binnen een week is dat afgelopen en kunnen alle aanmeldtopics op slot en naar beneden zakken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:51

En een menners-subforum natuurlijk

10 mensen die het hier mee eens zijn: 1. Mriekie2. Sjonniej3. Liberty4. Hugroom5. Confetti6. Albertine_n7. Daantjecee8. Iboya9. Jeroentje10. Laura2span11. Dyonne12. napie13. LloiDLoVeR14. VeraA15. Karoliena

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:16

Als de andere zo jaloers zijn op het mss komende Tinker subforum kunnen ze toch voor een ander ras ook een subforum aan gaan vragen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:46

Wanneer komen de subprofums er dan?
ben benieuwd

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:04

Ik ben behoorlijk voor voeding, natuurlijk-gedoe (ja sorry ik heb er weinig mee, maar het lijkt me toch heel handig!) en voor een spliting van manege-en verzorgpaarden in 1. maneges en 2. verzorgpaarden.

Verder zie ik bijvoorbeeld het voorstel van Sjonnie voor een men-forum. Harstikke top idee, maar wordt uit het zadel dan niet een soort spookstad?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:14

Fairie schreef:
Olympia schreef:
En misschien ook iets over overleden paarden ofzo bij verslag van de dag.. Dan wordt dat ook wat overzichtelijker..

Nee dat lijkt me niks. Dan is iedereen net meer een rampen toerist op die manier......

dat vindt jij.. Mischien hebben mensen er wel behoefte over om erover te praten met "lotgenoten". ik mis Olympia nog elke dag vreselijk erg ondanks ze al 2 jaar dood is.. En dan zou ik niet meer over haar mogen praten hier, omdat ik een rampentoerist ben.. Ik vind het eerder niet echt mooi staan tussen de meeste vrolijke topics, dan is dit zo droef.,. Vandaar dat ik een apart sub fora een goed idee vind!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:11

Cadish schreef:
Ik denk dat het niet de bedoeling is dat er nou een apart tinkerforum wordt aangemaakt, dit kan nog gewoon bij Rassenpraat of de Huiskamer!
Het moet iets zijn wat nergens anders past. Ik denk dat het ongesteldheids forum van MH ook gewoon nog bij JH past. Want wat kan er nou op zo'n ongesteldheids-forum besproken worden? Op een gegeven moment houdt het op en is alles gezegd.

Ik weet niet of jij TP bijhoudt maar een behoorlijk gedeelte gaat niet over tinkers maar over werk, relaties, ziektes etc etc. Dit komt ook doordat veel mensen elkaar kennen en hun privéleven delen. Het is wel een heel groot topic in de HK (het grootste rassentopic denk ik maar dan in de HK) en er is zeker behoefte om er wat lijn in te krijgen. Dus een onderverdeling in onderwerpen, waar mensen die op zoek zijn naar bijv. kleurverervering direct naar toe kunnen zonder tig pagina's door te hoeven scrollen. Ook voor nieuwe Tinkerluitjes is het veel overzichtelijker. Nu voelden ze zich vaak buitengesloten omdat de "machine" maar doordendert.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:21

Quote schreef:
Haha nouja, de tinkers zijn ook het best vertegenwoordigd, maar toch.. volgens mij schieten ze elkaar onderling af

onzin! ik neem aan dat dit een grapje is?

ik denk dat er juist wel animo is voor een sub tinkerforum, er zijn zoveel tinkereigenaren op bokt, de proef zal laten zien of het draait of niet,.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:07

Ik bedoelde voor de rassen onderling, dat er wat onenigheid ontstaat

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:50

AAAAAH
vandaar.
ik zag eerst alle topics van subfora en toen deze.
vandaar dat ik overal zeg ; weer een subfora ?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:45

mandy_b_s schreef:
AAAAAH
vandaar.
ik zag eerst alle topics van subfora en toen deze.
vandaar dat ik overal zeg ; weer een subfora ?

Slim