Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myloamor

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:20

Nou Niks lukt, dan moet ik een andere manier verzinnen om me site te verwijderen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:39

Myloamor, dit topic gaat om een compleet ander onderwerp.
Je kunt het antwoord op je vraag vinden in de FAQ.
Graag hier alleen reageren als je een bijdrage kunt leveren aan deze discussie.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:21

Mijn mening is dat er wel degelijk meer gedaan moet worden aan dreig/scheldpb's aan gebruikers. Maar ook aan moderators.

Je kunt niet als moderator wel iemand gaan bannen en bij gebruikers zeggen 'kan niet, we weten niet wat eraan voorafgegaan is'.

Ik vind dat de gebruiker beschermd zou moeten worden. En privé of niet privé op het moment dat ik bij bokt aanklop met de vraag of er iets gedaan kan worden aan de dreigementen, kan mij de vraag gesteld worden of ik bereid ben de boel open te gooien. Ik zou dat dus zijn. Zo niet, dan moet ik ook geen hulp verwachten.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:13

amie_x_mij schreef:
gewoon een pb sturen of op het rode uitroepteken drukken!

Als 't maar geen scheldpb is

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 03:00

Volgens mij moet je scheld pb's niet zomaar accepteren, dan geef je de mensen die dat doen het idee dat het normaal en acceptabel is wat ze doen.

Mijn ervaring is dat een onafhankelijk iemand, die op een normale manier uitlegt dat dit niet de manier is waarop mensen bij bokt met elkaar omgaan, dat de mod gewoon volgens de regels werkt enz... het beste werkt. een soort ombuds mod dus. Die zou ook als scheidsrechter kunnen optreden bij pb's tussen gewone gebruikers die escaleren.

Gaan mensen dan nog steeds door met hun scheld pb's dan kunnen ze alsnog geband worden.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:15

B.v. : Ik krijg een ow , maar die gene die de ruzie heeft aangestoken niet. Dan word je best wel lastig , maar daarom zou ik niet tege de Modi schelden maar tegen dat meisje , en ja dan gaat dat ene meisje weer , dat zegge tege de modi , en dan vlieg je wel eens uit

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:47

Ik zie überhaupt niet in waarom je "lastig" zou moeten worden door een pb. Mijn god zeg, het is maar internet

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:48

Ik zie steeds vaker dat de gebruikers ongeduldig en kwaad worden op de mod's.
Komen er nog steeds van die scheldpb's?
Ik zou zeggen tegen die mensen: onderhou zelf eens een site als bokt, dan ben je na een uur al uitgeput!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:28

Ik raak al uitgeput van alleen het lezen!

Ik vind scheldkanonnades naar mensen met een Bokt-begeleid functie niet kunnen. Tegen niemand niet, niet in pb's en niet in topic's, maar als ze bewijsbaar zijn dan moeten ze aangepakt worden. Helaas is dat bewijzen in geval van pbs naar gewone gebruikers moeilijk, maar de gestoorde zielen die al scheldkanonnades naar moddies sturen zullen er nog minder moeite mee hebben om ze aan gewone gebruikers te richten, topics te laten escaleren en te verzieken. Ik denk dat moddie-bashen slechts een van de symptoompjes van de algehele Bokt-houding van die gebruiker is. Als een moddie dan met waarschuwingen en uiteindelijk sancties op 'zijn' scheldpb-er reageert, dan behoed je ook de rest van de bokkers voor de geestelijke problemen van dat individu.

Ik zou dus zeggen: Aanpakken die moddie-bashers. Je maakt er de rest van Bokt ook prettiger mee.

Dan over de werklast van moderators die gewoon niet overal kunnen zijn: Daar kan ik me goed iets bij voorstellen. Kun je niet iets van help-mods instellen per forum? Mensen die daar toch regelmatig zitten en gewoon alle discussies in de gaten houden en de moddie pb'en zodra er iets mis gaat en een vriendelijke waarschuwing of het on-topic helpen van die help-mod niet werkt. Natuurlijk kan dat reguleren ook door gewone Bokkers gebeuren en dat is ook gewoon noodzakelijk, elkaar een beetje opvoeden, maar het kan denk ik geen kwaad om op sommige subfora wat meer 'blauw op straat' te hebben. Als een help-mod als regulerend/kalmerend element in een topic zichtbaar wordt, kan dat gezien worden als een gele kaart - nog even en we halen de mod erbij. Dat is wat minder drastisch en toch even een waarschuwing - en een teken dat er gewoon toezicht wordt gehouden. Het ene forum mag wat meer help-moddies hebben dan anderen, maar zo worden de moderators wat ontlast het forum wat meer gemodt.

Even een gedachtesprong: Kunnen we niet gewoon meteen elke Bokker die dat wil een help-modschap verlenen? Iedere Bokker die zich verantwoordelijk voelt voor een leuk en veilig Bokt, die al wat langer op het forum zit (bijvoorbeeld minimaal 2 jaar) en geen strafblad/twijfelachtige geschiedenis heeft en die ook de Bokt-normen en waarden (ok, inmiddels flink uitgemolken begrip ) wil uitdragen naar de rest van de gebruikers, meldt zich aan, wordt doorgelicht en krijgt dan een speldje (bij wijze van spreken) bij zijn username. Zo stel je ook iets positiefs tegenover al dat straffen, corrigeren en bannen. Een bewijs van goed Bokt-schap is toch wel een eer, vind ik tenminste. En als jij een 'Bewezen Braaf Bokker' bent, geeft dat ook wat extra's als jij in een discussie meldt dat het wat rustiger mag, dan wanneer jij vervolgens 2 pagina's verder zelf een topic in de hens zet.

Je kunt dan hier in FZ bijvoorbeeld een sticky openen met daarin de namen van de mensen die zich voor het BBB-schap aangemeld hebben zodat Bokkers die daarover iets willen mededelen aan de beheerder van dat topic ('X stuurt mij dagelijks scheldmails dus misschien is die persoon niet zo'n lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld?' ) en als er binnen 2 weken geen aanklachten tegen die persoon zijn gekomen van meerdere personen (om grappenmakers voor te zijn), dan krijgt hij/zij de boktaward en het BBB-lintje bij zijn username om aan gebruikers te laten zien dat braaf bokken ook gewoon mogelijk is en om aan moddies te laten zien dat als ze van die persoon een waarschuwing over een uit de hand gelopen topic krijgen, het waarschijnlijk ook serieus is.

Het is maar een ideetje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:05

Met het rode uitroeptekentje kan je een topic onder de aandacht brengen van een Mod.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:14

als iemand al zo stom is om een scheldpeebeen naar een mod te sturen dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat het respect voor andere bokkers nog verder te zoeken zal zijn en dat gedrag waarschijnlijk niet veel beter zal zijn naar de normale gebruikers toe.

Ik ben nog steeds een beetje ouderwets en ik noem de mods nog net geen u, maar ik vind wel dat deze mensen respect verdiend hebben door hun houding en werkzaamheden op bokt.

Ik ben ondertussen 35 en weet wel zo ongeveer wat wel en niet kan, ik heb me van de week ook laten verleiden tot een uitspraak waar ik geheel achtersta maar niet had mogen zeggen. Als ik daar een OW voor zou krijgen zou ik dat niet leuk vinden maar wel terecht! Ik zou het niet leuk vinden omdat ik ZELF zo stom ben geweest, de mods hebben dat niet voor mij gedaan. Ik heb dat zelf neergezet, en als ik daarover aangesproken wordt en ik krijg een tik op de vingers vind ik dat heel normaal. Dan ga je toch geen scheldpeebee sturen, das toch gek Ik sla mezelf voor de harses, das reeeler

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:24

En al krijg ik onterecht een OW... Come on, het is internet! Je wordt niet voor het gerecht gedaagd of iets dergelijks...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:40

Precies, het is maar net wat belangrijk is in je leven

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:31

KiWiKo schreef:
Precies, het is maar net wat belangrijk is in je leven

Bokt dus?
Nouja, ik vind het belachelijk, die moddies doen hun best en dat kan niet altijd even goed gaan.
Ik denk dat de meeste scheldpeebee'rs van die net-aangemelden zijn.
500 berichtjes ongeveer?
Hmm..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:58

Dat is écht niet zo, en nou scheer je mensen over 1 kam, niet alle plus-minnus 500 berichtjes-bokkers

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:30

Vergis je daar niet in MissHaffie... Je bent erg snel met je oordeel.

Diddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:44

Waarom kon je in de vorige versie van phpBB Bokt een PB-tje TEM-en..?
En als ik een eMail naar een user stuur wordt er nog een berichtje per eMail verstuurd, met de vraag of het een net berichtje was, en of er schunnige taal enz. in werd gebruikt..

Een PB Blokkade moet mogenlijk zijn, dus als je in een PB-tje scheld dan TEM je hem en bij herhaling wordt er een maand lang een PB Blokkade gecreerd bij de scheld PB-er...

Het ei van...?

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:18

Wat is een PB??

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:18

Persoonlijk bericht
Oftewel een Personal Message.

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:48

Oké ik snap hem. Bedankt!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:18

Ik vind het erg onbeschoft als je een scheldpb gaat sturen, de mod's zijn er om jouw te helpen en bokt schoon te houden. Asl je een probleem hebt helpen ze je. Als je het ergens niet mee eens bent moet je dat maar voor je houden vind ik.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:20

KiWiKo schreef:

Ik ben nog steeds een beetje ouderwets en ik noem de mods nog net geen u, maar ik vind wel dat deze mensen respect verdiend hebben door hun houding en werkzaamheden op bokt.

En vind je dat nu nog steeds ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:21

haha
Mijn gedachte

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:53

Waarom niet?

Ok, het was een flauwe grap die uit de hand is gelopen, maar excuses aangeboden, een topic lang heeft iedereen daar flink over kunnen doorzeuren, dus stel ik voor om dat niet continue aan te blijven halen .

De mods zijn er om te zorgen dat het geen zooitje wordt en dat doen ze redelijk belangeloos (alhoewel een beetje status natuurlijk nooit weg is ). Dan vindt ik dat daar wel enig respect tegenover mag staan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:55

Daar moeten ze idd voor zorgen, maar zo goed is dat niet gelukt vorige week... Daar zijn opmerkingen gevallen die mijn inziens uitgelokt werden door bepaalde mods, maar die in een normale situatie best een OW hadden mogen krijgen....