sfeer is flink gedaalt , of ligt dat aan mij??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriesja

Re: sfeer is flink gedaalt , of ligt dat aan mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:12

ik vind dat soms de sfeer hier verdomd snel verpest word...en vooral als mensen zich zoveel beter voelen dan een ander.... LAAT IEDEREEN IN HUN WAARDE !!!!! Ach gut

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:55

MissSisa schreef:
Ik denk dat het ook komt door de vele nieuwe mensen die komen. Die weten niet hoe het gaat............. Nou, doen dit fout, doen dat fout. Veel topics zijn ook wel van een laag niveau......... Dat kan komen door de vele manege mensen die hier zitten......... men geeft reactie terwijl men het niet weet.

Gadver wat een arrogante opmerking zeg. (Bijna) Iedereen heeft leren rijden op een manege, niet iedereen heeft de mogelijkheden om op privepaarden te rijden of zelf een paard aan te schaffen. En als je wel die mogelijkheden hebt, zegt het niet dat je beter bent dan 'manegemensen' maar omdat je pa toevallig wel een paard kon betalen.
En nee, ik voel me niet aangesproken want ik heb het geluk dat ik op privepaarden mag rijden

Maar even ontopic Knipoog
Bokt heeft gewoon erg veel gebruikers, waardoor het wat minder 'hecht' is dan kleinere fora. Misschien dat de bokkers van het eerste uur dat missen, want het is natuurlijk wel heel massaal geworden de laatste tijd. Vind ik zelfs, terwijl ik nog maar 2 jaar bok.

Er komen steeds meer gebruikers, en ook steeds meer jongere gebruikers valt mij op, met de nodige ehm...penny-achtige topics Lachen

Maar verder vind ik het nog steeds leuk hier hoor Lachen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:05

ik werk voor een springruiter en een paar (zal geen namen noemen) bokkers vinden het zo geweldig om iemand af te kraken die niet over eigen paarden beschikt... heb wel eigen pony Tong uitsteken (whoehaha) maar goed... die bepaalde personen zijn zo onwijs arrogant bezig... en daardoor wordt flink de sfeer hier verpest!! maar gelukkig zijn er zat mensen en topics (hé missSissa) die WEL gezellig kunnen zijn Vork

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:28

Veel mensen voelen zich snel persoonlijk aangevallen terwijl er vaak niets aan de hand is.

Vergeet niet dat op internet dingen soms anders overkomen dan irl.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:46

MissSisa, wat een rare opmerkingen maak jij.. Rolleyes

Verder vind ik Bokt nog heel leuk, en dat de sfeer echt is gedaalt is me niet opgevallen. Vorig jaar bevoorbeeld was het forum nog iets serieuzer en iets betere sfeer. Maar er komen steeds meer nieuwe gebruikers, jong en oud en kunnen soms de sfeer verpesten, hoewel ze dat niet bedoelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:52

Misssiia
Ik heb helemaal niks tegen jou persoonlijk.
Zou ook moeilijk gaan als ik je niet ken Lachen
Ik reageer enkel op jouw post(s)
En als je hier dan gaat zeggen dat alles vroeger beter was, toen je niet eens aangemeld was.
En gaat zeggen dat het nivo zo manege achtig is, maar zelf als tips trek hem in zijn bek, schop hem naar voren en maak je gewone teugel niet vast aan het bit, maar door het bit aan de singel op de meest lompe manier gezegd, dan vind jij het raar dat ik op dit stukje van je hier reageer?

En dat is niet omdat ik beter ben of meer weet, maar omdat jezelf vaak rare posts hebt, maar hier komt schreeuwen en dat snap ik dan simpel weg niet??

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:11

ff ontopic blijven graag Knipoog
Wie nou wel of niet met wie door 1 deur kan is in dit topic niet echt relevant.

Als het topic onderwerp niet meer intressant genoeg is om over te hebben, doe ik hem op slot.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:35

Ik ben bokt een poosje zat geweest, kwam na 2 maanden terug en ik zag plotseling op HAW de vreselijkste foto's van allerlei nieuwe bokkers, van in de krul getrokken pony's met als commentaar erbij "hier loopt-ie mooi" Rolleyes

Als er dan door wat meer ervaren mensen (terecht) commentaar op geleverd wordt, dan denken die nieuwe bokkertjes niet "goh wat fijn dat je me het even uitlegt, ik wist niet dat ik mijn pony zo pijn deed", nee, er wordt gelijk een grote mond open getrokken, en ze willen alleen nog maar "leuk" commentaar. In die zin vind ik de sfeer inderdaad minder, al die eigenwijze meiskes die het al "jaren" goed doen en niks van een ander aan willen nemen.

Fototopics vermijd ik nu dus sowieso.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:21

promptertje schreef:
Ik ben bokt een poosje zat geweest, kwam na 2 maanden terug en ik zag plotseling op HAW de vreselijkste foto's van allerlei nieuwe bokkers, van in de krul getrokken pony's met als commentaar erbij "hier loopt-ie mooi" Rolleyes

Als er dan door wat meer ervaren mensen (terecht) commentaar op geleverd wordt, dan denken die nieuwe bokkertjes niet "goh wat fijn dat je me het even uitlegt, ik wist niet dat ik mijn pony zo pijn deed", nee, er wordt gelijk een grote mond open getrokken, en ze willen alleen nog maar "leuk" commentaar. In die zin vind ik de sfeer inderdaad minder, al die eigenwijze meiskes die het al "jaren" goed doen en niks van een ander aan willen nemen.

Fototopics vermijd ik nu dus sowieso.

idd dat vind ik ook, laatst was er idd een topic waar ik commentaar op had (shetje met veels te groot kind) en dan krijg je toch een grote b*k ... sorry hoor maar idd er zijn nogal veel pennykids hiero...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:47

dat soort reacties kunnen per TeM gemeld worden.

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:36

patries_kjp schreef:
idd dat vind ik ook, laatst was er idd een topic waar ik commentaar op had (shetje met veels te groot kind) en dan krijg je toch een grote b*k ... sorry hoor maar idd er zijn nogal veel pennykids hiero...

Je weet toch niet of zij/hij te groot is?
Vanaf een foto kun je eigenlijk niet beoordelen.

Niet dat ik zo geweldig ben hoor

MissSisa schreef:
Ik denk dat het ook komt door de vele nieuwe mensen die komen. Die weten niet hoe het gaat............. Nou, doen dit fout, doen dat fout. Veel topics zijn ook wel van een laag niveau.........
Dat kan komen door de vele manege mensen die hier zitten......... men geeft reactie terwijl men het niet weet.

Hoezo door de vele manegemensen?Niet iedereen heeft het geld om geboren te worden op het paard..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 13:52

misssisa ik denk dat jij zelf eens naar al jouw posts moet gaan kijken, jij geeft de meest vreemde tips en zelf neem je niets aan van oudere bokkers,
ik ken je irl niet, maar zoals je op internet overkomt, vind ik je niet de meest sympathieke bokker hier...
ik heb nooit wat naars over je gezegt, maar jouw opmerking hier in dit topic schoot me toch even in het verkeerde keelsgat Scheve mond

ik bok vrijwel niet meer
de nieuwe layout past niet bij mij, als je kijkt bij eigen posts zie je ALLE topics in de lijst staan waar je OOIT gepost hebt :S
en de sfeer is nog steeds erg laag.
erg jammer, want ik heb een erg leuke tijd gehad op bokt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:57

patries_kjp schreef:

Wij hebben laatst een buitenritje gedaan met een shet met een groot 'kind' (25+) erop Vork
Shet kan het makkelijk hebben hoor Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:45

Ik bok ook niet meer zo vaak. Veel minder tijd, en ik vind het ook een stuk minder geworden.
Weinig leuke topics, overal zijn regel of aparte forums voor, of centrale topics, geen mesthoop meer Boos!

Toch wel jammer.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:51

Nicolletje schreef:
patries_kjp schreef:

Wij hebben laatst een buitenritje gedaan met een shet met een groot 'kind' (25+) erop Vork
Shet kan het makkelijk hebben hoor Knipoog

ik heb zelf een shet, en zie perfetc wanneer iemand te zwaar of te groot is..... en vanaf een foto kan je dat zekers wel zien... maar goed daar gaat het niet om... ik heb gereageerd met; nou mijn shet krijgt alleen kleine kinderen op zijn rug, maar jah das mijn keus....krijg ik me toch een grote bek van zo'n kind van een jaar of 14 Whoosh!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:57

ik vind overigens die megagrote onderschriften ook stierlijk vervelend !

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:12

crossmonster schreef:
ik vind de nieuwe lay-out nog niet eens het ergste, maar het lijkt wel of een hoop nieuwe bokkers niet snappen hoe het er hier aan toe gaat, terwijl voorheen altijd netjes sorry werd gezegt, of netjes werd gezegt dat ze het er niet mee eens waren
maar nu als je ergens een antwoord geeft of tip, ik heb al in veel topics gezien dat "oudere" bokkers ( langere tijd hier ) echt worden afgezeken en aan worden gevallen, en niet eens sorry word gezegt

qua lay-out mis ik mijn oude berichten nog steeds, ik weet niet meer welke topics ik aan het volgen was, en dat vind ik zwaar kl0te
en het nieuws mis ik vreselijk
ook is het irri dat de "vorige pagina" functie meestal niet werkt, je kunt dus moeilijker terug naar de oude pagina als je op een topic gereageerd hebt, maar ja dat went wel
het nieuws was voor mij de pagina
niet dat ik het nieuws las Bloos integendeel, daar keek ik niet naar, maar wel naar de nieuwe topics, zo kon je mooi de actuele topics zien en de nieuwe topics

maar dit topic gaat dus niet over de lay-out , maar over de met nieyuwe sfeer, die toevallig tegelijkertijd is gekomen
de gezelligheid is weg en je word overal aangevallen Scheve mond

Ik ben het helemaal met je eens. Ik mis de 'voorpagina' van bokt ook, daar kon ik de nieuwe en de actuele topics zien en zo kon ik me uren vermaken op bokt. Ook de zoekfunctie werkt niet optimaal bij mij, omdat ik steeds een foutpagina krijg Scheve mond

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:06

Beste mensen............... Lachen

Niet iedereen weet hoe het zit, maar ik heb geen zin om disussies op te laten waaien. Wat ik zeg heb ik gezegd............ Of dat goed of fout is, dat is jullie mening.

Sommige mensen willen slechte beelden mss niet vergeten om deze in bepaalde situaties(zoals nu..........) weer te kunnen gebruiken tegen je.........

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:18

MissSisa schreef:

Sommige mensen willen slechte beelden mss niet vergeten om deze in bepaalde situaties(zoals nu..........) weer te kunnen gebruiken tegen je.........

Misschien omdat je ook zo bezig blijft....die opmerking over manegemensen is echt heel laag... Afbeelding

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:44

Gulpje schreef:
MissSisa schreef:

Misschien omdat je ook zo bezig blijft....die opmerking over manegemensen is echt heel laag... Afbeelding

Dat is mijn mening en voor je mening mag je uit komen........... Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:07

Ik ben het wel met de mensen eens hoor MissSisa ( ???), maar ik denk dat je dat ook wel iets genuanceerder had kunnen doen, nu trap je mensen echt op de ziel denk ik, en ik denk niet dat dat jou bedoeling is.
De reacties die jij af en toe geeft zijn ook niet mis........

Tuurlijk mag je wel je mening geven, maar zolang je iemand er mee kan kwetsen, vooral een grote groep mensen, denk ik dat je beter het voor ja kan houden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 00:07

misssisa , een mening mag je best geven, maar jouw mening is nergens op gebaseerd!!

en jij doet neerbuigend over manegeruiters, dus jij geeft niet alleen je mening, ten eerste scheer je mensen over een kam, en ten tweede is jouw mening arrogant, want jij hebt een eigen pony, dus jij kan rijden????

sorry hoor, maar ik weet zeker dat er genoeg manegeruiters zijn die veel beter zijn dan jij.

jezelf boven anderen plaatsen, door ongegronde uitspraken op internet te zetten. en zelf geen commentaar van anderen aanneemt, geeft mij geen positief beeld van je .

natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar arrogantie siert de mens absoluut niet !
en door jouw houding word de betrouwbaarheid van jouw mening ook ernstig betwijfeld .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 00:28

steffie4ever schreef:
MissSisa schreef:
Waarom moeten er voor filmpjes op Bokt(of foto's) gelijk hoog gesprongen worden???

Alle paarden die over 1.40 willen komen
zullen wel wat techniek moeten tonen om er fatsoenlijk over te komen.

nee missSisa foute opmerking het komt over alsof je bedoelt dat deze pony geen techniek toont dus zeg je wel wat verkeerds over de pony...

egt hoor jij moet is wat mindere met je opmerkingen!

Als je even goed wil lezen, zul je snappen wat ik bedoel

Ik heb geen kritiek op de pony........ de kritiek/complimenten hou ik voor me. Ik geef alleen een mening over wat ik vaak tegenkom op Bokt en wat mijn standpunt daarover is.

Deze dik gedrukte zin.............. het is maar hoe jij dit opvat, persoonlijk vat ik het zelf op als een algemeen iets en niks over deze pony.

Maar zoals eerder door mij gezegd. Tegen kritiek moet je ook kunnen.

----------------------------------------------------------

kijk dit is nou een typisch voorbeeld van je
je baseerd je mening op????
waar zijn de feiten???

en je l.u.lt zowiezo uit je nek, want een paard met een slechte techniek kan met gemak over 1.40 komen
ik betwijfel trouwens of er 1.40 in het betreffende topic gesprongen word, het lijkt eerder 1.20 oid
maar dat terzijde
missisa waarom moet jij de mensen meteen de grond instampen, als je zelf nog niet eens echt weet waar je het over hebt

ik geef toe, ik kan ook hele botte opmerkingen maken, maar ik weet wel waar ik het over heb
net zoals gijsenkim, runningkawa, en miss_petit
dat zijn ook bokkers die duidelijk hun mening geven, maar die mening wel op goede argumenten baseren
ze zeggen wat ze ervan denken
want als je een foto of filmpje plaats, dan wil je graag reactie daarop
en aangezien de eigenaar zelf altijd dol is op haar eigen dier, en ze zelf ook meestal wel vinden dat ze aardig rijden, kan het idd soms tegenvallen als er niet alleen "oeh" en "ahh" reacties komen.

maar als er zo'n reactie komt met commentaar wat goed is onderbouwt, dan doet de helft daar wat mee, ze proberen die punten te verbeteren of leggen zich erbij neer

maar wat ik dus bedoel, die mensen weten waar ze het over hebben en als ze hun mening geven, vertellen ze ook erbij WAAROM ze dat vinden

jij beweert dat paarden een goede techniek moeten hebben willen ze hoog kunnen springen !
dat is bullsjit !
ik ken tientallen paarden die belabberd sprongen , maar die wel internationaal meedraaiden
waarom?
omdat karakter, wilskracht en voorzichtigheid BOVEN techniek staan

dus een tip voor jou, lieve meid,
duik eens in de boeken, neem goed les, en woon veel lessen bij
zodat je zelf weet wat de feiten zijn,
en er dus aan mee helpt de sfeer weer wat te verhogen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:41

Libero H was ook niet een hele goede springer, maar die sprong puur op karakter, is nog een hele leuke foto van.

Ik ga verder helemaal met Crossmonster mee, ik denk idd ook dat je je beter een beetje in kan binden, je maakt jezelf niet populair.
Ik heb nooit op een manege gereden, maar rijden kan niet, heb altijd de beschikking gehad over goede paarden, maar rijden kan ik niet.
Die leuke ponyruiters van de manege kunnen veel beter rijden als ik dat doe en dat komt domweg omdat ik veel meer geinteresseert ben ik het paard zelf en niet zo zeer in alleen het rijden ervan. De paardensport in zijn gehele breedte spreekt mij aan.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:35

crossmonster schreef:
steffie4ever schreef:
MissSisa schreef:
Waarom moeten er voor filmpjes op Bokt(of foto's) gelijk hoog gesprongen worden???

Alle paarden die over 1.40 willen komen
zullen wel wat techniek moeten tonen om er fatsoenlijk over te komen.

nee missSisa foute opmerking het komt over alsof je bedoelt dat deze pony geen techniek toont dus zeg je wel wat verkeerds over de pony...

egt hoor jij moet is wat mindere met je opmerkingen!

Als je even goed wil lezen, zul je snappen wat ik bedoel

Ik heb geen kritiek op de pony........ de kritiek/complimenten hou ik voor me. Ik geef alleen een mening over wat ik vaak tegenkom op Bokt en wat mijn standpunt daarover is.

Deze dik gedrukte zin.............. het is maar hoe jij dit opvat, persoonlijk vat ik het zelf op als een algemeen iets en niks over deze pony.

Maar zoals eerder door mij gezegd. Tegen kritiek moet je ook kunnen.

----------------------------------------------------------

kijk dit is nou een typisch voorbeeld van je
je baseerd je mening op????
waar zijn de feiten???

en je l.u.lt zowiezo uit je nek, want een paard met een slechte techniek kan met gemak over 1.40 komen
ik betwijfel trouwens of er 1.40 in het betreffende topic gesprongen word, het lijkt eerder 1.20 oid
maar dat terzijde
missisa waarom moet jij de mensen meteen de grond instampen, als je zelf nog niet eens echt weet waar je het over hebt

ik geef toe, ik kan ook hele botte opmerkingen maken, maar ik weet wel waar ik het over heb
net zoals gijsenkim, runningkawa, en miss_petit
dat zijn ook bokkers die duidelijk hun mening geven, maar die mening wel op goede argumenten baseren
ze zeggen wat ze ervan denken
want als je een foto of filmpje plaats, dan wil je graag reactie daarop
en aangezien de eigenaar zelf altijd dol is op haar eigen dier, en ze zelf ook meestal wel vinden dat ze aardig rijden, kan het idd soms tegenvallen als er niet alleen "oeh" en "ahh" reacties komen.

maar als er zo'n reactie komt met commentaar wat goed is onderbouwt, dan doet de helft daar wat mee, ze proberen die punten te verbeteren of leggen zich erbij neer

maar wat ik dus bedoel, die mensen weten waar ze het over hebben en als ze hun mening geven, vertellen ze ook erbij WAAROM ze dat vinden

jij beweert dat paarden een goede techniek moeten hebben willen ze hoog kunnen springen !
dat is bullsjit !
ik ken tientallen paarden die belabberd sprongen , maar die wel internationaal meedraaiden
waarom?
omdat karakter, wilskracht en voorzichtigheid BOVEN techniek staan

dus een tip voor jou, lieve meid,
duik eens in de boeken, neem goed les, en woon veel lessen bij
zodat je zelf weet wat de feiten zijn,
en er dus aan mee helpt de sfeer weer wat te verhogen

GEZELLIG HIER : Haha!