De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:40

[quote="Anya"]Wat jij niet KUNT constateren Arie, is dat veel mensen vanuit verschillende 'kampen' meerdere keren zijn aangesproken op hun toon, ?

ik constateer de topics doorlezend
- irritant gehakketak van verschillende partijen (over en weer)
- bewust plaatsen van foto's en woonplaatsen

Kijk maar op bokt bij hengstenkeuring den Bosch aangepaste foto door SGJ12 die blijft er gewoon op staan want het paard is van een gebande bokker Boos!

bewust topics starten die op de persoon spelen

Dat is zondag op fokt gebeurd maar niet eerder nadat de boktleiding de topic over het wangedrag van sb verwijdert had Boos!

- topics starten waarbij en passant andere bokkers ook een sneer krijgen omdat ze toevallig in aanwezigheid van een kamp zijn, het paard van een kamp rijden, een paard van een bepaald stamboek hebben.

Het ras van een paard, kan interesante discussies opleveren, die er in mijn opinie, er best heet aan toe mogen gaan, ieder kan zich verdedigen. Haha!
Over het aanwezig zijn in een bepaald kamp , zeg mij wie u vrienden zijn en ik zal zeggen wie u bent (oud spreekwoord). Knipoog

- bewust (van beide kanten uit) uitleggedrag waarom de andere partij volledig fout is, en de eigen partij de gebeten hond.

Daar discusseer je voor, om je gelijk te krijgen of je te laten overtuigen.
Het ligt aan de deelnemers ,hoe de discussie gaat, Maar je zei het al .allemaal volwassen mensen ,die zich goed kunnen verdedigen .hebben ze mijn inziens de moddies, niet voor nodig, geeft gauw een idee van partijdigheid.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:43

mogelijk ten overvloede, ik zit in geen enkel kamp, en wil dat graag zo houden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:50

Alane schreef:
@JoostvanGestel: compleet offtopic en niet relevant voor dit topic omdat het ging over iets wat iemand heeft meegemaakt op een evenement, wat dus gewoon verwijderd is. En dat bewuste topic stond op Algemeen ipv verslag van de dag...

Is wel on-topic, aangezien het gebeurde op een van de belangrijkste fokkerij-evenementen van de nederlandse paardenwereld. Ik neem aan dat een heel groot deel van de FA posters daar aanwezig was (incluis de vader van ondergetekende). Daarnaast gaat het over het in de doofpot stoppen en wat de redenen daarachter zijn.

Wat de redenen hier zijn, is voor mij redelijk duidelijk. De toon was duidelijk bedoeld om gebruikers heel letterlijk in de zeik te nemen. Een beetje ver beneden alle niveau.

Alane schreef:
Het is alleen jammer dat altijd hetzelfde kamp de schuldige is, het op hun dak krijgt en van alles verweten wordt...

Aangeraden of gebanned? Kan me ook nog vaag herrineren dat er iemand gebanned werd omdat die persoon ook zijn/haar mening gaf...

Ik denk dat je eventjes je roze bril in dit geval mag afzetten. Gelijke moniken, gelijke kappen. Wie er ook over de schreef gaat en waar het van gevonden wordt, wordt ook aangepakt. En mijn medemoddies weten best over welk geval ik het heb. Op ieder individueel geval wordt gekeken en ongeacht "kampen" wordt geoordeeld en gestraft.

Ik kan me best voorstellen dat een "gewone" bokker denkt dat er een vooroordeel bestaat t.o.v andere bokkers. Jullie zien niet alles. Wel mag je hierover nadenken:

1) Als de moderators het ene kamp op de vingers tikken, dan schreeuwt het héle kamp meteen moord en brand en gaat gooien met de wet op meningsuiting, politiestaten en dergelijke, terwijl we aan de andere kamp het weerwoord direct tegen de moddies zien, zonder dat het op de voorpagina van de Telegraaf of bij het nieuws van 8 uur moet komen.

2) Bij het ene kamp zit een gebruiker met langere tenen dan gewoon. Dat kan zo zijn. Het andere kamp reageert daar niet op door wat verder om de tenen te lopen, maar door daar harder op te gaan staan, om te hopen dat de tenen verlamd raken, zodat ze niks meer voelen. Je mag zelf invullen bij welke klas van de basisschool dat gedrag hoort.

Alane

De doofpot 4 aflevering: aanvulling op "het origineel&q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:24

joostvangestel schreef:
Is wel on-topic, aangezien het gebeurde op een van de belangrijkste fokkerij-evenementen van de nederlandse paardenwereld. Ik neem aan dat een heel groot deel van de FA posters daar aanwezig was (incluis de vader van ondergetekende). Daarnaast gaat het over het in de doofpot stoppen en wat de redenen daarachter zijn.

En als ik op de HK van de tribune val en op verslag van de dag meld dat ik daardoor een arm heb gebroken dat wordt het topic veplaatst naar F&A?

JoostvanGestel schreef:
Wat de redenen hier zijn, is voor mij redelijk duidelijk. De toon was duidelijk bedoeld om gebruikers heel letterlijk in de zeik te nemen. Een beetje ver beneden alle niveau.

Schijnbaar was het nivo op die HK net zo laag... en volgens mij beperkte kennis en weten kan je iemand alleen in de zeik zetten als die persoon zich in de zeik laat zetten...

JoostvanGestel schreef:
Ik denk dat je eventjes je roze bril in dit geval mag afzetten. Gelijke moniken, gelijke kappen. Wie er ook over de schreef gaat en waar het van gevonden wordt, wordt ook aangepakt. En mijn medemoddies weten best over welk geval ik het heb. Op ieder individueel geval wordt gekeken en ongeacht "kampen" wordt geoordeeld en gestraft.

ik heb mijn mening jij de jouwe en weer een ander de zijne of hare...
Wat ik voel en ervaar bij het lezen van een topic, is mijn gevoel en ervaring en er is niemand die mij kan vertellen wat ik wel of niet kan of mag voelen. Of hoe ik iets moet of zal moeten zien....
En met alle respect JoostvanGestelvind ik het erg minderwaardig doen naar mij toe om te zeggen dat ik de rose bril af moet zetten...

JoostvanGestel schreef:
Ik kan me best voorstellen dat een "gewone" bokker denkt dat er een vooroordeel bestaat t.o.v andere bokkers. Jullie zien niet alles. Wel mag je hierover nadenken:

1) Als de moderators het ene kamp op de vingers tikken, dan schreeuwt het héle kamp meteen moord en brand en gaat gooien met de wet op meningsuiting, politiestaten en dergelijke, terwijl we aan de andere kamp het weerwoord direct tegen de moddies zien, zonder dat het op de voorpagina van de Telegraaf of bij het nieuws van 8 uur moet komen.

2) Bij het ene kamp zit een gebruiker met langere tenen dan gewoon. Dat kan zo zijn. Het andere kamp reageert daar niet op door wat verder om de tenen te lopen, maar door daar harder op te gaan staan, om te hopen dat de tenen verlamd raken, zodat ze niks meer voelen. Je mag zelf invullen bij welke klas van de basisschool dat gedrag hoort.

antwoord op 1) en 2) blijkt maar weer dat een ieder rekening moet houden met 1 persoon...
antwoord per onderdeel:
1) Al eens gehoord van frustraties? Onbegrip?
2) Er bestaat ook nog zoiets als plastische chirurgie en anders klompen... je zou ook kunnen stellen dat diegene met de klange tenen die tenen eens onder d'r/zijn eigen tafel moet houden en niet bij een ander onder de tafel steken...

wedervraag: Bij welke leeftijd hoort schoppen en als je een schop terug krijgt hard om mammie roepen?

@Bart: Ik ben altijd de rust zelfe... en eerder voor gein en lol dan serieuze dingen.. echter durf ik wel openlijk toe te geven dat ik iets verkeerds/krenkends heb geschreven. En ik heb al vaker tegen bokkers gezegd liever een pb met een opmerking dan gescheld of wat dan ook achteraf.

En verder hoor ik niet bij een kamp. Praat ik puur voor mezelf. Heb ik aan niemand een hekel of de pest... en haat ken ik al helemaal niet.

Ik heb alleen een onteigelijke hekel/pest en weet ik wat aan het feit dat er altijd overal koeien vandaan worden getoverd...
verdorie als je het niet eens bent met wat er op fokt gepost wordt kom er dan niet.... maar sla niet te pas en te onpas een ander er mee om de oren als je geen andere of betere argumenten hebt ..... en gs ook niet met functies te koop lopen want daar wordt ik helemaal kriegel van....
Laatst bijgewerkt door Jantien op 10-02-05 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:01

Alane schreef:
verdorie als je het niet eens bent met wat er op fokt gepost wordt kom er dan niet....

Zouden de mensen die dat precies andersom doen, dus lekker liggen te schreeuwen dat het toch nooit goed is hier, en dat Fokt oh zo geweldig, hier dan ook niet meer willen komen???
Want dat is wel een beetje een vreemd antwoord Alane...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:04

Rinske schreef:
Alane schreef:
verdorie als je het niet eens bent met wat er op fokt gepost wordt kom er dan niet....

Zouden de mensen die dat precies andersom doen, dus lekker liggen te schreeuwen dat het toch nooit goed is hier, en dat Fokt oh zo geweldig, hier dan ook niet meer willen komen???

ben ik met Rinske eens.............. als ik ergerns geweigerd wordt of een zaak wil me niet helpen........... dan geef ik mijn goede geld ergens anders uit........

Deze mensen kunnen ook hun goede adviezen op Fokt geven en Bokt links laten liggen......

Is niet zo moeilijk lijkt me Haha! Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:08

Joost, jouw stukje maar een andere manier van formuleren:

1) Als de moderators het ene kamp op de vingers tikken gaat het hele kamp dmv lobbyen en achterkamertjes hun gelijk proberen te halen, terwijl we aan de andere kant publiekelijk reactie zien wat iedereen mag lezen.

2) en hiervoor heeft Alane al een mooie variant gegeven.

En het verschil in communicatiestijl en de daarmee impliciet gekozen kant is wat mij zo opvalt; dus niet fokt, niet de kampen, niet het onderwerp maar wel het kennelijke onbegrip voor wat er onder een deel van de bokkers, die geen partij hebben gekozen, leeft. Nl een onbehaaglijk gevoel van "wat is er hier toch aan de hand".

Maar goed, ik houd er niet van betutteld te worden.

/toevoeging
en wat mij betreft heeft fokt er dus niets mee te maken. Ik lees er soms wat mee, heb er geloof ik 10 berichtjes staan, en dat vind ik wel best zo. Het zou HEEL ERG FIJN zijn als deze discussie nu eens door beide partijen beperkt zou blijven tot wat er op bokt gebeurt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:11

Lielle schreef:

En het verschil in communicatiestijl en de daarmee impliciet gekozen kant is wat mij zo opvalt; dus niet fokt, niet de kampen, niet het onderwerp maar wel het kennelijke onbegrip voor wat er onder een deel van de bokkers, die geen partij hebben gekozen, leeft. Nl een onbehaaglijk gevoel van "wat is er hier toch aan de hand".

.

en DIT is dus de kern van het verhaal

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:12

Rinske schreef:
Alane schreef:

Het ging om de reactie van JoostvanGestel:
Citaat:
Ik laat maar in het midden wat je op fokt uitvreet.

Je kunt geen reactie lezen van een mod of beheerder of fokt wordt erbij gehaald...
Het kan mij niet schelen wat er fokt of op een hamstgerforum geschreven wordt... Dit is Bokt en voor hetgeen hier gebeurd kan je iemand verantwoordelijk houden en niet wat een ander doet of zegt op een ander forum....
Wat is de volgende stap? telefoongesprekken op band op latgen nemen?
Incl. beeldmateriaal? Of dat een ieder moet vertelle op welke fora hij/zij nog meer lid is zodat dat gecontroleerd kan worden????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:17

Wat er op fokt gebeurt zal ik niet hier neerzetten omdat dit sommige mensen best kan kwetsen.........

maar ik hou het wel in mijn achterhoofd, en als ik daar mensen hun gal zie spugen op een nare manier die dan op bokt ook nog eensl open te skuppen tegen van alles en nogwat............... dan denk ik bij mezelf, blijf lekker op fokt... Who needs this sjit

lever een positieve bijdrage of lever niks Haha! Haha! Haha! enuh daarmee mag kommentaar op het boktbeleid ook als positief worden gezien hoor!
Ik heb ook op genoeg dingetjes kommentaar

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:19

Dat komt ook wel een beetje omdat de bezoekers van fokt, fokt mee naar bokt nemen. Om uit te leggen dat het daar beter of in ieder geval anders is. En het komt ook wel een beetje omdat de beheerder van fokt in dit topic komt uitleggen waarom de mods van bokt al dan niet te vertrouwen zijn.

Voor dit topic heb ik mij nooit uitgelaten over fokt of het beleid van fokt (voor zover ik weet). Maar nu mensen van fokt mij (en andere mods) aanspreken op de verschillen, en ik die niet als positief ervaar, reageer ik ook naar fokt.

Immers dan is de wereld opeens groter dan alleen bokt of fokt, dan lopen zaken door elkaar heen. Dat gebeurt nu eenmaal.
Laatst bijgewerkt door Anya op 09-02-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:19

En volgens mij kun je op Fokt dus veel reacties lezen waarbij Bokt erbij wordt gehaald. En zo gaat het maar door, en gaat het maar door....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:22

ideetje:

volgens mij zijn er hier wel eens topics gesloten omdat er een ander forum (paardenforum) besproken werd Pling
Tong uitsteken

Maar jammer dat door het steeds maar weer op fokt te gooien (Off topic?) eern echt zinvolle discussie niet van de grond wil komen.

Rinske, Anya: een deel hier van de posters reageert niet of nauwelijks of fokt Pling maar zijn gewoon betrokken bij wat er hier gebeurt. Dat komt ook voor Ja
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-02-05 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:23

gijsenkim schreef:
Rinske schreef:

ben ik met Rinske eens.............. als ik ergerns geweigerd wordt of een zaak wil me niet helpen........... dan geef ik mijn goede geld ergens anders uit........

Deze mensen kunnen ook hun goede adviezen op Fokt geven en Bokt links laten liggen......

Is niet zo moeilijk lijkt me Haha! Haha! Haha!

Zou alleen l*llig zijn als de mensen van die oude zaak steeds mee ging als je geld uit ging geven om te kijken wat je koopt en wat je zegt...
en je bij het minste of geringste ermee om de oren zouden slaan....

Anya: die beheerder van fokt is ook een bokker.... en het ligt altijd aan een ander... nu is het de beheerder van fokt, dan weer bokkers die die ook op fokt plaatsen.
Ik zeg niet dat het een schoonheidsprijs vedient en praat ook niets goed... maar dit is Bokt en je kunt iemand alleen aanspreken om zijn/haar boktgedrag... en niet of die thuis pijltjes gooit op een foto van Anya, Alane of wie dan ook...

Rinkse: Dit is Bokt en geen Fokt...
wat ze op fokt schrijven is foktzaak en geen boktzaak en behoeft ook geen oordeel van een bokker tenzij die zich aanmeld op fokt en het daar verteld.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:31

gijsenkim schreef:
Wat er op fokt gebeurt zal ik niet hier neerzetten omdat dit sommige mensen best kan kwetsen.........

Graag voorbeelden Gijsenkim ? mij is van kwetsende topics op fokt niets bekent Clown

maar ik hou het wel in mijn achterhoofd, en als ik daar mensen hun gal zie spugen op een nare manier die dan op bokt ook nog eensl open te skuppen tegen van alles en nogwat............... dan denk ik bij mezelf, blijf lekker op fokt... Who needs this sjit

Graag weer een voorbeeld ? Clown

lever een positieve bijdrage of lever niks Haha! Haha! Haha! enuh daarmee mag kommentaar op het boktbeleid ook als positief worden gezien hoor!

ik denk niet dat je de kwetsende topics van Fokt kan plaatsen eenvoudigweg omdat ze niet bestaan dus hou je eigen verdacht makingen voor je, anders doe je net zo hard mee aan stemming makerij !!!!!! Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:31

Alane schreef:
... en het ligt altijd aan een ander

Dat probeer ik nu de hele tijd al te vertellen.
Er is wel een verschil: ik lees wel eens mee op fokt, maar ik start daar geen discussie hoe goed of slecht ik dat forum vind. Ik heb nu pas mijn mening gegeven: die is dat ik geloof dat niet tot weinig moderaten niet werkt op een forum. Net zoals niet tot weinig moderaten in de echte wereld ook niet werkt. Daar hebben we van alles op verzonnen als maatschappij: wetten, regels, rechters, bemiddelaars, politie, buurtwachten noem maar op. Dat is niet persé kritiek op fokt, dat is mijn mening.

Als bokker zijn er inderdaad legio topics waar je kunt aangeven het daar niet mee eens te zijn. En ook aangeven dat je de manier van fokt veel fijner vindt. Maar dat was niet de strekking van het betoog van een aantal fokkers/bokkers in dit topic. In ieder geval voel ik dat niet zo. Maar het blijft internet. Het kan wel niet zo bedoeld zijn. Misschien interpreteer ik de aantijgingen van pakweg partijdigheid en onbetrouwbaarheid wel te zwaar. Dat kan natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:34

arie53 schreef:
Op Fokt mag alleen wat volgens de regels is toegestaan.

Op Bokt mag ook alleen wat volgens de regels is toegestaan, alleen is Bokt 'iets' groter dan Fokt en is alles niet meer in keiharde regels te vatten. Misschien als Fokt net zo groot wordt als Bokt dat we dan nog eens naar de verschillen gaan kijken.
Citaat:
Het verschil met Bokt is dat de posters op Fokt zich aan deze regels houden en niet op een kinderachtige manier doorzeiken
Dat men zich op Fokt aan die regels houdt is mooi.
Op Bokt houdt men zich duidelijk niet altijd aan de regels, naar gebleken is zijn dit o.a. FoktBokkers, waarom die Fokkers het op Bokt niet kunnen is mij niet duidelijk, misschien dat men het op 'kinderachtige manier doorzeiken' toch ergens moet uitten.

Ing__

De doofpot 4: aanvulling op deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:35

hmm om eerlijk te zijn vind ik het een beetje vaag topic, wat willen jullie nou precies Verward

Maargoed om een lang verhaal kort te maken : Wat doen jullie hier dan in godsnaam nog als het allemaal zo tegenstaat.
Ga dan lekker op Fokt zitten of waar dan ook waar het je wél aanstaat.

Off Topic: Gijsenkim je onderschrijft is geweldig Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:40

[
arie53 schreef:
gijsenkim schreef:

Graag voorbeelden Gijsenkim ? mij is van kwetsende topics op fokt niets bekent Clown

Graag weer een voorbeeld ? Clown

ik denk niet dat je de kwetsende topics van Fokt kan plaatsen eenvoudigweg omdat ze niet bestaan dus hou je eigen verdacht makingen voor je, anders doe je net zo hard mee aan stemming makerij !!!!!! Cool

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=677& ... t=pedofiel

hier wordt een bokker als pedofiel bestempeld............ op zn minst merkwaardig
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 09-02-05 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:41

Anya: je gaat off-topic.. Clown
dit topic gaat over een topic dat verwijderd is en die verwijdering is imo nog steeds onterrecht geweest...
Dat daar gaande weg over fokt wordt gesproken... is niet on-topic en mi not done.

een gevoel is persoonlijk en er is geen politierechter die mij kan opleggen dat ik iets wel of niet moet of mag voelen...

Verder denk ik dat de moddies hier teveel hooi op hun vork aan het nemen zijn door te menen dat zij voor anderen moeten gaan denken, de mening van een andere moeten gaan verkondigen, helderziende moeten gaan spelen enz... in de tussentijd een ander forum af zitten kraken en roepen dat willen wij hierr niet op bokt... en voila.. mensen die op fot posten worden neergehaald, beheerder van dat forum krijgt ook een nashock, en de berichten deugen niet...

Steek de hand in eigen boezem kijk naar je eigen fouten en tekortkomingen en praat die fouten niet goed door te wijzen naar een ander....

@Waterkippie: topic doorlezen en dan weer reageren... het gaat nl niet over fokt

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:43

Mensen, ga buiten spelen. Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:44

en waar ik nu dus zo ontzettend moe van word, is dat als je probeert om oprecht je vraagtekens en onduidelijkheden bij een aantal zaken onder woorden te brengen, dat gezien wordt als partij kiezen en dan ga je toch fijn naar fokt toe Lips are sealed

Wat ik wil, is duidelijk maken waarom er bij mij wat dingen opgevallen zijn en indien mogelijk daar een gefundeerde reactie op. Ik steek mijn energie liever in bokt dan in fokt, maar als je dan steeds te horen klrijgt "dan ga je toch naar fokt als het je hier niet bevalt"word je wel een beetje moedeloos.

GJ, veel te koud zeg, kom op Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:46

Heb het topic helemaal gelezen hoor,
en wat ik eruit haal is dat er op fokt wel door gepraat mag worden en het hier in de doofpot verdwijnd. Dus als je dat niet prettig vind of wat dan ook begrijp ik nooit waarom je hier dan nog rond hangt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:47

Lielle schreef:

joh tis bijna 10 graden Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:48

Waterkippie schreef:
Lielle schreef:

joh tis bijna 10 graden Knipoog

dat zeg ik, veel te koud. 25 graden, dan wordt het leuk. En bovendien mag ik niet buitenspelen in het donker Haha!