Schaduwaccounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:45

Iris82 schreef:
Ben ik eigenlijk nu wel benieuwd wat dan de stelregel is mbt wegblijven.
SP heeft nu een perm ban, mag ie dan nu ook alweer terugkomen onder een andere naam? Of mag ie dat over een week of een maand?

Daar ben ik ook benieuwd naar Ja

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:36

runningkawa schreef:
Iris82 schreef:
Ben ik eigenlijk nu wel benieuwd wat dan de stelregel is mbt wegblijven.
SP heeft nu een perm ban, mag ie dan nu ook alweer terugkomen onder een andere naam? Of mag ie dat over een week of een maand?

Daar ben ik ook benieuwd naar Ja

Ik denk minsten een jaar. Sigaar maar waarom heeft hij uberhaubt een ban? Ben niet up to date Ach gut

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:17

Ik ben weer bijgepraat zie ik wel...kan me niet voorstellen dat je NOOIT meer mag bokken dan.

Dus als je bij iemand op bezoek bent moet je gewoon je ogen dichtknijpen en mag je niet meelezen of een reactie laten zetten door een ander die iedereen zijn namen kan gebruiken?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:12

orionneke schreef:
Dus als je bij iemand op bezoek bent moet je gewoon je ogen dichtknijpen en mag je niet meelezen ?

Niet onder het account van 'een moderator' Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:57

Nee dat zeker niet, want dan wordt de betreffende moderator 'ontslagen' en krijg je heel bokt over je heen Tong uitsteken .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:48

Over het tolereren van mensen die een permanente ban hebben.

In de begintijd van Bokt was het nog niet mogelijk om een ban voor een bepaalde tijd te geven. Als iemand dus een ban kreeg was dit gelijk een permanente ban. Een vrij zware maatregel dus.

Als iemand dus na geruime tijd (in geval van Mytens/Zoekie dus een dik jaar) een nieuw account aanmaakte dan werd dit oogluikend toegestaan mits dit een account was waarmee gewoon werd gebokt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:27

Apple begrijp ik nu goed dat jullie in de beginperiode een ban niet meer konden opheffen? Lijkt me toch heel vreemd.
Of waren de regels toen zo streng dat er alleen een permanente ban bestond?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:04

Volgens mij had dat meer met de phpBB versie te maken. Niet zozeer met de Boktregels.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:22

Ik geloof dat dit idd met de PhPbb versie te maken had.

Maar goed, dat was ook van 'voor mijn tijd' Haha!.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:05

Ok, dan is me dat duidelijk. Bedankt Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:43

Ik vind het echt zulke onzin...

nou krijg je vast weer dat van: regels zijn regels, en dat met die monnikken.

maar mijn mening is dat zolang je je gedeist houd onder je schaduw, niets post(of iig gewoon normaal af en toe wat post) en enkel kan meelezen, wat maakt het dan uit?!
Ik geloof er neits van dat als iemand een ban heeft dat ie niet probeert om via de naam van een ander of via een schuduw gewoon mee te lezen, want wat voor problemen hebben/krijgen de mods/bart nou als er iemand meeleest die een ban heeft?!

Ik vind een permanente ban echt gewoon zulke onzin voor SP, hij heeft geen stennis getrapt met zijn schaduw, hij heeft er voor de rest geen gekke dingen mee gedaan, alleen meegelezen en af en toe wat gepost.
Big deal....

Maar ja, door de nieuwe bokt en alle problemen die erbij komen kijken en die klaagt daar weer over en dan doet dat ding het niet meer, ik kan begrijpen dat bart vrij weinig kan hebben nu, maar om nou direct iemand permanent te bannen....

Bart, geef de kat, ah nee das zielig, de muur een rotschop ipv je uit te leven op de ban van SP....

[edit] typo

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:17

Ja, maar Ilkkah, heb je dan ook mee gekregen dat SP onder z'n schaduw heel nadrukkelijk liet weten (in zijn welkomsttopic) dat hij er lekker toch was, ook al had Bart hem geband?

Kijk, ik heb er verder ook niet echt problemen mee als iemand onder 'n schaduwaccount terug komt en zich verder gedeist houdt. Maar door zo openlijk te zeggen dat je er lekker toch bent en dus het gezag (van bart) direct aan te tasten, dan zou ik hem ook geband hebben. Anders ondermijn je je eigen gezag.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:04

Ben ik het opzich wel mee eens ja. Dat het hem een naam geeft, dat is dan het gevolg.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:31

Ik begrijp absoluut NIET waarom er zo'n drukte is over een eventueel schaduwaccount.
Als iemand een ander niet tot last is hoeft er volgens MIJ niet zo'n nadruk op gelegt te worden en telkens met de vinger te wijzen.
Het is net een klas met kleuters die roept: Juf???????? hij of zij doet iets wat niet mag.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:49

jaantsje schreef:
Het is net een klas met kleuters die roept: Juf???????? hij of zij doet iets wat niet mag.

Met het verschil dat SP het zelf deed door te zeggen: ik ben er toch!

En Prima, waar ben je het mee eens Verward

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:12

assie schreef:
Ja, maar Ilkkah, heb je dan ook mee gekregen dat SP onder z'n schaduw heel nadrukkelijk liet weten (in zijn welkomsttopic) dat hij er lekker toch was, ook al had Bart hem geband?

Kijk, ik heb er verder ook niet echt problemen mee als iemand onder 'n schaduwaccount terug komt en zich verder gedeist houdt. Maar door zo openlijk te zeggen dat je er lekker toch bent en dus het gezag (van bart) direct aan te tasten, dan zou ik hem ook geband hebben. Anders ondermijn je je eigen gezag.

Ja, dat heb ik gezien, dat is erg dom zelf van hem, maar denk ik echt niet bedoeld van: lekker puh ik ben er toch nog,
kan het best fout hebben, ik zelf zou zo'n reactie ook nooit hebben geplaatst, maar ik denk dat ik als bart-in-vrouwelijke-versie best de humor ervan in kunnen zien ipv te denken dat hij hem zat te belazeren en hem direct permanent te bannen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:49

Dat is dan denk ik het interpretatie-verschil Scheve mond .

Toch jammer eigenlijk dat iedereen altijd overal anders over denkt (ja, heeft ook zeer goed kanten, maar in zo'n geval als dit wel lastig)

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:30

assie schreef:
jaantsje schreef:

Met het verschil dat SP het zelf deed door te zeggen: ik ben er toch!

En Prima, waar ben je het mee eens Verward

eens met jou stelleing!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:23

Hij schreef..........."ik kan helaas niet inloggen,Laura" Dat is iets heel anders dan ik ben er lekker toch.
Het zal wel een kwestie van interpetatie zijn Slapen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:56

hoe werkt zo'n ban eigenlijk?
blokkeren jullie het ip-adres? of kijken jullie naar de e-mails/msn/icq gegevens die iemand in z'n profiel zet? dat hoef je toch niet in te vullen? en voor e-mail is er zo een nieuwe hotmail-account aangemaakt...
als je niet het ip-adres blokeert hoe kun je dan iemand bannen?
er valt toch erg moeilijk te checken van wie een nieuw aangemaakt account is?

of denk ik nu erg naief?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:52

NotNice schreef:
hoe werkt zo'n ban eigenlijk?
blokkeren jullie het ip-adres? of kijken jullie naar de e-mails/msn/icq gegevens die iemand in z'n profiel zet? dat hoef je toch niet in te vullen? en voor e-mail is er zo een nieuwe hotmail-account aangemaakt...
als je niet het ip-adres blokeert hoe kun je dan iemand bannen?
er valt toch erg moeilijk te checken van wie een nieuw aangemaakt account is?

of denk ik nu erg naief?

Je wordt gebanned op ipadres en gebruikersnaam.
Maarja als je op school zit, staan er heel veel pc's (ik schat zo'n 100) waarmee je dan toch kunt inloggen. Andere gebruikersnaam aanmaken en andere pc zoeken.
IPban, dan kun je heel bokt niet meer zien en bij een gebruikersban dan kun je wel lezen maar niet inloggen.
Zo werk het toch Knipoog ??

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:52

Het lijkt wel of Zoekie er verstand van heeft Clown

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:11

Volgens mij hebben bij mijn school alle computers hetzelfde IP adres naar buiten toe hoor Knipoog Maar je hebt inderdaad een naamban of een ip ban. Met ip kan je simpelweg niets meer op het forum, met naamban kan je alleen niets meer onder je gebruikersaccount.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:03

Ludo schreef:
Het lijkt wel of Zoekie er verstand van heeft Clown

Sigaar

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:11

Ik vind een ipban een gemeen ding, dat je ook niet meer mee kan lezen + als je nog andere boktgebruikers hebt in het huis die ook niet meer op bokt kunnen dus Vork

als je een ban van 3 maanden krijgt vind ik dat dat een naamban moet zijn,want, met meelezen is toch niets mis?!
blijvende ban ook ip erbij vind ik...

zit hier gebakken met haar 3 comps Schijnheilig ik kan 3 keer gebanned worden, wooh Haha! Haha!