Welkom terug SP en Lov!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayrom

Re: Welkom terug SP en Lov!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:30

Ik weet wel zeker dat Fokt.nl net zo groot wordt en misschien nog wel groter omdat het hier op Bokt zo'n puinhoop is Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:18

Wat ik over SP denk laat ik maar even in het midden.

Waarom hij geband is weet ik niet en dat interesseert me ook totaal niet.

Hij heeft alleen nu wel de regels overtreden. Er staat duidelijk dat je geen schaduwaccount mag aanmaken tijdens een ban. Deze ban was van tijdelijke aard. Tja als je dan niet even kan wachten en TOCH een 2e account aanmaakt. Ja dan moet je maar op de blaren zitten.
Ik denk dat ik Bart wat dat betreft wel gelijk moet geven.

Wat Fokt betreft. Ik denk niet dat je het moet vergelijken met elkaar. Ik voor de makers van Fokt dat het ook een succes zal worden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 11:25

Jippie schreef:
Laura schreef:
Nee hoor, ik heb het duidelijk. Bart voelt zich gewoon op zijn pik getrapt omdat SP het waagt onder zijn schaduwaccount te laten doorschemeren dat hij SP is en daarmee bewijst dat het hele systeem lek is. Had hij dit niet gedaan had hij ongetwijfeld door kunnen bokken ookal hadden mensen hem verdacht. En daar kwam die persoonlijke willekeur weer terug...

Hier sla je wel de spijker op z'n kop. Maar wat had je van Bart verwacht in dit geval? Eigenlijk was er op deze manier geen keuze voor Bart. Doordat SP zo duidelijk door laat schemeren gewoon door te Bokken moest Bart wel ingrijpen. Had hij dat niet gedaan dan zou bannen geen zin hebben. Door die actie zat SP direct aan de stoelpoten van Bart te zagen. En sommige mensen willen maar niet begrijpen dat dit toch zijn forum of koninkrijkje is Knipoog
Er zijn vaak genoeg Bokkers geband die vrolijk onder een schaduw account doorgingen. Maar wel volledig in de annonimiteit. Die kwamen niet openlijk voor hun identiteit uit, daarom gaf dat nooit aanleiding voor een permanente ban.
Ik vind het echt vreselijk jammer dat SP er nog niet is. Ik kan zijn bijdrage enorm waarderen en ik kan vreselijk lachen om zijn gekat naar Laura. Maar ik snap het standpunt van Bart ook. Die past heel rechlijnig de regels toe. En daarbij is geen sprake van willekeur.

Op welke gronden vind je dat Bart clementie zou moeten schenken aan SP?

Heb je helemaal gelijk in. Ik snap bart zijn kant ook best wel. maar je moet toegeven dat de oorspronkelijke ban al vrij vaag gemotiveerd was. Daarmee verkortte Bart zijn eigen stoelpoten al aardig. Ik vond het toch zeker een soort van machtsvertoon veroorzaakt door onmacht van Bart. En dat stuit mensen tegen de borst; vandaar waarschijnlijk ook SP's Orias-actie. Actie-reactie. Daarbij is weer eens aangetoond dat de regels consequent toepassen blijkbaar niet mogelijk is op bokt, en ook dat roept vragen en weerstand op.
Ik vind dat bart clementie moet schenken aan SP omdat de eerste ban al niet duidelijk gebaseerd was op een actie of een bepaalde regel. Bovendien kan SP straks zo weer terugkomen onder een andere naam, dus is de permanente ban vrij inhoudsloos.
Laten we ook niet vergeten dat SP pas uitgekomen is voor zijn schaduwaccount op het moment dat hij (volgens het systeem) al terug mocht komen maar dit door vaagheid en systeemsfouten weer niet waar bleek te zijn.
Laatst bijgewerkt door Laura op 27-01-05 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:26

Ik denk dat er standaard dan wat meer ip's getest moeten worden onder de users die hier korter zijn, maar ineens volop in een discussie vliegen.
1 + 1 = 2 dat dat schaduws zijn.

Maar dat mag wel?

Regels zijn oke, maar dan ook voor iedereen.
Niet toevallig eens tussendoor.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 11:31

Leo_ke schreef:
En inderdaad; iedereen heeft maar commentaar op het beheer en het moderatorteam, maar ik vraag me af hoe ze het zelf zouden doen. Ik vind trouwens dat het team het helemaal zo slecht niet doet hoor... Heb veel slechter gezien.

Leo_ke, ik weet dat zowel Kawa als ik er geen problemen mee zouden hebben in het modteam te zitten. Destijds is kawa zelfs naar voren geschoven geloof ik. Zou ook verfrissend zijn, een modteam dat kritischer is naar elkaar. Maar nee hoor hier werd geen gehoor aan gegeven. Ik zou zelf graag gekozen mods zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:39

klopt

ER is toen eens een verkiezing geweest, waar totaal niet naar de uitslag is gekeken.
Ik werd idd erg veel genoemd door mensen.
Maar ik heb een te grote smoel en ben niet tactisch genoeg werd me verteld.
Zo werden er ook bokkers naar voren geschoven, die zeker weten wel taktisch zouden zijn en altijd netjes zijn, maar toch nooit mod geworden.

Ik geef toe, dat ik het allang niet meer wil zijn, dat konte gedraai met regels die nergens over gaan, nee laat maar
Laat mij maar lekker mijn grote smoel houden in de topics, dat is veel leuker Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:33

We kunnen er lang of kort over doorgaan, maar Bart zal nooit toegeven, daar heeft hij het karakter niet voor. Hij reageert hier ook niet meer en wacht tot deze topics naar beneden zakken. Koe

SP raad ik aan op een ander ip adres een nieuw account aan te maken en gewoon verder te gaan met bokken, zoals orias ook niet opviel. Wel wil ik graag een pb wie je dan bent. Maar doe dat maar op fokt, want hier is het niet safe! Haha!

www.fokt.nl, een erg leuk en gezellig paardenforum!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:26

Is dit nou beleid of is er over nagedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:00

faye schreef:
We kunnen er lang of kort over doorgaan, maar Bart zal nooit toegeven, daar heeft hij het karakter niet voor. Hij reageert hier ook niet meer en wacht tot deze topics naar beneden zakken. Koe

SP raad ik aan op een ander ip adres een nieuw account aan te maken en gewoon verder te gaan met bokken, zoals orias ook niet opviel. Wel wil ik graag een pb wie je dan bent. Maar doe dat maar op fokt, want hier is het niet safe! Haha!

www.fokt.nl, een erg leuk en gezellig paardenforum!

Wat ik mij nu ten zeerste afvraag bij jou Faye, is als jij het niet leuk genoeg vind hier, of je vind dat er niet fair gespeeld wordt, mag ik dan vragen wat je nog op bokt doet? En al helemaal als er gesuggereerd wordt dat fokt.nl Bart wel eens tegen de borst kon stuiten, en dat je dan nog eens uitgebreid in een ander kleurtje reclame gaat maken voor dat ander forum *no offenco naar fokt.nl*. Zo hou je lekker de "vrede" hier op bokt. Dat helpt echt mee met de verbetering van bokt maar niet heus. Op deze manier is bart zich alleen nog maar aan het verantwoorden ipv het verbeteren.
Ik vind dat we allemaal blij mogen zijn met iemand als bart, want zonder hem, hadden we Bokt ook helemaal niet gehad, je moet niet vergeten dat hij bokt gemaakt heeft en zodat wij alle paardenmensjes er iets van zouden kunnen leren (van elkaar en van discussies). Het enige wat ik heb gemerkt in jou berichten zijn, alleen maar commentaar, en dan niet alleen kritische punten, maar gewoon punten om Bart naar beneden te halen. En dat vind ik erg jammer om te lezen. Vind ook dat er iets meer respect getoont mag worden. (En nee daarom hoef je hem nog niet gelijk als een heilige te zien, maar als een gewone individu)
Verder is dit eigenlijk wel heel erg offtopic, maar vind wel dat het gezegd mag worden en sluit ik me volledig aan bij Jippie.
*het gaat hier niet om het feit van SP, daar heb ik het niet over, maar puur om het feit van jou reageren.*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:06

Op de man spelen is niet gewenst op Bokt.nl, [***] Clown
Verder zou er zonder de gebruikers ook geen Bokt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:12

Ann schreef:

Bedoel je dat ik niet persoonlijk naar 1 iemand iets gericht mag schrijven? Dus al het commentaar wat ik er nu neer heb gezet moest dus eigenlijk in een pb? Of zie ik dat verkeerd? Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:16

Nou, je valt Faye aan op a. haar onderschrift en b. de toon van haar berichten, verder suggereer je dat ze beter op zoek kan gaan naar een ander forum. Ik vraag me af wat dat met het onderwerp van dit topic te maken heeft.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:25

[***] schreef:
Ann schreef:

Bedoel je dat ik niet persoonlijk naar 1 iemand iets gericht mag schrijven? Dus al het commentaar wat ik er nu neer heb gezet moest dus eigenlijk in een pb? Of zie ik dat verkeerd? Lachen

Ahjoh, 'op de man spelen' is ook een subjectief begrip, we kunnen kijken wat de regels er over zeggen, maar ik zou er rekening mee houden dat ook hier de regel 'regels mogen op elke gewenste manier naar eigen inzicht van het moderatorteam uitgelegd worden' geldt
Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:26

Ann schreef:
Nou, je valt Faye aan op a. haar onderschrift en b. de toon van haar berichten, verder suggereer je dat ze beter op zoek kan gaan naar een ander forum. Ik vraag me af wat dat met het onderwerp van dit topic te maken heeft.

Haar onderschrift? Nee hoor. Het enige waar ik moeite mee heb, is dus de toon van haar berichten hoe zij dat brengt en op welke manier er dingen gesuggereerd worden. Ik suggereer ook niet dat ze beter opzoek kan gaan naar een ander forum, ik vroeg me alleen af als ze zoveel commentaar heeft op alles, waarom ze er nog op zit. Het lijkt me namelijk *geheel persoonlijk* niet pretting online zijn op een forum, waar je je continu aan ergert. Vandaar mijn vraag.
Verder is dit inderdaad geheel offtopic, maar ook dat staat in mijn geplaatste bericht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:31

[***], als Bart zich nu een s zou verantwoorden zijn we al weer een stap verder naar eventueel respect. In de gehele oorsprong van deze ongein ben ik immers zelf meegesleurd door de beheerders en moderators. Daar hebben ze nooit verantwoording voor afgelegd!

Of ik het hiet nu wel of niet leuk vind, maak ik graag zelf uit als je het niet erg vind. Als jij je aan me ergert, in de nieuwe versie is een friends en foe lijstje, doe er je voordeel mee! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:39

faye schreef:
[***], als Bart zich nu een s zou verantwoorden zijn we al weer een stap verder naar eventueel respect. In de gehele oorsprong van deze ongein ben ik immers zelf meegesleurd door de beheerders en moderators. Daar hebben ze nooit verantwoording voor afgelegd!

Of ik het hiet nu wel of niet leuk vind, maak ik graag zelf uit als je het niet erg vind. Als jij je aan me ergert, in de nieuwe versie is een friends en foe lijstje, doe er je voordeel mee! Clown

Wat er precies gaande is tussen jullie (jou, bart + de mods?) dat weet ik allemaal niet, dat hoef ik ook niet te weten.. heb ik verder niets meer te maken. Tuurlijk moet je dat zelf weten of je het hier leuk vind of niet, het was alleen aan vraag, omdat je nogal geërgerd overkwam op veel dingen en ik me afvroeg waarom je nog online kwam bij bokt.
Ik erger me niet aan jou, maar aan de manier waarop je veel dingen brengt, haha friends en foes lijst, ben ik nog niet helemaal uit, wacht eerst op de zoekfunctie Tong uitsteken Maar je bent niet gelijk verbannen naar mijn black Foes list hoor Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:57

Faye, hoezo zouden Bart en Moderators verantwoording moeten afleggen?

Jij hebt indertijd een OW gekregen. Dat is een beslissing geweest waar de moderators en Bart achter staan. Daar hoeven ze dan toch geen verantwoording over te geven?

Dat jij het niet eens bent met de OW en met het antwoord waarom je een OW hebt gekregen is mi een heel ander verhaal.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:10

Ik denk dat er wel degenlijk op vragen antwoorden mogen komen............Ik heb duidelijk open vragen gesteld waar ik in graag beargumenterde antwoorden wilde hebben en deze nog nergens teruggelezen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:13

Apple doe niet zo schijnheilig. Een concrete onderbouwing heb ik nog steeds niet behalve dat De PennyBitch zo zielig was. Zal me verder worst wezen, maar het is wel triest dat dit soort maatregelen niet onderbouwd kunnen worden, zeker als daarna nog bans volgen ook uit dit hele gebeuren. Het kwam gewoon goed uit, toch?
Dat jij dit alles nog zo goed weet, terwijl jullie het zo druk hebben dat er "wel eens iets doorglipt"

En verder is de OW off topic. Ik ga er verder niet met je over in discussie. Als je er nog iets over kwijt wil, kan je me pb-en.
Ik gaf alleen aan [***] aan waarom ik me erger aan dit ban verhaal.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:26

Ik heb lang gezwegen over dit onderwerp, maar het lijkt er onderhand verdacht veel op dat er zich een persoonlijke vete afspeelt tussen Bart en SP... in mijn bescheiden opinie mede gevoed door sommige bokkers.

Oke, Sp kan kritisch zijn, terecht of niet is niet aan mij om over te oordelen.
Wanneer je niet tegen zijn kritiek, of tegen kritiek in het algemeen kunt meng je dan niet in een discussie.
Bezint eer ge begint, dat voorkomt vaak een hoop problemen.

Moge de sterkste winnen of... moge de aanhouder winnen... dat zal in beide gevallen Bart wel zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:28

Citaat:
Moge de sterkste winnen of... moge de aanhouder winnen... dat zal in beide gevallen Bart wel zijn.

Lijkt me logisch als beheerder van dit forum... Clown

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:35

Lijkt me logisch als beheerder van dit forum... Clown

Vandaar dus Ann.... dat zal in beide gevallen Bart wel zijn Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:40

Ann schreef:

Nou, hele volkstammen gebuikers die prima gemist kunnen worden anders.
Bokt is gegroeid van een forum waar weinig regels nodig waren, naar een veel te groot forum waar iedereen maar met modder smijt

En als iedereen bokt zo erg vind: Doeg!

Maar dan gaan de klagers zich er weer mee bemoeien dat er iets veranderd moet worden aan de regels, of dat alles democratisch moet zijn Slapen
Echt niet! Mensen die zich zo erg storen aan de gang van zaken gaan maar ergens anders heen. Als je in een buurt woont waar je niet tussen past, ga je toch ook verhuizen?

En op internet is dat nog gemakkelijker ook Clown

Dus voor al die mensen die zo graag de stekker uit bokt willen trekken met dat gejank, ga alsjeblieft naar een willekurig ander forum!

Maar nee, stangen en klagen is natuurlijk veel leuker Misselijk

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:51

Citaat:
Maar nee, stangen en klagen is natuurlijk veel leuker Misselijk

Waarom is een andere mening nu meteen weer stangen en klagen?
Een Lala-forum met alleen maar ja-knikkers, dat is pas leuk Gaaaap

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:06

Een andere mening is prima, stangen en klagen vind ik jammer

Ik zie twee verschillende dingen, jij ziet dat blijkbaar als hetzelfde