Richtje schreef:Ik lees hier een paar keer dingen over het wel of niet zelf op kunnen lossen van ruzies.
In principe denk ik dat het mogelijk moet zijn, ja er zullen misschien wel eens wat mensen gekwetst worden. Maar dat is ook afhankelijk van hoe deze persoon zich zelf opstelt in een discussie (actie en interactie).
Misschien moet het beheer dan nog wel de mogelijkheid hebben tot een ban als iemand echt veel en veel te ver gaat (maar die grens dan verder leggen dan nu het geval is).
Als dat het geval is dan hadden er sommigen al voor het leven geband moeten worden. Anna42 werd maar liefst voor 3 maanden geband.
Nota bene iemand die wellicht het meest bijgedragen heeft aan uitermate interessante onderwerpen, waar me met allen (op een enkel uitzondering na) totaal geen weet van hadden. Half Bokt volgde deze topics met grote belangstelling. Een klein clubje, die zelf niets verder inbrengt dan wat denegrerende opmerkingen, was er consequent op uit om deze hoogst interessante topics te verstoren. Tjonge, Tjonge wat werd Anna verguisd door dit onnozele clubje. Eerst werd ze versleten als een Neandertahler. Vervolgens werden pagina's lang in het werk gezet om maar te bewijzen dat Anna ene Troef zou zijn, die zich kennelijk bij hetzelfde clubje niet populair gemaakt had. Toen dat mislukte, was Anna iemand die zo juist uit een gesticht was losgelaten.
En Anna bleef maar geduldig uitleggen.
Het clubje kreeg totaal geen vat op Anna's ontegenzeggelijke grote deskundigheid. Toen ineens zag het clubje, met behulp van de hoogst partijdige moddy's, de kans schoon om het woordje stenigen zo uit zijn verband te rukken dat Anna eventjes voor 3 maanden werd geband.
Toen voelde het clubje zich ineens akelig flink. Tot verdriet van heel veel Bokkers die wel wilden leren en discussieren en verder willen kijken dan de snoevende Nederlandse neuzen van dit eng denkende clubje.
Anna zijn we kwijt en zal zich waarschijnlijk nooit weer op Bokt laten zien. Ik ben bang dat dit ook geldt voor alle andere gebande Bokkers.
Die voelen zich inmiddels aanmerkelijk beter thuis op het Foktforum, waar men niet op slakken zout legt en waar men vrij is om een eigen mening te geven.
Op dit forum wordt tenminste met kennis van zaken op een veel gemoedelijker niveau gediscussieerd.