Bokt een democratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:48

gijsenkim schreef:
Ja maar arie Fokt heeft gemiddeld 10 mensen online......... Bokt gemiddeld 300........... scheelt iets, Niet veel, maar wel een klein beetje Haha! Haha! Haha!

ik denk dat Fokt gaat voor kwaliteit, en niet voor kwantiteit . OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:51

Dat kan best maar nu is het allemaal nog te overzien............ als het een kwalitatief goed forum blijkt te zijn en het wordt drukker en drukker (en bij meer mensen, komen er ook onaangename mensen bij) dan is het niet meer te overzien, en dan krijg je dus Horses achtige praktijken...... als je niet een goed stel moddies hebt die ruzies smoren Haha! Haha! Haha! Haha!

DAT is de keerzijde van succes, helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:52

Bij Horses had je de praktijken dat je onder iemand anders zijn naam kon posten

Dus dat vergelijk gaat nooit op. Ook al heb ik het veel voorbij zien komen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:57

Zoals ik al eerder zei: Groepen hebben een flinke zelfregulerende werking. Alleen wordt dat steeds minder naarmate de groep groter wordt (afnemende betrokkenheid, gedeelde verantwoordelijkheid, etc, etc). De groep alles op laten lossen is in principe de ideale situatie, iig zolang dat werkt. Boven een bepaalde groepsgrootte lukt dit echter niet meer en Bokt.nl is al een paar jaar over die maximale groepsgrootte heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:59

volgens mij wil bokt gewoon teveel reguleren, anders stel je blijkbaar niks voor als moddie/beheerder

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:04

Das een beetje onzin faye, en klinkt een beetje calimero.

Deze mensen stoppen een hoop vrije tijd in ons ontspanninkje, en denk maar niet dat hun het gebeuren van de afgelopen twee weken leuk vinden hoor. Ze hebben een berg sjit over zich heen gehad, en krijgen regelmatig een berg sjit over zich heen....... alleen maar omdat er mensen zijn die zich niet in kunnen houden, veel te lange tenen hebben of andersinds sociaal zwak zijn, en deze hier en daar eens tot de orde geroepen moeten worden.........

Leuk taakje, maar geef mijn portie maar aan Vikkie.

Om diezelfde reden zou ik niet bij bijvoorbeeld de Politie willen werken.

Je moet overtreders van de wet aanpakken, maar ondertussen krijg je wel een lading sjit over je heen als je je werk goed doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:09

jij niet en sommigen wel, niks calimero
vind ik ook nogal beledigend, ik heb namelijk een hele mooie bos krullen!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:10

op fokt zie ja dat als mensen ruzie zoeken, de topic zich vanzelf opheft.
Er zijn altijd meer mensen,voor een goede discussie, dan voor een slechte.
En als mensen niet kunnen communiseren en discusseren, zonder de steun van Moderators, heb ik maar liever dat ze naar een ander forum gaan, Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:11

Ennnnnnnnnn, hoe ga je dat vertellen Haha! Haha! Haha! Haha!, En wat als ze maar terug blijven komen Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:12

faye schreef:
vind ik ook nogal beledigend, ik heb namelijk een hele mooie bos krullen!

Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:13

...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:15

Kijk Gijsenkim, ik stop nu deze discussie ,en ga weer gezellig terug naar fokt , waar je de discussie over moderators en ban's niet hoeft te voeren omdat ze daar niet zijn. OK dan!
Laatst bijgewerkt door arie53 op 18-12-04 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:15

Opvallend is echter dat de meeste hoog oplopende discussies gevoerd worden onder de "gevestigde orde"..... de oudere bokkers.

De pennies laten zich nog wel eens verleiden tot een fikse scheldparty Haha! Haha! Haha! Maar de oudere bokkers zijn keien in het afbranden van mensen. En kunnen een hele vervelende opmerking zo verpakken dat het voor niemand behalve degene waarop gereageerd is merkbaar is.

En das knap Haha! Haha! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:16

Volgens mij klopt dat niet helemaal, dat topics zich vanzelf opheffen als mensen ruzie zoeken.

Nog even over 'kwaliteit' vs 'kwantiteit'. Als een forum begint gericht op 'kwaliteit', met open inschrijving, dan zie je dat er vanzelf weer een aanzuigende werking is. Meer mensen melden zich aan en je zult zien dat zich ook mensen aanmelden die eigenlijk niet tot de oorspronkelijke doelgroep van het forum behoren. Dat kun je niet voorkomen, dat is het nadeel van een open internetforum.

Daarnaast: als het forum groot genoeg is dan wordt het ook weer interessant voor de 'kwaliteit' mensen. Immers, een forum kan op dat moment dienen als podium om je ideeen aan een groter publiek uit te leggen, of om je product onder de aandacht te brengen, of om informatie te geven etc. etc. etc..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:16

arie53 schreef:
Kijk Gijsekim, ik stop nu deze discussie ,en ga weer gezellig terug naar fokt , waar je de discussie over moderators en ban's niet hoeft te voeren omdat ze daar niet zijn. OK dan!

Je stopt deze discussie toch niet omdat je hierop geen antwoord heb????

Clown

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:19

gijsenkim schreef:
Je stopt deze discussie toch niet omdat je hierop geen antwoord heb????

+

De tijd zal het leren. Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:21

Inderdaad Haha! Haha! Haha! Ik voor voor je dat jullie het ideaalbeeld kunnen bewerkstelligen. EN daarnaast aan het Bokt beheer kan laten zien dat het allemaal heel anders kan Haha!

succes

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:23

Ik lees hier een paar keer dingen over het wel of niet zelf op kunnen lossen van ruzies.
In principe denk ik dat het mogelijk moet zijn, ja er zullen misschien wel eens wat mensen gekwetst worden. Maar dat is ook afhankelijk van hoe deze persoon zich zelf opstelt in een discussie (actie en interactie).
Misschien moet het beheer dan nog wel de mogelijkheid hebben tot een ban als iemand echt veel en veel te ver gaat (maar die grens dan verder leggen dan nu het geval is).
Toch denk ik dat Bart wel gelijk heeft dat het nu niet mogelijk is om opeens alles z'n gang te laten gaan. En waarom? Omdat er inmiddels zoveel onuitgeprate frustraties en vooroordelen zijn tussen gebruikers onderling, dat als je dat nu vrij geeft dat idd eindigt in een onredelijke discussie en 'kanten'.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:13

arie53 schreef:
ik ben van mening dat Fokt goed communiceert ,
Als er mensen over de schreef gaan corrigeren ze elkaar, en daar heb je in mijn optiek, niet een paar partijdige moderators voor nodig.dat zie je nu weer aan deze vervelende discusie. Boos! Boos! Boos!

Zoals BartVB al zei: in Bokt hebben we een wat grotere (doel)groep. Dat betekent ook dat er meer mensen zich aangesproken kunnen voelen en dat er minder groepsregulering is. Voor een kwaliteitsdiscussie zijn vertegenwoordigers van meerdere uitgangspunten nodig. Het helpt niet als een hoop discussiegenoten het erover eens zijn dat de meerderheid van de paarden in Nederland bagger zijn en dus niet in discussie willen gaan met mensen die het daar niet over eens zijn.

Voor wat betreft de scheet. Ik heb die observatie ook gemaakt. Er heb discussies gezien waar mensen aan een scheet ruiken en tot de conclusie kwamen dat scheten heel anders stonken vóór de tweede of eerste wereldoorlog. Dat wordt dan verklaard uit het feit dat de controle door de keuringsdienst van etenswaren de verkeerde en minder strenge regels hanteert dan pakweg 100 jaar geleden. Blijkbaar maakt het helemaal niet uit dat men in die 100 jaar anders is gaan eten Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:36

Richtje schreef:
Ik lees hier een paar keer dingen over het wel of niet zelf op kunnen lossen van ruzies.
In principe denk ik dat het mogelijk moet zijn, ja er zullen misschien wel eens wat mensen gekwetst worden. Maar dat is ook afhankelijk van hoe deze persoon zich zelf opstelt in een discussie (actie en interactie).
Misschien moet het beheer dan nog wel de mogelijkheid hebben tot een ban als iemand echt veel en veel te ver gaat (maar die grens dan verder leggen dan nu het geval is).

Als dat het geval is dan hadden er sommigen al voor het leven geband moeten worden. Anna42 werd maar liefst voor 3 maanden geband.
Nota bene iemand die wellicht het meest bijgedragen heeft aan uitermate interessante onderwerpen, waar me met allen (op een enkel uitzondering na) totaal geen weet van hadden. Half Bokt volgde deze topics met grote belangstelling. Een klein clubje, die zelf niets verder inbrengt dan wat denegrerende opmerkingen, was er consequent op uit om deze hoogst interessante topics te verstoren. Tjonge, Tjonge wat werd Anna verguisd door dit onnozele clubje. Eerst werd ze versleten als een Neandertahler. Vervolgens werden pagina's lang in het werk gezet om maar te bewijzen dat Anna ene Troef zou zijn, die zich kennelijk bij hetzelfde clubje niet populair gemaakt had. Toen dat mislukte, was Anna iemand die zo juist uit een gesticht was losgelaten.
En Anna bleef maar geduldig uitleggen.
Het clubje kreeg totaal geen vat op Anna's ontegenzeggelijke grote deskundigheid. Toen ineens zag het clubje, met behulp van de hoogst partijdige moddy's, de kans schoon om het woordje stenigen zo uit zijn verband te rukken dat Anna eventjes voor 3 maanden werd geband.
Toen voelde het clubje zich ineens akelig flink. Tot verdriet van heel veel Bokkers die wel wilden leren en discussieren en verder willen kijken dan de snoevende Nederlandse neuzen van dit eng denkende clubje.
Anna zijn we kwijt en zal zich waarschijnlijk nooit weer op Bokt laten zien. Ik ben bang dat dit ook geldt voor alle andere gebande Bokkers.
Die voelen zich inmiddels aanmerkelijk beter thuis op het Foktforum, waar men niet op slakken zout legt en waar men vrij is om een eigen mening te geven.
Op dit forum wordt tenminste met kennis van zaken op een veel gemoedelijker niveau gediscussieerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:20

Das het mooie en gelijktertijd het moeilijke van fokken....... Misschien is Anna's waarheid alleen in anna's ogen de waarheid Haha! Haha! Of is Anna's wijsheid alleen Anna's wijsheid........ Wellicht is het wijsheid en kunde.... wellicht heeft anna wel de meeste kennis van allemaal, alleen Anna heeft het ook ergens moeten leren. En wat nog het ergste is............... misschien heeft Anna het wel helemaal mis?????, en is Anna's zienswijze niet de enige juiste....... misschien lopen er wel mensen rond die er HEEEEEL anders over denken, en die ook een beetje gelijk hebben, die ook een stukje kennis hebben, die ook goede dingen doen op fokkery gebied......... Kan toch? Of zeg ik nu iets heeeeeeel erg doms...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:45

Ik vraag me dan toch altijd af:
Als Fokt zo geweldig is,waarom blijven de meeste Fokkers dan toch hier rondsnuffelen Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:48

Waarom snuffelt Bart dan rond op Fokt? Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:33

runningkawa schreef:
Waarom snuffelt Bart dan rond op Fokt? Haha!

Zou hij sommige mensen toch stiekem missen Schijnheilig Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:50

@runningkawa: Omdat hij nieuwsgierig is hoe lang een modloos forum blijft werken en omdat hij nieuwsgierig is waarom mensen niet meer op Bokt zouden komen. Verder krijg ik ook regelmatig links door met topics waar m'n naam genoemd wordt en dan wil je toch een beetje op de hoogte blijven Haha! Maar verder? Not my cup of tea hoe daar regelmatig over andere gesproken wordt. Maar ja, ieder zijn feestje.

Het verhaal van Anna's ban daar ga ik niet nog een keer over beginnen. Dat is allemaal ook al uitgebreid besproken.