Tip Een Mod - Evaluatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:21

Jeeeeeeeeeeeeee Bloos! ik zie nu pas dat je ook reacties kunt krijgen op je melding Haha!. Hemeltjelief :p.

Nou zal toch eens vaker gaan Temmen best leuk Haha!.

Over dat PB's BArt. Toch zou ik nadenken over een mogelijkheid. Niet dat alle pb's nu getipt moeten worden maar in mijn ogen mogen jullie toch wel een beetje oog houden op 'dreigpb's' waarvan ik hoor dat ze gestuurd worden. Ik vind in dat geval dat je weliswaar eenzijdig het verhaal krijgt maar dan kun je de zender vragen om zijn/haar pb's open te stellen ofwel zelf in te kijken. Ik vind dat in geval van bedreiging meer dan geoorloofd

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:25

Fasel, dat heb ik op TeM ook al aangekaart, het antwoord:

Citaat:
Al jaren zeggen wij tegen bokkers die echt herkenbaar last hebben van bokkers die bedreigd worden dat de PB's buiten onze macht liggen. Niet lezen is het advies. Niet lezen blijft ook het advies. En negeren. Als een van beide partijen zich daar in de topics niet aan houdt, dan kunnen we wat doen... Prive-correspondentie (en daar vallen PB's onder) vallen onder de prive-sfeer (ook juridisch). Ik/wij kunnen daar dus niets mee.

Niet openen ben ik veel te nieuwsgierig voor Schijnheilig Ik ben blijer met dit antwoord dan dat van Bart, ook al is het geen "goed" antwoord. Ik had overigens ook al gezegt: inloggen op de gebruikersnaam en dan even lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:35

faye schreef:
Dat geld nou ook als een OW krijgt! Schijnheilig

nav vragen:

Wat ik bedoel te zeggen is dat als de moddies willen dat iemand iets opsteekt van een OW, het wel zo didactisch is om concreet te zijn en aan te geven WAT er niet kan en WAAROM niet. Ipv in algemeenheden wat te wauwelen en te denken (?) zoek het verder maar uit.

Overigens vind ik het ook vreemd dat er wel aangegeven wordt dat een andere bokker ook een OW heeft, terwijl die bokker van niets weet, en dat dat niet van DPB vrijgegeven kan worden.

Ik begin er steeds minder van te begrijpen Verdrietig

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:36

Yessy schreef:
dan zou ik voor zwemvesten gaan

een roeiboot.... en als we dan met z'n allen dezelfde kant op roeien ..... en een bezemboot voor de zwemmers en zwammers Haha! Clown

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:51

soort van titanic? eerst zat iedereen op de grote boot gezellig, en nu gaat iedereen in roeibootjes Haha! of zwemmen maar de zwemmers verzuipen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:52

zat zelf meer aan een cruise te denken... lekker warm weer, zon schijnt en iedereen is blij en gelukkig.... *droomt verder*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:26

TeM is een handig hulpmiddel. Het nadeel is dat als je actief op je forum bent je niet weet of dingen via teM zijn gemeld. Dus dan switch je steeds heen en weer, of er zijn meerdere Mods mee bezig. Ik vanuit mijn forum en een ander vanuit TeM.
Verder kan de terugkoppeling, zeker bij overleg binnen het MT, beter.
PS, mag ik met dat cruiseschip mee? Ik ben de kou zat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:34

*gooit een stukje droom naar Belker* tuurlijk mag je mee cruisen in de zon Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:52

Botervlieg schreef:
maar hoe lost dat op dat ik toch wel graag zie dat álle bovenbokkies
op de hoogte (kunnen) zijn?

TeM -> copy -> PB naar X-> paste Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:54

Sylvia schreef:

Niet openen ben ik veel te nieuwsgierig voor Schijnheilig Ik ben blijer met dit antwoord dan dat van Bart, ook al is het geen "goed" antwoord. Ik had overigens ook al gezegt: inloggen op de gebruikersnaam en dan even lezen.

Dus asl het minder omslachtig was geweest kon er wel een Tip een Mod voor pb's komen? Maar dreigpb's onder handen nemen niet? Nee, dat wil er bij mij niet in. Ik ben van mening dat echte dreigpb's niet zomaar vergeten mogen worden. Een bokker moet bij het boktteam terecht kunnen daarvoor. Ik vind het iets heel ernstigs.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:03

Sylvia schreef:

Citaat:
Quote:
Al jaren zeggen wij tegen bokkers die echt herkenbaar last hebben van bokkers die bedreigd worden dat de PB's buiten onze macht liggen. Niet lezen is het advies. Niet lezen blijft ook het advies. En negeren. Als een van beide partijen zich daar in de topics niet aan houdt, dan kunnen we wat doen... Prive-correspondentie (en daar vallen PB's onder) vallen onder de prive-sfeer (ook juridisch). Ik/wij kunnen daar dus niets mee.

Ik heb geen enkele moeite met niet openen van pb's Tong uitsteken , maar vind
het nogal een administratie om bij te houden dat ik die dingen dan wèl
forever laat staan (lukt me dus ook niet Haha! ).

Want anders kan de lastpost nóg denken dat je zijn / haar bericht heus wel
gelezen hebt, maar te timide, angstig, laf, volstrekt psychotisch, boos (you name it Haha! )
bent om te reageren, snode wraakactie beraamt, heel bokt
en / of - jawel - de bovenbokkies zit op te stoken........ , verzin gerust
zelf verder wat sicko's nog kan boeien / triggeren (een avondje commerciële
tv en je bent helemaal bij op dat gebied).

Of je laat je inbox te vol raken en overlopen en dan verdwijnt (neem ik aan)
zo'n foute pb ook uit de outbox van de lastpost.

En ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar mijn savebox is echt te klein
om naast alle leuks en nuttigs ook nog sandermans bagger langdurig in
te bewaren. Slim

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:08

Citaat:
Botervlieg schreef:
maar hoe lost dat op dat ik toch wel graag zie dat álle bovenbokkies
op de hoogte (kunnen) zijn?

Romkabouter schreef:
TeM -> copy -> PB naar X-> paste Knipoog

Ik zoek - naast mijn Lovers Personal Mod - nog een Personal Assistant.

Maar liever niet zo'n kleintjuh....

Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:14

Fasel schreef:
Dus asl het minder omslachtig was geweest kon er wel een Tip een Mod voor pb's komen? Maar dreigpb's onder handen nemen niet? Nee, dat wil er bij mij niet in. Ik ben van mening dat echte dreigpb's niet zomaar vergeten mogen worden. Een bokker moet bij het boktteam terecht kunnen daarvoor. Ik vind het iets heel ernstigs.

Ik ook.

En om andere redenen gaat een bovenbokkie zelfs op huisbezoek
of telefoneren om e.e.a. te onderzoeken / sturen, dus ik geloof niet
dat er - afgezien van de vraag of dit verstandig / raadzaam is - geen mogelijkheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:25

Op huisbezoek????????? Mijn pb box staat open Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:30

Ja, gezellig Tong uitsteken

het temmen is best handig ik heb het zelf 2 x gedaan en vind het prettig als ik daar respons van een moddie op krijg.
Er is de laatste dagen veel discussie over bannen en OW geweest het te laat opgemerkt en helaas een slotje erop.
Ik begrijp nog steeds niet dat iemand met 2 OW terecht of niet daar wil ik me nu even niet over uitlaten een ban krijgt.
Kan iemand mij dit uitleggen ????

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:31

Ik verwijs graag naar Boktregel 8:

Citaat:
# Bokt.nl heeft het recht een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de regels van Bokt.nl of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

Daarnaast gaat dit topic over TeM en is het geen vervolg op de eerdere geslotterde topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:47

Apple schreef:
Daarnaast gaat dit topic over TeM en is het geen vervolg op de eerdere geslotterde topics.

Amen! Ik had al eens verzocht om weer ontopic te gaan... Ipv te neuzelen over zwembandjes en het functioneren over moddie's, maar het ging (en gaat) mij om TEM, wat alle betrokkenen daar van vinden

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:05

Ik vind het super werken!
Verder vind ik een simpel dank je wel het is verplaatst zeker wel voldoende Lachen
Ook wordt alles redelijk snel afgehandeld.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 03:50

Maya schreef:
Amen! Ik had al eens verzocht om weer ontopic te gaan... Ipv te neuzelen over zwembandjes en het functioneren over moddie's, maar het ging (en gaat) mij om TEM, wat alle betrokkenen daar van vinden

Zeg je nou dat het functioneren van mods niet aan de orde is als
TeM geëvalueerd wordt?

Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp (je zin is een beetje een puzzel voor me).

Bel anders het busje maar. Knipoog

---------------------

Apple, als de vraag van Jeanie je in dit topic niet welgevallig is,
heb je dan geen mogelijkheden om haar op een andere manier
te informeren / verwijzen?

Kan aan mij liggen, hoor, maar ik vind deze reactie zo onvriendelijk overkomen... Scheve mond

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:51

BV, het ging een tijdlang nog over die OW's en dat heeft niks met 't topic te maken... In dat opzicht is 't functioneren van de mods (in combi met OW's) wel degelijk offtopic. Jeanie's opmerking is ook lekker offtopic Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:19

Dan heb ik een andere bok-versie dan jij Haha!
Ik zie mensen die proberen het een en ander duidelijk te krijgen vwb het peebee-verkeer... vwb het antwoord van Apple op het bericht van Jeanie...Kun je alle regels wel afschaffen als "men" zomaar een reden kan verzinnen om iemand te bannen.... waarbij ik me afvraag wie bokt.nl is?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:19

wb het bericht van Jeanie: open dan lekker een nieuw topic Lips are sealed Dan kunnen we hier tenminste ontopic blijven...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:53

Even een reactie van mijn kant..........Ik heb keurig 2 pb van moddies gehad met uitleg. En ik verbaas me een beetje dat een aantal hier gelijk op de kast springen dat is nergens voor nodig. Ik stelde gewoon een vraag .

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:36

Maya"]
* Waarderen de moddie's als er een stukje tekst bij staat, als van: Past misschien beter op HAW, of hebben jullie dan zoiets, van duuhh dat zien we zelf ook wel Rolleyes ?
[/quote]
Verklarende tekst helpt m.i. heel veel, aangezien het heel goed mogelijk is dat dezelfde tekst op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Dat scheelt dan wat tijd in de verwerking.

[quote="Maya schreef:
* Moeten we altijd Temmen, als we iets zien wat er iets fout staat, en de gebruiker toch het vermoeden heeft dat er al geTemd is? AKA, komen er eigenlijk veel dubbele TEM-meldingen binnen of valt dat mee?

Ik heb liever een dubbele TeM als geen TeM. Als er weer eens 10 TeMs over een topic staan, weten we tenminste dat er iets echt fout is Dan sta ik er toch weer van te kijken dat degene over wie geklaagd wordt zich van geen kwaad bewust is Ach gut

En: zeker liever TeM dan PB. Ten eerste ben ik ook geen 24 uur per dag, 7 uur per week beschikbaar, dus modereren wordt zo wat verdeeld. Ten tweede geeft het de mede moderators ook een kans om te zien wat er zoal speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:55

Botervlieg"]
Zeg je nou dat het functioneren van mods niet aan de orde is als
TeM geëvalueerd wordt?

Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp (je zin is een beetje een puzzel voor me).
[/quote]
Klopt, het gaat mij namelijk om hoe Tip Een Mod vanuit de gebruikers EN vanuit de moddie's bevalt, dat systeem. Absoluut niet over het functioneren van moddie's. Vanaf pagina drie is het weer voorzichtig offtopic geraakt richting die topics die al geslotterd zijn, en hoewel ik toen verzocht heb om weer terug ontopic te gaan, werd ik vrolijk genegeerd. Ik vind het dan niet zo leuk, als dit topic misbruikt wordt om dat andere weer aan de kaak te stellen... zoals in onderstaand voorbeeld...
[quote="Alane schreef:
Kun je alle regels wel afschaffen als "men" zomaar een reden kan verzinnen om iemand te bannen.... waarbij ik me afvraag wie bokt.nl is?

Over de manier van Apple naar de boktregel vind ik juist lekker duidelijk en kort en krachtig. Dat is imo al meer dan genoeg behandeld, en hoeft idd niet in dit topic aan de orde te komen Lachen

En dan was dit mijn laatste woord hierover, en zou ik graag enkel nog berichten over het systeem TEM lezen...