Moet een discuserend Bokker zijn profiel invullen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:26

Ja, dat weet ik al lang!!

Nee, maar ik weet wel toen ik een bepaald paard ging rijden, dat ineens heeeeeeeeeeel snel bekend was op Bokt en iedereen met links aan kwam zetten die te vinden waren op internet.
Mijn naam was nog nooit zo vaak ingetypt op Google.
Zo, zo, zo verschrikkelijk sneu.....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:29

Levy schreef:

Nee, maar ik weet wel toen ik een bepaald paard ging rijden, dat ineens heeeeeeeeeeel snel bekend was op Bokt en iedereen met links aan kwam zetten die te vinden waren op internet.

Ennuh...just curious....hoe heette dat paard???? Vingers aflikken

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:30

Ja, ik zal de boel nog eens extra op stelten zetten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:40

Levy schreef:

Hoe kan je zien hoe vaak je naam is ingetypt op Google?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:41

Pipo schreef:
Hoe kan je zien hoe vaak je naam is ingetypt op Google?

Wil je dat trucje weten?? Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:43

Anders vraagt ze 't vast niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:44

Carolinef schreef:
das heel kenmerkend en gebeurt heel veel, zelf door mensen die je als je goede vrienden beschouwd.

de lafste is vaak ook de makkelijkste weg en natuurlijk makkelijker te doen dan om met een omhoog geheven hoofd face to face de onenigheden uitspreken.

nu heb ik wat dat profiel betreft mij daar in t begin bij bokt ook wel schuldig aan gemaakt (weet je nog Bloos! ) maar uiteindelijk zet je jezelf dan stom voor pipo als er toch achter wordt gekomen wie je wel bent.

ik zou ook niet alle berichten te serieus nemen, ik bedoel het ECHTE leven speelt zich toch echt op straat ed af, en niet van achter een toetsenbord.

zijn mensen,lastig, hou de eer aan jezelf (al halen sommige het bloed onder je nagels vandaan) en geef ze de dikke midelvinger.

succes en kop op OK dan!

Verward:?:? Haha!:D Hee laat mij er ff buiten!

Kriel

Sylvia schreef:
Anders vraagt ze 't vast niet...

Verward Pardon hoor, de smiley staat er niet voor niets.........

Anoniem

Levy schreef:
Wil je dat trucje weten?? Haha!

Haha!:D Ja .............ben niet nieuwsgierig hoor, maar wil wel alles weten Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:25

okey, dan moeten we het met zijn allen eens van de andere kant bekijken. Stel dat iedereen hier op het forum compleet anoniem zou zijn. Dan weet je niet wie je voor je hebt, je kunt mensen niet helpen die ergens tegenaan lopen (immers je moet niet teveel info geven, want dan wordt het link. de itp topic kan ook compleet geschrapt worden, want niemand post foto's want dan kun je herkend worden.

ik denk als iedereen er zo over denkt dat een froum geen lang bestaan zal hebben.

Dan ga ik liever in een chatbox zitten namelijk. en dan zal ik ook nooit met vragen denken, goh laat ik het eens vragen op Fw of op bokt. Of als ik leuke foto's van mijn paardje heb enzo.

prima dat sommige die mening wel hebben, maar gelukkig zij er wel zat anderen die wel vanalles plaatsen. Daardoor vind ik het nog steeds een enorm leuk, leergierig en gezellig forum Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:06

Grappig dat ik me net afvroeg hoe ver anonimiteit gaat. Mijn profiel geeft mijn paardenwereld weer en dat is voor mij voldoende. Ik heb een mening over bepaalde dingen en mensen mogen dat toetsen aan mijn ervaring en de paarden die ik heb, daarvoor dient mijn profiel.
Vervelend is dat hier mensen zijn die aan iedereen die het maar weten wil (of zelfs daar niet om vraagt) mijn identiteit en wat ik doe en gedaan heb vertel. Daar is helaas niets tegen te doen.
Maar het stoort me wel als volkomen onbekende mensen me weer eens een pb sturen met een karikatuur van mijn persoon.

Iets anders is dat er op F&A ongezouten verslagen worden gegeven op b.v. de hengstencompetitie door mensen die volledig anoniem zijn.
Dat vind ik minder netjes, geef dan iig even aan uit welke achtergrond je zulke meningen opschrijft.
Het is nogal wat om een dekhengst de grond in te boren op een openbaar forum zonder enige indicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:46

Maar goed, laat een gestoorde weten wei ik ben (is met mijn profiel erg simpel)
Wat zou dan moeten komen doen?
Mijn hypotheek meenemen, want veel meer is er niet Haha!

En dat truucje van google wil ik ook wel weten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:50

Sylvia"]
Dat betekend dus dat ik zwaar in overtreding ben... Heb geen niveau erin. Wat voegt dat toe? Ik rij B-wedstrijden maar beheers de oefeningen t/m L; ken ook wat oefeningen van 't M. Mag ik nu geen kritiek op bv Tyrza of Anky hebben? Nagelbijten / Gniffelen

En katja, wat al eerder gezegt is... Een profiel hoeft niet waarheid te zijn. Ik heb een 007 en een papierloze en met beiden rij ik in 't Z1. Nou ja, 's nachts dan. Wie ben jij dan om te zeggen dat dat gelogen is? Of juist wél waar?
[/quote]
Een profiel hoeft idd niet naar waarheid ingevuld te worden net als dat een topic niet op waarheid gebaseerd hoeft te zijn maar het maakt een discussie natuurlijk wel leuker als iedereen een beetje eerlijk is.

En iedereen heeft recht op een eigen mening of je nou een bosruiter bent of een Grand Prix ruiter.
Maar het zegt wel iets over ervaring en daardoor zijn bepaalde standpunten beter te begrijpen.

Ik gaf laatst antwoord op een vraag van een bokker met een leeg profiel. Was voor mij een heel duidelijk antwoord maar ik kreeg een pb van deze persoon dat die er niets van snapte.
Reed nog maar een half jaar. Als ik dat van tevoren had geweten had ik mijn antwoord heel anders geformuleerd.
[quote="Remy schreef:
Dus als iemand in zijn of haar profiel aangeeft dat ie Z rijdt en 2 eigen paarden heeft en ongeveer 25 jaar is, dan weet jij wat voor iemand je voor je hebt? Ik denk dat dat een béétje naïef is...
En wat dat stalken betreft, het is een optelsom van gegevens. Hoe langer je op bokt zit, hoe meer persoonlijke gegevens je toch onbewust in je posts vrijgeeft. Dat gecombineerd met de persoonlijke info, en wat speurwerk, maakt het een peuleschilletje voor een redelijk intelligent gestoord persoon om erachter te komen wie jij bent, hoor...maak je daar geen illusies over. En dan heb ik het nog niet eens over het plaatsen van foto's, want dan kun je anonimiteit dus écht wel vergeten...

Ik zeg niet dat ik dan precies weet wie ik voor me heb maar ik kan me wel een betere voorstelling van een reactie maken als ik weet dat iemand 13 is. Staat er geen leeftijd in het profiel blijft het een beetje gokken.

Wat betreft stalken ben ik niet naïef maar zoals je zelf al aangeeft komt er meer info naar buiten met hoe je in je topics post dan door wat globale info in je profiel.
Ik heb ook al een keer een bokker met leeg profiel herkend puur aan de schrijfstijl terwijl dat iemand is die ik helemaal niet zo goed ken.
Als je volledig anoniem wilt blijven moet je niet posten alleen lezen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:32

Yuri, dat is weer 'n andere uitsreste. Ik denk gewoon dat iemand die een leeg profiel wilt hebben lekker een leeg profiel moet mogen hebben. Zoals Cassidy al zei: iemand die echt interesse heeft in iemand leert diegene snel zat kennen door zijn berichten te lezen.

Katja, ik blijf erbij dat je in kunt vullen in een profiel wat je wilt... Iemand van 13 kan very simpel 25 worden...

Sarabanda, wat mij opviel is dat een aantal mensen op FA juist vanwege persoonlijke aanvallen zijn profiel heeft geleegd... Maar dan heb ik 't wel over de vaste Bokkers, niet over nieuwelingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:43

Sylvia schreef:
Sarabande, wat mij opviel is dat een aantal mensen op FA juist vanwege persoonlijke aanvallen zijn profiel heeft geleegd... Maar dan heb ik 't wel over de vaste Bokkers, niet over nieuwelingen.

Dat is mij niet opgevallen omdat ik nooit in profielen blijf kijken als ik weet welke filisofie er wel of niet achter mensen steekt.
In mijn geval zal het leeghalen van mijn profiel me niet vrijwaren voor aanvallen en ik val niet iemand aan om wat ie is, hoogstends om zijn/haar mening Haha! .
Dat noemt men discusieren.

Ik weet wel van Bokkers wiens foto's uit profielen gehaald werden om als negatief voorbeeld op iemands eigen site te dienen, die hebben daarna hun profielen opgeschoond. Ook is het zo dat mensen in een discussie met dingen uit hun profiel om de oren geslagen werden, maar dat soort praktijken zijn gelukkig verleden tijd op F&A

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:45

Sylvia schreef:
Katja, ik blijf erbij dat je in kunt vullen in een profiel wat je wilt... Iemand van 13 kan very simpel 25 worden...

Tuurlijk kan dat maar als ik dan tegen die persoon zeg dat ze een beetje volwassen moet doen is het haar eigen probleem. Had ze haar profiel maar eerlijk in moeten vullen.
Als er geen leeftijd staat moet je maar gokken en ik heb in het verleden nog wel een verkeerd gegokt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:50

dat laatste ben ik met Katja eens. Als ik zie dat ik met iemand van pak m beet onder 15 te maken heb, dan reageer ik wat anders dan een ouder persoon.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:56

Ik ben het ook wel een beetje met Katja eens.

Met lielle kan ik diep ingaan op correct paardmisbruik Haha! Haha! Haha!

Met tweetyteenylofurtjuh kan je het beter hebben over hoe je op het goede been lichtrijd Haha! Haha! Haha!

Als Lielle tegen me zegt... Kim dat zie je helemaal verkeerd, dan zal ik daar minstens over nadenken.

Als tweetyteenylofurtjuh dat zegt dan denk ik .......... jahoor Haha! Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:01

gijsenkim schreef:
Ik ben het ook wel een beetje met Katja eens.

Met lielle kan ik diep ingaan op correct paardmisbruik Haha! Haha! Haha!

Met tweetyteenylofurtjuh kan je het beter hebben over hoe je op het goede been lichtrijd Haha! Haha! Haha!

Als Lielle tegen me zegt... Kim dat zie je helemaal verkeerd, dan zal ik daar minstens over nadenken.

Als tweetyteenylofurtjuh dat zegt dan denk ik .......... jahoor Haha! Haha! Haha!

(voor Lielle lees GijsenKim)

goh, laat ik dat nou volledig met G&K eens zijn Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:12

haha lol Tong uitsteken

agh ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie doet maar toch is het wel leuk op een forum dat een aantal mensen gewoon foto's plaatsen en een profiel invullen. Het scheelt waarschijnlijk da tik nog geen misbruikte foto's vanezelf ben tegengekomen, anders kijk je er vermoedleijk toch anders tegenaan.

overigens ben ik het zeker ook met katja eens. het is handig om te weten hoe oud iemand is, zodat je je antwoord daar enigzins op aan kan passen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 20:46

Sylvia schreef:
Maar mag een (ex)klant jouw bedrijf daarom niet bespreken? En waarom wil je in godsnaam al die moeite doen voor iemand met 1 bericht? Iemand die zo reageerd valt niet mee te praten, denk zelfs dat 't alleen maar tegen je gebruikt zal worden (hetgeen je zegt in je pb).

En dan nogmaals: Wat maakt 't voor verschil als ik Invisje ben, schrijf dat ik in Maastricht woon en 2 paarden heb - 1 van 007 en 1 zonder papieren en met beiden rij ik Z1 - en je vervolgens compleet de grond in boor, tov dat ik Invisje ben en je compleet de grond in boor? Het heeft toch geen toegevoegde waarde?

Ik heb het natuurlijk zeker niet over die ene klant.
Ik heb het over van allerlei mensen die op t internet mensen afzeiken, onwaarheden rondstrooien etc etc.
Bokt is nog een forum waar je je moet regeistreren, elders is het vaak helemaal : banketstaaf maar wat in de ruimte.Geen haan die er wat van zegt.

Iedereen mag zeggen wat ie denkt, maar geef dan die ander de kans om te weten wie je bent, en waarom je datgene zegt.Zich daartegen te kunnen verweren.

"denk zelfs dat 't alleen maar tegen je gebruikt zal worden (hetgeen je zegt in je pb)."

Wat bedoel je hiermee?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:49

Als jij je gaat lopen verdedigen bij dergelijke mensen wordt 't bij de eerst volgende mogelijkheid verdraaid... Zodat 't in hun straatje past. Maakt niet uit dat jij en de ander weten wat er echt stond, de rest weet dat niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:15

Sylvia schreef:
Als jij je gaat lopen verdedigen bij dergelijke mensen wordt 't bij de eerst volgende mogelijkheid verdraaid... Zodat 't in hun straatje past. Maakt niet uit dat jij en de ander weten wat er echt stond, de rest weet dat niet.

Wat een nare manier van denken, waarom moet iemand zich daaraan aanpassen.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:32

Mijn profiel is leeg, en dat zal het ook blijven, ik zie mij niet verplicht om iedereen op de hoogte te stellen van wie ik ben, wat ik doe en wat ik voor pony's heb. Foto's van mezelf, met of zonder paarden hoeven al helemaal niet op internet, dat is prive.
Ik zou dus in dit geval niet serieus genomen worden, leuk!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:02

MaryKate schreef:
Mijn profiel is leeg, en dat zal het ook blijven, ik zie mij niet verplicht om iedereen op de hoogte te stellen van wie ik ben, wat ik doe en wat ik voor pony's heb. Foto's van mezelf, met of zonder paarden hoeven al helemaal niet op internet, dat is prive.
Ik zou dus in dit geval niet serieus genomen worden, leuk!

Geeft toch niks.... Ach gut ik ben kennelijk ook een no-no...
Van wat ik uit de reacties opmaak wordt ik ook niet serieus genomen omdat ik het verkies m'n profiel niet in te vullen. Nou, dan is dat maar zo. Ik kan er echt niet mee zitten.