[Dienstmededeling] Jeugd forums aangemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:33

Ik vraag me af of dit juist voor meer of minder verdeeldheid onder de bokkers gaat zorgen Verward ?Ik moet er nog een beetje aan wennen.Ik denk dat er nu een hele groep bokkers is die niet meer weet waar ze bij horen,waaronder ik,ik kom nooit op Jeugdhonk en nu heb ik ineens het gevoel alsof ik minder welkom ben op de andere fora.Ik kan dit niet echt verwoorden Verward Clown ?!Trouwens,er zijn genoeg ouder bokkers die naar mijn idee ook kinderachtige dingen posten,gaan de topics van 40 jarige mensen die erg kinderachtig bezig zijn ook daar heen Nagelbijten / Gniffelen ??!

Verder moet ik wel mijn complimenten geven voor het feit dat jullie bokt niet laten versuffen en dingen bedenken(of het nou goede dingen zijn of niet Tong uitsteken )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:35

Ik heb nu verschillende dingen op dat jeugdsuk gelezen maar echt veel verschil is er niet lijkt het wel. Deze indeling roept denk ik vooral meer dubbele topics en dezelfde vragen op op verschillende fora. heeft iemadn bij VMR een probleem met het goed omdoen van bandages en iemand bij JVMR misschien op hetzelfde moment ook. Wordt dat ook door de moddies bekeken?

Voor mij betekend het wel dat ik nu waarschijnlijk een deel van de bijdrages op bokt ga missen omdat het nu te vermoeiend wordt om nog meer onderdelen te gaan bijhouden, dat is jammer.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:40

Nou heb ik even nog iets wat ik wil zeggen,want vind het niet goed!
Vroeger als je op jeugdhonk wilde reageren moest je vijftig zinnige posts hebben. Nu kan iedereen die nog maar 15 posts heeft ofzo,ook daar al reageren,en gaan er heel veel zeggen,van hey ik ben nieuw.
Ofzo,nu kan je eigenlijk niks meer persoonlijk op bokt zetten,want nu kan iedereen reageren op jeugdhonk!
Vind het spijtig dat jullie het gedaan hebben want vind het niet leuk!
sorry

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:42

Mee4r verdeeldheid zal het niet worden, aangezien iedereen van te voren al vaak vaste plekken hebben waar ze vaker kwamen/komen:) (iig ikke dan)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:45

gijsenkim schreef:
Alsof de jonkies het advies van een volwassene willen horen, wordt altijd afgedaan als gezeik.

Eerlijk gezegd wil ik dat toch wel horen. Heb toch 100 keer lieve commetaar van een (ervaren) volwassene, dan van 1 of ander pennymeisje..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:48

Toch ben ik bang dat een topic richting jeugdhonk gaat (en dan moet ik aan 'pennyachtig' denken (dat het zo wordt gevonden ) ) terwijl dat helemaal niet de bedioeling van diegene is, en het een bloedserieuze vraag is, maar dat niet zo wordt opgevat...

Ik krijg namelijk het idee dat de 'niet serieuze' of 'pennymeisvragen' maar naar jeugpaardenpraat geschoven gaan worden...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:58

maartjuh schreef:
Eerlijk gezegd wil ik dat toch wel horen. Heb toch 100 keer lieve commetaar van een (ervaren) volwassene, dan van 1 of ander pennymeisje..

Ik ook....

Ben blij dat wij ook gewoon in PP enzo mogen reageren, heb die Jeugddingen er gelijk uitgegooid. (handig is dat! Vork)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:07

Ik snap het hele probleem van al die mensen hier niet Verward
Tuurlijk worden de jeugdige bokkers nu niet minderwaardig. En tuurlijk mogen de jeugdige bokkers ook nog wel bij de 'serieuze' fora reageren. Als jij een gewoon serieus antwoord geeft, of een goed onderbouwde mening dan zal niemand van de ouderen je daarop aanvallen, lijkt mij..
En tuurlijk stellen ze geen leeftijdgrens is Rolleyes Dat zou ook wel een beetje oneerlijk zijn..
En als je niet op de Jeugd-dingen wilt reageren, dan filter je ze er toch uit? Zo moeilijk is dat toch niet..
Of denk ik nu te makkelijk? Clown
Ik vind het een heel goed initiatief!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:12

Maar er zijn er veel die op jeugdhonk kwamen,en die er veel lol beleefde,nu komt iedereen er en dat is NIET leuk!
Heb je die forums al bekeken? ga dan eens naar jeugdpaardenpraat of zoiets,dan mag je toch even zeggen wat jij ervan vind,en of het penny is of niet!
Komaan zo erg die topics!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:17

Volgens mij blijft JH zelf gewoon een besloten gebruikergroep hoor... Of niet? En trouwens, iedereen die op HK mag posten kan ook op JH, dus het is echt een illusie dat JH niet toegankelijk is hoor Haha!:D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:18

cooper schreef:
Maar er zijn er veel die op jeugdhonk kwamen,en die er veel lol beleefde,nu komt iedereen er en dat is NIET leuk!
Heb je die forums al bekeken? ga dan eens naar jeugdpaardenpraat of zoiets,dan mag je toch even zeggen wat jij ervan vind,en of het penny is of niet!
Komaan zo erg die topics!

Tja, misschien kan men dan weer zo'n minimum van 50 paardenposts instellen bij JH.. (ik meende dat dat nu weg was... Ergens gelezen dacht ik) Probleem opgelost toch? Anders kwamen die ''penny's'' uiteindelijk toch ook wel bij JH..
En ik heb JPP, JVMR en JITP bekeken. Er staan daar indd de algemene, al 10000x beantwoordde vragen van PP en VMR. Zie VMR nu maar als een forum voor de iets ingewikkelder vragen.
En btw, als je die topics niet wilt lezen, dan filter je ze toch weg?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:27

Maar ik wil dat ze dat terug instellen,nu komt iedereen daarheen om uit te leggen wie ze zijn,en dat is vrij lastig!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 19:35

We kunnen er natuurlijk ook allemaal een enorm probleem van maken voor het een probleem is Lachen Kijk eerst de situatie eens aan en ga _dan_ klagen als daar de noodzaak toe is. Zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd: Nee, het jeugd deel is niet alleen om de 'penny' vragen van 12 jarigen heen te bonjouren. Ook vragen van 20 jarigen kunnen er heen en mensen van 60 kunnen ook rustig topics openen op de nieuwe forums. De situatie op Bokt is/was nu eenmaal zo dat sommige (oudere) Bokkers al gingen steigeren als ze een post zagen met het woord 'verzorgpony' er in en dan flauw gingen reageren. Niet leuk, wordt ook wat aan gedaan, maar het geeft wel een signaal af. Een aantal oudere bokkers hadden het soms even gehad met de interesses van de jongere bokkers die soms gewoon anders liggen. Iemand van 30 is vaak met heel andere dingen bezig, of benaderd ze iig heel anders dan iemand van 12, 16 of zelfs 20. Helemaal niets mis mee, mensen worden ouder/wijzer en gaan anders tegen dingen aan kijken. Allemaal heel gezond. Iig totdat dit gaat botsen en dat was de afgelopen tijd regelmatig aan de hand.

Daarnaast nogmaals het punt dat Bokt gewoon erg groot wordt en we forums dus op een of andere manier moeten splitsen om te zorgen dat een topic niet na een paar uur al op pagina 2 of zelfs 3 verdwijnt. Een extra voordeel van de jeugdforums is dat je daar met een wat kleiner (en dus gezelliger) groepje Bokkers zit want dat is ook een van de huidige problemen van Bokt. Groot is leuk, je krijgt snel antwoord e.d. maar daar staat tegenover dat alles onpersoonlijker wordt.

Ja, idd, de Jeugd forums worden een soort van kopie van de bestaande VMR, PP, etc forums. Helemaal niets mis mee, dat is gewoon de bedoeling. Het is de bedoeling dat ook het nivo niet veel anders zal zijn. Aan de ene kant door de ruime intepretatie van 'jeugd' en aan de andere kant doordat er ook een hoop oudere/ervaren Bokkers meelezen op de Jeugd forums en hier en daar met raad bij kunnen staan.

De jeugd forums zijn dus gewoon een gezellig hoekje voor de tieners, niet een hoekje waar alle vage penny verhalen en penny vragen heengeschopt worden. Daarnaast (voor de 200e keer) is er helemaal niets mis mee als jij je vraag stelt op VMR ipv JVMR, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.

Van beide zijden (zowel oud als jong dus) is gevraagd of er een oplossing kon worden gezocht voor de huidige problemen en van de jonge Bokkers hebben we regelmatig het verzoek gekregen of er een hoek voor leeftijdsgenoten kon komen. Daar hebben we nu voor gezorgd en de komende tijd gaan we kijken hoe dat gaat lopen. Als het voor geen meter loopt of alleen maar extra problemen oplevert dan draaien we het gewoon weer terug. Als het je nu al niet aanstaat of je per definitie te oud voelt voor alles dat 'jeugd' heet dan sla je die forums gewoon lekker over, helemaal jouw feestje Haha!

Oh ja, op JH geld nog steeds die 50 posts eis, het kan zijn dat er wat posts staan van mensen met minder berichten maar die zijn dan verplaatst vanaf andere forums als AM, PP, etc.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:42

Idd, Jeugdhonk is echt niet zomaar een forumpje hoor >;)

Mensen konden hun problemen er kwijt, maar nu komen er penny-meisjes zeiken over hun probleempjes op de manege enz.

Waar kunnen WIJ het dan kwijt?

Ben het echt niet mee eens, met dit allemaal Zonde van bokt

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:44

Er staat er wel eentje! Tong uitsteken
Enne op jeugdhonk kan je nu ook niet meer met je problemen omdat er erg veel meisjes van 12 zitten nou,en vroeger waren er dat van 16 en die konden je helpen.
Als je op jpp gaat kijken dan zie je er echt al pennytopics tussen staan,begint echt al onweis goed!
Wel fijn voor jullie dat jullie iets nieuws proberen,maar toch hoop ik stiekem dat het niet lukt,en dat alles word zoals vroeger want dit vind ik eigenlijk niet leuk!

sorry hoor bart! wel leuk dat je al die moeite doet!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:45

Idd, nu zijn al die oudere er van af. En zitten wij er mee, fijn! Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:47

Wacht nou gewoon eens af, misschien 3 dagen, en praat dan verder? Als ik naar mezelf kijk, dan wisselt het, soms reageer ik veel, dan weer een tijd niet. En dat geldt ook voor anderen.

Niet zo negatief doen! Ach gut Eerst kijken hoe het gaat voor een week ofzo Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:50

Denken jullie nou echt dat er een stormloop van Penny-meisjes ontstaat op het JH?? Misschien op de andere Jeugdfora, maar het JH zelf is volgens mij nog precies hetzelfde. Het percentage 12-jarigen lag daar sowieso al hoog.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:51

Wat ik jammer vind, is dat de fora al zijn geopend voor er duidelijke regels waren. Eigenlijk zijn die er nog niet helemaal. Dan kom je ergens en dan denk je: Waarom is dit nou? En niemand kan je antwoord geven. Ik vraag dus om een duidelijke lijst met nieuwe fora en hun functie. Ik weet niet of ik het heel leuk vind, maar ik slaap er nog maar even over.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:00

Ik vind het jammer genoeg geen verbetering. Dan kan je inderdaad voor elk forum ook wel een "jeugd"afdeling gaan openen. Vooral voor vraag maar raak vind ik het bijzonder onhandig Scheve mond.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:07

cooper schreef:
Nou heb ik even nog iets wat ik wil zeggen,want vind het niet goed!
Vroeger als je op jeugdhonk wilde reageren moest je vijftig zinnige posts hebben. Nu kan iedereen die nog maar 15 posts heeft ofzo,ook daar al reageren,en gaan er heel veel zeggen,van hey ik ben nieuw.
Ofzo,nu kan je eigenlijk niks meer persoonlijk op bokt zetten,want nu kan iedereen reageren op jeugdhonk!
Vind het spijtig dat jullie het gedaan hebben want vind het niet leuk!
sorry

Lekkere onzin cooper... Allereerst; die voorsteltopics komen nu al op AM, PP en weet ik waar, hoe rampzalig zal 't zijn als er 1 onzinnig topic per week bij komt op de J-fora?

En ten tweede... NIETS wat je plaatst is persoonlijk. IEDEREEN kan meelezen. Niet iedereen kan posten op JH, maar dat wilt niet zeggen dat we 't niet kunnen lezen. Sterker nog: je kunt via Google je berichten (ook die op JH) opsnorren...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:14

Kieffertje: op de nieuwe forums gelden gewoon dezelfde regels als op Bokt. Wat er op de forums komt te staan is voor het overgrote deel aan jullie. Het lijkt mij niet handig als wij gaan zeggen dat op die forums alleen topics mogen die gestart zijn door mensen die op het moment van posten jonger zijn dan 22 en 3 maanden en het bericht moet 'verzorgpony', 'zielig' of 'penny' bevatten. Dat lijkt mij niet echt een wenselijke situatie.

Wij weten ongeveer wat we willen met de jeugd forums, we verplaatsen dat soort topics voor een groot deel ook daarheen maar de rest is helemaal aan jullie. Wat willen jullie er mee? Wat voor een topics starten jullie en wat voor een reacties worden er gegeven? Dat heb je echt allemaal zelf in de hand. Het enige dat wij doen is waar nodig wat bijsturen maar met een beetje geluk is ook dat niet nodig.

Het 'Jeugd ITP' (wat een verschrikkelijke namen nog allemaal Haha!) forum is idd niet echt goed doordacht, we zijn nog druk bezig met uitzoeken wat we daarmee willen/kunnen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:17

Bart, haal dan de foto's van JH naar JITP...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:23

Justy schreef:
Denken jullie nou echt dat er een stormloop van Penny-meisjes ontstaat op het JH?? Misschien op de andere Jeugdfora, maar het JH zelf is volgens mij nog precies hetzelfde. Het percentage 12-jarigen lag daar sowieso al hoog.

Oja? Dan keek jij er zeker nooit. De meeste mensen zijn 15/16/ 17/ 18 jaar daar hoor.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:27

En mensen van 15/16/17/18 zijn per definitie volwassener dan die van 12? Lamenie lachen Scheve mond